Gå til innhold

flagre

Medlemmer
  • Innlegg

    40
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Nylige profilbesøk

864 profilvisninger

flagre sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Så ikke at denne var nevnt https://www.disco4.com/wiki/Charging_through_towing_socket. Bruker den med CTEK7. Fungerer fint.
  2. Hei dere. Er det noen som vet om Strømmen Bilverksted har nøkkelboks ved levering av bil for service utenfor åpningstid? Må plutselig avgårde i morgen og kan sette den klar til uka.
  3. Takk. Heldigvis hadde Motorpool bolter på lur, så fikk kjøpt noen nye i går. Dro ikke til med 275 nm i frykt for at det skulle skje igjen :)
  4. Klarte å ødelegge bolten som holder a-delen av hjulopphenget bak når jeg skulle montere diff platen fra Prospeed. Irriterende, skulle trekke til siste på 275 nm så sa det bang. Noen som har noe slikt liggende i Oslo?
  5. Selger en slik: https://www.powerfuluk.com/vehicles/land-rover/discovery-4/grilles-side-vents/land-rover-discovery-4-original-style-front-grille-gloss-black.html 800,- Aldri montert. Kan hentes i Oslo. Ligger fortsatt i esken og kan sendes dersom kjøper står for fraktkostnader.
  6. flagre

    Orginaljekk

    Gir bort en orginaljekk til Discovery 4. Ikke brukt. Synes det er for galt å kaste den. Har byttet den til en jekk fra Mercedes Sprinter.
  7. Selger disse dekkene. Tatt av orginalhjul til en Discovery 4 i forbindelse med montering av grovere dekk. Lite brukt. Kan sende en video som viser dekkene til de som er interessert. Ønsker bud.
  8. Gir bort et par takskinner. De lange i sølv. Plukket av en Discovery 4 Luxury model når vi monterte takstativ. Når frontbeskyttelsen ble fjernet måtte vi kappe av en liten plastbit som står nede i skinnen. Dette har ingen praktisk betydning for lastekapasitet eller kosmetikk, så man kan enten la det være, ta på litt lim på eller bestille nye beskyttelser. Kan hentes i Oslo.
  9. flagre

    Sommerdekk

    Hei. Takk for forslag. Er det noe grep i disse på gress og veier med litt seig gjørme? Videre tåler de å banke på litt grove fjellveier uten å punktere for ofte? Hvordan er sideveggene? Ser mer ut som asfaltdekk, men kanskje ikke? I så fall er vel duratrac eller hva det nå heter fra Continental også et alternativ. Men ser i utgangspunktet etter dekk av litt grovere karakter enn dette. Er det noen som har erfaring med Toyo og kanskje også de nevnte dekkene?
  10. flagre

    Sommerdekk

    På tide å få unna innkjøp av nye sommerdekk. Satset på 285/50R20 på vinterdekkene på D4en og det har fungert utmerket til nå. Var litt skeptisk til bredden, men ville ha så mye beskyttelse som mulig for fortauskanter, steiner etc., gitt at jeg fortsatt beholdt de org. 20" felgene. Nokian R2 SUV piggfritt, ingen subbing. Tenker jeg går for det samme dimensjon på sommerdekkene ettersom sommerfelgene også har samme innpress. Tipper det skulle gi samme resultat mtp. subbing. Spørsmålet er hvilket dekk? Så langt har jeg kun funnet tre alternativer med litt aggressivt mønster: Cooper LTZ, Toyo Open Country A/T`II og A/T+. Ser ut som om det er veldig vanskelig å få tak i LTZ i denne dimensjonen her. Så da står jeg vel egentlig bare igjen med Toyo. Noen som vet forskjellen mellom A/T+ og A/T II og om dette er gode dekk for norske sommerforhold. Kjører lite i grovt terreng, men blir jo litt veier med grov grus, traktorveier etc. innimellom. Hovedfokus er for meg på sikkerhet når det blir vått på asfalten. Har ingen erfaring med Toyo fra før. Er det andre alternativer som jeg også bør vurdere? Takk for hjelp!
  11. På tide å bytte alt av oljer. Kjerra har kjørt ca 80k. Har prøvd å søke litt, men har ikke funnet noen sammenstilling av type olje, mengde osv. som skal brukes rundtom på en Discovery 4. Så langt jeg har oversikt over er det følgende: - Motor. Hva skal man ha på her? - Diff forran. Type og mengde? - Diff bak (låsbar). Type og mengde? - Transfer. Type og mengde? - Girkasse (8 gir fra 2012-). Her forstår jeg man prøver å bytte bunnpannen til en med tappeplugg som er lettere å komme til. Men har ikke funnet noen som har gjort dette for 8 girs versjonen ennå, bare 6 girs. Har dere noe info rundt dette eller har gjort det selv? Vet det er en omstendig operasjon og at motor må delvis løsnes etc. Likevel kan det jo være nyttig å gjøre slik at det neste gang er vesentlig enklere å bytte. Alternativt er å få "flushet" kassen. Noen som har gjort det i Oslo området og har tanker rundt det? - Noe annet jeg har glemt? Er det kun oljefilter på motor? På forhånd takk for hjelp!
  12. flagre

    service

    Takk for kommentarer. Har vel egentlig planer om å ha bilen en god stund, si 8-10 servicer, hvis man tar et par i året. Kanskje lenger. Da tar jeg de selv og satser på at to servicer i året uansett er bedre enn sjeldnere service med LR stempel. Tar vare på kvitteringer og fører inn kommentarer i servicehåndboken også.
  13. flagre

    service

    Ok. Garantien er ute for vår D4 og vi har kommet til første service. Bilen har rundet 80k. Alle servicer er tatt hos merkeverksted til nå. Har ikke noe stort problem med å gjøre dette selv (har også en IIDTool), men spørsmålet er salgsverdi hvis vi velger å kvitte oss med denne. Bilen har allerede fått på plass en del ProSpeed greier som forsåvidt kun vil være nyttig for en som ser verdien av det. Bør jeg bare gjøre det selv (har uansett tenkt å bytte oljen oftere)? Andre ting å tenkte på, som gyldighet av forsikringer etc. ved motorhavari etc.?
  14. Selger et par orginale sidebeskyttelsesrør. Tatt av i forbindelse med montering av ProSpeed sin variant. Kan få med sideplast med hull. Braketter følger med. MEN det mangler en skrue (måtte lage nye spor i den for å få den ut). Enkelt å få tak i ny. Tatt av en D4 Lux 2012/2013. Tenkte 1000,- var en ok pris. De er i god stand og ingen bulker. Trenger en rens og polering.
  15. Selger: - Lange takskinner i sølv/satin (satt på vår D4 som nå har fått takgrind) - Orginale lastebøyler (fra samme bil) - Thule lastebøyler (fra en D3 vi hadde før) Alt strøkent bortsett fra lokkene i forkant på de lange takskinnene trenger en kjapp limejobb Jeg tror muligens man får ny fordi det var ingen måte å få de av uten å kutte av den biten. Legger ved et bilde senere i dag. Synes ikke da det er på toppen og skal være en veldig kjapp og enkel jobb. Aner ikke hva markedspris er for dette, så kom gjerne med bud. Kan hentes i Oslo
×
×
  • Opprett ny...