Gå til innhold

slinning

Medlemmer
  • Innlegg

    51
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.slinnings.com
  • ICQ
    0

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Asker

slinning sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Se annonse på finn.no http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11069517
  2. Takk for positiv omtale. Ja, desverre så må jeg rydde litt i innkjørselen. Blir litt trangt med 3 biler forran huset. Gjør det ikke med et smil, men frua og naboer kommer nok til å smile :-)
  3. Hei, Leste i medlemsbladet at det blir vårtreff i drammen i morgen. Er det noen som vet når det starter? Rune
  4. Norpart har alle detaljer, bare referer til jobben som ble gjort for en LR Serie III. Jeg tror han brukte motoren fra VRS 530 eller VRS 260 (http://www.norpart.no/varmeapp.asp?side=vifter) Rune
  5. Hei, En siste oppdatering på status på mine vifteutfordringer. Var innom Norpart for en ukes tid siden for å se på hvilke alternativer de hadde til erstatning av defroster/kupe viften i min ex.mil Serie III. Norpart hadde ingen vifter som passet direkte inn i den eksisterende festamekanimen (braketten). Jeg ønsket å finne en erstatning til viften uten å gjøre for mye modifiseringer. Løsningen ble at "Petter Smart" hos Norpart byttet ut motoren i den eksisterende vifta med en ny motor med mer effekt enn den originale. Motoren var litt størren enn den originale, men de laget en smart festeanordning for motoren, slik at den passet inn i det eksisterende viftehuset. Genial løsning, som jeg kan anbefale til andre som har problemer med vifta, eller ønker litt mer trøkk. Rune
  6. Fikk desverre ikke muligheten til å gå på møtet i går. Hadde Norpart noen tips om brukbare vifter til mitt formål? Jeg vil helst ha en vifte som passer i den eksisterende festemekanismen til kupe/defroster viften til min ex. mil. Serie III (24V). Rune
  7. Når og hvor er det klubbmøte i morgen? Rune
  8. Den vifta fra summit recing ser spennende ut, har du erfaring med den, passer den brukbart i en Serie III ex.mil? Rune
  9. Hei, Skulle starte opp en morgen og vifta som blåser varmluft inn i kupeen og til vinduene gav ingen livstegn. Sjekket sikringen og om det var spenning levert til vifta, men det ser descerre ut som vifta er død. Er det noen som har en slik liggende som de skal selge (24V)? Finnes det en type med litt mer pust enn de som er standard? Tar gjerne mot tips om hvor jeg kan finne en slik kjappt. Det er faktisk helt essensielt med varmluft på vindiene i -10 grader. mvh, Rune
  10. Hei, Når bilen er kald og har stått over natta er bilen litt ugrei å starte. D.v.s den starter umiddelbart når jeg vrir om nøkkelen med litt choke, men så stopper den. Så må starteren jobbe endel for å få start. Vanligvis starter den etter ca. 30 sekunder med starteren. Min teori er at bilen starter lett på den bensin-skvetten som ligger igjen i forgasseren. Deretter må jeg dra frem bensin til forgasseren før den starter igjen. Kan problemene over være bensinlekasje eller bensinpumpa? Jeg har sjekket bensin slanger og rør, men finner ingen lekasje. Et annet symptom jeg har som tilsier at problemen er i bensinpumpa, er at den bilen "hopper" når jeg drar den ut på 2. eller 3. gir. Noen som har noen kommentarer?
  11. Da er problemet løst! Mye banning og steiking i sommer. På lørdag gikk jeg bare rundt med et smil fra øre til øre. Løftet ut kassa og eksaminerte clutchplate og pressplate. Ingen synlige skader, men jeg demonterte begge deler og monterte nytt. Var nøye på om plata ver i senter. Byttet også en plastforing på armen som trykkes mot pressplata. Det manglet også en liten plastdings (U formet) som gjør at lageret følger med tilbake når arma trekkes tilbake. Skrudde alt sammen og startet kjerra med stor spenning. Meget tilfredstillene å se at alt virket som det skal. Ikke helt sikket på hva som har vært galt. Mest sannsynlig er det at clutchen ble skadet ved forrige montering, selv om jeg ikke ser noen synlige feil. Takk for all hjelp og tips. Har vært frusrert mange ganger, men å mekke landy er morro når resultatet er bra. Rune
  12. Da har jeg startet arbeidet med å demontere girkassa. Setekasse og gulvplater er demontert. Akslingene er skrudd fra girkassa. Før jeg tar ut kassa har jeg gjort følgende tester: 1) Når jeg starter kassa med girkassa i fri og uten foten på clutchpedalen, så roterer uttaket til bakaksel. Jeg har ingen problemer med å stoppe den med handa. Ettersom jeg har forstått er dette riktig oppførsel. 2) Så setter jeg kassa i første gir, med clutchen inne. Uttaket til bakaksel roterer fortsatt og jeg klarer å stoppe den med hånda. Når jeg slipper starter den å rotere igjen. Dette skjer med foten på clutchpedalen. 3) Så forsøker jeg å sette kassa i revers. Det skraper i tannhjul, dårlig synkronisering. Til slutt så stopper skrapingen og kassa går i revers. Rett etter starter uttaket til bakaksel og rotere (motsatt vei selvfølgelig). Jeg har foten på clutchpedalen og har ingen probelmer med å stoppe rotasjonen med hånda. 4) Samme testen som i 3, men før jeg prøver å sette kassa i revers, så stopper jeg rotasjonen i uttaket til bakaksel med hånda. Når jeg så forsøker å sette den i revers, får jeg samme skrapingen som i teste 3. Dette synes jeg er meget merkelig. Skrapingen samtidig med at jeg holder igjen utaket til bakaksel må vel tilsi at innmaten i kassa fortsatt går rundt når jeg prøver å sette den i revers. Er det noen som kan forklare opførselen over? Er dette symptomer som forsterker diagnosen at clutchen ikke slipper helt når jeg trykker inn clutchen? Eller er det noe annet som kan være galt? Jeg har byttet clutch slave sylinder og luftet kretsen skikkelig. Rune Kunne ønske jeg kunne ringe Lara Craft, slik at hun kunne komme på kort varsel, kjøre den kule landroveren sin inn i hagen, hive seg over bilen min, dra et stetoskop opp fra den trange singleten, stille en kjapp diagnose, forklare meg hva jeg må gjøre, før hun kjører inn i solnedgangen. Uten an noen har merket at hun i det hele tatt har vært her... Jeg fantaserer - eller lider av det ikke så ukjente "kjøre-tur-med-landrover-abstinens".
  13. slinning

    Mekkeklubb

    Her en link til forumet som diskuterer temaet: http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=17948 Ta kontakt med initiativtaker, slik at han får oversikt over hvem som vil være med. Rune
  14. slinning

    Mekkeklubb

    Hei, På forumet offroad.no kom jeg i kontakt med en liten gjeng som planlegger å gå sammen om å leige et lokale som egner seg til å mekke innendørs på vinteren. De tenker et lagerbygg, låve eller garasje hvor det er plass til en 3-4 biler. Er det noen som bor i Askerområdet som kan tenke seg å være med på dette. Rune
  15. Bytta du kassa selv, eller fikk du Gaute til å gjøre jobben? Du har vel ikk et slikt clutch sentreringsverktøy å låne meg? Rune
×
×
  • Opprett ny...