Jump to content
LRforum

KennethA

LRF Society
  • Content Count

    645
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About KennethA

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • MSN
    kenarn83@msn.com
  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sandvika

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Sandvika

Recent Profile Visitors

1,265 profile views
  1. Trenger 4, helst 5 komplette hjul. Veldig gjerne en eller annen form for All Terrain. Må ha 2-3mm igjen på vanlige gatedekk, eller 10mm på AT. Alder er irrellevant. Gjerne gammelt og billig. Ingen preferanser på dimensjon, men må være lovlig størrelse. Innen 2 timer kjøring fra Drammen/Sandvika Kenneth, 916 null fire 658
  2. Ja det var stivt. Ikke mulig med sånn flex på medium eller heavy duty tipper jeg. Men, hvis jeg skulle valgt utifra dine preferanser ville jeg sett på fjærene som tilhører "light duty" settet. Dette er ikke beregnet for last, men skal heve 2". Med last vil du kanskje få tilsvarende orginal høyde og litt hardere fjærer enn orginalt. Disse fjærene sammen med noen +4" dempere og +2" dempefester burde bli bra. Da ville kanskje bilen blitt veldig lik, kanskje 1" høyere enn orginal og da hadde jeg ikke brydd meg med godkjenning, castercorrigering og lignenede. +2" light duty fjærer +4" dempere og +2" dempefester +2" bremseslanger Dette tror jeg er en god oppskrift. Mine holdt ihvertfall bra, og tok mye juling med bil på et par hundre kilo over tillatt totalvekt og de holdt høyden etter ca 25k km over 5 år.
  3. Jeg har ikke noe liggende men en anbefaling. Jeg hadde Terrafirma ProSport Heavy Duty på min og det settet var knallbra. Kun 1cm lavere etter 4 år. Mitt sett het TF216TUV og de var kanskje i overkant harde. Skulle jeg handlet igjen hadde det blitt TF214TUV https://www.johncraddockltd.co.uk/accessories/terrafirma/tf214tuv-terrafirma-pro-sport-medium-load-suspension-kit-tuv-approved-90d1rrc.html
  4. Da ble bilen solgt. Kommer til et godt hjem da dette blir Land Rover nr 14 han eier.
  5. Sitter å kikker igjennom bilder jeg har liggende av ting jeg har gjort med bilen og kom over et par bilder som får meg til å riste på hodet. Hva tenkte jeg på her tro? I mangel på fjærklemme tok jeg da altså ibruk hilift sammen med en haug av stålstrips + 2x4 og fikk den forbanna fjæra på plass. Det gikk bra, men det tror jeg bare er flaks... Til advarsel: IKKE GJØR DETTE HJEMME....
  6. Det kan være mulig å få godkjent her og. Amatørbygg er mulig, kravet er at ramma ikke er blitt brukt før. Det kan hende at en ny galvet ramme fra England er et godkjent utgangspunkt for et amatørbygg. Så er det bare å kjøpe inn Dana 60 aksler, LS motor og montere ett eller annet Defender chassi.
  7. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=138697492 Prosjekttråd:
  8. Har skrevet i annonsen at innbytte er mulig med en 88" eller 90" diesel. Blir spennende å se hvordan markedet er for en så modifisert bil. Kan vel være litt lotto. Enten går den fort eller så får jeg brukt den i sommer :-)
  9. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=138697492 Jeg har lyst på ett nytt prosjekt. Har egentlig kommet så langt jeg kan med denne bilen, så jeg har tatt steget med å legge den ut på finn. Spennende fremtid i møte.
  10. PKK utført med null feil på første forsøk
  11. Se på koblingsskjemaene her på side 20 og utover. https://www.defa.com/content/uploads/Documentation/Downloads/Technical-information/Electrical-preheating/Norwegian/SmartStart-Monterings-og-bruksanvisning.pdf Jeg tror du bare kan legge opp konstantstrøm til releene som ledning C (grønn) og H (gul) skal gi styrestrøm til. For å unngå at releene står med strøm hele tiden kan du legge en ledning fra batteri+ via en sikring og vippebryter, så legge to ledninger fra vippebryteren til hvert av defa releene. Dette er ihvertfall en midlertidig løsning for å overstyre hele systemet. Bruk timer på veggen fra 230v ledningen.
  12. Er det lang drivaksel på ene siden som er opplagret på midten? Jeg hadde ulyd i en Berlingo som jeg var skråsikker på var dette lageret, men viste seg å være hjullager etter bytte av alle tre.
  13. Det høres kjempeflott ut. Jeg kjøper gjerne et sett av deg. Har ingenting å si om de er brukt eller nye så lenge de er mindre slitt enn mine. Det er tydelig at fysikken er riktig da det kun er den korte akselen som er slitt. Venstresiden er helt fin. Så jeg har kryssbyttet flensene for å gi mer å bite i inntil jeg får kjøpt nye. I ett litt desperat øyeblikk kjøpte jeg ett sett til D1 med faste flenser på ebay i håp at de passer, men har jo ikke 24 spline i diffen. Så begynte jeg å kikke på detroit locker med 24 spline, men fant ut at jeg får begrense meg litt... Så jeg har de liggende hvis du vil ha innbytte eller delbetaling. Hvis ikke så legger jeg dem bare ut for salg i etterkant.
  14. Trenger stikkakslinger på RRC'n Av typen med 10 spline innvendig og 24 utvendig. I utgangspunktet trenger jeg bare den korte på høyre side, men tar begge to hvis du har et sett. Delenummer er FTC870 for korte og FTC871 for lange.
×
×
  • Create New...