Gå til innhold

Atle G

LRF Society
  • Innlegg

    866
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

2 følgere

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.gandrudbakken.no

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hafslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hafslo

Nylige profilbesøk

5 768 profilvisninger

Atle G sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Vurder å skifte gaffelen samtidig - til en forsterket utgave. Men hvis du ber LOF om å sette sammen et komplett kit for å gjøre denne jobben - så vet og kan de, og vil nok foreslå alt du trenger. Tradisjonelt så hadde jo "alle" biler solid mass så det er jo både kjent og uttestet. Sist jeg skiftet på vår Td5 så gikk jeg også for dual mass etter mye grubling - men fortsatt usikker. Igjen: spør gjerne LOF (hvis du får Luke - som eier LOF) - til å svare, så kan han det meste og svarer årlig.
  2. Har sett mye - men aldri dette... Noen som har forsøkt seg på noe nytt - som ikke har fungert?
  3. Servo styring? Bare å smake på vesken 😉 - stor forskjell mellom frostveske og olje (ikke god smak på noen av de LOL).
  4. Sjekket i settet mitt med linksborer - og en 5mm bor er 85mm lang så 4 cm ned er ikke noe problem. Støttehylse slik som lafterolf foreslår vil være fornuftig. Linksborer fungerer overraskende bra til slikt og uansett så får du et hull som kan brukes til torx. Linksborer er generelt også av høy kvalitet (kostbare) som selvsagt gjør at de fungerer bedre ... bare pass på at ingen forsøker å kjøre de samme vei som vanlige borrer... Fikk selv opp en knekt topplokks bolt i fjor - gleden var stor 😉 (den bolten viste tydelig tegn på materialtretthet).
  5. Enig med Gaute - eneste løsning er å skifte. Og når du har trommel av så får du rengjort og sjekket funksjon 🙂
  6. Gjorde dette for noen få måneder siden - her er en metode for å låse hjulet : http://www.discovery2.co.uk/CrankPulley.html Straks du får låst/fjernet flex så er det lettere (ikke lett...) å knekke løs bolten.
  7. 30% lettere clutch pedal er merkbart, spesielt på laaange turer. Her er en god YouTube video : https://lofclutches.com/shop/clutches/series/lof-power-master-for-defender-series/
  8. Selvsagt - men det fungerer 😉
  9. Ny hovedsylinder + fjær, gjør underverker. Har det på Hercules som har heavy duty clutch Rimelig oppgradering: https://lofclutches.com/shop/clutches/defender/defender-power-master-bundle-spring-master-cylinder/
  10. Vi satser på å komme med Hercules - det er helgen etter at vi kommer hjem fra UK/Irlands turen ... så godt innkjørt 😉 .
  11. HD Medringere er bare HD - altså Heavy Duty/sterkere og skal gi mindre slitasje mellom stikkaksling og medbringer. Så lenge der ikke er slitasje/slark så er der ingen forskjell - men pass på å smøre dette regelmessig. Når denne forbindelsen går tørr/ruster så øker slitasjen og slarken dramatisk...
  12. Noe slikt: https://www.fluidonline.de/en/werkstattundwerkzeuge/werkstattbedarf/pruefgeraete/multimeter-spannungspruefer/bgs-63520-digitales-amperemeter-fuer-sicherungskontakt_14954_23269
  13. Merkelig at du ikke får levert verksteds manual, jeg bruker Famous Four og de har den på lager: https://www.famousfour.co.uk/new_parts/ff_part?part=7443 . Bare som en sidekommentar: Gaute skriver: MTF 94 til hovedkassa - altså hovedgirkassen 😉 .
  14. Forskjellen er endret turbo versjoner (pluss sikkert andre oppgraderinger) og 10 hester ekstra. TDV6 er en eldre utgave og SDV6 en nyere utgave.
×
×
  • Opprett ny...