Jump to content
LRforum

lafterolf

LRF Society
  • Content count

    26,129
  • Joined

  • Last visited

About lafterolf

  • Rank
    ENTUSIAST

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Leksvik

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Leksvik

Recent Profile Visitors

7,066 profile views
  1. D3, firehjulskontroll, oppsett på luftfjører.

    De kunne ikke la bilen gå siden de bare hadde en slange til eksosen.
  2. Det har jeg tilgode å se også.
  3. D3, firehjulskontroll, oppsett på luftfjører.

    Kontrollen ble mislykket. Da de skulle løfte den foran med traversjekken valgte bilen å slippe luften ut av belgene. Jeg hentet bilen heller enn å få justert på feil høyde.
  4. ReffordsirK: Bytt wastegate modulator. KristianS: Smør wastegateventilen på turbo. Den kan ha satt seg. Løsne staget fra klokka og ventilen skal gå lett. Smør akslingen og beveg til det går lett. Selv har jeg løsnet skjoldet over så det bare sitter fast mot manifolden. Da løfter jeg bare opp skjoldet når det trengs vedlikehold der.
  5. I morgen skal bilen på firehjulskontroll. Hadde samme kontroll med justering etter bytte av endeledd for en uke siden, men framhjulene blafrer ved full sving etterpå. Kjennes ut som en gammel yota med firehjulsdriften inne ved full sving. Da de løftet den opp foran falt den sammen på luftbelgene, og verkstedet kløna lenge før de fikk den opp igjen. Jeg tror derfor at bilen.ble justert i feil høyde. Og så til spørsmålet: Er det noen retningslinjer for høyde på bilen under kontroll? Skal fjøring låses, og ev, hvordan gjør man det? Bilen har ettermontert program med tre valgfrie høyder, montert i Tyskland, om det har noe å si.
  6. Jeg byttet ut med lister jeg kjøpte på båtforetning. De var i messing og veldig solide. Desverre noen år siden, og butikken nedlagt, men finnes kanskje hos maritime butikker. Dette er skyvevinduer likt serie 3.
  7. Tja, da må det bli noe som dekker alt som er laget av discovery det da?
  8. Landrover discovery clutch

    Jeg tror ikke det, men å ikke sjekke tilstand ville vært veldig dumt. Selv har jeg aldri montert brukt clutchplate heller, uansett tilstand. For husker jeg rett, det er nemlig vanskelig å huske når info ligger i flere tråder,kremt, så fikk du bråstopp på pedal etter bytte av hovedsylinderen? Prøvde du å skru av røret ut fra hovedsylinderen, og fikk du da trampet ned pedal? For jeg støtter Gaute om å finne feilen før du monterer sammen.
  9. Toppdekselpakning

    Har aldri brukt guffe til kontakten.
  10. Landrover discovery clutch

    Øyemål, om du trekker girboksen langt nok bak. Kosteskaft rekker det også.
  11. Landrover discovery clutch

    Feilen kan meget godt være i selve cluchen, for plata har fjører, og de kan gå av og snu seg. Du burde absolutt skru av disken og sjekke plata.
  12. Delekoder for Wolf Felger

    Har du en spacer så ser du umiddelbart om senterhullet følger senter på spaceren.
  13. Landrover discovery clutch

    Ja, eller vri litt på boksen sideveis. Skal entre enkelt dette. Du kan trekke boksen litt tilbake og vri litt på akslingen også for at spor i akslingen treffer plata sine spor. Har du demontert plata for å se på slitasje?
  14. Delekoder for Wolf Felger

    Selv med nye felger vil du risikere mye lodd. Stålfelger har fryktelig mye kast desverre. Jeg har dekkmaskiner selv og ser hver gang jeg balanserer at de kan ha mye kast. Bruker du spacer når de balanseres? Senterhullet i felgen er ikke midt i og uten spacer er de vanskelig å balansere.
  15. Landrover discovery clutch

    Dreier du på håndbrekktrommelem vil akslingen gå rundt til du treffer. For jeg går ut fra at output shaft er hovedakslingen, den som går fra girboksen og framover til clutchen? Forvirrende med utenlanske ord. Jeg tror at så lite som skal til før kassen er på plass, så burde akslingen treffe godt nok.
×