Gå til innhold

bholm

Medlemmer
  • Innlegg

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Ski

bholm sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. selges pga dobbeltbestilling. Kostet $245 + mva/toll, selges for kr. 1.500 + frakt. Garanti fra Rover Renovations. Henv. tlf. 986 24 105 Arnott OEM style Airspring belows, rear single Our Rear air spring bellows are an inexpensive alternative for repairing your Range Rover Air Suspension airsprings. These rubber bellows press on your old upper and lower air spring pistons. No special tools required to complete assembly."
  2. Litt vanskelig å si egentlig. Plastskivene var ganske sprø, men så lenge de blir utsatt for det samme trykket over hele flata bør de jo holde. Har kjørt over 3000 km etter utskiftning - "kneppet" i pedalen kom ganske kjapt tilbake... Årsaken må være en annet sted? Kjøpte settet hos han som lager det, men nå selger også Rover Renovations det (dvs. EAS-guruen Shupak).
  3. Fikk endelig montert det etter at det har blitt liggende en stund. Grundig beskrivelse og gode bilder forenkler jobben betraktelig. Beskrivelsen gjelder RHD bil, og de to boltene (17mm) som fester modulatoren, sitter på ”baksida”. For å komme til disse, måtte væskebeholderen av. Ellers er det stort sett rett fram. Plastskivene var hele, men sprø, så de brekker nok lett ja. Filteret er (som det står i beskrivelsen) skjørt, det skal ikke mye til å ødelegge det. Har også hatt et lite knepp ved oppbremsing, det er borte nå. Tror det skyldes at stemplene hadde slitekant på toppen og hang litt igjen, heller enn plastskivene. Ellers var bedre å presse kraven på i skruestikka, istedenfor å banke med en 8/9mm pipe. Skiftet akkumulator samtidig, nå går pumpa hver 3. oppbremsing, så det ble ikke særlig bedre (var hver 2. før). Bremsepedalen tar tidligere, men er nok mest et resultat av luftingen.
  4. Var disse jeg kjøpte: 189-5720 Sensor,Ultrasonic,2200pF,MA40E7R (Receiver) 189-5736 Sensor,Ultrasonic,2200pF,MA40E7S (Sender) Som sagt er disse vesentlig større enn de originale. Når jeg ser litt bedre etter på websidene til RS-Components, ser det ut som disse er mere lik originalene: MA40S4R og -S (lik i størrelse, men høyere pF). Delenr. 237-0783 og 237-0799 MA40B8R og -S (litt større en original, men nærmere i pF). Delenr. 204-5639 og 204-5623 Ville nok heller satset på en av disse. Billigere er de også.
  5. Har hatt Alarm Fault og irriterende piping en periode, og har antatt det var feil på Ultrasonic Sensor. Pris på ny viste seg å koste rundt to tusen, men på det amerkanske forumet er det et tips om mulig defekt transmitter eller receiever transducer. Kjøpte begge to hos RS-Components for ca kr. 350 inkl. frakt. Tok et kvarter å skifte begge to - voila! Var bare transmitter transducer som var defekt, men skiftet begge to når jeg først var i gang. De nye var noe større enn de originale, så jeg måtte frese ut større hull. Men det ser greit ut likevel. Og nå virker Superlock, All-close og Key activated seats igjen også
  6. Etter å ha skiftet alle pakningene i ventilblokka og teflonringen på stempelet i kompressoren (alt kjøpt hos "Shupak"), syntes jeg det ble nytt liv i EAS'en. Monterte et manometer på luftledningen til tanken, og nå er det lettere å ha kontroll på trykk og evt. lekkasjer. Det viste seg at det fremdeles lakk litt luft, men pga. self-levelling som foregår med noen timers mellomrom, var det ikke åpenbart hvor det lakk. Det klassiske trikset er jo å ta ut Delay Timer releet, noe som disabler EAS'en. Men etter å ha funnet og tettet lekkasjen, var det fremdeles tendenser til siging. Innimellom. For å slippe å dra Delay Timeren inn og ut annenhver dag, har jeg nå koblet inn et rele foran den, som bare får strøm når nøkkelen er i pos. II (i pos. I kuttes strømmen når startmotoren går). Ideen er at nå er EAS bare aktiv når motoren går (nøkkel i pos. II), dvs. når man trenger den. Hvis man parkerer "utenom vater", holder bilen seg sånn til man kommer tilbake, og det brukes ikke komprimert luft for å komme opp igjen. Sparer kompressoren litt i det minste. Ulempen er at man ikke kan senke bilen i en kort periode etter at motoren er slått av uten å slå på tenninga igjen. Ikke spes. kritisk. Fant ihvertfall lett den siste lekkasjen nå. Foreløpig fungerer alt normalt, så får vi se når det dukker opp noe igjen B.
  7. Har vært begge steder, og ingen hadde riktig type (M8, ca 12mm ytterdiam, stål). Ellers så finnes det et mounting kit - STC8505K hos Rover Connections (fant det i dag). På det nederste bildet ser man mutterene. Mvh B.
  8. Mener det er 8 mm. Den er litt trang, men ikke umulig å få på. Sitter ihvertfall som støpt. Tror 10mm ble litt for stort. Var innom Torshov Bil og fikk to snabber i begge dim. Gratis. Men de hadde vel ikke kostet mer en 10 kr stykket uansett.
  9. Det er to bolter pr. festebrakett, og 2 braketter på hver side runner, så det blir i alt 8 muttere, dim. 8 mm. Tror ytterdiameter på mutrene er +/- 12 mm. Mvh B
  10. Er den heldige eier av verdens mest komplette (og kompliserte?) framkomstmiddel, nemlig en RR 4,6 HSE (MY98). Har fått tak i et sett pent brukte originale stigbrett (STC 8505 AA), men mangler 8x 8mm blindmuttere for å få montert festebrakettene (det er jo ikke så rart de ikke fulgte med, de er ikke så lett å demontere når de først er tatt i bruk...). Bilia kan ikke skaffe (uten at man kjøper alt nytt sef), og hverken Wurth eller Tingstad har vært i stand til å framskaffe noe som passer. Kan selfølgelig sveise festebrakettene til ramma, men har egentlig ikke så lyst til det. Noen som har noen ideer? B.
×
×
  • Opprett ny...