Jump to content
LRforum

MartinM

Members
  • Content Count

    397
  • Joined

  • Last visited

About MartinM

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

1,112 profile views
  1. http://rangeroverworld.blogspot.com/2012/09/water-leaking-into-vehicle-wet-carpet.html?m=1 Denne kan anbefales som en guide til de ulike lekkasjepunktene.
  2. Hei, tror du bare kan sette på lokket igjen. Martin
  3. .... det var vel en som sa en gang at rust er det ENESTE en P38 eier ikke trenger å bekymre seg for..... Pakningen til pollenfiltre trekker vann. Når de er mettet lekker det gjennom. Det kan også lekke gjennom skruene i pollenfilter huset.
  4. Ta en runde og sjekk at det ikke lekker vann inn gjennom pollenfiltre osv. Selve gulvet i bilen kan ruste innenfra og ut pga våte tepper. Det var tilfellet på min bil, resten «hel ved». Martin
  5. Google key stuck in ignition L322. Foruten sikring 18 som du selv nevner ser det ut som det kan være en mekanisk feil på girvelgeren som også kan være årsaken. https://www.rangerovers.net/threads/key-stuck-in-ignition-04-l322.91905/ Dunkan alternativt prøve deg på en tråd på fullfatrr forumet i England. Masse kompetanse på disse bilene der. Martin
  6. En liten og nerdete korrigering; Dette en Vogue utgave og ikke HSE. Vouge har i tilegg sotede vinduer bak, lakkerte speil og frontspoiler, treratt, tre på midtkonsoll, og skinntrukket midtkonsoll. I tilegg kunne du få farget teppe, samme som bilens farge, om du valgte grønn, rød eller blå lakkfarge. Piping på setene matchet også. Antar at du har grønne tepper og grønn piping. Jeg har samme bilen i blå. Vogue var høyeste utstyrsnivå hvis du da ikke tok den helt ut og gikk for Autobiography. Der fikk du et par salgsargumenter til Flott bil og lykke til med salget!
  7. Kjør på med sveising selv. Lån deg et apparat og les deg litt opp på innstillinger av trådmating, styrke og gass. Kjøp noen plater på Biltema og tørrtrene litt først. Brenn hull, brenn deg selv og bli sveiseblind Så går du løs på bilen. Halve jobben med sveising er tilpassing av plater. Det er ikke så vanskelig. Øvelse gjør mester. PS. Å sveise ramme bør gå greit da det sikkert er stor platetykkelse. Ikke så lett å brenne gjennom, plater som slår seg osv. Krav til resultat visuelt er vel sikkert ikke så høyt heller. Er jo ingen som ser. Martin
  8. Bestiller fra Island 4x4. Tar en uke som regel. Hvis det lekker vann inn vil jeg anbefale deg å lese vedlagte tråd. Skru fra hverandre husene til pollen filtre og gyv løs med silikontuben http://rangeroverworld.blogspot.com/2012/09/water-leaking-into-vehicle-wet-carpet.html Martin
  9. Kult at du legger ut info om jobben, kred for det !
  10. Hei Som Jari sier: Tennene på mekanismen er utslitt. Du bytter den en kort lørdag formiddag med noen banneord, en poppnagletang og noen såre knoker. https://www.island-4x4.co.uk/window-regulator-lefthand-front-cvf100750-alr79-p-113.html Bytt føringene til selve vinduet også i samme med slengen hvis du ender opp med å kjøpe ny regulator. https://www.island-4x4.co.uk/window-regulator-clip-alr1051-p-3338.html Martin
  11. Jeg tror jeg bare hadde byttet på den ene siden, siden du bare kan bytte tre ganger. Nå holder sikkert 3 ganger bilens levetid så sant du har kuler av bra kvalietet og ikke kjører ekstremt mye. Bærekuler er vel heller ikke sånn at det trenger å byttes i par som støtdempere f.eks. Det er jo også en del jobb å bytte disse. Martin
  12. Takk for svar, neida, du oppfattet riktig!
  13. Byttet diff olje foran der det høres ut som lyden kommer fra. Oljen som kom ut så tilnærmet ny ut. Ikke noe særlig spon på magneten heller. Kan jeg ha et dårlig lager i diff uten at det blir mye spon av det? Jeg jekket opp det ene hjulet og sjekket slakk mellom mellomaksel og hjul. Jeg kan bevege noen cm frem og tilbake. Hva er normalt?
  14. Blir bytte av diff olje først, rapport følger. Den har ikke kjørt mange km siden sist bytte.
  15. Hei Det er egentlig ikke noe forskjell i hastighet. Rumlelyden blir borte under belastning - det er som sagt når man triller, og under 2000rpm at lyden er mest fremtredene. Ikke noe endring ved sving heller. Liten vibrasjon i bilen, men den er nesten neglisjerbar. Hvis jeg kjører bilen i lavgir er den litt nykkete, men vet hva some er normalt? Lavgiret bruker jeg bare innimellom for å holde det litt i trim. Bilen befinner seg mer eller mindre kun på asfalt . Det er nok en liten drivlinje slark ett eller annet sted. Jeg opplever når jeg setter på brekket -
×
×
  • Create New...