Gå til innhold

torgrim holte

Medlemmer
  • Innlegg

    36
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Previous Fields

  • Location / Bosted
    bømlo

Nylige profilbesøk

422 profilvisninger

torgrim holte sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. hehe det får stå for avisens regning.. de skulle vel gjøre saken litt mere dramatisk tenker jeg..
  2. hadde ikke så store sjanser, når elven plutselig brøt ut og kom mot meg på veien, hadde jeg stoppet , ville jeg bli tatt av strømmen...
  3. http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/08/29/475200.html
  4. heisann !! nå skal vi ikke glemme at vi var fire -4- stk som fikk erstattet våre skader etter at v gikk sammen mot VPN. dette var også så mange som ønsket å gå sammen med meg mot vpn. det heter så fint at "formålet helliger middelet" , og vi klart å nå frem med våre klager uten en eneste krone i advokatutgifter, og vi ser alle på vårt gjennombrudd i saken som en seier for hele forumet. vi hadde IKKE kunnet kommet så langt uten hjelp fra deltagerne og lederne av forumet som hele tiden kom inn på sidelinjen med gode råd... hilsen "den forbanna hypnotisøren" når det er sagt ,så har jeg fortsatt kontakt med forbrukermagasinene for å få dem til å ta opp denne saken på vegne av alle de andre som ikk turde/ ville være med i vårt korstog.... Når det gjelder våre alles store hypnotisør-helt, så ringte han til meg først. Han lovet dyrt og hellig at dette ikke lenger var personlig, men han skulle ta VPN for alle dette hadde skjedd med. Jeg prøvde å hjelpe han som best mulig. Jeg foret han med info og koblet han opp med andre motor-havarister, slik at de kunne stå sterkere sammen, bare for å se han stikke av i det "fanden hadde fått sitt..." Jeg kan ikke akkurat si at det var noen trøstens ord jeg kom med, men ønsker deg lykke til. St1
  5. hehe ! er det ikke det ene så er det det andre.. Jeg ser at også herr steinar har fått medhold i saken sin. Er det ikke bra det da??? Med dette så tror jeg at jeg må se meg nødt til å koble meg av denne tråden. (som ble startet av meg selv) Nå kan resten diskutere til verdens ende om jeg har gjort feil eller ikke i min prosedyre overfor vpn. iallefall så hadde jeg retten på min side når det gjelder min sak, og synest såklart at det er hygggelig at steinARG også kom igjennom med sine krav (selv om jeg ikke hadde noe med hans sak å gjøre) lykke til videre lrvenner
  6. heisann Per, beklager, men jeg har vært ute på jobb noen dager så jeg har ikke kunnet svare deg før nå. Når jeg merket mitt problem, ble jeg anbefalt å gå inn på dette nettstedet for å søke hjelp og informasjon om min sak. etterhvert fikk jeg kontakt med en del andre medlemmer (og ikke medlemmer) som var / har vært i samme situasjon som meg At jeg alene skulle være "fanebærer" for denne saken har vel aldri vært nevnt, men jeg frontet min egen sak ja. på et kanskje litt vel agressivt vis (ifølge medlemmer i forumet ?)for å prøve å få Dere andre opp av stolen og sette lys på problemet som har vært nevnt her siden 2003 uten at Noen har kommet ut i media med informasjonen.. Når det gjelder virkemidlene, og kampanjene som var / er tenkt , var vi flere som sto sammen om dem. Alle mailer med info som ble mottatt ang denne saken har blitt videresendt til advokat sylte som ser på mulighetene for å samle eierne til en felles sak mot lr, og jeg antar at en av de andre eierne holder tak i denne tråden. Når det gjelder økonomien opp i dette, så har det uvedkommende alle hvem som har betalt for gildet så langt. ( kommer ingen regning til medlemmene i forumet iallefall, derimot så kommer jeg kanskje på et treff og gir ett gratis show, som takk for hjelpen, hvis vi kan få det til å passe inn engang) Når det gjelder den engelske advokaten, så fikk vi bekreftet at Lr england i et forlik hadde gått med på ta imot alle sakene fra eierne for å vurdere dem individuelt.' ( dette finnes dokumentasjon på lenger oppe i tråden) Jeg har IKKE måttet skrive under på noen taushetsærklæring eller måttet gjøre noen andre grep i forhold til at jeg fikk refundert en del av kostnaden. dette ble pga at det ble avdekket en tidligere skade som kom under hådtverkerloven, behandlet som en ordinær garantisak . (jeg dro til verkstedet og hentet bilen, fikk beskjed om hvor mye jeg måtte betale og at VPN dekket resten av regningen på bilen) 5 års garantien var gått ut på min bil, men heldigvis så fikk jeg dekket reperasjonen ihht. håndtverkerloven. ang kranen så er det andre i forumet som har og sitter på kontakten med kranutleier. Fra de andre som er i min situasjon og som kastet seg på lasset undervei i mitt "KORSTOG" har jeg kun møtt oppriktig glede over at min sak har løst seg . På lik linje med hva jeg vil føle hvis deres saker også løser seg etterhvert. ANG www. landroverhelvete.com , så var siden allerdere tatt ned for modifisering FØR jeg fikk beskjed om at min sak gikk under garantien. Dette etter konferering og gode råd fra andre medlemmer i forumet som følte et behov for noen endringer på siden. Med min travle hverdag med reising jorden rundt, å har ikke jeg tid til å moderere og oppdatere en slik side ( ganske dårlige linjer i beirut) derfor har jeg valgt å la siden ligge nede nå når min sak likevel er løst. Når det er sagt så vet jeg at ganske mange medlemmer i forumet sitter med kopi av innholdet på siden, ( jeg fikk selv kopiert denne av andre på lrforum i utgangspunktet.) håper dette var avklarende nok? torgrim
  7. nå er jeg selv også medlem i forumet, og må vel kunne si at vi har hjulpet hverandre med saken. det er kommet fram ganske mye informasjon gjennom de ukene jeg har vært aktiv her inne som helt sikkert kan være med på å belyse problemet og evt hjelpe andre i samme situasjon... torgrim
  8. hei igjen alle sammen. Nå har jeg vært på verkstedet og hentet freelanderen til konemor ! bilen går greit, bortsett fra at clutchen ikke virker som den skal etter at den ble skiftet, men fikk beskjed fra verksted om at dette kanskje ville gå under garantien... når det gjelder kritikken fra div deltagere på forumet, kan ikke jeg se at jeg kunne handle på noen annen måte enn å godta tilbudet, når det viser seg at jeg har rett på det i forhold til håndverkerloven. når det gjelder de generelle sakene som har vært diskutert her i forumet, så har ikke jeg endret min oppfatning om hvem som er/burde være ansvarshavende for problemene med kjølingen. når det gjelder ronny,s utsagn om en felles kamp så kan du se tilbake på tråden og se fordelingen på hjelp/motstand jeg har fått ved å belyse min sak. jeg har fått nyttig informasjon fra mange medlemmer, og ganske mye pepper fordi jeg har ønsket å nå frem med min sak. det ironiske er som sagt tidligere at det var VPN som satte meg på sporet av løsningen når det viste seg at jeg faktisk hadde et rettslig krav på utbedring av bilen pga tidligere reperasjoner som kom innenfor norsk lov. (ved å få fatt i denne informasjonen hadde ikke VPN noen andre valg enn å godta mitt krav.) Jeg har forstått at en del av de andre jeg har fått hjelp av nå ønsker å gå sammen i en egen forening for å kjempe sin kamp videre. jeg vet også at FBI og NAF jobber med saken på generellt grunnlag. Jeg takker ydmykt for all hjelp og info jeg har fått fra medlemmene her i forumet. har notert meg at noen mener jeg har "brukt" medlemmene for å fremme min egen sak.. til det må jeg si både ja og nei. ja jeg har brukt forumet og medlemmene sin kunnskap for å få vite mest mulig om mitt problem ( det er vel en av kongstankene til etablererene av forumet, at vi skal få gode råd og hjelp når vi er uvitende og i knipe.???) når det gjelder meg, så sitter jeg i freelanderen med musikken på og nyter følelsen av å være på veien igjen.. mv torgrim
  9. heisann alle sammen! Da ser det ut til at saken har løst seg for mitt vedkommende !!!!! Etter at VPN nå har lagt seg i selen og klart å hjelpe meg å rekonstruere mitt servicehefte så viser det heldigvis at jeg har retten på min side. Selv om garantitiden på selve bilen er ute er ute, så fant jeg ved hjelp av VPN ut at motorhavariet ved 22 000 km akkurat kommer inn under håndtverkerloven, og dermed har jeg krav på å få refundert en del av kostnadene ved skifte av motor. Jeg vil med dette takke for all hjelp jeg har fått i dette forumet både konstruktive løsninger og kritikker for mine "sitat" EKSTREME planer. Dette er et viktig forum for alle lr eiere, nå ser det ut som saken løser seg for min del, selv om jeg må ta en del av regningen selv, men vi LR eiere er noen rare typer. selv om jeg har hatt en laaaang måned med lange netter og mye frustrasjoner, så gleder jeg meg faktisk til å hente bilen min. (trenger den nå når snøen har kommet her hjemme) konemor kan kjøre rundt til pasientene sine i steden for i stedet for å måtte vasse rundt i snøen jeg gleder meg til å komme tilbake i forumet, dog på de andre sidene... en lykkelig hilsen torgrim holte
  10. heisann igjen ! fikk i dag en melding fra vpn som ønsker å se på saken igjen i lys av at det har kommet litt nye opplysninger om bilen min. ( de bla. hadde ikke informasjon om at bilen hadde skiftet topp en gang tidligere, pga at de ikke overtok landrover før i 2001 et år etter at skiftet ble gjort) torgrim.. spent...
  11. OG SLIK GÅR NO DAGAN !!!!! Hyggelig å se at det kommer så mange konstruktive meninger frem etterhvert.. Prøvde å ringe VPN i dag, men kom ikke igjennom på tlf. deretter dro jeg til laastad i haugesund for å "hilse" på bilen min, og levere tilbake leiebilen. Regningen har nå fått en endelig total på kr 54 350.- etter at de gav meg 8 % rabatt. fikk opplyst at motoren som er satt inn er helt ny, og koster den nette sum av 30 000 pluss mva. (fikk faktisk 6 % på prisen av den også) Har fått nøstet mer opp i servicehistorien på bilen, og fått bekreftet skifte av toppen i slutten av okt. 2000 på km 22 000.- Når det gjelder alle 4 "kampanjene" bilen skulle ha vært kalt inn til men ikke har blitt fikset så er de nå utført av laastad etter at jeg ba dem sjekke om det var noen kampanjer på bilen. Jeg ble opplyst av vpn tidligere at bilen ikke hadde fått gjennomført desse kampanjene fordi den ikke har vært innom landroverforhandler for service. Jeg ble ekstra glad da jeg kunne få bekreftet at bilen hadde vært inne til service hos billia på økern 21/5 2003. og likevel ikke hadde blitt fanget opp av det fantastiske systemet som ser ut kun å gjelde dem som har bilen inne hos lr-forhandler. Etterpå fant jeg ut at bilen hadde vært inne til periodisk kontroll 1/10 2002, så at bilen IKKE skulle være fanget opp i løpet av denne tiden er mer jeg klarer å forstå. Jeg har blitt fortalt gjentagne ganger at årsaken til at desse feilene ikke har blitt fikset er at den ikke har vært på merkeverksted. NÅ er iallefall dette motbevist. Jeg noterer meg la8pv sin info fra hans "kilder" og mener at han har rett i mye av det han skriver. Selv om toppen gikk første gang i 2000, og bulletinen om modifisering av kjøleanlegg ikke kom før i 2001, så har bilen gjentagne ganger vært inne hos merkeversted, hvor INGEN av de tidligere eierne har blitt opplyst om mulighetene til å modifisere kjøleannlegget. ( for dem er dette totalt ukjent informasjon, også når det gjelder "kampanjene" Llikevel forteller tidligere eier at de sakene som vært problem ble fikset på garantien de ganger problemer oppstod, Jeg mener at mitt problem kunne vært unngått om NOEN hadde informert om faren for skade.. dette har jeg ikke sett noe til.. hverken innkallelser eller annen info, hverken i aviser eller pr post. Jeg tok også en titt på siden som la8pv linker : på siden til autobransjens leverandørforretning finner eg følgende :: Hva er reklamasjonsrett og mangel? en reklmamasjonsrett er et løfte om at et produkt per salgsdato fungerer som det skal, og at det vil fortsette med det over et bestemt tidsrom. Dersom så ikke er tilfelle, betraktes det som en mangel, og kjøperens reklamasjonsrett trer i kraft. Mangelen kan gjelde et kjøretøy eller en del og kan skyldes så vel konstruksons-,material-eller produksjonsfeil, eller feilaktig håndtering, lagring eller montering.. i morgen er det en ny dag , med nye frustrasjoner' torgrim (begynner å bli litt sliten og lei nå) det dumme med denne situasjonen er at det sitter ganske mange rundt om i Norge med samme problemer og samme frustrasjon
  12. jeg ser at de fleste nå har skjønt hvem adressaten til denne "TRÅDEN " er . Hyggelig at vi kan begynne å oppsummere litt hva problemene er og hvem som kan gjøre noe med dette. det stemmer nok det du sier om garantien, og jeg skjønner nå hvorfor det ikke var mulig å få noen opplysninger om min bil fra landrover. Etter at jeg fikk rådet fra VPN om å kontakte biltilsynet om tidligere eiere, og videre fikk bekreftet motorhavari med skifte av toppakning++ . Når bilen var gått kun 22 000 km ble denne skiftet og betalt av VPN/landroverimportøren som en garantisak. Jeg kontaktet NAF og forbrukerombudet for å få en kommentar til den nye utviklingen i min sak, og de mener at jeg ABSOLUTT har muligheter til å komme inn under 5 årsgarantien da reperasjonen skulle være ment å vare mer enn 5 år. jeg kontaktet som nevnt verkstedet og opplyste om de "KAMPANJENE" som VPN kaller det som lå på bilen , og fikk dem til å se på dem i samme slengen. de var heller ikke utført på noen av servicene bilen har vært inne til.... jeg kommer til å ta en ny kontakt med VPN i morgen for å diskutere de nye opplysningene i saken. ironisk nok så var det faktisk VPN hjalp meg å finne denne informasjonen men tar fortsatt imot hjelp fra alle som har noe å melde... torgrim
  13. heisann alle sammen. Hadde en ny hyggelig samtale med Vpn i dag, og fikk et råd om å kontakte biltilsynet for å finne alle tidligere eiere på bilen. bilen ble solgt fra egil stenshagen 1999 til en oslo mann som hadde bilen til vinteren 2000. DA RØYK TOPPAKNINGEN PÅ BILEN FØRSTE GANG. (han levert bilen til skifte av topp, men ingen modifisering ble gjort.) Deretter så solgte han bilen til Oslo bilsenter som igjen solgte den til en oslofamilie etter å ha snakket med dem også, fikk jeg vite at bremsene hadde vært helt ødelagde i tillegg til at bilen hadde lekkasje i bakruta når det regnet. De hadde bilen gjentatte ganger inne til service på økern og fikk dekket sine utgifter fra landrover norge. De solgte bilen igjen til Norsk autosenter som igjen solgte den til meg nå viser det seg i tillegg at Norsk autosenter har lurt selger for over 30 000 kr på kjøpesummen. da eieren var i utlandet ba han dem om å selge bilen, og fikk opplyst at bilen ble solgt for 30 000.- mindre enn hva de solgte den til meg for. :-) dette begynner å ligne en farse... Nå har jeg ikke lagt så mye energi i å fortelle om de andre manglene som jeg har hatt med bilen. feks. at el heisen på venstre sidevindu gikk til helvete da jeg prøvde å opne vinduet en morgen med litt frost. pluss den gjentagne lekkasjen i bakdøren/vinduet. og en del annet småplukk som jeg ikke har brydd meg å ta med i denne gang torgrim
  14. Jeg hadde tenkt å kjøpe meg den nye discoveryen, men er blitt kurert for øyeblikket som du skjønner.. morsomt det du skriver om toyota. >Jeg var innleid på norgeslanseringen av den nye toyota verso for et års tid siden, og fikk et meeeget godt intrykk av importøren. proff, hyggelige og samarbeidsvillige på alle måter. ( har faktisk fått noen "gode" råd fra dem når det gjelder min sak også)
  15. heldigvis så er de ikke søsteren min nei, men har faktisk jobbet noen ganger sammen med hennes mann.... derfor ble jeg ganske satt ut av hele greia. hmmm 1999 - 2000...?? hvilket firma var det da?? torgrim
×
×
  • Opprett ny...