Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

lafterolf

LRF Society
  • Innholdsteller

    28 564
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om lafterolf

  • Rang
    ENTUSIAST

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Leksvik

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Leksvik

Nylige profilbesøk

9 317 profilvisninger
  1. Om man tapper halvparten og fyller opp med diesel burde det gå fint tror jeg. Kan man ikke ta av rør inn på filter og kjøre pumpen i tanken?
  2. Momentet strammer ikke lager om jeg har forstått dette riktig.
  3. Ofte er det en sammenheng med lov og lurt. Hva skjer den dagen du er uheldig og treffer en forgjenger? En kufanger er fryktelig hard og kan gjøre stor skade. Jeg vet ikke hvordan forsikringsselskapet løser dette, men jeg tviler på at de utbetaler erstatning til fotgjenger uten at bileier får være med på et spleiselag. Er den godkjent og innført i vognkortet vil den børen bare falle på forsikringen. Litt lettere å være bileier da vil jeg tro.
  4. Bilen er vel så gammel at den kan registreres som 5-seter uten avgift?
  5. Brett opp hendene. Dette er vedlikehold. Endeledd må byttes, ikke store jobben, hjullager litt større, sannsynligvis må alle hjullager byttes fordi de er like gamle. Spørsmålet blir om du burde vurdere overhaling av kingbolter også, ikke uvanlig at de er slitte siden hjullager også er det. På et verksted kan det nok bli mer enn en dag i jobb, på en annen side helt overkommelig å gjøre selv om du ikke har ti tommeltotter. Men så mange endeledd som er dårlig må da bilen ha vært fryktelig ekkel på styring?
  6. Dette er løse skinner du kan bytte ut. https://www.island-4x4.co.uk/window-channel-door-lower-btitpart-347488-p-15449.html Den øvre er kortere. Jeg ville kjøpt hos EWS, da får du riktige deler.
  7. Lå disse på finn for en stund siden? Hvilken produksjonsdato har dekkene?
  8. Kan du huske hva de feiret på det 20-årsjubileumet?
  9. Er klistremerkene på siden orginale Joost? Hvilket 20-årsjubileum? En i nabokommunen traff elg i 80kmt med sin defender. Den så omtrent lik ut med denne. Ikke sprekk i frontrute engang. Vil tro den høye fronten bidro til at elgen ikke kom inn i kupeen. Så noe bra er det likevel med Defenderens oppbygging.
  10. Tenk om klistremerkene på siden hadde vært der nå. Det ville du vært alene om.
  11. Jeg ville byttet til rett olje. Selv bruker jeg utelukkende GL4, selv om boka sier GL5.
  12. Gamle engelske traktorer hadde plussjord også. Har hørt at teorien skulle være at det skulle gi mindre galvanisk korrosjon, men jeg vet ikke.
  13. Har du god nok jording i setekassegulvet ved ecu? Kodet du inn dysene ved start?
  14. Den bilen du reparerer, kjenner du forhistorien og vet at feks startmotor er frisk? Har den stått lenge irrer kontaktene raskt på innslaget.
×
×
  • Opprett ny...