Jump to content
LRforum

lafterolf

LRF Society
  • Content Count

    31,634
  • Joined

  • Last visited

About lafterolf

  • Rank
    ENTUSIAST

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Leksvik

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Leksvik

Recent Profile Visitors

12,684 profile views
  1. Om du har lufting på motoren, fyll opp tanken, blås nedi ekspansjonstanken med kjeften, tørk grundig først. Hold trykket mens du åpner lufting. Hold trykket til det kommer ren væske uten luft. Steng ventil og hold trykket til ventil er stengt. Fyll etter kjølevæske.
  2. Skal du ha solide saker som fungerer burde du klaske til på de jeg linket til. Kvaliteten overgår det meste, glassene har ordentlig lås, og du kan åpne begge glassene. Rammene er sveisa aluminium.
  3. Når bilen står senkes den noen cm. Dvs at belgen ruller nedover i dobbelt lag, og lekkasjen tettes. Derfor er det så viktig å løfte bilen maks og deretter sprøyte på såpevann. Dette koster noen dråper zalo, men vil du heller gå for bytte av sensorer, så versågod, men feilsøking bør bestandig starte med lekkasjetest.
  4. Godt poeng Joker. Brakker har limtredragere for å kunne stå på pilarpungter. Bruk pilarblokk, det er mer enn nok, og det sikrer bedre lufting også. Sett gjerne opp et pungt midt på langsiden også for å unngå sig i veggen. Ps. Det er to typer pilarblokk, en under vegetasjonen og en over. Velg den som tåler å stå under bakken, den fryser ikke så raskt i stykker som lecablokk gjør.
  5. Det er lov å kjøre med ulike dekkmerker på en aksel. Kravet er at de skal ha tilnærmet likt mønster.
  6. Fyll en pumpeflaske med zalovann. Heis bilen opp i høyeste stilling og sprøyt såpevann på belgen. Se etter lekkasje. Vanligvis kommer lekkasjen der belgen ligger dobbel, og derfor må bilen opp i høyeste stilling.
  7. Dette er ordentlige saker.
  8. Hvor gammel er dynamoen,? Min hadde samme symptom, og med ny dynamo ble alt i orden. Er den gammel så vil du før eller siden bytte uansett, og bedre å bytte hjemme enn på en langtur uten verktøy. Skulle feilen være noe annet vet du at neste havari ikke er dynamo.
  9. Det beste er å forme bordene etter stokken. Unngå å skjære spor i tømmeret. Bruk en passer, helst med blyant på. Legg bordet inntill veggen og still passeren etter den største åpningen mellom bordet og tømmeret. Hold passeren i vater når du overfører veggens fasong til bordet. Sag med stikksag. Det burde være gjort på noen femminutter.
  10. Du får kjøpt i aluminium også, men de koster flesk. Fyllte hulrom er det siste jeg ville hatt. Sprøyt heller inn olje/sauefett. Galvaniserte har jeg aldri sett.
  11. Det er ingen ting som beveger seg i håndbrekktrommelen når bilen ikke ruller.
  12. Dempere som er pluss 2" er bare 1 tomme lengre i sammentrykt tilstand, så vil tro det går fint, men alltid best å måle litt for å være sikker.
  13. Det vet bare de som vet hvilke fjører du har, og hvilke merke dempere du har. Du må finne lengden på demperne når de er helt inntrykt. Mål der de festes. Deretter må du finne lengden fra feste til feste på bilen når fjøra er helt inntrykt. Mål fjøras tykkelse og gange med antall viklinger (runder med fjør). Det blir fjøras inntrykte lengde. På den måten skal du kunne regne ut om demperne bunner eller ikke.
  14. Jeg tror du må se på de som ligger tilsalg og sammenligne bilens tilstand med de som er tilsalgs. Selv om du har ny motor tviler jeg på at det vil heve prisen, alle de andre har også motor som virker, og påkost er normalt vedlikehold.
×
×
  • Create New...