Jump to content
LRforum

lafterolf

LRF Society
  • Content Count

    30,162
  • Joined

  • Last visited

About lafterolf

  • Rank
    ENTUSIAST

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Leksvik

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Leksvik

Recent Profile Visitors

10,890 profile views
  1. Skal du få byttet kanaler, så vent med understellsbehandling. Det er håpløst å sveise der olje eller sauefett har vært sauset inn.
  2. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=183736606 Det er omtrent gratis!
  3. Det er en bronseforing, lett å måle slitasje. Jeg bytter om de er slitt, om ikke smører jeg med olje. Fett har en tendens til å stivne over tid.
  4. Har aldri byttet simerring der så kan ikke bidra. Har heller ikke opplevd lekkasje fra girboks mot clutch.
  5. Om clutchplata blir sausa koster den veldig lite ny. Disk trenger du ikke bytte, og den tåler olje også. Smurte de svinghjulsforingen? Hyling kommer av manglende smøring.
  6. Outboard totaktsolje er best på vannkjølte motorer der tempraturen er konstant. På luftkjølte totaktsmotorer bruker man olje for luftkjølte motorer.
  7. Justeringsskruen har unbraco. Husker ikke størrelsen. Hold igjen med unbraconøkkelen mens du strammer medfastnøkkel på settmutteren. Trekk godt til. Det holder. Fortsatt mye dødgang? Løsne settmutteren og stram en kvart omdreining på unbracoen og stram til mens du holder igjen unbracoen. Fortsett til du mener dødgang er passe. Det er fort gjort å stramme for mye, det må du unngå. Sjekk nøye for slakke i endeledd, panhardstagforinger etc, for det gir også dødgang på rattet, og det kan ikke justeres på snekka.
  8. Litt ARO synes jeg, men de må nok holde seg godt unna orginalen for å slippe å sitte i en rettsal tenker jeg.
  9. HD er stivere demperfjører. Lamellene er lik, disk også, så forskjellen blir clutchens dempereffekt, dvs rykk og napp Jeg ville utvilsomt valgt orginal, det samme med utløserlager.
  10. Ta av lokket på transferkassen. Rundt lokk som sitter rett bak hovedboksen. Da vil du se drevet som sitter på akslingen fra hovedboksen. Kan hende splines er så slitt at det har rapet over.
  11. Du kan bruke fra Discovery 1 og Range Rover Classic også.
×
×
  • Create New...