Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

LRowner

Medlemmer
  • Innholdsteller

    52
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om LRowner

  • Rang
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Location
    Solbergelva

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Solbergelva

Nylige profilbesøk

148 profilvisninger
  1. LRowner

    Serie 1 86" deler

    Hei Har du noen panser igjen?
  2. LRowner

    starter td5

    Den er vanskelig men jeg mener å huske at jeg bygde forlenger med 3/8 pipesett fra biltema og med en overgang til 1/2" 15 mm pipe med tolvkant. Og at skralla jeg benyttet hadde veldig små vinkeltrinn. Da klarte jeg å løsne den. Og deretter fikk jeg hjelp av min kone med små hender til å skru løs mutteren helt. Hun klarte å få handa helt inni og bak manifolden. Mye jobb og få den tilbake også, mener å huske at jeg festet mutteren i tolvkant hylsa ved hjelp av noen plast biter så den satt fast og da klarte min kone og entre og skru den tilbake igjen...
  3. LRowner

    Olje i ECU-Harness.. Def.99-TD5

    Jeg mener at prisen på kabelmatta var ganske høy (8 - 10 tusen?) men er ikke sikker. Mener at det var en av grunnene til at jeg reparerte den selv fremfor å bytte den. Verkstedet hevdet også at gearkassa måte løsnes/senkes for å kunne koble fra/til, men av kommentaren ovenfor så virker det som det ikke er riktig.
  4. LRowner

    Olje i ECU-Harness.. Def.99-TD5

    Jeg hadde dette problemet også og verkstedet mente jeg måttte bytte kabelmatte for dysene samt hele den som går til ECU'en. Og det var mange kroner det skulle koste....så jeg gjorde slik i stedet: Koblet fra kabelmatte fra ECU og dysematte. Åpnet hver kabel for seg og smeltet inn loddetinn for å tette mellom de enkelte ledningstråder - oppe ved toppen og nede ved ECU Viklet selv-vulkaniserende tape (den gjennomsiktige typen) rundt hver ledning Boret ett hull i kabel kobleren nede ved ECU slik at olje kan renne ut. Renset kobleren med CRC Byttet dysekabelmatte Jeg kan nå se om det lekker olje igjennom den gjennomsiktige tapen. Etter 3 års kjøring er det nå tørt og fint og ingen problemer, og det kostet bare en brøkdel av verkstedet skulle ha for jobben.
  5. LRowner

    1951 Serie 1 Deler og spørsmål.

    Jeg så det var ett spørsmål om Series One Shop i Australia. Jeg har handlet med de en gang tidligere og det var desverre ingen god opplevelse. De oppga at delen var overhalt - en dyr sådan - men den var defekt og kun lakket over. Etter mye krangling, først om transport forsikring som ikke var verdt noen ting fikk jeg en ny slitt del som var i noe bedre stand men alikevel ikke i nærheten av ønsket tilstand. Jeg måtte bare gi opp og holder meg unna den leverandøren. Mye bedre alternativer i UK.....
  6. LRowner

    Motor blir ikke driftsvarm

    Mener å huske at jeg klemte sammen slangen for å få ut luft og holdt fingertuppen på lufte hullet når jeg slapp slangen - og den da sugde inn væske. Tok veldig lang tid å få ut luften men alt fungerte bra når jeg var ferdig.
  7. Den mye omtalte oljelekkasjen fra motoren og inn i ECU har nå også gjordt seg til kjenne på min TD5. Dyrt å bytte hele ledningsnettet og jeg funderer på om det går å lage egne kabler som loddes inn ved ECU kontakten og foran ved motoren. Tenkte å benytte " heat shrink solder butt connectors" som skal gi helt tette koblinger uten kapilærlekkasje. Er det noen andre som har forsøkt lignende?
  8. LRowner

    Dørlåser igjen

    Har i mange år (som mange andre) hatt problemer med dørlåsene. De hverken låser seg eller låser opp og utallige forsøk på smøring og justering har feilet. I min fortvilelse tok jeg av den elektriske låsemotoren. Da fungerte mekanismen på døren utmerket. Testet så låsemotoren med strøm og den ser ut til å virke men jeg mistenker at den fungerer bare sånn nogenlunde. Jeg har trodd at låsemotoren enten fungerer eller så virker den ikke i det hele tatt, altså ikke noe mitt i mellom. Vurderer å fjerne alle låsenen å ha "manuelle" låser isteden. Har dere gjordt noen erfaringer her som dere kan dele med meg.
  9. LRowner

    TD5 2002 - Hovedlys problemer

    Ser ut til at det var kjørelysreleet som beskrevet ovenfor. Det er merket ROVER NPN2012. Kan det kjøpes nytt? Anter det er enklere enn å montere biltema rele. Det er ganske mange ledninger som skal kobles og jeg har ikke koblingsdiagram for beskriver hva som er hva.
  10. LRowner

    TD5 2002 - Hovedlys problemer

    Ser ikke slik ut hos meg, andre som har noe erfaring her?
  11. Hei Jeg har følgende symptomer. Når jeg har startet bilen så virker nærlyset. Men fjernlyset virker ikke og samtidig er det en durelyd bak instrumentene. Og instrumentlyset virker når jeg har på parklys men ikke på fjernlys. Har åpnet opp og kikket bak instrumentene. Der ser jeg ett rødt rele (venstre side), ett grått rele (i midten) og ett svart rele (høyre side). Og helt innerst en stor grønn boks. Jeg mistenker at det er ett av releene. Om noen har erfart samme problem og kan gi meg noen tips så hadde det vært til stor hjelp...
  12. LRowner

    2002 TD 5- Bytte starter

    3/8" med overgang til 1/2"
  13. LRowner

    2002 TD 5- Bytte starter

    Nå er "mutteren fra helvete" ute - tok meg en hel dag med forskjellige adaptere og brekkstenger. Det løste seg til slutt ved at min kone, som har betydelige mindre hender enn meg klarte å lirke hylsen med adaptere inn på mutteren. Det går faktisk an å putte handa ned igjennom manifolden.... Og det viste seg også at mutteren knapt var trukket til på fabrikken, tydeligvis var det vanskelig allerede ved sammenstilling av bilen. Vet ikke om jeg gidder å sette den på igjen.
  14. LRowner

    2002 TD 5- Bytte starter

    Hei Må bytte starter og begynte demontering. Alt gikk greit helt til jeg skulle fjerne den øverste mutteren som sitter under innsugningsmanifolden. Jeg klarer ikke å komme til med noe av mitt ganske rikholdige utvalg av verktøy. Spørsmål: Må jeg fjerne innsugingsmanifolden eller har dere andre tips om hvordan jeg kan få tak på denne mutteren?
  15. LRowner

    BSW, BSF og BA gjengesett

    Har dere noen gode tips til hvor jeg kan kjøpe bakker og tapper til de mest kurante BSW, BSF og BA gjengestørrelser. Av det jeg har funnet på nettet så er mye veldig dyrt men også noen sett er så rimelig at det umulig kan være kvalitet.
×