Jump to content
LRforum

Ole C

Members
  • Content Count

    326
  • Joined

  • Last visited

About Ole C

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Porsgrunn

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Porsgrunn

Recent Profile Visitors

564 profile views
  1. Det ble Toyo Open Country MT i 255/85-16 med nye felger. Måtte justere en del på endestoppene, men de kjennes veldig rett på bilen
  2. Litt nyere riktignok, men jeg hadde en Lotus Elise S1 i noen år, og det var en aldeles herlig bil! Passer godt inn i kategorien 40-års krisa også! Min gamle lå ute på finn.no for ikke lenge siden. Høyrestyrt, mørk grå 98 modell.
  3. ...og KM3 blir ikke lansert i denne dimensjonen før til vinteren... Det skulle vist ikke være lett å finne dekk til Defenderen! :-D
  4. Ole C

    Landstrykeren

    Boltene på karosseriet.
  5. Ole C

    Landstrykeren

    Flott bil :-) Tips til alle med D3 og D4, sjekk gassdemperne på bakluka. boltene som fester disse kan løsne. Og knekker mutteren på innsiden her så er det "big problem"... De var løse både på D3 og på D4 jeg har eid.
  6. Da viser det seg at Cooper S/T MAXX og STT PRO ikke lenger leveres i Europa fordi Cooper velger å ikke ta kostnaden med å få disse E-merket (lengre?). Jeg likte disse dekkene veldig godt når jeg hadde dem på en D3, så dette var leit :-( Jeg er ikke veldig fan av BF, men da ser det ut som eneste alternativ er BFG MT KM3. https://olavteigen.mamutweb.com/Shop/Product/BF-GOODRICH-MUD-TERRAIN-KM3-Pakkepris-4-stk-35x1250-20/307104674#255%2F85-16 EDIT: Ser at TOYO Open Country kan være et alternativ: https://www.toyotires.com/tire/pattern/mud-tires-open-country-mt
  7. Jeg sjekket sandblåsing og pulverlakkering lokalt, og det kom på det samme som nye felger.... Går for en hjemmespikket løsning med de felgene jeg har foreløpig. Det kommer til å koste nok av både tid og penger med å strekke opp hele denne bilen. Skiftet motorolje + filter og rotorfilter i dag. Vet ikke når det ble gjort sist, men nå er det i hvert fall gjort. Det originale førersetet var gått i oppløsning i ryggen, og forrige eier hadde satt inn to sparco stoler. Fine stoler i grunn, men litt for smale for meg, og jæsklig vonde å komme ut og inn av... så jeg fikk en pakke med DHL her om dagen med “upholstery kit”. ganske kurant å tekke om selv, særlig med litt hjelp fra YouTube.
  8. Heisann, jeg var vel litt kjapp i avtrekkeren der ja. Det var altså ytterkant av dekk jeg tenkte på. Det riktige vil vel bli at ytterkanten kommer lenger ut på hver side med 25mm (felg) + 10mm (dekk). Sporvidden endrer seg riktignok med 50mm (offset). Jeg er i utgangspunktet ikke ute etter noe som er alt for langt unna standard. Og jeg ser da at Wolf felgene er et bedre alternativ ja. Takk for tips! Det fulgte faktisk med et sett med slike på bilen, så det blir kanskje like gjerne å pusse opp disse. Kvitteringen på felgene som fulgte med viser at de er bestilt i grunnet utgave, og jeg mistenker at det ikke har blitt lagt på noe lakk før bruk...
  9. Jeger`n trenger nye sommertøfler. Jeg ser for meg følgende hjulpakke: 16X7 Black Modular (ET+8) fra Paddock: https://www.paddockspares.com/6705165bkmo-16x7-black-modular.html 255/85-16 Cooper S/T Maxx sporvidde økes da med 50mm (felg) og 20mm (dekk), tilsammen 70mm. 35mm på hver side skulle vel ikke lage problemer med skjermkanter, og siden felger bygger litt utover så skulle det vel heller ikke bli problemer med subbing på innsiden. Noe jeg har glemt/oversett tro?
  10. Takk for tips. Det var mer karamell enn Baily’s, så jeg tenker det går fint. Litt mer spent på hvor stor lekkasjen kan være fra pokaler til diffen. Får kjøre litt til og så ta et skift igjen. Takk for det
  11. Da har jeg begynt å pusle litt med bilen. Først en skikkelig motorvask, og så bytte av oljer. Så langt: Aksel bak: tappet av en blanding av Baily`s og karamellsaus, og fylte på ny olje. Pokaler: fyllt på Oneshot. Det var bra med Oneshot der fra før (pokalene ble byttet av forrige eier for et års tid siden). Aksel foran: Tappet av... Oneshot grease?? Fylt på ny olje, men her tror jeg kanskje det blir et oljeskift til i nærmeste fremtid. Men da dukker det opp et spørsmål. Har forrige eier fylt oneshot grease på akselen, eller kan det ha lekket inn fra pokalene? Konsistensen var sånn midt i mellom oneshot grease og 80-90 olje. Jeg hører heller ikke noe støy fra akselen som tilsier at det skal være gjort som en lurium-løsning på en slitt aksel... Før behandling med Owatrol og FluidFilm skal det sveises litt i ramme, så det er en fin anledning til å få kjøpt seg et MIG appparat. Har bare pinne apparat fra før.
  12. Takk for tilbudet Det ble 10 timer med noen småstopp, men turen gikk knirkefritt. Særdeles glad for at jeg tok med Bose headset med støy-kansellering. Har kjørt med vinduene nede fra Molde til Porsgrunn
  13. Da er bilen kjøpt, og jeg har fått et par timer på øyet. Jeg står nå på utsiden av Biltema i Molde for å handle inn litt ymse for sikkerhets skyld. Bilen virker grei, og det er en del å ta tak i. Men jeg var klar over at det kunne bli en del jobb ut i fra info jeg har fått på forhånd, så ingen store overraskelser slik sett. Det fulgte med en bråte med deler, så jeg må sortere litt når jeg kommer hjem.
  14. Da har turen startet med avreise fra Porsgrunn togstasjon. Etter litt bakoverspoling av livshistorien kom jeg frem til at det er 26 år siden sist jeg reiste med tog i Norge. For å øke innsatsen litt brukte jeg tiden på perongen før avreise til å fortære en hissig kebab. Whish me luck!
×
×
  • Create New...