Jump to content
LRforum

KennethA

LRF Society
  • Content Count

    659
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About KennethA

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • MSN
    kenarn83@msn.com
  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sandvika

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Sandvika

Recent Profile Visitors

1,401 profile views
  1. Du trenger bare kjøpe deg en dieselvarmer fra kina, en koffert, tank, batteri så kan du bygge deg en bærbar varmer. Ellers får du dem på ebay.
  2. Leste ett sted på et annet forum der noen hadde koblet signalet fra throttle position sensor inn på der signalet fra MAF går inn i hjernen. Da skal den visstnok gå som vanlig igjen og man får bekreftet at det er MAF som er dårlig. Tror det var et bilde av en lask mellom de to ledningene. Kanskje noen andre har hørt om dette også? edit: fant en video: https://www.youtube.com/watch?v=XxvBERA8C8s
  3. Har du luftet/fylt på riktig måte? Mener det er en spesiell prosedyre på D2 Se: https://www.youtube.com/watch?v=EuL-fX00ifU
  4. KennethA

    3,5 efi 90 mod

    Motoren får for mye bensin vil jeg tippe. Det er vel ikke lambdasonde på eksosen på denne, så det er kun luftmengdemåleren som bestemmer. Tipper det er noe galt med luftmengdemåleren. Enten feil måling eller feil tilbakemelding. Første jeg ville gjort er å demontere LMM og rengjøre. Ellers har jeg hatt en Audi som oppførte seg lignende, og det var kaldstartsdysa som ikke slo seg av ved varm motor.
  5. Har noen fått med seg dimensjonen på dekkene? Hørte 850mm diameter i en video. Det er jo rimelig stort. ca 33,5". Opp fra ca 32" før.
  6. 2001 Disco 2 TD5 Litt spennende elektrisk feil jeg funderer på, som jeg kunne trengt litt innspill for. Hvis jeg setter på tåkelys fremover eller tuter så starter vindusviskerne å gå. Både på front og bakruta. Ved tuting så går de ca tre ganger, mens ved tåkelys går de så lenge lysene er på. Veldig usikker hvor jeg skal begynne å grave. Under sikringer/releer, eller bak instrumentene? Er det noen som har opplevd noe lignende?
  7. Jeg er i akkurat samme situasjon. Ramma mi ser hakket bedre ut, men mye av det samme. Planen min er å demontere tanken og alt som kan fjernes enkelt (hengefeste, lenkarmer, høydesensorer osv.) Pusse med stålbørster på drill og vinkelsliper, ihvertfall få av så mye løst som mulig. To strøk med Owatrol olje, to strøk med Owatrol C.I.P. og to strøk med bengalakk, samt sprøyte en eller annen antirust olje inn i ramma. Da burde det holde i minst 10 år til.
  8. Burde ikke bare sikringen til hengerkontakten blir brutt når noe sånt skjer? Rart at hele bilen stoppet for en slik bagatell. Har du sjekket at det er riktig størrelse sikring?
  9. Er det ingen som har Nanocom som kan ta en 10min jobb for 400,- kr?
  10. Obs, denne var i Mongolia i 1997 og da ble det brukt Discovery (20 team). Dette er en service/support bil.
  11. Som tittel sier, ønsker å kjøpe tilhengerfeste til Discovery 2. Det meste av interresse. Helst med ledningsnett, men ikke noe krav. Sikkert noen som har et jordanker liggende i garasjen som har byttet til et firkantfeste. :-) Helst i nærheten av østlandet, par timers kjøring fra Drammen. Kenneth 916nullfire658
  12. Da har jeg kjøpt. Kan slettes
  13. Hei. Er det noen som har Nanocom for 2001 Discovery 2 som kan deaktivere alarm og startsperre for meg? I ca avstand 2 timer fra Drammen. Kom gjerne også med tips om hvem som kan gjøre det. Mvh Kenneth Tlf 916 null fire 658
  14. Sånn hadde jeg det. Voltmeter, to doble usb kontakter og en sigrettkontakt. Alt via en bryter og sikringer innvendig.
  15. Trenger 4, helst 5 komplette hjul. Veldig gjerne en eller annen form for All Terrain. Må ha 2-3mm igjen på vanlige gatedekk, eller 10mm på AT. Alder er irrellevant. Gjerne gammelt og billig. Ingen preferanser på dimensjon, men må være lovlig størrelse. Innen 2 timer kjøring fra Drammen/Sandvika Kenneth, 916 null fire 658
×
×
  • Create New...