Gå til innhold
LRforum

KennethA

LRF Society
  • Innlegg

    901
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

4 følgere

Contact Methods

  • MSN
    kenarn83@msn.com
  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sandvika

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Sandvika

Nylige profilbesøk

3 865 profilvisninger

KennethA sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. KennethA

    m62b44

    Godt vi har fagfolk her👍😄
  2. KennethA

    m62b44

    Den kom bare med M57 TD motoren. 4,4 literen bensin NA kom fra Jaguar. (AJ-8) Ville sjekket markedet for å importere en E39 540i fra et sted i EU. Kun MVA på biler over 20 år.
  3. Er det noen som har en liggende? Min lekker, så kjøreavstand er begrenset for å hente.😆 tlf 916nullfire658
  4. Kontaktene til ruta ligger rett under ruta under panseret. En på hver side. Plugg ut, slå på bilen og trykk på knappen for varme i rute og mål 12v med multimeter. Beste er å bruke sånn lyspæretester. Litt dårlig jording kan lure multimeteret.
  5. Hva er det da som gir "high capacity" om det ikke er høyere totalvekt? Jeg kikket gjennom finn.no nå og sjekket vekter på alle 110 stasjonsvogner som er ute. Alle ligger på 2950kg og 3050kg. Da har jo alle "vanlige" 110 samme totalvekt som 110 HCPU. Jeg var overbevist om at 110 PU hadde samme totalvekt som vanlig 110 (3050kg) og 110HCPU sammen med 130 HCPU hadde salisbury aksel, forsterket ramme og totalvekt på 3500kg. Da tok jeg nok kanskje feil.
  6. Grunnen til at jeg lurer er fordi den er oppgitt til 3050kg totalvekt hos statens vegvesen. Trodde alle HCPU uavhengig om det var 110 eller 130 hadde 3500kg Ikke meningen å spore av tråden din khodnefj. Den du linker til ser veldig flott ut. Hadde ikke vært så opptatt av tilstand på hjullager, foringer og lignende. Alt unntatt demontering av motor/gear kan en med 10 tommeltotter enkelt klare på gårdsplassen. Prioriterignsliste på sjekk av Landrover er slik: Rust Rust Rust Motor går fint Gear går fint Ulyder fra aksler Elektrisk fungerer Lekkasjer Eu godkjent Overfladiske skader/lakk/patina
  7. HCPU= High Capacity Pick Up Alle 130/127 er HCPU. 110 kom som singelcab pickup, doublecab pickup og HCPU. Mener HCPU kom bare som single cab Pluss alle andre rare varianter som "truck chassis" og Rapier ++++
  8. Den har jo vært innom både Danmark og England, så det kan hende den er feilregga på vekt. Avgjørende er vel om det er Salisbury bakaksel på den. Da er det 3,5t totalvekt.
  9. Stemmer det at 110 HCPU bare hadde 3050kg totalvekt? Trodde både 110 og 130 HCPU hadde 3500kg. Er den som ligger på finn "bare" en PU
  10. OBS. Sterke bilder. Hvis dette bryter med retningslinjene for forumet så beklager jeg på det sterkeste. Bilen ble som sagt solgt til et godt hjem. Den gikk mange km på tur i Europa de neste årene og ble godt tatt vare på. Den ble til slutt donert til Ukraina. Fikk mail fra ny eier: Bilen ble donert til bruk i Ukraina. Den ble brukt som transport/ambulanse ved fronten av det ukrainske forsvaret. Bilen gjorde stor nytte og bidro til å redde mange liv. Dessverre ble den truffet av et russisk missil. Ingen i bilen når det skjedde. Det kan vel kalles en verdig avslutning på børstraktoren. Det gjorde nytten sin både her og ikke minst i Ukraina.
  11. Så bra det funket👍😁 Hvilke elementer har du montert i basskassa? Mine er de orginale og rimelig slitne. Måtte du borre nye skruehull eller var det bolt on?
  12. Prisen er jo ikke avskrekkende når jeg ser prisene på nye E-merkede lykter. Eneste ankepunktet er vel lysfargen. 6000k er veldig hvitt... Håper de får godkjenning til facelift D2 også med H7 pærer. Da skal jeg handle.
  13. Osram ser ut til å ha klart å få til en godkjenning av LED pærer i halogenlamper. For Land Rover sin del virker det som at alle med 7" runde lykter kan montere inn LED pærer. Har bare kjapt lest igjennom, men ser ut til at man må ha med seg papirer i bilen, som må skrives ut etter å ha registrert kode. https://www.osram.com/am/night-breaker-led-compatibility-list-norway.jsp Koster ca 2500,- for et par, og sikkert leveringstid.
  14. Planlegger en full overhaling av bremsene mine til våren. Har så smått begynt å se på bestilling av deler. Skal sandblåse calipere og braketter, ha nye skjold, slanger og alle andre deler. På classic'en min var trikset å kjøpe Britpart stempler, for de var av rustfritt. Ikke bare nikkelbelagt som orginale. Finnes det noe tilsvarende for Disco 2? Både bak og foran. Er det noen andre deler som er sjakktrekk å kjøpe av en spesiell produsent? Eller motsatt, er det noe jeg absolutt burde unngå å kjøpe?
×
×
  • Opprett ny...