Gå til innhold

Fjellreven

Medlemmer
  • Innlegg

    25
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

2 følgere

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Vestfold

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Horten

Nylige profilbesøk

840 profilvisninger

Fjellreven sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Morsomt leketøy søker ny eier grunnet manglende interesse hos nåværende. Dette er bilen som vant WRC 6 år på rad (1987-1992). Litt info om bilen : Firhjulstrekk med Torsen differ på både frem og bakaksel 2,0 liter turbo motor med 185 hk originalt Oppgradert turbo med vannkjøling Chippet av Kollevold til ca 250 hk Justerbare gule Koni dempere rund baut Hvite Sparco felger med 205/45-16 dekk (2 helt nye) Bilen er delvis demontert for restaurering, dvs dører, skjermer, panser og interiør. Blokka er skiftet i følge tidligere eier, formodentlig med en brukt blokk. Motor har ikke vært startet etter dette. Bilen har bodd i oppvarmet garasje de siste 5 årene. Lite rust, men er litt nederst på dørene hovedsaklig. Står på hjulene og er flyttbar. Byttes i Defender 110, også skadet / defekt (men ikke kondemnert...) Sånn kan den bli med litt innsats (Bilde fra Rally Argentina 1989) :
  2. Prioriterer kjøring (og overnatting) i Elvedalen denne helga, kommer sterkt tilbake i oktober. Så da ble det enda en Discovery mindre denne gangen
  3. Trenger et nytt dusjkabinett, men vet ikke om jeg får plass til 90x90. Hvor høyt er kabinettet ? Har skråtak på badet oppe...
  4. Da har jeg testet både med og uten "rakt rør" og må medgi at LANDreas har rett i at det bråker litt mer... Jeg kjører uten cat og kan ikke si at jeg merket den helt store forskjellen uten mellompotta. MEN, det bråker mer så du TROR det går bedre PS ! Har montert mellompotta igjen, til glede for naboene...
  5. Det er nok brukeren og maskinisten som avgjør mye av dette. Min har gått 225' og går som en kule. Ei kule ! Det heter ei kule !!! %" østlendinger !!!!!
  6. Min har rullet 245' og er sannsynligvis friskere nå enn da den rullet ut fra samlebåndet... Skyldes selvfølgelig litt hjelp, sånn som fjerning av overflødige deler (EGR) etc. "Fine british engineering, modified to work"
  7. Ønsker å kjøpe et rullende prosjekt for restaurering. Skade / rust / defekt ingen hindring Maks 50 laken, eventuelt bytte i Lancia Delta Integrale '89. (Så og si rustfri, men delvis demontert). Lancia'en står på hjulene og er flyttbar (henger eller slepetau og varmekjeledress ) Motor er chippa, ca 250hk og 4x4... Spell nye dekk medfølger. Skal bort grunnet endrede preferanser...
  8. Hei, Har en TD5 turbo fra en Defender liggende, skal være i bra stand. Ga 1200,- for den selv og videreselger den for det samme
  9. Det er minst like viktig å skifte filter som å skifte olje !!! Det finns ikke den flushing/renseprosess i verden som kan "rense" et møkkete filter. Dersom filteret kan "flushes" rent, gjør ikke filteret jobben sin (som er å holde på dritten...) Husk på at det er vanlig automatolje som brukes til flushing, ikke noe superlurium som "fordamper" gammel dritt !!! Jobber selv med hydraulikk bl.a. og kan si såpass at filteret på et større hydraulikk system skiftes mange ganger før man i det hele tatt vurderer å skifte olje (det blir gjort dersom oljeprøven tilsier det). Tanken er liksom at filteret skal rense olja... I forbindelse med flushing av kassa bør man også påse at verkstedet bruker en maskin som kjører olje inn på filterinntaket og ikke bare inn på oljekjølerslangene. Er nemlig ikke all olje som går fra pumpa til oljekjøler, ca halvparten går gjennom kassa/converter og i retur til sumpen. Dermed får man ikke flushet kassa skikkelig. Av med bunnpanne og filter, koble på maskin og oppsamler under kassa og så kjøre en grunding flushing. Det er den eneste måten å få gjort dette ordentlig. Deretter nytt filter og toppe opp med ny olje. Så burde kassa være bra en stund, med mindre du finner mye spon og tjafs i bunnpanna.... Mvh Stig
  10. Har noen forsøkt å få / fått godkjent tuning av TD5 motor (primært Disco 2) ? Den er jo tross alt også levert med V8 med 185 hk og så vidt jeg kan se av MicroCat er bremser, hjuloppheng etc nøyaktig det samme som på diesel utgaven... Mvh Stig
  11. Hadde akkurat samme problem på min, låste seg helt greit med sentrallåsen men ville ikke opp. Gikk også greit å åpne fra innsiden. Skiftet hele greia, kostet ca 1200,- med frakt og MVA her : http://www.ebay.co.u...984.m1439.l2649 Mvh Stig PS 1 ! Original LR del, men du kan sikkert få den billigere :-) PS 2 ! Det kan være en idè å bestille de røde klipsene til dørtrekket også...
  12. Kan du sjekke om de kan pulverlakkere chassiene etter galving også ? Vet at bl.a. DuoSink på Borgeskogen gjør dette på stålkonstruksjoner. Blir litt mindre synlig at man har "modifisert" bilen da Og så er det selvfølgelig ikke noe minus om de kan slå inn VIN nummer på ramma på rett sted og med rett typografi FØR galving og evt pulverlakking...
  13. Kan du sjekke pris på ramme til Disco 2 også ?
  14. Men tilbake til det jeg spurte om innledningsvis : Er det noen som har et mellomstykke / potte liggende ? Trengs sårt da Harman Kardon ikke kompenserer for innebygde LR lyder... Og en liten digresjon : Hvorfor skal "alle" ha Harman Kardon anlegg ? Det fremstår som en dårlig Walkman i fra 80 tallet i forhold til Bose anlegget i bl.a. Audi og Chevy... Skal DEFINITIVT byttes ut ved anledning, den såkalte sub'en i bakdøra er allerede røska ut ! Måtte skifte dørlås uansett
×
×
  • Opprett ny...