Gå til innhold

Ranger

LRF Society
  • Innlegg

    5 300
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.nlrk.no/
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    TROMSØ - NORWAY

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Tromsø

Nylige profilbesøk

6 435 profilvisninger

Ranger sine prestasjoner

ENTUSIAST

ENTUSIAST (7/7)

  1. Ranger

    @le's D3 #2

    Jeg hadde lekasje fra en dyse i det området (venstresiden sett forfra) der og senere på returen fordi jeg gjennbrukte de små U-klipsene som holder slangene på dysa. Bilde hentet fra https://www.advancedfactors.co.uk/fuel-injectors-pipes--glow-plugs-1612-c.asp
  2. Et kjapt søk på autodoc (legg inn bilen din) er på ca kr 2.500,- https://www.autodoc.co.no/search?keyword=egr-ventil Der jeg vanligvis handler i OEM kvalitet, er prisen omtrent den samme https://www.advancedfactors.co.uk/exhaust-gas-recirculation-egr-1611-c.asp På Skruvat.no koster de under kr 2.000,- ink mva https://www.skruvat.no/show.aspx?k=egr NB: 2008 var første året med Euro4 motor så velg egr for Euro4 om det er flere valg.
  3. Ranger

    D3 turbilen

    Da var bilen klar for tur igjen 😊
  4. Ranger

    D3 turbilen

    Høyresiden var om mulig enda vanskeligere og få av. Brøyt av to av 12mm boltene! Men nå er alt så meget bedre 😊
  5. Det ser ut som du må bytte begge. 0 er den høyre. Her er min høyre før jeg byttet den.
  6. Ranger

    D3 turbilen

    Det var et snitt med kutteskiva som gjorde at meisel og slegge kunne sluttføre. Her må det nok gjøre en del reint før nytt settes inn til uka. Det ble prøvd i går uten hell.😞
  7. Ranger

    D3 turbilen

    Godt tips Terje.🙂 Jeg har også fått tips fra Yngvar om å ta ut en eller flere bolter og sette inn en lengre bolt med mutter på baksiden for å tvinge lageret ut. Har også vurdert den løsningen. Batteriet til vinkelsliperen er satt på lading 😎
  8. Ranger

    D3 turbilen

    Jeg er kommet så langt, men ikke lenger. Hva er medisinen dere andre bruker?
  9. Ranger

    D3 turbilen

    Vet ikke om det fungerer anderledes lenger sør, men her nord er det et stykke mellom merkeverkstedene. Jeg har brukt det argumentet de tre gangen jeg har trengt berging de siste 30 år, og fått bilen kjørt helt hjem. Første gangen ble vi (tenningsmodulen sviktet på RRC) hentet i Mounio, Finland. Kostet meg 500,- Mye billigere enn å kjøre selv.
  10. Ranger

    D3 turbilen

    Påskeferien endte med berging fra Øvergård krysset og hjem, pga hjullager havari på venstre forran.😞 Nye er bestilt til begge sider.
  11. Det ligger link for påmelding i innbydelsen her nå.. https://www.nlrk.no/informasjon/nyheter/vis/?T=Påmeldingen er åpnet for Landstreff 2024&ID=41971&af=1&
  12. 1) Fra og med 2008 kan en ikke blende EGR. Det løser heller ikke problemet ditt. 2) Aner ikke. Min bil stoppet under kjøring. Mistet turtall og kraft. Fikk ikke start etter at den stoppet. EGR venstre byttet på verksted for 80` km siden. 3) Jeg har hørt at de kan renses. Jeg har den høyre liggende i dieselbad etter at den ble byttet av undertegnede for en stund siden. Startet med engine fault etter oppstart. IIDtool viste EGR verdier og at den ikke klarte renseprosedyren den gjør når du stopper bilen. Dermed blir den stående åpen. En kan faktisk høre dette etter at motor er stoppet om den bruker lengre tid enn normalt. IIDtool er "et must" om du ikke vil kaste penger på et verksted.
  13. Ikke av meg. Det er skjermdump fra SAS minus noe personlig bonus info.
  14. Ny variant fra SAS kom i posten i dag ...
×
×
  • Opprett ny...