Jump to content
LRforum

tdahll

Members
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About tdahll

  • Rank
    Villminken

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Øygarden

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Øygarden
  1. Hei! Jeg har en 109. Har byttet til parabolske fjærer rund baut og bilen rigger pent og høyt. Har lyst til å kjøpe disse av deg hvis de ennå er til salgs, men er usikker om jeg kanskje burde ha noen som er lengre pga fjærene. Er demperne du selger av standard utførelse? Er det noen som har noen meninger om lengde på dempere bak på 109 med parabolske fjærer? Hvis det ikke er noe problem med std, så kunne jeg ønske å gi deg et bud. Mvh Thorvald
  2. Terratracker, jeg sender deg en PM. Thorvald
  3. Stemmer det, Dan, thats the one! Delenr NRC 1823 Eneste jeg har funnet foreløpig, før jeg har undersøkt veldig mye her hjemme, er hos LRorphanage i UK til 51£ før frakt. Mht festet for girkassen til rammen - anyone? Selvlaget ser dessverre svært selvlaget ut. Thorvald
  4. Jeg trenger: Drag link end: Det støpte leddet som forbinder styrestaget til til drop-armen fra styresnekka Girkassefeste: Det på høyre side fra ZF-kassa som skrus på rammen, ikke rubber mount. Hva er oddsen for at noen har dette liggende? Mvh Thorvald
  5. So?!! Interessant, dårlig erf?
  6. Takker for kjapp respons - VBF funker! Imidlertid er det nok riktig; deler til våre biler finner man ikke helt uten videre i London sentrum, må nok ut på bygda eller via nettet - eller til de normale delepusherne hjemme som vi vet funker best. Takk for hjelpen - finner en pub nå med noe mørkt og godt i et glass, tenker jeg! Mvh Thorvald
  7. Er det noen på VBF som vet hvor jeg kan gå i London for å få kjøpt noen smådeler til 109ern min? Må ha med noe LR-relatert hjem - ikke bare bamser fra Hamleys... Turist, til fots, midt i London... Thorvald
  8. Er det noen som noen gang har vært ute for en synchro som er bøyd??? Mutteren bak er som den skal være, Truls; låst i riktig posisjon med låseblekket. Oljenivået er ok, Terje. Mistenkte på forhånd at noen fjærer som sitter på synkroen var i stykker fordi jeg fant to halve da jeg byttet olje på kassa sist. Har fått dem fra shipohoi -all good so far. Åpnet lokket på toppen, som Hugin sa, for å komme til velgergaflene og komme til for å sette inn de nye fjærene. Synkroen mellom 3. og 4. sitter på toppen, så det er "relativt" enkelt å komme til. Da så jeg det. Synkroen består av to me
  9. Takker for alle tips! Forum funker! Terje; Oljen skal sjekkes og kontrolleres. Truls; Skal følge opp den mutteren... Hugin; Skal demontere fra toppen også og sjekke nedi. Detta må jo bare gå bra! Joda, clutchen funker fint! Kom meg hjem og gjennom alle kryss og slapp alle forbi - så den funker. Men - alt må på vent, er på sjøen en uke nå! Thorvald
  10. Takk for tips!! Hmm - må sjekke nivået osv... Forøvrig bruker jeg en olje fra FK som skulle passe til giret iht tråd annet sted på forumet. Får undersøke videre når det lysner igjen og den røde skyen over pannen er blåst vekk... Thorvald
  11. Hjælp!! Var på en flott tur opp Eksingedalen med likesinnede i dag! Bilen (blåhvit x-mil) funket helt fint, men da jeg var en halv time hjemmefra skjedde noe rart: Girkassen låste seg i 3dje gir! Uanf...sett hva som ble prøvd der og da, så var kassa stuck i 3dje! Får den hverken i fri eller 4de. Meget irriterende avslutning på en fin dag - å kjøre siste 3 milene i max 54 km/t :ninja: Hørtes ut som motoren helst ville ut av bilen. Til saken: Har sjekket selve girspaken, den delen av spaken som er under kulen står i hendelen på stangen helt til venstre. Denne hendelen operere
  12. Jeg stiller kl 10 på Øyrane torg! Thorvald Øygarden
  13. Flipfronten hører til i Øygarden; inspirert og kopiert fra Iain. Gir suveren tilgang til godbitene.
×
×
  • Create New...