Jump to content
LRforum

lafterolf

LRF Society
  • Content Count

    32,049
  • Joined

  • Last visited

About lafterolf

  • Rank
    ENTUSIAST

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Leksvik

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Leksvik

Recent Profile Visitors

13,256 profile views
  1. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=263430576
  2. Lekker den vil du se olje inni mansjetten.
  3. Har vært borti at de har rusthull slik at det suges luft.
  4. Delphi fødepumpe har sil i toppen, den er sjekket ut. Bilen hadde ikke sedimentfilter under bilen, mistanken ligger på stigerøret i tanken. Takk for tips
  5. Alle hjul bremser likt med 4x4 innkoblet, det er bare sånn. Jeg tror du har luft i sylinderen på den siden som bremser først. Luften gjør at stemplet skyves raskere enn de andre, hjulet bremser først, og ved kraftig bremsing er det svakere fordi luften komprimeres. Bytt sylinder, pris deg lykkelig for at over halvparten av de engelske sylindrene virket. Når du lufter tar du av trommel og låser båndene med strammebånd slik at stempel er låst i innerste posisjon. Da får du lettest ut luften.
  6. Der sa du noe! Det har vi ikke tenkt på. Nå er det håp.
  7. Pumpa pumper om den får diesel direkte fra ekstern tank. Bilen står tre timer unna og instruksjon foregår over telefon. Blåse motsatt vei blir gjort i morgen. Takk for tips.
  8. Det er sikkert noen tråder på hvordan jobben gjøres. Mener det var nøye beskrevet i medlemsbladet til nlrk for noen år siden, men vanskelig å finne. Har du sjekket wikien her inne? Om ikke er youtube plassen. Britannia resturation, eller noe sånt, har veldig mye kjekt om Land-Rover.
  9. Jeg er ikke i nærheten av bilen nå, er returrøret øverst bak på pumpa? Bilen er en 110", glemte å skrive det. Problemet er at fødepumpen sliter med å løfte fram diesel. Har byttet pumpe, og shimset riktig tror jeg. Det virker som problemet må være i tanken.
  10. Sliter med å få fram diesel på en 300tdi. Noen som vet om stigerøret har sil inni tanken?
  11. Nei det er ikke mulig. Stram innerste mutter. Legg på låseblikk. Skru ytterste mutter veldig forsiktig inntill. Drei skiven medurs. Kakk/brett skiven over innerste mutterkant. Nå først trekker du til settmutteren. Brett skiven over ytterste settmutter. Ferdig. For å være sikker på å ikke trekke til for mye på innerste mutter, ta tak helt innerst på skralla, omtrent likt barn holder en hammer. Trekk til med en hånd.
  12. Om den ikke tenner, og stoppet under kjøring, kan det tenkes du kan ha ledningsbrudd på, eller defekt, svinghjulsensor. Den ligger over startkransen bak over ovenfor startmotor. To ledninger inn på sensor.
×
×
  • Create New...