Jump to content
LRforum

dolomite

Members
  • Content Count

    321
  • Joined

  • Last visited

About dolomite

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Randaberg
  • Interests
    Veldig glad i RRC årganger med sveivevinduer :-)

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Randaberg

Recent Profile Visitors

1,298 profile views
  1. Emil Frey var nevnet på han som brukte 4-dørs Classic til ambulanse...: Hentet fra www.range-rover-classic.com Emil Frey ambulance - Swiss conversion Carosseriewerk Emil Frey - Range Rover ambulance This beautiful converted Range Rover ambulance by Carosseriewerk Emil Frey in Safenwil, Switzerland mainly used in operations in difficult terrain and in adverse weather conditions in the mountains of Switzerland. Especially for winter driving were the other emergency vehicles could not be used. Still today this Range Rover ambulance is in active service, ie Zürich. The Emil Frey converted Range Rover ambulances were produced from approximately 1984 and through 1993/94 and were mainly used in Switzerland. The ambulance had standard front doors and used a body extension between front and rear door. Rear side doors were also extended in length for easer access to the patient, but used the normal shut line at the rear wheel arches. The body was also lengthened behind the rear wheels. Total ambulance length: 528 cm (standard Range Rover: 447 cm), Width: 181 cm Total height, incl. light beacons: 230 cm (standard Range Rover: 180 cm) Emty weight: 2400 kg and 300 kg load capacity. Seating for 4 and 1 stretcher. The spare wheel was stoved in a special carrier under the rear end of the floor/fuel tank. Roof and the rear side doors were also heightened for better space. This Range Rover had one single piece top hinged rear door.
  2. En sveitser brukte 4-dørs, og den var kortere i akselavstand. Har glemt navnet..
  3. Hei County, Den du 'vet om', er det en som ikke har figurert her på Forumet? Er den registrert? Hvilken var det du hadde? Den med zebrastriper eller den som jeg har? Helge
  4. Hei, Kunne du tenkt deg å selge det verktøyet? Går sikkert an å få kjøpt hos onkel ebay, men om du ikke trenger det.. Helge
  5. Å, ja! Det er sannsynligvis Gunnar og Gunhild på Stord. Selvmalt i lastebillakk type skikkelig grønn
  6. Hei Forumister, Noen her som var på ferje over Bokafjorden de siste dagene med grønn 4-dørs Classic -79 til 84? Den sto under dekk på overfarten. Filmet av NRK Lokalen Rogaland
  7. Jo Vidar, det kan kanskje være rett i noen tilfeller. Litt av mitt problem er at jeg ikke får ordentlig (originalt) luft filter på. SU’ene er satt opp til en helt annen motor spesifikasjon med nåler & di. Minste motstands vei er et sett originale ‘gassere
  8. Hei Forumister, Min 1975 Suffix D Heinel ex ambulanse har et sett SU forgassere fra en SD1 som vi ikke er helt fornøyd med. Er det noen der ute som kan tenke seg å selge et komplett sett med Stromberg forgassere? Gjerne med manifold og hele sulamitten.. Happy Landrovering
  9. Hei 'Trikken' Når du leser langs kanten på felgene, står det 'Tubed' eller 'Tubeless'..? Helge Randaberg
  10. God morgen Erik, Du er hjertelig velkommen, any day, any time. Hvor holder denne skrotten til..?
  11. Ja, den står i Heinelen. 24D Er en god spesifikasjon. Jeg sliter med SU forgasser innstillinger, derimot
  12. Likevel litt underlig å forandre nummeret. Det ser likevel ut til å være den mest sannsynlige forklaringen.. Helge
  13. Hei kyndige Forumister, Kan noen forklare meg hva bokstavene i dette motornummeret betyr? 24D-delen er kjent, men PHL er ukjent hos RPI Engineering. Motoren står i min RRC Heinel ambulanse.. Helge
×
×
  • Create New...