Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

jjada

Medlemmer
  • Innholdsteller

    53
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om jjada

  • Rang
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bergen nord

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Nylige profilbesøk

496 profilvisninger
  1. Nei, sånn har jeg aldri kjørt , men gøy var det.
  2. Mye lyd når motoren går. Er parkert frem til reparasjon er utført, men lyden oppstod på vei til Eu kontroll. Kontrollen ble utført..... Bare noen få små mangler
  3. Ser ut til å være samme problem som på denne YouTube videoen :
  4. Håper på easy fix på denne. Stor slark i reimhjulet på D2/TD5 veiv.mp4
  5. Har montert Pioneer DAB radio i en av mine D2er med denne adapteren : https://www.ebay.co.uk/itm/ANAlogz-SWC-4491-01-Steering-Wheel-Adaptor-for-ISO-Radio-Land-Rover-Discovery-2-/401295938041 Jeg har ikke Harman Kardon anlegg. Husker ikke helt om alle rattbetjeningene fungerte men volum fungerer i alle fall. Litt lenge siden bilen var i bruk. Kjøpte først et annet adapter som ikke passet, det var og til D2 stod det men hadde runde kontakter i pluggen mens denne som passet har flate kontakter. Fant litt viktig info på Ebay siden : This product fits vehicles that have an original radio connector for Alpine Symphony Highline not Harmon Kardon amplified systems
  6. Sikkert jeg som hadde vært for nærme bilen din , mottakerne på mine biler har og en tendens til å slutte å virke sånn plutselig
  7. Da kaster jeg ikke vekk penger på ny
  8. Ja, dysene er fra p15, og satt på plass i samme sylinder hvor de kom fra.
  9. Takk, fulgte tipsene. Koblet forbi modulatoren. Nå er bilen friskmeldt Er dette forresten en permanent løsning, eller bør jeg kjøpe ny modulator ?
  10. Ved prøvekjøring etter bytte av topp finner jeg feil ved fullt gasspådrag. Bilen oppfører seg omtrent som 2 sekunder full gass - 2 sek. null gass - 2 sek full - 2 sek null helt til jeg slipper ned til 90% gasspådrag eller lavere. Ingen feilkode i Nanocom. Jeg vet ikke noe om bilen før toppbytte. Noen som har en ide hvor jeg skal starte feilsøking, (har byttet BCU og topp, ingenting annet)dieselfilter er nytt. Til info så står det nå en P10 topp på en P15 motor.
  11. Var en fin tid Og her fra Stor-Trandum 91
  12. Har satt inn ny BCU, hentet ut EKA kode og programmert nøkkel. Startsperre er nå av. Takk for tips.
  13. Skal sjekke dette i kveld
  14. Har skiftet topp på en Disco jeg nylig har kjøpt og vil gjerne se om den starter, men receiveren tar ikke imot signal fra nøkkel, så startsperre/alarm får jeg ikke slått av. Har fått fatt i EKA kode som jeg nå har prøvd utallige ganger å bruke i dørlåsen, uten hell. Lurer på om EKA koden kan være feil eller om noe annet kan være grunnen til at dette feiler. Har låst opp min andre D2 med EKA kode flere ganger så tror nok prosedyren sitter. Fins det noen lure triks ? Har plukket med meg 2 receivere fra mitt delelager som kanskje virker, tenkte å teste disse i morgen, men må vel plukke ned mye av taktrekket for å skifte den siden bilen ikke har soltak. Kan Nanocom hente ut kode eller slå av startsperre når startsperre/alarm er aktivert ? Flere som sier dette går men jeg klarer ikke kommunisere med ecu, og finner ingen AS10 som det refereres til, i menyen til D2, men finner AS10 hvis jeg går inn på Defender. Ønsker slå helt av alarm/startsperre hvis jeg får bilen opp å gå. Er dette mulig ?
×
×
  • Opprett ny...