Gå til innhold

runesat

Medlemmer
  • Innlegg

    369
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hamar

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hamar

Nylige profilbesøk

1 055 profilvisninger

runesat sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Denne har lagt ute en stund. Kan jo selvfølgelig være at den er solgt, men at selger ikke har oppdatert annonsen: http://www.classiccarsforsale.co.uk/car-advert/land-rover/defender/1994/258341/
  2. Takk for det. :-) Ja. Kjøpte den i Bergen i vår.
  3. Har satt ned prisen ganske kraftig på Finn. Nå under den magiske 200'-grensen. Jeg vil jo helst at bilen skal selges til noen som kan ta godt vare på den, så salg her på forumet er klart å foretrekke. Gir gjerne forum-rabatt til evt. interessenter. :-)
  4. Takk for det Neverluren. :-) EDIT: Har forresten glemt å nevne her (det står i finn-annonsen) at hele ledningsnettet mellom motor og ECU ble byttet for en drøy måned siden.
  5. Har hatt noen interessenter, inkludert en som sa han skulle ha den, før jeg plutselig ikke hørte noe mer fra ham. (Ikke her på forumet, men Finn). Jeg får levert ny bil om noen måneder, og jeg selger derfor med betydelig tap ift. hva jeg selv kjøpte den for, og hva jeg har lagt ned i den. Bilen hadde full gjennomgang på autorisert LR-verksted rett etter at jeg hadde kjøpt den, og alt "dyrt" har blitt fikset etter det. ECUen er remappet av Praesto, og bilen går veldig bra. Jeg kan ikke forstå annet enn at 210.000,- for bilen uten takgrind/telt (225.000,- med) er en veldig bra pris? Er åpen for mer eller mindre fornuftige bud.
  6. Hvis en ny eier ikke vil ha med takgrinden, selger jeg gjerne den separat, men vil vente til bilen er solgt.
  7. Fortsatt tilgjengelig. Går som en klokke. Ligger jeg for høyt i pris? Ift. hva jeg selv ga for den, og hva de ligger ute for på finn.no, synes jeg ikke det. Men jeg er åpen for bud.
  8. Ny pris. 235.000,- uten taktelt/grind. 249.000,- med.
  9. Mer info og bilder i Finn-annonsen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=52256630&searchclickthrough=true
  10. Kan (som Ragnar) virkelig anbefale dørtopper fra www.rockymountainspares.co.uk. Hvis du først bestiller fra dem, ville jeg bestilt baklem fra dem samtidig.
  11. runesat

    2005 110 Td5

    Har havnet i den berømte tidsklemma med travle dager både på jobb og privaten. Tiden til bilfiksing/mekking/kosing er dessverre nesten ikke-eksisterende, og den som får lide for dette er min gode, gamle, kjære exmil. Den kommer jeg aldri til å selge, så for å frigi tid til TLC for den, legger jeg ut hans yngre, større bror for salg. 2005-modell Td5. Registrert med 6 seter. Gått 194.000. Bilen er kjøpt her på forumet i vår og er betydelig oppgradert, bl.a. med: - Nytt skinninteriør, to foran, to bak. Lagt opp til setevarme, men ikke montert. - To nye cubbybokser i skinn. Den mellom baksetene er ikke montert. - Pioneer Navigasjon/DVD/CD - Masai-vinduer bak - Masai front guard - Masai stigbrett - Masai stige - ny grill - nye bremser og skiver Etter at jeg kjøpte bilen har jeg også byttet batteri, samt startmotor (gjort hos OEC i Bergen). Holder jo alltid på med noen prosjekter, så tar det lang tid før den selges, er det mulig flere ting er gjort, eller kanskje det bare følger med litt deler. Leveres også med Cooper Discoverer M+S m/pigger og en umontert vinsj. Noen riper i lakken her og der, og enkelte små bulker, men ikke de store tingene. Skal jo aldri påstå at rammen er rustfri, men så vidt jeg kan se er den det. Bilen er veldig sprek, og går godt. Pga. sommel fra tidligere eier og Vegvesenet, ble ikke bilen registrert på meg før 17/9, dvs. at det er gratis omregistrering fram til 17/11. Takgrinden på bildet (og et taktelt fra Maggiolina) følger i utgangspunktet ikke med, men det kan evt. forhandles om. Legger ut flere bilder i morgen. Kontakt meg gjerne for mer info om bilen. Enten på PM, på mail: runesat (at) gmail.com, eller telefon nittifem13førtien31. Ønsker i utgangspunktet 245.000,- for den.
  12. runesat

    110 Td5 2005

  13. Fortell meg gjerne mer om dyselekkasje. Har aldri hørt om det før. Tror ikke (dvs. jeg vet ikke om) det er diesel i oljen. Hvordan sjekke det? Lukte på oljen? Har med det meste (trodde jeg), men tydeligvis ikke nok.
  14. Hei, og takk for svar. Ingen olje på ECU-kontakten i bilen (under passasjersetet), og bare en uke siden det ble kjørt feildiagnose på den uten noen feil. Kan selvfølgelig være at det er olje på injection harnessen igjen, selv om den ble skiftet for bare snaut fire måneder siden. Får sjekke det når jeg kommer hjem. Har gjort nybegynnerfeilen å dra på langtur med for lite verktøy.
  15. For å ta den korte versjonen først: Har i dag opplevd at bilen pluselig "hakker" til. Når jeg kjører mister jeg plutselig all motorkraft i et kvart sekund, og motorvarsellampen begynner å lyse. Like fort som det kommer, så forsvinner problemet igjen, og bilen går fint helt til det samme problemet kommer inn. Bilen vil heller ikke gå på tomgang i noe særlig tid. Plutselig stopper den. Litt lengre versjon: Kjøpte en 2005 Td5 for nesten 4 måneder siden. Når jeg kjøpte den hadde bilen samme problemet som beskrevet over. Da var det olje i "injection harnessen", så det siste forrige eier gjorde var å bytte den før jeg dro avgårde med bilen. Et par "hakk" de første milene mens den siste resten av oljen fordampet. Har etter det kjørt tre-fire tusen kilometer uten problemer. For tre dager siden på en liten sightseeingtur kom det plutselig tilbake, men bare en gang. Jeg tenkte først "f@en", men så ga det seg fort igjen. I dag på vei hjem fra ferie kom det tilbake igjen. 6-7 ganger i løpet av 30 mil. Ved en anledning ble til og med lyset stående og lyse, og jeg kjente at det var begrenset motokraft, så jeg stoppet bilen. Når jeg startet den igjen etter noen minutter var lyset borte igjen, og trekkraften var vanlig igjen. Gikk bra en god stund, og så fikk jeg et par "hikk" til før jeg stoppet for dagen. Regner med å kjøre de siste 20 milene hjem i morgen, men skulle gjerne visst hva som er problemet? Innbiller meg at det er en av sylindrene som ikke tenner riktig? Regner med at jeg ikke er den første som har dette problemet, og håper noen kan gi meg et svar.
×
×
  • Opprett ny...