Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Atle G

Medlemmer
  • Innholdsteller

    268
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Days Won

    2

Atle G last won the day on Oktober 11

Atle G had the most liked content!

Nettsamfunnsomdømme

11 God

1 følger

Om Atle G

  • Rang
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.gandrudbakken.no

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hafslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hafslo

Nylige profilbesøk

350 profilvisninger
  1. Rakk ikke å skifte fra LHR til RHD hovedlykter før kontrollen .... det var det eneste:-) . Vinsj, front fanger, ekstra seter, dekk og felger og mye mer ... alt ble godkjent. Det var vel flere 6x6 i Norge - men nå er vi vel 2 stykker i denne klubben?
  2. Atle G

    Lyder fra girkassen....

    Har kjøpt en del fra Ashcroft opp gjennom årene og de er svært hjelpsomme. Kontakt de direkte og spør om fraktkostnader +++. Ikke sikkert at det svarer seg å returnere den defekte kassen til England (jeg har en liggende som ikke ble returnert).
  3. Var nede i 4 Land Rovere - men etter kjøpet av 6x6'en fra England så har vi 5 igjen - og en må selges. En svært tidlig 110 County med V8 - registrert i Norge som ny i 1984. Nummer på motorblokk er 15G00484 som indikerer både originalmotor og tidlig utgave. VIN nummeret sier også at det er en 74-84 model. Galvanisert rundt front vindu og fester på bakre del av ramme for nedfellbar lem viser også gjenbruk av "rester" hos fabrikken. Skyvevinduer i dørene var også bare på de første One Ten bilene. Motoren er ikke helt i form så jeg er nesten ferdig med å bygge en 3,9 liter med litt forbedringer som kan brukes i bilen (hvis ikke kjøper vil restaurere originalmotoren). Har hatt bilen i mange år og den var i regelmessig bruk frem til motoren stoppet - og skilt levert inn. Bakramme skiftet - ellers litt rust andre steder (men lite i forhold til alder +++). Skikkelig klassisk Land Rover med reservehjul både på bakdør og på panser /original takgrind og registrert for 8 (originale sidevinduer bak). Original rød + hvit. Originale seter i ok stand (forseter fra en Td5 kan leveres med). Mye dekk og felger - både originale og aluminium. I det hele tatt en spennende bil som en entusiast må ta vare på.
  4. Var nede i 4 Land Rovere - men etter kjøpet av en 6x6 fra England så har vi nå 5 igjen - og en må selges. En svært tidlig 110 County med V8 - registrert i Norge som ny i 1984. Nummer på motorblokk er 15G00484 som indikerer både originalmotor og tidlig utgave. Galvanisert rundt front vindu og fester på bakre del av ramme for nedfellbar lem viser også gjenbruk av "rester" hos fabrikken. Motoren er ikke helt i form så jeg er nesten ferdig med å bygge en 3,9 liter med litt forbedringer som kan brukes i bilen (hvis ikke kjøper vil restaurere originalmotoren). Har hatt bilen i mange år og den var i regelmessig bruk frem til motoren stoppet - og skilt levert inn. Bakramme skiftet - ellers litt rust andre steder (men lite i forhold til alder +++). Skikkelig klassisk Land Rover med skyvevinduer / Reservehjul både på bakdør og på panser /original takgrind og registrert for 8 (originale sidevinduer bak). Original rød + hvit. Originale seter i bra stand (forseter fra en Td5) kan leveres med. Mye dekk og felger - både originale og aluminium. I det hele tatt en spennende bil som en entusiast må ta vare på.
  5. Etter godt samarbeid med Statens Vegvesen så kan jeg glede forumet med at vår Defender 6x6 "Hercules" nå er lovlig norsk og vil få påsatt norske skilt i løpet av et døgn ;-) .
  6. Atle G

    Mammabilen 2.0

    Vi melder oss på fremtidige turer til spesielle destinasjoner - liker bilen og de tekniske/praktiske løsningene. Alt som er nødvendig i en kompakt kropp. Snakkes igjen / treffes.
  7. Har hatt hyggelig kontakt med tidligere eier - og han har forsøkt å finne (solgte i 2013) - uten hell... Og det var fruen her i huset som måtte si ja først...
  8. Godt spørsmål og jeg både liker og har mye erfaring med Td5 - skjønner at min 6x6 kollega og navnebror har gått den veien. Tanken med M&D sin 2,8 versjon av 300Tdi motoren er å holde bilen "original" og fri for elektronikk. Har også sett på den nye 2.8 Cummins diselen - men den har også elektronikk (selv om alt er frittstående). Vi har jo kjørt til Mongolia en gang og tenker nye turer i fremtiden - uten elektronikk? Ellers så har du helt rett i at dette er en "rar" bil ;-) .
  9. Har trukket en RRC på henger fra UK tilbake til Norge med vår 2004, 110, Td5 "HilDefender" - som har en pluss pluss Td5 - rene sportsbilfølelsen i forhold til 6x6 ;-) . Men det er en fryd å kjøre Hercules - behagelig å kjøre, ingen grunn til å kjøre fort (er bare å stoppe regelmessige for å slippe andre forbi).
  10. Har forstått det slik at noen er interessert i mer informasjon om Hercules (vår 6x6 Defender 170) - så jeg har samlet litt ulik dokumentasjon som kanskje kan være spennende lesing for enkelte "nerder" (entusiaster ;-) ) der ute. Hvis noen kan finne mer informasjon om denne bilen så tar jeg gjerne imot. Jaguar/Landrover Norge har kontaktet SVO for å forsøke å få ut kopier av original build dokumentasjon ... men det går litt tregt. Mye av dette er fra da bilen ble solgt i 2013 - men fra 2013 til vi kjøpte bilen så ble den bare kjørt ca 3000 km (på 5 år..) - så alt gjelder. Atle https://forsale.lro.com/land+rover/utility+or+custom+or+other/270800 https://expeditionportal.com/forum/threads/land-rover-defender-170-genuine-6x6-camper-expedition-overland.111145/ http://vi.vipr.ebaydesc.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemDescV4&item=330917048092&t=1361964479000&tid=310&category=29748&seller=stanstorey&excSoj=1&excTrk=1&lsite=3&ittenable=false&domain=ebay.co.uk&descgauge=1&cspheader=1&oneClk=1&secureDesc=0 https://www.flickr.com/photos/44718474@N02/sets/72157627182416575/with/7084366927/ http://archive.commercialmotor.com/article/21st-september-1985/17/land-rover-offers-six-wheel-one-ten Hercules 2013.pdf Hercules nummer.docx
  11. "Relativt tung" er en underdrivelse ... rundt 3800 kg tom og maks vekt på 4700 kg - kjennes ikke ut som om den store Allisport intercooleren gjør så stor forskjell og 300Tdi motoren jobber hardt. Har besøkt og senere kommunisert med David hos M&D og det blir nok en ny 300Tdi oppgradert til 2.8 pluss Turner bearbeidet topp og bespoke turbo slik at ladetrykket kommer opp i 1.5. - "Hercules" vil nok fortsatt være treg - men mindre treg. Toppfart er ikke viktig så 1.4 utvekslingen vil bli beholdt. Kommer til å diskutere litt mer med Ashcroft om ombygging til auto - må ha forsterket kasse (med solid kjøler) + at den må tilpasses bil/motor slik at den som du skriver ikke kommer til å ligge å jage. Hvis Dave Ashcroft sier nei - så blir det manuelt. Som en kuriositet så er Hercules godkjent for å trekke stor henger med maks vogntogvekt på 7500 kg. Stakkars motor ...
  12. Har lurt litt jeg oss - 130 + 40 eller 130/170 som du skriver. Vi får se når jeg begynner samtalene med tilsynet til uken. Nå kan jeg kjøre den i 30 dager (etter fortolling sist uke) på engelske skilt. Vi må nok stille på noen treffe etter hvert ja ;-) Skal gjøre mitt beste for å følge det opp! Kostet ikke spesielt mye - men det kommer nok til å gå med en del tid og noen kroner for å få den slik vi vil ha den (selv om den er 100% kjørbar og brukbar slik som den er). Garasje er en utfordring på grunn av høyden ... ingen løsning på det ennå.
  13. 3 plasser med setebelter bak i bilen - rundt stuebordet ;-) , Skal legge ut bilder / linker straks jeg får anledning. Dette er originalt en 130 som LR SVO bygget om til ??? 150 eller 170??
  14. Atle G

    Fjerne ABS lampe

    Har du tatt med over Wabco boksen? https://blackbox-solutions.com/help/SM033.html
  15. Har på blokken at jeg skal kontakte deg Atle - har fått kontakt data via felles venner på sørlandet ...
×