Gå til innhold

Gunnar R.

LRF Society
  • Innlegg

    501
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.bimmers.no
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Tønsberg

Gunnar R. sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Takk for særdeles raske svar gutter. Det jeg egentlig stresser litt med er at jeg skulle hatt noen takbøyler over dammen, og det ser ut for å bli rundt en tusenlapp bare i frakt (med UPS). Syns det var litt stivt når varen koster 650 kroner. Syns nemlig å huske at fraktprisene fra FF og Paddocks alltid har vært veldig hyggelige, inntil 30kg for 300 spenn eller noe sånt?
  2. Lurer rett og slett bare på hvilken speditør det er FF og Paddocks bruker? Har kjøpt deler derfra mange ganger, men husker ikke sikkert. Lurer på om de ikke har kommet med UPS her i Norge, men er det UPS de blir sendt med også?
  3. Fordelen med Biltema er at det er lett å returnere om det er helt bomkjøp, og uansett så er jo også prisen meget hyggelig. Får håpe det passer inni, og at det lar seg forlenge nok til å funke i en SUV. Ser stengene faktisk skrår inn også, for å passe bedre med bakseteryggen.
  4. Noe demontering må du jo forvente uansett så lenge du faktisk skal ha noe der, og legge ned setene. Ihvertfall så lenge de ikke ble levert med det originalt. På Audien er det bare "rullegardin". Kjapt, men sikkert ikke det mest holdbare i en kollisjon. http://www.biltema.no/products/product.asp...p;iItemId=77793 Den er jo ganske kjapp å demontere om du får behov for det. Eventuelt så kan du bare "smekke inn" en sånn stang som dette mellom C-stolpene - det vil vel hjelpe noe: http://www.biltema.no/products/product.asp...p;iItemId=77771
  5. Gunnar R.

    VG

    Da har du nok en del å gå på. Jeg kan bruke min siste handel som eksempel, servopumpe fra FamousFour bestilt i forrige uke. £169 GBP eks VAT (1660 NOK), med frakt inntil 30kg, £196 (1930 NOK). Den ender på under 2500,- totalt med moms og hele pakka, og ble levert på døren min i går. Det vil si at jeg kunne ganget pundprisen uten frakt og moms med 15 og vært i mål. Jeg kunne jo også fyllt opp kassen med masse annet stæsj om jeg ville det. Da vil jeg benytte sjansen til å anbefale FamousFour. Ser det er mange her som snakker om Paddocks - jeg handlet også derfra i starten, men gikk ved en tilfeldighet over til en handel hos FamousFour for en stund siden. Det var slutten for Paddocks. Har fått fantastisk service og hurtig levering fra FamousFour! Alltid god kommunikasjon. Andy hos FF der har vært en god mann å ha med å gjøre. Anbefales! Det har nok noe med pris å gjøre. De fleste slike sammenligningstester er typisk i "familiebilprisklasse". Må man ikke over en halv million selv for Freelanderen nå om dagen?
  6. Gunnar R.

    VG

    Jeg tror det er viktig å holde dette på et ikke-merkekonkurrerende nivå, fokuser heller på at man kan spare masse penger uansett bilmerke, for jeg deler ikke din opplevelse med delepriser på tyske merker. F.eks. på BMW er prisene stort sett OK på volummodeller, mens M-modeller gjerne har en del høyere prisnivå. Jeg opplever prisene fra Bilservice på Freelander-deler som høyere enn på BMW-deler hos Tronrud/Bilia. Det verste jeg personlig har vært borti er KIA, med tre til fire ukers leveringstid og høye priser (f.eks. 350,- for et tilsynelatende ordinært luftfilter til en 2-liters bensin). Forøvrig vil jeg også nevne et annet eksempel på høye priser over disk i Norge - f.eks. syrefaste skruer/festeelementer fra Tools. Her på jobben har vi fast 75% rabatt på alt syrefast, og Tools tjener fortsatt penger. Sikkert noe å tenke på for dere som driver mye med "custom" bygging eller båt.
  7. Har dette på vår, syns det er pent. Mener det kostet rundt £55 fra England + frakt/mva.
  8. Jeg mener å ha hørt at det er en lovpålagt garanti i forbrukerkjøpsloven i forhold til registerreimsbytte utført på verksted, og at den garantien går ut på at de må stå til ansvar for skader som oppstår som følge av registerreimshavari innenfor et år eller to og x antall tusen km (ganske mye.. 20 eller 40.000km). Kanskje noen her vet mer om det?
  9. Får håpe dette er en av de få motorene hvor ventilene ikke tar i stemplene i nedre/øvre posisjon, ellers har du nok noen skjeve fine ventiler.. Ikke prøv å dra den rundt mer...
  10. Morsomt! ... og deilig å bade bilen i saltvann.
  11. Takker gutter! 44sw, Stasjonsvogna er helt klart mer praktisk om man ofte er flere enn to i bilen, men nå er det jo også sånn at Open Air også er en cabriolet. For noen som har lyst på det, så er det ikke helt sammenlignbart mot "stasjonsvognen". Vi vurderte aldri noe annet enn Open Air da vi kjøpte for 3 år siden eller når det var. Det var det eneste vi ville ha, og vi søkte også KUN på diesel på Finn, så vi vurderte aldri de andre (og har ikke angret på det). Håper det finnes andre som meg... Jeg er forøvrig ikke ute etter å presse mest mulig penger utav den, håper å finne en sum som gjenspeiler markedet og er rettferdig for både kjøper og selger.
  12. Det har du helt rett i, men av 58 Freelander dieseler på Finn (inkl. FL2), så er det ingen Open Air. Det er fire stykker FL1 med Rover-diesel, alle er 5-dørs. Der har vi: '99 mod 235.000km 87.000,- (må ha ny clutch) '99 mod 178.000km 97.000,- '00 mod 167.000km 119.000,- '99 mod 210.000km 125.000,- (skinn og AC, men spørs om den ikke er litt optimistisk priset) Hvis jeg antar at Open Air prises likt som vanlig, så burde jeg kunne legge vår på 105-110.000,-. Syns kanskje det virker høyt jeg? Noen som har solgt en FL diesel i senere tid? Men så er jo også spørsmålet da hva folk faktisk er villige til å betale. Det er heller ikke sikkert prisene på Finn er representativt for hva bilene faktisk går for.
  13. Sliter litt med prissetting på Freelanderen vår, og håper noen kan hjelpe. Dette er IKKE ment som noe salgsannonse. Problemet er at det finnes knapt open air som diesel, så det er vanskelig å prissette ut fra det lille som finnes på nettet. - 2000-modell (en av de aller siste før TD4). - Manuell gir - Svart farge - Open air - Regntrekk - Personbilregistrert - 2 sett gode dekk på 16" alu - Ca. 175.000km - Sony cd/mp3-spiller - 5.5kW Webasto med timer - Safarigitter på alle lykter Har også akkurat lagt ut opp mot 20 lapper i service siste måneden: - Regreim - Clutch - Servopumpe - Termostat ++ Den har også ny IRD og VCU fra 2-3 år tilbake, så sammen med dieselen bør dette være blant de tryggere å velge mellom der ute... Bilen er normalt brukt (ikke noe offroad) og har noe parkeringsbulker/merker/riper/steinsprut, men den er pen å se til. Noen tips?
  14. Det er slitt hull på siden på både rygg og sittepute på førerstolen i Freelanderen. Er det mulig å ta av trekket? Dvs. kan jeg håpe på at det enten går an å kjøpe det løst nytt eller at en høgger i England eller noe gidder å ta av og sende meg, og får jeg montert det igjen? Stolen har jeg jo - det er bare litt hyggeligere sånn fraktmessig å sende kun trekkene...
  15. For å si det sånn, hvis UP hadde villet tatt en del førerkort så kunne de tatt turen på E18 Vestfold en fredag ettermiddag og sett etter hengerekvipasjer. Der er det mange som er over 121km/t på vei til hytta på Tjøme/Larvik/Kragerø... for ikke å snakke om de uten brems som lappen altså ryker på 91km/t.
×
×
  • Opprett ny...