Jump to content
LRforum

KennethA

LRF Society
  • Content Count

    749
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About KennethA

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • MSN
    kenarn83@msn.com
  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sandvika

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Sandvika

Recent Profile Visitors

2,248 profile views
  1. Det at den starter med en gang sier meg at trykket fra FPR'en og til dysene er mest sansynlig er i orden. Ser du noen lekkasjer rundt filterhuset? Dette er vel en vanlig feil at filterhuset kan ha en intern sprekk i seg. Lavtrykket frem til FPR'en klarer ikke holde seg over tid, men pumpa kompenserer for lekkasjen under drift. Tipper pumpa di jobber overtid for å kompansere.
  2. Jeg sverger også til Biltema sine sølvbatterier. Mitt inntrykk er at det gir mest "bang for bucks". Også er de lette å ha med å gjøre hvis det dør i garantitiden. Jeg har det som Brage viser til i min D2. (95A) Har lyst til å bytte det ut med AGM varianten men må endre litt på kablene først da pol-plasseringen blir feil.
  3. Tja, 1,8 literen er vel den samme som står i Freelander og er kjempeskummel for de aller fleste. Mener å ha lest at Rover 75 fra den tiden deler veldig mye med BMW E46. Ligger et par V6'ere på finn til litt under 50, men de tror jeg har ligget lenge. Selv om bilen er 100% i stand og EU-godkjent tipper jeg man skal slite lenge for å få over 35 for en sånn.
  4. Du har nok helt rett at det mest sansynligvis ligger en feil ett eller annet sted mellom shuttle ventilene og hjernen. Jeg får på Nanocom: 11-5 Shuttle Valve Switch Electrical Failure Tenker at neste skritt kanskje også burde være å måle kontinuitet på ledningene mellom abs blokka og hjernen. Dette blir tredje gang jeg bytter shuttleventilene. Først byttet jeg med en som jeg målte og fant i orden, så tok jeg den ut igjen og loddet ledninger. Har mest lyst til å demontere hele blokka for å være sikker på at ting blir montert riktig. Et skifte av bremsevæske er også i kalenderen, så det gjør sikkert ingenting. Har bestilt seals, kom på 1200,- totalt for 2 sett ink frakt fra statene.
  5. Har noen erfaring med å bytte disse? https://www.jewellamberoil.com/sales/index.php?main_page=product_info&products_id=247:3cec07e9ba5f5bb252d13f5f431e4bbb&zenid=54v08geaficsj9te8qcbdnh676 Jeg har slitt med tres amigos i lengre tid og begynner å komme til bunns i problemet. Alle sensorer viser det samme i Nanocom under rulling. Lik wheelspeed og volt på alle fire. Ekstra jording er lagt på både på den grå kontakten ved abs blokka, og på selve Wabco hjernen. Wabco hjernen er byttet. Shuttle valve er byttet, kontrollert motstand og loddet inn bypass til "gulgrønn" kabel og jording. Nå kommer ikke tres amigos på når jeg starter, men ved hardt press på bremsepedalen når jeg står stille, ved hard nedbremsing (abs aktiveres) og ved spinning (tcs aktiveres), så kommer lysene på. Mistenker intern lekkasje i ABS blokka, så dette blir siste mulighet for billig reparasjon før jeg må prøve å bytte til ny abs blokk. Er i kontakt med Falconworks om bestilling av noen kit. Har noen prøvd dette før?
  6. Det e bærre lækker :-) Har sendt deg PM
  7. Wabco ABS hjerne ønskes kjøpt til D2. Gjerne innenfor 1,5 timers kjøring fra Sandvika hvis den ikke kan sendes. 916nullfire658
  8. MVA er på alt unntatt hvis det skal på norsk sokkel. Det er toll dere tenker på.
  9. Hvis man kapper av bøylen, så skal denne kunne godkjennes som erstatnings vinsjfanger hos Statens Vegvesen. Den ser ut til å ha gode nok radier og er "rund" nok. Det er bøylen som trigger "frontalt beskyttelsessystem" som man ikke lenger får godkjent her. Så kan man eventuelt modifisere det som er igjen av bøylen til at den kan boltes av og på fangeren ved behov. Sånn i tilfelle man finner på å kjøre til Australia
  10. Mener denne ikke skal virke når man har luftfjæring, for da skal bilen nivellere seg selv. Min har også denne og der virker ingenting. Min er bygd om til fjærer, og da skulle denne strengt tatt virket. Hvis bare den ene virker så er det enten motoren i lykta eller strømmen som ikke virker.
  11. Dette er en splint som holder bremebånd i posisjon. Gjerne håndbrekk. Du har nok en liten jobb foran deg dessverre. https://www.landyzone.co.uk/land-rover/l322-2002-2005-handbrake-shoe-replacement-and-adjustment.283420/
  12. Ubrukt, blank og fin. Kjøpt på Thansen i 2019 https://www.thansen.no/bil/utstyr/vinterutstyr/snokjetting/18-dekk/255-60-18/kjetting-suv-265-16mm-gs-tuv-v5117/n920572/pn969865 Passer til nedenstående dekkstørrelser: / 16" Dekk 235/85-16 265/70-16 / 17" Dekk 265/65-17 275/60-17 / 18" Dekk 255/60-18 265/60-18 / 19" Dekk 255/55-19 265/50-19 285/45-19 / 20" Dekk 255/50-20 275/45-20 295/40-20 315/35-20 / 21" Dekk 265/45-21 265/40-21 295/35-21 600,- Hentes i Sandvika 916nullfire658
  13. Skulle bare hente noen dekk, og tenkte ikke noe mer over hvilken temperatur det var ute. Kjørte ut fra garasjeanlegget som holder 15 grader året rundt. Men 5 min ut i en 7 min kjøretur så starter webastoen av seg selv. Rekker akkurat å starte opp før den må slå seg av da jeg stopper motoren. Ser det først når jeg går ut og det velter røyk rundt bilen. Puls på 180 før jeg skjønner hva som skjedde. Den gule kabelen er klippet, men det virket dessverre ikke. Noen som har tips på å deaktivere den automatiske funksjonen?
×
×
  • Create New...