Jump to content
LRforum

lafterolf

LRF Society
  • Content Count

    30,355
  • Joined

  • Last visited

About lafterolf

  • Rank
    ENTUSIAST

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Leksvik

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Leksvik

Recent Profile Visitors

11,134 profile views
  1. Hylingen høres ikke ved full tank, dieselen blir kanskje støydemping når pumpe er senket i tanken.
  2. Virker girkassen burde du heller få bygd om utveksling i høygir på fordelingskassen. Jeg tror også at det er i den forskjellen ligger. 4-gir pleier å være direkte på de fleste girkasser tror jeg, uten at jeg vet.
  3. Har du trykk i bunnpanna? Trekk opp peilepinnen mens motor går på tomgang. Blåser det opp og kaster opp olje? Om ikke er ikke egen tank et tema.
  4. Jeg har brukt Rekvisitt i Tr.heim. https://www.rekvisitt.no/
  5. Normalt forsvinner bare hovedlys når bryteren blir defekt. Er alle lys borte må det være annen feil tror jeg. Vet ikke om det er et rele som gir strøm til alle disse funksjonene?
  6. Det er en O-ring som lekker. Du kan bytte mens pumpa står i bilen, men det vil ramle ut en fjør og en skive som må settes inn med fett for å henge fast ved montering igjen. Det beste er å ta ut pumpa. Tar du den ut får du også satt opp pumpa riktig med det samme.
  7. Jeg tror det blir enklere å få svar om du opplyser hvilken bil du har, motor og årsmodell
  8. Puma har common rail vil jeg tro, og da vil utette dysetetting ikke gi luft i dieselen, tror jeg. Stikk innom et Fordverksted. De kjenner Transitmotoren bedre enn noen og kan sikkert komme med tips.
  9. Om den får for mye diesel må ecu tro at motoren får nok luft. Merkelig. Har dere lest av verdier på hver enkelt sensor så dere ser at de virker innenfor riktige verdier?
  10. Luftmengdemåleren kan og skal ikke renses. Får den luft som normalt må den gå for mye diesel, og siden begge innsprøytningshjernene gir likt symptom må det være dysene kanskje? Rart at alle dyser er like sota? De to dysene som er byttet skal du kunne lokalisere på diagnosen. Mener at både gammel og ny kode står på aktuell dyse.
  11. Den kan ikke få nok luft. Sensor i innsug er renset eller byttet? Gjengrodd sensor legger ikke igjen feil på ecu så lenge den gir signal. Har du tatt ut ladeluftkjøleren og tømt ut olje og renset den? De kan samle mye olje.
×
×
  • Create New...