Gå til innhold

toto

Medlemmer
  • Innlegg

    131
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Location
    Halden

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Halden

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

toto sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (4/7)

  1. Hei, Prøver med ett bilde. Når motoren går, både bobler det og kommer opp kjølevann i det jeg regner med er toppen av varmeregisteret, sett fra ditt bilde...
  2. Hei Jasswass. Hvor kan jeg spørre hva det kostet. Jeg har problemer med varmeapprat selv. Se video https://filebin.net/ui1enpn11mki0uyt
  3. Dette høres veldig ut som samme problem jeg hadde for noen år siden. Problemet var en overmoden overdrive. Problemet ble løst med en visitt hos Gaute som fjernet hele overdriver.... Joda, til tider savner jeg den, men har akseptert at på en del veier klarer jeg ikke holde fartsgrensen ::)
  4. Hmmm. Problemet er å få fraktet bilen til et verksted iom startsperre. Går det an å deaktivere startsperre på et vis?
  5. Fjernkontrollen til min -05 fikk seg en tur i vaskemaskinen her om dagen, og da vil min kjære td5 ikke starte lengre. Hvor kan jeg få tak i ny? og hvor mye hazzel er det å få tak i det? Takker
  6. God overstått jul godt folk. Nå som romjulsstillheten (og kulde) senker seg er det på tide å prøve å få Webasto'en til å virke. Den har litt merkelige symptomer i følge en Webastokjenner så er diagnoseverktøy er nok en god start. Finnes noe slikt i Østfold?
  7. Har ikke bilde men hadde en særdeles vellykket samparkering i dag på torget i Halden. Defendere. Var to nr unna hverandre på registreringsnummeret
  8. Haha. I utgangspunktet enig. Men kanskje en importør eller forhandler vil vise at selv en utdøende rase som store dieselbiler er, er de ganske så populære blandt ungdom og at bilene er ganske så trendy. En sånn jentegjeng har enorm eksponeringsflate. Uansett, jeg skylder jentegjengen å spørre.
  9. Hei Min datter på 20 og hennes venninner fra Halden skal til Trysil til nyttårshelgen. De er (selvsagt) opptatt av image og sånt, og hadde håpet å bruke deffen min. 20 åringer syns faktisk deffen er noe av det kuleste som går på veien. Problemet er at min står på verksted og blir ikke ferdig. Derfor skyter jeg ett skudd i blinde og spør her. Jentungen skal selvsagt kjøre, hun er godt vant med deffen, kjører forsiktig osv. Det er en ordentlig gjeng, ikke fyll og tull. Så hvis du vil redde imaget til en gjeng sporty jenter med gode verdier og få fotografert bilen din i utallige sosiale medier, gi meg ett lite pling.
  10. Hei Er det noen som har setepakke til Td5'en 110 til salgs?
  11. Hei Noen som har ca pris på ei styresnekke for en TD5 2005 modell? Gjerne et delenummer osv også Verkstedet sier min lekker og må skiftes. Sammen med ett eller annet rør...?
  12. Nå har jeg lett lenge uten resultat derfor henvender jeg meg til orakelet: Jeg er på jakt etter en type bagasjeluke demper som 'synker' sammen med konstant hastighet(gjerne valgfri) uansett om belastningen er 10 eller 100 kg. Det hadde vært en fordel hvis dingsen går tilbake til 'start' av seg selv. Noen gode ideer? (Dingsen skal monteres på en vedmaskin hos noen som har litt lett for å presse for hardt på håndtaket til sagen slik at den kiler seg)
  13. Har lest den tråden Fanken, det irriterer meg at jeg ikke kan bil elektronikk. Som programmerer av forretningskritiske applikasjoner ville jeg under oppstart sendt ett signal til alle nettverksenhetene til programmet og sjekket om jeg fikk kontakt med de. Og så evt stoppet opp hele prosessen ved en feil. Jeg aner ikke om ei sånn pumpe klarer å si 'Her er jeg og jeg fungerer' og at det er derfor det sendes strøm til den, eller om det er noe så enkelt som at de 9.5 V som kommer fra til pumpa skyldes dårlig kontakt ett sted. (At det skulle vært 12V og at hele greiene skrus av fordi det ikke kommer diesel fram til brennkammeret)
  14. Hei! Men vil pumpa få strøm om det er feil med flammevakt osv. Det får tydeligvis min. 0V før jeg trykker på knappen, og 9.5V etterpå, samt at det er en pumpe i motorrommet som starter. Den går vel i ca 2 min. Nok til at jeg klarer å åle meg under bilen, koble fra ledningene til pumpa og måle strømmen Har prøvd å resette ved å ta ut sikringene. Er det andre måter/ting som må resettes?
  15. hmm, hvordan da? Siden det er, som du sier en magnetpumpe, skal den vel ha pulserende strøm? Og jeg aner ikke hvilke intervaller pumpa skal ha for å pumpe. Vil det være spenning til pumpa hvis glødeplugg/brennkammer er defekt? Jeg har som sagt ca 9.5V ved pumpa når jeg starter webastoen med uret.
×
×
  • Opprett ny...