Jump to content
LRforum

j_wold

LRF Society
  • Content Count

    9,182
  • Joined

  • Last visited

About j_wold

  • Rank
    Vaktmester, av legning.

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Fetsund

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Fetsund

Recent Profile Visitors

2,057 profile views
  1. Jeg restaurerte drømmeskrustikka for så å finne ut at den er for stor for furtebua mi. Den er lakkert i Veseuvis orange som er å finne på Range Stormer og L322. Med detaljer i sort og høyglanspolert stål er den et vakkert skue i enhver furtebu med solid benk. Se annonsen på Finn for flere detaljer. Annonsert på Finn.no https://www.finn.no/145378080
  2. Shaun min kjære 1959 mod serie II SWB selges til et bedre hjem enn den har nå. Bruktimportert i 1971 til den gang didtriktslegen i Siljan. Siden stelt pent med i alle år helt til helsa mi satte en stopper for et aktivt bilhold. De siste 4-5 åra har han bare stått der i påvente av en mekaniker som jeg bare må innse at ikke blir virksom igjen. I årene med stillstand har han fått noen strategiske dusjer med wd40 og periodiske runder med startsveiva så ikke ting setter seg. Shaun er pga et romantisk forhold til barne-tv figurer utstyrt med pickup tak fra en exmill elskverdig donert av Lafterolf men har sitt originale stationwagon tak med sidevegger og delt bakluke stående. Det er en gang montert en synkronisert girkasse fra serie III men den originale skal være i god stand og følger med, et sett med SWB hjul med dekk i sørgelig forfatning følger også med. Legg forøvrig merke til støtfanger bak, skiltholderen og ryggelysene, dette er ikke noe som er mekka sjæl for å si det sånn og det ser ut som det er gjort for 30 ish år siden. Mine siste prosjekt var brøyteskjær som ikke ble fullført men festeanordningen til løft av skjæret ble vannskjært i syrefast stål av Dynatec smv og følger med, det samme gjør min hjemmelagde løsning for varmluft. En enkel sak som går fra en Eberspacher luftvarmer gjennom hullet til høyre rattstamme og inn i et fordelingsrør med tilkobling til de originale slangene som går til dysene som normalt fiser mot vinduene. Systemet er ikke ferdig men alt følger med. Negativt. Man skal jo være ærlig. Det er litt rust i ramma, spesielt i baktraversen men heller ikke rustfri andre steder. Sånt skal man jo være ytterst forsiktig med å si. Ellers er det noe jeg ikke forstår med tenninga, det er ihverfall ikke gnist. Kan være en kobling som har irret eller noe sånt for jeg har skiftet coil, pluggledninger og fordeler uten resultat. Høyre forskjerm bærer preg av litt røff bruk. Setene var uoriginale når jeg fikk den og med mine 197 cm på sttømpelesten hadde jeg ikke dårlig samvittighet for å fjerne noe uoriginalt til fordel for noe bedre uoriginalt så nå er det noen seter fra en Opel Zafira 7 seter i den som muliggjør voksen sjåfør. Generelt fremstår Shaun som en original og lite tuklet med seriebil av den mest sjeldne sort. Skal du ha deg en bil å rigge med V8 og skogsmaskinstyling for å slippe unna pkk så finn deg en annen bil, dette vil selvsagt bli kontraktsfestet da det finnes svært få serie II igjen og jeg mener det er feil bil å kødde med. Ellers har jeg litt diverse deler som følger med, alt fra dørpakninger til pakninger og kryss. Jeg mener riktig pris for å bli neste eier av Shaun er 50k men alle bud blir selvfølgelig vurdert mer eller mindre seriøst. Byttehandel er i grunn svært lite aktuelt med mindre du har materialer til min pågående garasjebygging. Kontakt på tlf 48009011
  3. j_wold

    :-) #4

    Shaun skal nå selges. 1959 mod serie II Står som PU men originalt station wagon tak med sideruter og delt bakluke følger med. Står med serie 3 synkronisert girkasse men original følger med. Står med sete nr 6 og 7 fra en Opel Zafira som ser bra ut og gir plass til voksne folk. Tidligere omtalt festeanordning for løft av brøyteskjær og 24v lineær aktuator følger med. Eberspacher bensindrevet luftvarmer med egenprodusert overgang til originale varmeslanger gjennom høyre rattstammehull følger også med (se bilde) Pris 50k eller høystbydende. Ta kontakt på tlf 48009011
  4. Da har jeg avtalt med Gaute. Siden det er til et tilhengerprosjekt så er det en god følelse å ikke bruke noe fint som andre kan trenge til å bevare en bil. Takk for velvillig hjelp. Holder forresten til i Fet, Akershus.
  5. Fristende pris. Hvordan er det med forumekspress fra deg i retning meg da?
  6. Skal ha til et tilhengerprosjekt og hadde håp om å slippe billig unna. Kort eller lang eller stand spiller egentlig ingen rolle.
  7. Noen som har et tak fra en seriebil eller defender å avse? Ta kontakt. Pm eller tlf 48009011 eller fæisbokk.
  8. j_wold

    :-) #4

    Naboen har både sau og høy. En uslåelig barnas favoritt kombo Ellers så har jeg heit kone/panserpike så da tar jeg glatt publikumsfavorittprisen også Mer å hente?
  9. j_wold

    :-) #4

    Så snakker vi om bil Hvordan feilsøker man egentlig i sånne tenningsgreier? Jeg har strøm til coilen, riktignok med 2 volt drop i forhold til målt på batteri men jeg regner ikke med at det er utslagsgivende for null tenning?... Hva skal ellers måles hvor?
  10. j_wold

    :-) #4

    Shaun har vært en del av et skilsmisseoppgjør så ting har gjort at jeg har latt han stå urørt. Uten å brodere noe mer rundt det så er nå Shaun min og jeg har ett og annet som må fikses på den etter tre år stillstand.
  11. j_wold

    :-) #4

    Taket jeg fikk av Lafterolf var type dansk exmill med umulig militær lakk så alt måtte av. Dette er etter nedpussing, syregrunning og fem strøk lakk.
  12. j_wold

    :-) #4

    Tenning var det. I grunn sjelden jeg er enig med den stavekontrollen.
  13. j_wold

    :-) #4

    I'm back Koser meg med å få i gang Shaun som nå har stått i 5 ish år. Har lakkert PU taket og kødder med tegninga som åpenbart har stått seg ihjel. Tips?
  14. j_wold

    :-) #4

    Da har Shaun pynta seg for sesongen, og det er ganske nøyaktig alt som er gjort med den siden sist
×
×
  • Create New...