Jump to content
LRforum

Atle G

Members
  • Content Count

    466
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Atle G

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.gandrudbakken.no

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hafslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hafslo

Recent Profile Visitors

1,081 profile views
  1. Den er i god stand - ferdig honet og alt... mangler bare pakninger. Har nå i kveld kontaktet ett bremseverksted for å høre om de kan hjelpe (burde sikkert ha gjort det før). Om merking: " IF " er slått inn - kanskje det er "IFI" , fra støpingen er der et merke som sier "880". Og det er det hele... takker for innsats, setter pris på det. Har forsøkt å finne - men finner ikke noe informasjon på nettet så langt. Volvo TGB antar jeg?.
  2. Har ikke tenkt på det nei - men høres fornuftig ut. Skal sjekke på nettet med en gang. Takker.
  3. Du har selvsagt helt rett - hadde bare et håp om at noen hadde sett en slik innmat. Ingen merking som sier noe nei, et par tall og bokstaver som jeg ikke har funnet koblinger til på nettet. Corvete mastersylinderen er bare et forsøk som kanskje kan fungere. Takker for innspill. God ide Gaute, jeg skal ta kontakt med de - trenger jo bare pakninger som passer og slikt er jo i hovedsak standard (bare å finne de rette ;-) ).
  4. Smått med svar her på forumet - men her kommer litt mer: Den som lignet mest var en NRC8690 som til forveksling ligner den jeg har lagt ut bilde av. Utfordringen er at den er beregnet for skiver foran / tromler bak - i forhold til dobbelt opp med skiver bak så gir denne for lite bremsevæske på et pump.. i mangel av kunnskap om / tilgjengelighet av overhalingssett til den originale så har jeg nå funnet et alternativ som skal passe: En hovedsylinder fra en Corvette ... som også er populær å bruke på spesial byggete biler. Den har volum og beregnet på skiver/skiver. Ca 150 USD - så verd ett for
  5. Same, same but different som de svarer i China når noe ligner litt men er feil ;-) . På min er der 2 løse tapper som går ned gjennom hullene fra bremseveskebeholderen og blokkerer begge stemplene. Men pakningene KAN passe. Er denne 1" 's ?
  6. Spørsmål til viderekomne: Har kjøpt ny hovedsylinder bremser til Hercules - men den er litt ulikt den som stod i bilen og jeg er ikke helt fornøyd med hvordan den fungerer så jeg forsøker å finne ut fra hvor den originale kommer fra. Har også kjøpt 3 ulike overhalingssett uten at disse passer. Bilen er spesialbygget av SVO til eget LR bruk så de kan ha plukket deler fra "hvor som helst". Hovedsylinderen er 1" innvendig og ser slik ut med innmaten ute:
  7. Mye vekt i bilen og humper som Gaute beskriver er en skikkelig killer. Traff et par fra Sveits i Mongolia som kjørte Defender med både spesialbygget 180 liters dieseltank + vanntank + mye annet ... og med begge standard bakfjærene knekt (sikkert også defekte dempere). Levetid er avhengig av bruk (ref Gaute), oppgrader hvis heftig bruk - hvis vanlig familiebil så er alt standard og merkeverksted bør oppdage dårlige dempere og segne fjærer. Hvis entusiast med litt inspirert kjørestil så sjekker du selv og mener selv når du føler for å skifte.
  8. Spør du om www.autoscout24.com som vel bare er en søkemotor eller om konkret http://www.automovilesmartin.es/buscador/Land_Rover--Defender ? som ser rimelig seriøs ut - og har mange Defendere inne... De oppgir å snakke engelsk - så det er bare å ringe ;-)
  9. Vent til også andre bekrefter at jeg har rett ;-)
  10. Har kjøpt og montert LED H7 i vår D2 - av typen under - og er bra fornøyd. Har nå 4x2 på vei i H1 til bruk i en annen av bilene + ekstralys. Sikkert mye tvilsomt som selges - og verdien av det som måtte være av "uavhengige tester" er nok variabel ;-) . Har god erfaring med banggood på reklamasjoner - de svarer raskt / følger opp / erstatter / tilbakebetaler når der er grunnlag for dette. NovSight A500-N11 LED Car Headlights Bulbs H1 H3 H4 H7 H11 9005 9006 60W 10000LM 6000
  11. Ser ut som det vanlige problemet med norsk ettermontert automatisk kjørelys som er klippet og skjøtet inn på det originale... Se om du skjønner hvordan dette var originalt (farge på ledninger) og fjern hele ettermonteringen.
  12. Jeg har brukt de fra 265/70/16 - på Range Rover Classic til 305/75-16 på Defender ...
  13. Og som en oppfølging, trenger hjelp for å overtale Compomotive: Det hadde hjulpet stort hvis så mange som mulig gikk inn på https://www.comp.co.uk/info/contact.asp og spurte om planer for å produsere ATRR 1685 i 8,5x16 for Land Rover ... Hvis noen kan hjelpe med å be entusiaster på andre forum i inn og utland så vil det hjelpe stort... Og - det er ikke jeg som selger , jeg trenger felger selv og kan organiserer... men ingen skal tjene på dette. Kan bare støtte opp om det Lorden skriver. Har brukt disse felgene i over 15 år (20?) uten å ødelegge en eneste felg. (og vi har kjørt mye -
  14. Hvis noen lurer på utseende så fant jeg dette på nettet:
  15. Har fått spørsmål om levering i andre farger - har spurt videre ...
×
×
  • Create New...