Jump to content
LRforum

jjada

Members
  • Content Count

    78
  • Joined

  • Last visited

About jjada

  • Rank
    Korfor ikkje ?

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bergen nord

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Recent Profile Visitors

732 profile views
  1. Fullførte monteringen av VW Touran seter i 90en.
  2. Ja, fikk kontakt med en gang jeg hadde trykket inn bryteren. M+S og nødblink sluttet også å blinke, så greit å ha den bryteren i tankene hvis en slik feil skulle oppstå.
  3. Fikk start i dag Liten bagatell var årsaken. Hadde hatt løs den bryteren som henger på torpedoveggen som skal stoppe motor ved velt. Trykte ned bryteren og vipps så virket alt. Deilig følelse når man finner feilen.
  4. Har akkurat byttet motor i D2 (TD5). Får ikke start på den. M+S og nødblink blinker om kapp når jeg vrir om tenningen. Startmotoren sviver som bare det, dette gjelder både med ECU fra donorbil og den originale. Nanocom får ikke kontakt med ECU på noen av ECU-ene, men kommer inn på BCU og annet. Startsperre og alarm skal fra før være deaktivert i BCU-en. Originalmotor er 15p (med ettermontert 10p topp og 15p dyser). Donormotor er 10p. Anbefales det å bruke ECU fra donorbilen ? Vil bilen kunne startes med original ECU, selv om dyser ikke er programmert inn ? Må jeg programmere noe for å bruke annen motor (og ECU) enn original ? (håper i såfall dette skal gjøres i BCU siden jeg ikke får kontakt med ECU)
  5. Fra spontanturen til Øygarden for 2 dager siden
  6. Den discoen jeg hadde problemer med er importbil fra US, så godt mulig du har rett.
  7. http://file.seekpart.com/keywordpdf/2011/3/22/20113228267973.pdf
  8. Er en elektrisk duppeditt som hindrer deg å sette i lavserie hvis girvelgeren er i feil posisjon.
  9. Hadde problem med dette på en D1, der var det en solenoid bryter som klusset det til. Fjernet denne, og alt var greit.
  10. I dag kom dekkmannen på besøk. Fikk lagt om noen dekk på felg, tok av taket og satt på større hjul.
  11. Jeg byttet BCU i D2en min for noen få måneder siden. Litt plug and play, men min kom fra en manuell bil, så måtte forandre settingen med nanocom til automat. Litt kluss er det også med kilometerstand. Hvis bilens kilometerstand er mindre enn BCUen så kan kilometerstanden plutselig sprette opp i BCUens stand (hvis du synkroniserer), i motsatt fall klarer du ikke synkronisere (tror jeg). Odometeret vil blinke uavbrutt hvis du ikke synkroniserer. Dette kan du deaktivere i nanocom slik at kilometerstand viser riktig uten å blinke. Masse settinger i BCU, men hvis donorbilen og din bil har samme utstyrsnivå vil det nok være plug and play.
  12. Luken er holdt av til Kasper HM, via tråden hvor han etterlyser bakrute.
  13. jjada

    Bak rute RRC

    Luken er holdt av til Kasper HM
  14. Har bakluke uten rust og med glass, usikker om det er alu. Kan bringes til Elvedalen 500kr.
×
×
  • Create New...