Jump to content
LRforum

KennethA

LRF Society
  • Content Count

    688
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About KennethA

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • MSN
    kenarn83@msn.com
  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sandvika

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Sandvika

Recent Profile Visitors

1,758 profile views
  1. DDS sier: New chassis section is 3mm thick everywhere, but original chassis is 2mm thick + what appears to be 3mm thick stiffeners in many places https://www.ddsmetal.co.uk/
  2. Det er jo absolutt en mulighet. Utifra tabellen så er de: ANR4491 Military 286 Brown/Grey Vektrating på 286 lb/inch er nok kanskje i øvre sjikt. Jeg hadde 340 lb/inch på RRC'n med masse vekt og de var nok for harde selv med all vekten jeg hadde. (Terrafirma Heavy Duty) https://www.paddockspares.com/anr4491-rear-coil-spring-heavy-duty-police-spec.html 250,- pr stk er jo og latterlig billig :-)
  3. Jeg har nå en 2001 D2 som er ombygd til spiralfjærer bak. Denne går nå med en del vekt bak konstant og jeg merker at fjærene ikke takler jobben. Fjærene som står i er merket Yellow/Brown, og utifra denne oversikten: http://rovers.red90.ca/springinfo.html#RS så er disse egentlig tenkt på en RRC ser det ut som. (ANR 3520) Disse skal ha en springrate på ca 150lb/inch. Jeg vurderer å prøve et sett med D90 fjærer med springrate på ca 210-240 lb/inch Har noen erfaring med dette? Jeg vil ikke heve bilen, så standard høyde men hardere fjærer er foretrukket. PS. Hvis noen har et sett med gamle D90 fjærer liggende å støve ned så rop ut. (østlandet)
  4. Har trykktestet i dag og stort hull ble funnet. Har noen liggende delenummer: JUE108230? Går fra tørker til kobling på innsiden av skjermen.
  5. A-Bar med eller uten lyktebeskyttere til Discovery 2 ønskes kjøpt. Dette er en facelift så delenummerene skal være: A-bar: STC53174 A-bar ink wraparound: STC53173 Har noen liggende innerst i garasjen kanskje? Kontakt meg gjerne hvis du har eller vet om noen som har. MVH Kenneth 916nullfire658
  6. Sandbruer er kjøpt. :-)
  7. Tusen takk. Har sendt deg PM.
  8. Ja jeg har veldig lyst på dem, men jeg tipper at 99,99% av bruken min vil være som kjøreramper, og da svikter maxtrax.
  9. Sandbruer ønskes kjøpt. Helst av typen som avbildet, men andre kan også vurderes. Helst ikke i en farge som skriker.
  10. Jeg har sett litt på dette selv og har 10P motor som er innenfor siste setningen. Utifra dette så tolker jeg det dithen at det finnes 3 typer dowelpins. Plastikk for 10P før 2A 622424. Her kan man da ikke bytte direkte til standard stålpins, da de er oversize (snakk om noen 1000deler tror jeg), men nok til at det er risiko for at toppen sprekker når man monterer sammen. Uten at jeg har søkt så kan jeg ikke annet enn å tro at noen har laget stålpins som kan brukes på gamle 10P motorer, men de er da IKKE de samme som senere stålpins. Stålpins som er laget for å erstatte plastikk mellom: 2A 622424 to 3A 647705. Usikker om disse og har eget delenummer, og er ikke like som den senere varianten. Stålpins for 15P motorer etter 3A 647705. Er det noen som vet noe om dette?
  11. Mente jeg hadde lest noe om dette og nå fant jeg det igjen. Til info: All Td5 derivatives within VIN ranges: Discovery Series II (02 Model Year) 2A 736340 to 3A 793895 Defender (02 Model Year) 2A 622424 to 3A 647705 SUBJECT: CYLINDER HEAD LOCATING DOWELS Td5 engines fitted to vehicles in the above VIN range are fitted with plastic dowels to locate the cylinder head onto the cylinder block. Land Rover Engineering has introduced steel locating dowels from the following VIN numbers: Discovery Series II: 3A 793895 Defender: 3A 647705 INFORMATION: If a cylinder head is removed from a vehicle in the above VIN range, the plastic dowels must be replaced with new specification steel dowels, which are now available from Land Rover Parts. CAUTION: Td5 derivatives prior to the above VIN ranges must not, under any circumstances, be fitted with the new steel dowels. If steel dowels are fitted to earlier engines, cylinder head cracking may result.
  12. Har akkurat montert ett ekstra ryggelys. En LED sak. Problemet er automaten. Hver gang jeg drar fra P til D så sveiper jeg innom R og blitzer hele nabolaget.... Har noen kjennskap til om det finnes en forsinker eller en motstand som gjør at ryggelyset ikke slår inn før ca 1-2 sek?
  13. Hvis det er den svarte 21mm? eller den som ligner på 27mm som er tynnere i halsen? Uansett, jeg har en av begge du kan få hvis du kommer innom Sandvika.
  14. Men dette er jo noe helt annet enn det du skrev lenger opp... Hvilken regel er det du refererer til? Hvor står denne i lovteksten? Hvilken rettsak?
  15. Er det vel ikke... Statens Vegvesen har all myndighet til å nekte å godkjenne hvilken som helst bil. Det er Norges vetorett. Samme grunn til at et TUV papir ikke er en blankofullmakt, men et anbefalingsdokument. Det at man har TUV papirer på ett senkesett betyr ikke at bilen er godkjent. Det betyr at tyske TUV har testet det på bilen. Det er opp til Statens Vegvesen i etterkant om de vil godkjenne senkesettet med TUV papirene som grunnlag, eller nekte ombyggingen hvis de mener det er trafikkfarlig. Hvis det du sier er korrekt er det bare å hente seg ett sånt monster da... Denne står på islandske skilter...
×
×
  • Create New...