Gå til innhold

Ompa

LRF Society
  • Innlegg

    558
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    nomade på Østlandet

Previous Fields

  • Location / Bosted
    skui

Ompa sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. mine tanker er som så at på dyp snø er det en ting med breie felger ettersom man får en anelse breiere anleggsflate mot undelaget som igjen gir bæring, men i variert terreng som i Norge har jeg mine tvil på at du kan gå ned på lavere dekktrykk med 10" felg enn med 8" felg ettersom du har en del hindre som har en lei tendens til å prøve å rive dekket av felgen. For det er vel mye større mulighet for at dekket glipper på felgen og slurer eller løsner og blir dratt av når du kjører med breie felger som holder dårligere på dekket?? Jeg har prøvd en god del forskjellig dekktrykk i 315/75-16 på 8" felg i terreng og valgte nettop 8" for å unngå at dekket skulle glippe så lett av felgen, har opplevd at dekket har slura på felgen og har derfor balansert dekka med pulver som i en del annleggsmaskiner. har prøvd å kjøre ned på 3-4 psi på sommerføre med min 90" men da måtte jeg konstant sitte å følge med på hvor jeg hadde felgkanter og dekksider mtp stein og stubber, har etterhvert funnet ut at 8 psi er sånn passe allround terrengtrykk om man kjører litt forsiktig men det er nå bare mine tanker
  2. utifra delekatalogen til würth skal de ha delgjenga m10x30! er standardgjenger! har også finni ut at de fleste engelske delepushere har dem gjemt en eller annen plass på nettsida si
  3. veit noen her om det selges ferdige "kit" med det meste av bolter noe sted? har søkt og leita men ikke finni noe komplett enda! har finni igjen noen av de gamle men mangler fortsatt mange! og det å få tak i delgjenga m10x30 i 10.9 var ikke i noen butikk i bærum som jeg fant i allefall..
  4. men er det 8:8 eller 10:9 eller hva er det som er brukt?
  5. Diver å monterer sammen en rover aksel som er kjøpt i deler, men har ingen bolter, går det bra å bruke 8:8 bolter til pokalhus og alt det der ute i endene? det er jo metroske gjenger i all hovedsak M10! noe negativt ved å bruke syrefast? blir det en anode-effet av det?
  6. er i hvertfall registrert i 56 og er registrert som i 88 ifølge svv 1 Type: Land Rover 11 Model: Land Rover, Series I Body type: Basic Wheel base: 88in (Short Wheel Base, SWB) Engine: Petrol Destination: Right-hand drive (RHD), home market 6 Model year: 1956 05452 Serial number tammtitammtamm internetten er fantastisk
  7. og er ikke det en 2,25 om det er bilen i annonsen?
  8. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=43025501&searchQuery=land+rover+series er det denna? er det aksler fra seinere serebil? mener å huske at s1 har andre nav på bakakselen? mvh Arne Martin
  9. om noen tilfeldigvis skulle ha ei 86" ramme med papirer liggende å slenge bak garasjen er dette et ønsket objekt her på gården, gjerne med mer eller mindre deler av bilen fortsatt fastsittende, eneste kravene er at det skal være papirer på den og at den skal være billig mvh Arne Martin
  10. Ompa

    HUMMER H4? :P

    http://www.bbc.co.uk/news/technology-23435088
  11. var jo ikke direkte billig sammenlignet med mange andre bra dekk i samma dimensjon
  12. Ompa

    Bytte reg.reim 300tdi

    Lag bildetråd skal gjennom samma prosedyre straks Mvh Arne Martin
  13. og ikke minst ser de mye grommere ut enn orginale defender felger
  14. Hei godtfolk! Jeg har fått studieplass på Blæstad og ønsker dermed å leie hus/ hytte/ koie ell. I rimelig nærhet av Hamar (nærmere bestemt Blæstad, Ridabu) Eneste kriterier er at det må være billig og at det må være lov å ha med hund(er)! Om noen veit om noe Eller trur de veit om noe vær så snill å ring meg på 456en945fire Det haster på en måte litt Mvh. Arne Martin
×
×
  • Opprett ny...