Jump to content
LRforum

Pederover

LRF Society
  • Content count

    4,332
  • Joined

  • Last visited

About Pederover

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Surnadal

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Surnadal

Recent Profile Visitors

1,393 profile views
  1. Batteri levende - DØDT - levende igjen..!

    Nytt 95 Ah batteri gjorde susen! Det ble en annen bil, starter lettere og alt av Webasto og Defa virker. Fjernet diverse ledninger og stereo-saker i batterirommet.
  2. DE forsvant den veien......

    Takk for trivelig besøk! Dere kommer vel tilbake i mai da det er avslutningsfest på NoFo. Vi får tenne opp i grua i eldhuset og innta noe forfriskende da!
  3. Batteri levende - DØDT - levende igjen..!

    Takk for tips! Blir nytt 95 Ah batteri i morgen. I tillegg til feilsøk og opprydding nedi batterikassen.
  4. Batteri levende - DØDT - levende igjen..!

    Vi ser jo av bildet at jeg har et 50 Ah batteri! Det er jo for lite antakelig...?
  5. Batteri levende - DØDT - levende igjen..!

    Målte nå nettopp, og det lå på 12,57 V. Får komme meg på batterihandel da tenker jeg.
  6. Batteri levende - DØDT - levende igjen..!

    Hmmm, gått over alle kabler jeg kunne finne nå. Alt virker tight og fint. Batteriet har ca 12,4 V uten at motoren er startet, og lader ca 13,5 V når motoren går... Får bare leve litt i "spenning" framover!
  7. Batteri levende - DØDT - levende igjen..!

    5-6 timer, smartlader. Skal ned i grava nå om litt og sjekke starter!☺
  8. Batteri levende - DØDT - levende igjen..!

    Skal sjekkes ja! Men hvordan kan det forårsake at hele det elektriske systemet blir dødt i løpet av et kvarters tid..? Jeg kan forferdelig lite når det kommer til bilelektriske saker...
  9. Batteri levende - DØDT - levende igjen..!

    Takk for innspill! Sjekket kabler og koblinger, ser fint ut, så det blir nok nytt batteri ja. Har ikke nerver til å ta noen sjanse på at dette gjentar seg... (Typisk ved i landkjøring fra ferje eller lignende...)
  10. Dette var en rar opplevelse: Kjørte på hyttetur med Defenderen i går og parkerte kl 15.00. Kom tilbake to timer etterpå i snøslaps og skulle starte opp for å få i meg varmen. Ingen tegn til liv! Ikke så mye som litt glød i ladelampen, altså steindødt! Jeg sjekket sikringer, kontakter på batteriet (som er 5 år gammelt) men ikke tegn til liv overhodet. Klokka i dashbordet stod på 15.15, den stoppet altså ca 15 min etter jeg stoppet bilen. Heldigvis kom en nabo som brøytet vegen med traktor, og jeg hadde startkabler, så vi fikk liv i Defenderen igjen! Den gikk som ei klokke og uten at ladelampa lyste. I dag sjekka jeg spenningen på batteriet og det var i overkant av 12V ! Bilen startet uten problemer...Hva i huleste kan ha skjedd her da? Noen forslag?! Batteriet. Satte på lading nå likevel om det er 12V inni der...
  11. Vellykket samparkering

    Vanlig dag på jobben!
  12. 1997 110 300 tdi

    Vinterhjul i dag. Rustne, trasige felger er pusset og lakkert med svart Owatrol. Ble litt barskere mener jeg (selv om det dreier seg om 7.50x16...)
  13. 1997 110 300 tdi

    Takk, skal se på det i morgen.
  14. 1997 110 300 tdi

    Målte med bare tenningen på...glemte å måle etter oppstart
  15. 1997 110 300 tdi

    Montering av lysforsterkersett i dag! Økning fra 9,5 V på pærene til 11.4! Merkbart bedre lys altså.
×