Gå til innhold

MartinK

Medlemmer
  • Innlegg

    25
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hammerfest

MartinK sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Heretter blir det nok Hawkeye og Haynes-manualen på meg også. Har sagt ja til reperasjon nå, siden bilen står så langt unna.
  2. Åpner du budkrigen Rune?
  3. Takk jonaf! Mitt tekniske nivå strekker seg ikke lenger enn til hjulskift og bytte av støtdempere, så jeg tror ikke jeg skal gå løs på denne motoren
  4. Jeg er vel nesten i kjøpsmodus siden min egen er på veg inn til toppakningsskifte. Antar den står på Østlandet et sted? Er det en bensinbil du har?
  5. Synes kanskje også at det var i overkant med timer, helt til jeg så at de hadde lagt inn ny registerreim. Jeg trenger en dieselbil og har ikke råd til å la den bli stående i ro så alt for lenge, så jeg går nok for tilbudet. Men det jeg lurer på er om ikke vannpumpa burde vært skiftet? med det samme de har alt åpent og likevell graver der inne.
  6. Da har jeg endelig klart å få en pris fra verkstedet, og lurer på om den er konkurransedyktig 26.730 blanke norske kroner, med moms. Ser de har regnet 18 timer på jobben og at det er det som koster. Forstår jo med en gang hvorfor mange av dere kjøper deler fra UK og holder på i garasjen på kveldene Ser de regnet inn registerreima også. Det er jeg i grunnen ganske fornyd med. For den måtte uansett tas om 15.000 km, og med mitt kjøreforbruk er ikke det så lenge til. Det som bekymrer meg mer et om bilen faktisk holder de kilometrene. For den prisen kan jeg jo kjøpe en anne gammel Freelander Eller begynne å spare til en gammel disco. Jeg trenger en dieselsliter som tåler å trekke en enkel tilhenger mil etter mil.
  7. Takk for tipset Roy! Behageligere priser der enn det verkstedet listet opp. I følge forrige eier var det byttet olje på den i jan/februar i år. Har også lurt på om det kan være flere småfeil. Rødt motorlys kan vel også komme på hvis eksosanlegget er løst? og det var det i vinter, men da skulle de sette det fast på et verksted jeg var innom. Lurer også på om jeg har en eller annen utett dieselslange? Men jeg har ikke hatt for lite olje på bilen. Har peilet med jevne mellomrom, og det har vært nok olje, unntattt nå som det drypper fra den. Skal helle på litt olje i kveld og la den stå til i morgen, så ser jeg i alle fall om det lekker andre steder enn toppakninga. Tips til noen andre enkle grep jeg kan gjøre for å sjekke? Fristende å ta den med på Hurtigruta ja, selv om det kommer til å koste noen tusenlapper. Litt langt å ha bilen stående i Harstad og skulle følge den opp fra Hammerfest. Men hvis det er toppakning, så har jeg ikke lyst til å gjøre det verre enn det er. Blir en fire-fem kilometer å kjøre av og på Hurtigruta.
  8. Ja, litt merkelig, for jeg peilet olje med det samme jeg parkerte. Og den var svart og fin, men nivået viste rett under minimumsmerket. Men det dryppet ut olje under bilen, foran til venstre, sett forfra. Derfor tenkte jeg at det var et rør eller filter eller lignende som lakk. Men kanskje jeg bare har vært usansynlig heldig og fikk parkert med det samme det skjedde? Før det rakk å koke? Jeg fylte på en liter olje og kjørte bilen ned en stikkveg for å få den unna trafikken. Kjørte kanskje en 5-600 meter før jeg parkerte igjen og ringte etter bergingsbil. Men nå har de vasket vekk olja, så da blir det vankelig å se noe som helst. Antar verkstedet "tror" rett og jeg fremdeles er i fornektelsesfasen og jeg som kjøpte en dieselbil fordi det skulle være mindre trøbbel med dem
  9. Nordic last og buss tok den inn i dag. De tror det er toppakninga. Så da er jo den saken klar. Foruten om at de var i tvil om hvor de skulle bestille deler fra. Men jeg stusser litt, for motorrommet var rent. Ingen griseri og nivået på kjølevæska var uforandret. Det var heller ingen temperaturøkning på motoren. Men det er vel flere måter den kan gå på?
  10. Og mekonomen hadde tre ukers ventetid, så her er det bare å gå runden.
  11. Ja, har satt den på Smart Bilservice (mekonomen). I og med at det er en dieselbil så regner jeg med de finner ut av det som måtte være å finne ut av. Og delebestilling tar nå den tida det tar uansett.
  12. På veg ut av byen, opp ei stigning merker jeg at motorkrafta taper seg og det røde motorlyset kommer på. Oljetrykkslampa lyser ikke. Parkerer i ei busslomme og under bilen henger det oljedråper. Oljenivået viser rett under minimumsnivået på peilepinnen. Fyller på en liter, men ser fort at det bare drypper ut igjen. Så hvis noen vet om et verksted i Harstad som forstår seg på en diesel Freelander av 1998 årgang er tips velkommen. Bil i nord, her i byen har forhandlet Land Rover tidligere, men tror ikke det er noen som gjør det nå. Sympatierklæringer er også velkomne Skal hjem til Hammerfest mandag og det hadde vært kjekt å kjøre for egen maskin og slippe å ta Hurtigruta, men fryker det tar lengre tid.
  13. Hei! Kan være interesert i takstativet hvis du ennå har det.
  14. Var et sammensatt problem. Fant i alle fall én dieselslange som må byttes. De andre problemene her var veldig likt det som en del andre her på forumet har hatt problemer med i forhold til EGR-spjeld og frossen føler. Under over alle under, men midt på dagen bikket temperaturen rett over null, og sammen med en forholdsvis aktiv bruk av webastoen, så tinte mye av bilen opp. Is og snø ramlet til min store glede av bilen fra de innerste steder Nå fungerer både DHC og ingen gass som henger seg opp lenger, borte er også rød motorlampe som begynte å lyse under testkjøring i går kveld. Noen mil testkjøring i kveld og alt virket som normalt igjen. Prøve å holde meg unna skavlene heretter.
  15. Se der ja. Da ble utvalget i hylla straks mer meningsfylt. Det er en 1998 Freelanderja, og de hadde ei kanne som holdt Dextron III, så da har jeg forhåpentligvis et lykkelig hydraulikksystem igjen i morgen.
×
×
  • Opprett ny...