Gå til innhold

dsm

Medlemmer
  • Innlegg

    81
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Location
    Narvik

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Narvik

Nylige profilbesøk

767 profilvisninger

dsm sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Kan du dele hvilke svar du har fått? Er på utkikk etter løsning.
  2. Løfter denne, bilen står fremdeles innendørs og klar for evt ny eier. Om ikke går den til skroting i løpet av kort tid. HBO vrakpant.
  3. Discovery TD5 2000 mod. Defekt automatgear? Alt utstyr fra den gang ex soltak. Godt behandlet bil kjørt, 200 000 da fremdriften opphørte. Demontering av gear startet. Fordelingskasse mellomaksler er demontert. Planen var å ta ned selve gearkassen for å se om problemet er i kassen eller det er flexplata som er gåen. Tiden og lysten strekker ikke til, derfor vurderes istedet et salg. Det er med nesten ubrukte sommer og vinterdekk( hakka 7 eller 8). Ellers har bilen stige bak, stigtrinn, soft A-bar og lyktebeskyttere rundt om. Fargen er sølv og interiøret er meget bra, lyst helskinn.. Bilen har de siste årene stått lagret innendørs i +15 grader året rundt. Den fikk ny topp på ca 120 000 km og arnott belger en gang rundt der også. Det skal være et godt utgangspunkt for å få seg et bra D2 prosjekt. Fornuftige bud vurderes.
  4. Jeg vurderer salg av min Discovery 4 HSE 2010 modell, 3,0 tdv6 245 hk km stand ca 107000. Sølvfarget, varebilregistrert. Det følger med seter til 5 seter. Normalt utstyr for HSE, sort skinn, webasto, varme i ratt, kameraer rundt om, osv, ikke dab+, Registerreim skiftet på alder (7år). Vinsj påført i vognkort, men er demontert av forrige eier. Noe ekstra utstyr som snorkel, lyktebeskyttere, stige og orginal takgrind. Importert fra Tyskland Desember 2011. Bilen har fungert greit i mitt eie, byttet noen bærebruer etterhvert som følge av slitte foringer. Alt arbeid er gjort på merkeverksted. Vurderes solgt til 265.000,-. Dsm
  5. Trenger gearkasse og har sendt deg en PM
  6. Jeg hadde dette på min D2 for noen år tilbake, Googlet litt rundt på forskjellige forum og kom til at det sikreste var å bytte hele snekka. Egentlig grei jobb som jeg kan huske det. Utførte byttet alene uten hjelp. Antar det lekker på utgående aksling. Ut fra det jeg fant ut den gang var det vanlig med tæring på aksling og ikke så enkelt å få tett med å bare bytte tetninger. Jeg tror jeg kjøpte ny fra Paddock.
  7. har glemt hvordan man legger inn bilder, men her er link : http://www.brit-car.co.uk/section.php/937/1/zf_4_speed_automatic
  8. Jeg har akkurat det samme på min D2 2000 model. Ikke sjekket for mye enda, har en ulyd når motor går. Mistenker det er oljepumpen i kassa som er gåen. at den har sluppet på akselknastene. Planen er å få ut kassa i løpet av et par uker.
  9. Hvilket verksted jobber Evald på nå ?
  10. Leiohel Ja det kan være en mulighet. Har byttet kabelgaten for rundt 10 år siden, så den har jo vart lengre enn den opprinnelige. Er ikke i nærheten av bilen før over helgen, så da kan jeg se hvilken posisjon som vises i displayet. YMK Lav eller høy gear gjør ingen forskjell. Er det noen av de vanlige leverandørene på øya som leverer kabelgaten ? Sist fikk jeg byttet den på verksted.
  11. Min Discovery 2 TD5 my 2000, mistet forleden fremdriften helt. Fremdriften forsvant plutselig under kjøring. Det har lenge vært sporadiske problemer med xyz bryteren og bilen var i limp home mode når det skjedde (m+s). Bilen står inne til feilsøk. Det er normalt oljenivå på gearkassen og verkstedet lurer på at det kan være xyz bryteren som lager krøll, M+S blinker fremdeles når bilen starter. Bilen er helt upåvirket når en beveger gearspaken. Jeg tviler på det. Har gjennom årene lest mye om posisjonsbryteren og kan ikke huske slike symptomer. Bryteren som står på nå er vel nr 2 eller 3 på de 12 årene jeg har hatt bilen. Den er forøvrig akkurat rundet 200´ km. Gearspaken er forresten helt løs i fisken og jeg lurer derfor på om det kan være noe mekanisk leamikk knyttet til denne som har sviktet. Umiddelbart tenkte jeg på de velkjente oljerørene, men det var det ikke. Hva sier folket ? Er det noen som har hatt samme problem ? Er takknemlig for alle innspill. Kanskje : - XYZ - Gearspakleamikk - Converter
  12. Jeg hadde det samme på min D2 TD5, min slik at den mistet all kraft og såvidt gikk fremover. Bestilte nytt ledningsnett, både det som ligger under toppdeksel og øvrig ledningsnettt motor til Ecu. ECU åpnet jeg og renset med elektronikkrens og forseglet på nytt. Grei jobb, men noen kontakter sitter litt knotet til. Det er nok ca 6 år siden og bilen har gått upåklagelig siden. Så over kontaktene en gang i fjor og ingen tegn til lekkasje så langt. Ledningsnett bestilte jeg fra England. Tror det kom på ca 3000,- . Norsk verksted skulle den gang ha drøye 18.000,- for å bytte.
×
×
  • Opprett ny...