Jump to content
LRforum

MartinM

Members
  • Content Count

    312
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About MartinM

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

680 profile views
  1. Det kan også komme vann inn i det som kalles scuttle panel mellom frontrute og panser via andre veier enn pollenfilterene. Det er noen steder som kan samle vann hvis dreneringen er tett. Se link så skjønner du hvor jeg mener. https://rangerovers.pub/topic/522-water-leak-in-footwell?page=3 Ellers er gjengangere tett drenering på soltak, frontrute, sveisesøm på taket +++ tema'et er ikke ukjent og godt dekt på internettet..... google..,... RRp38 water leak så får du noen hint om hvor du kan lete. Lykke til Martin
  2. Releer er vel også en gjenganger....
  3. Ja, det er noe dritt.... jeg oppdaget en 10x10 cm "spot" i bagasjerommet hvor taktrekket har sluppet. Ikke ille enda, men blir vel bare værre med tiden. Det som er det mest irriterende er at jeg kan se den i bakspeilet, så jeg bilr minnet på det hver gang jeg kikker i speilet
  4. Med en så ny bil er det vel generelt lite å passe på. Preventivt tenker jeg vask og polering for å holde lakk i topp stand. Gi skinninteriøret en runde med impregnering i ny og ne. Hvis bilen har garanti vet jeg ikke hvor lurt det er å smøre på noe rusthindrende under. Det kan fort bli brukt mot deg av importør hvis det mot formodning skulle oppstå noe trøbbel. Sørg for god underspyling når du vasker bilen og grundig rengjøring av skjermbuer og bunn av dører osv. Senere kan du jo vurdere Fluidfilm. Hvis du bedriver småkjøring med diesel kan det vær greit med en skikkelig langtur i ny og ne for å få blåst ut litt sot og hindre at EGR ventilen tetter seg. I tillegg får du sørget for at partikkelfilteret får brent av seg. Bruk bremsene litt aktivt også for å forhindre rust. Kos deg med bilen først og fremst, grom bil Martin
  5. Hei, bare plug and play på kompressor mener jeg. Det er kun de slangene som går til hver enkelt luftbelg samt tilførsel til tanken fra ventilblokka som er under trykk. Martin
  6. Hvis vi snakker p 38, sjekk drenering av takluke. Drenering av området under frontrute. I tillegg har jeg hørt at den kan lekke rundt frontrute eller sveisesøm på taket. Martin https://www.rangerovers.net/threads/wet-footwell-and-roof-new-problem-and-fix.32234/
  7. Du har ikke tilfeldigvis byttet ut timer relay under førersetet med et gult vanlig relé for å hindre at bilen justerer seg når parkert. Du må ha timer relay på plass for å kjøre diagnose. Martin
  8. Jeg er ingen ac ekspert, men ved feil på ekspansjonsventilen kan du få en ispropp i anlegget etter en stund og da blåser det ikke kalt lenger. Mulig det er grunn til at det blåser kaldt med en gang og deretter kjølingen mister effekt. Sjekk linken. https://blog.firestonecompleteautocare.com/maintenance/car-air-conditioner-blows-cold-then-warm/amp/ Martin
  9. Samme erfaring her. Hender jeg må gå rundt bilen å stå ved siden av bakskjermen der antenna er. De fleste gangene fungerer det på litt avstand, men ikke veldig langt. Hender en gang i blant at jeg får engine disabled også, men da på grunn av forstyrrende radiosignaler, da må jeg bruke EKA kode i låsen noen ganger. Martin
  10. Problemet med at bilen ikke går i sleep mode er vel først og fremst relatert til forstyrrelser på nøkkelfrekvensen fra trådløse nettverk osv. BECM scanner nøkkelfrekvensen for signal. Når den får et signal sjekker den om det er signal fra nøkkel. Når den får kontinuerlig forstyrrelser på frekvensen fra eks trådløst nettverk vil den ikke gå i sleep mode. Løsningen på problemet er å bytte antenne til nøkkel som går på annen frekvens eller ta ut ledningen til antenna. Problemet er veldokumentert på ganske mange forum Mvh Martin
  11. Det finnes noen nettbaserte sider hvor man kan betale en slant og få koden. Du må imidlertid ha serienummer på enheten så du må ta den ut. Står på baksiden. Hvis bilen din er en 2000 modell P38 er det en Alpine spiller du har. Martin
  12. Min bil tømte seg også for strøm av samme årsak som Brage nevner. Jeg tok av den ene ledningen til antenna til sentrallåsen. Fjernkontroll virker fortsatt, men dårligere rekkevidde. Mottakeren sitter rett bak bakseteryggen på passasjersiden. Du må ta av det dekselet som sitter under sidevinduet i bagasjerommet. Du kan se om hjernen på bilen ikke går i hvilemodus som følge av forstyrrelser på frekvens til nøkkelen. Da vil dioden på girvelgeren ikke slutte å lyse, men fortsette å lyse svakt. Martin
  13. Bøyer meg i støvet over pågangsmot og kompetanse. Synd med girkassa. Mener å ha lest at materialet i valve body er for mykt slik at det slites og avgir spon. Det er en av årsakene til at GM girkassa hyppig havarerer. Martin
  14. Hei, jeg tror jeg er litt i samme båt som deg, med lekkasje foran på motoren. Jeg har lest at noe av problemet med toppakning er at de originale boltene mister kompresjon etterhvert. Jeg vurder å kjøpe ARP pinnebolter når jeg skal gjøre jobben. Hvis du kjøper komplett pakningskit til motoren får du med det meste av pakninger. Det ligger en del bra guider på nettet også. Mvh Martin
×
×
  • Create New...