Gå til innhold

Martin

Medlemmer
  • Innlegg

    22
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://landroverbutikken.no
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Akershus

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Jessheim

Nylige profilbesøk

548 profilvisninger

Martin sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Har testet Bell Autoservices FBHIC3 Webasto FBH controller. Det engelske kitet bruker desverre kun WBUS til å styre Webasto og det er derfor ikke mulig til å få en dialog med temperaturkontroll panelet via CAN. Forløpig er det kun Altox via Webasto WTT diagnoseprotokoll som fungerer. Vi har fått inn en veldig liten brikke som starter Webasto via bryter. 12V - Start. 0V - Stop. Vil gi deg en varm motor og motsatt til 1533 tidsur fungerer denne både når bilen er "våken" eller i dvale.
  2. Leste om Pete Bell's FBH men klarte ikke å finne om det er mulig å benytte seg av flere wbus protokoller. Tenker at det er kun TTV evt EVO protokoll som brukes. Altox modulen kan brukes med flere type webastovarmere og støtter en hel rekke wbus protokoller. Skal skaffe meg en Bells FBH Controller for å teste hvis ingen kan bekrefte at denne støtter flere wbus protokoller
  3. For de som har Altox, Danhag eller hvilken som helst løsning, må følgende kravene oppfylles: modulen har støtte for Webasto diagnose protokoll (WTT), modulen har en utgang som aktiveres ved start sekvensen, +12V eller jord og modulen sender START meldingen i ca 10 sekunder. Det er nemlig kritisk for at magien kan fungere at Medium Speed CAN bus er våken FØR start kommando tilføres webastovarmer. Når disse kravene oppfylles kan 'duppe ditten' brukes ja
  4. Hei det er Martin fra Landroverbutikken.no Bare for å tilføre i denne tråden at det som virkelig er bra med vår løsning er at vi utnytter bilen selv til å ordne med en varm kupé. Ingen IPCU nødvendig. Kun en liten boks som våkner Medium Speed CAN bus og som kobles med én kabel til bilen. Og 12V skal den ha. Det finnes mange løsninger, bl.a. hvor du kan bruke en knapp på bilnøkkelen til å starte Webasto. Men dette funker jo kun på kort avstand. Og gir kun varm motor og ikke varm kupé. Den ultimate løsningen må være å våkne CAN, og så starte Webasto. Fordi kun på denne måten mottar temperaturkontrollpanelet en melding fra Webasto og vil opprettholde en samtale via CAN mellom begge. Du vil observere at luftdøren i varmeapparatet åpner seg og at viften kobles inn. Men ikke bare det. Når kupéen begynner å få ca. innstillt temperatur vil de andre skrittmotor-drevne luftfordelingsspjell beveger seg automatisk fra frontrute til ansikt og foten for å varme kupéen så optimalt som mulig. Når innstillt temperatur er nådd synker turtall fra viften seg automatisk. Prøv å få dette fra en IPCU modul som egentlig kun genererer en puls bredje modulasjon (PWM) for å la viften gå samtidig at den forhindrer at luftdøren lukkes etter siste kjøretur for å få luft inn. Slik fungerte Danhag/våre egne IPCU i alle fall. Praktisk men ingen smart løsning når du kan la bilen gjøre jobben selv.
  5. Tja hvis en har samlivsbrudd så tar det litt tid før alt er på plass igjen. Og det er ikke noe en legger ut via en link på nettbutikken. Men det er lenge siden og alt står mye bedre til nå. Beklager at noen ikke har fått det kjappe svar dere er vant til. Mvh Martin. PS: på grunn av en gjerrig eks kone med forventning at Offroadbutikken var et miljonerbedrift måtte navne endres til Landroverbutikken.no Desverre ble jeg aldri miljonær fordi jeg forsøker fortsatt å gi dere beste kvalitetsdeler jeg klarer å få tak i til en nederlandsk pris.
  6. Der er det ordnet og ser vi frem til en koselig Defendertur.
  7. Hei, skal ta en gjeng med 5 barn og 4 voksne til Dyreparken i Kristiansand denne helgen og trenger derfor en 9 seter, og selvsagt helst en Land Rover. Er det en av dere som bor i Oslo område med en 9 seter Defender som har lyst til å bytte til min 2007 modell D3 med 7 seter fra fredag til søndag? Vennligst ta kontakt på tlf 98290087 På forhånd takk! Martin
  8. Litt bevegelse er normalt. Diksuterte dette med Dave fra Ashcroft for en liten stund tilbake og har du ingen lekkasje på simmringen trenger du ikke å gjøre noe med det. Du kan jo testte om dette er årsaken til vibrasjoner ved å kjøre uten fremre mellomaksel. Men de fleste med D2 med ZF kasse har vibrasjoner mellom et turtal av 2100-2500, jeg skrev en gang noe om det her: http://www.aulro.com/afvb/discovery-2/100404-ultimate-solution-td5-vibration-knocking.html Du kan gjøre mye for å redusere den harmoniske vibrasjon (nye motor- og girlassefester, ny TV demper på veivaksel, skifte lagere i LT230 på inngående og utgående aksel, ny plate i håndbremstrommel, anti-shudder fixx men helt borte blir disse vibes aldri, sånn ser de ut pr. i dag... Martin
  9. Vi her en på lager - Martin fra Offroadbutikken. Det er også lønnsomt å tilsette med bra 2-takt olje (f.eks. Liqui Moly) hver gang du fyller på med diesel i mengden 1:200. Dagens diesel har så lite svovel som er brukt som smøremittel at det er en årsak at den elektriske pumpen slutter jobben sin forholdsvis tidlig. Gjør dette i flere måneder og dysene blir rent igjen og dieselpumpen lever mye lengre.
  10. Nå er alt under kontroll igjen med ukentlige bestillinger fra England og daglig svar på E-post. Beklager dårlig service i det siste, vi er tilbake til topp-service igjen - som det skal være. //fra Offroadbutikken
  11. Noen ord fra Offroadbutikken: Vi kommer selvfølgelig til å fortsette Offroadbutikken, men har desverre ikke lenger mulighet å svare dere på telefon. E-post leser vi daglig og alle får svar. Vi skal stadig oppdatere nettbutikken med enda mer produkter og står som alltid åpent for tips eller behov om reservedeler og tilbehør som ikke finnes i butikken per i dag. Jeg har jobbet langt og hardt i 3 år men klarte ikke å leve fra kun Offroadbutikken. Jeg er utdannet som høyskole ingeniør i IT/Telekom og har funnet meg en bra jobb innen denne bransjen. Det er fantastisk når din hobby blir din jobb, men jeg har også en familie som jeg er ansvarlig før... Håper på forståelse. Ha det bra så lenge, Martin
  12. Hei! en kunde har en 2.25 bensin motor i sin Series bil med en zenith forgasser. Jeg tror virkelig at en Weber forgasser skal passe, men kunde sier at boltavstand mellom zenith og weber er ikke likt. Hva anbefaler dere? På forhånd takk, Martin Offroadbutikken
  13. Hei, jeg har sluttet med salg av TIC sine fjærer fordi han som står bak fjærene er en mareritt å handle fra. Han ønsker betaling på forhånd (ikke så rart) men når du er heldig får du din hele bestillingen etter et halv år - igjen, hvis du er heldig. Chris Perfect var en gang sin største distributør i England, men har ble like syk av TIC som jeg. Chris har mange år erfaring med å kjøre "Comp Safari", en populær måte å kjøre med Land Rovere som er tilpassed for "racing". Så med dette i bakgrunn og TIC sine fjærer som utgangspunkt har han designed en forbedret version. Før jeg begynnte med salg av disse har Vidar Laastad, som har stor offroad kompetanse med "Spot" pluss selv erfaring med TIC parabolske fjærer tested CPC fjærer - han er fornøyd! Vidar/jeg er ikke så fornøyd med dempere som Chris tilbyr, så fra meg får du fortsatt Lip dempere, orig. utstyr til Santana, som kjører std. med parabolske fjærer.
  14. Hei alle sammen har en kunde med en 110 2004 modell. Han bestillte en kraftig Equipe4x4 diff guard til sin bakre diff, men guess what?! Har har en rover bakaksel på sin 110. Har noe sett dette før? Er det vanlig? Har kun sett Salisbury aksel på 110 tom nå. Har de byttet fra 2004 framover? På forhånd takk for svar Hils Martin
  15. Hei from Martin, Mr. UYL himself. Godt nytt år alle sammen , men det gjelder ikke for TISCALI . Nettside er nede fordi TISCALI har vært så vennlig å gjøre det uten å gi meg beskjed. Det var planlagt å flytte nettside fra Tiscali BuyDomains til http://nordichosting.com/ (Norsk, mye bedre og vennlig service), men ikke før f.k. februar. TISCALI var sikker ikke fornøyd med vår initiativ og tok nettside våres ned med en gang. Så.... etter noen dager skal alt være ok igjen. Gjerne besøk http://www.upgradeyourlandrover.no Martin
×
×
  • Opprett ny...