Gå til innhold
LRforum

MartinM

Medlemmer
  • Innlegg

    427
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Nylige profilbesøk

1 712 profilvisninger

MartinM sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Null praktisk erfaring, men alt jeg har lest på forum uansett merke og modell sier at du skal styre unna ukjente merker på coiler og kjøpe originalt selv om det koster. Trenger ikke nødvendigvis ligge i LR pakning, men kjøp et kjent merke, eks Bosch. Martin
  2. For å fjerne feilkode på airbag er du på de aller fleste biler nødt til å ha diagnose. Feilen blir ikke borte ved å bare koble fra strøm. Hva slags diagnosesystem det er på bilen er jeg usikker på. Kanskje du kan sjekke hvem som er produsent av airbag systemet og nøste litt i den enden. Eks TRW, Autoliv osv. mvh Martin https://www.aulro.com/afvb/discovery-1-a/279364-95-disco-resetting-reading-srs-airbag-codes.html Hva med denne tråden?
  3. Null teorier, men byttet starter på min bil i vinter. Jeg hadde problemer med at den bare slo inn sporadisk. Jeg tenkte å løsne strømkabelen for å gjøre rent. Knakk av hele koblingen på starteren så da var det uansett bare å kjøpe ny. Litt vanskelig å komme til den ene bolten. Du må ha forlengere for å komme til. Det ligger noen beskrivelser på nett. Brukte kombinert kjøle og smøre spray fra Locktite for å få den ut. Martin
  4. Svar på det du lurer på her? http://www.realitytech.co.uk/rich/?p=252 ikke lest selv, men så ut som en ganske grundig beskrivelse
  5. Som eier av P38 bifalles det Erik skriver, spot on! Begynner å bli gamle biler så vær klar over at alt er gammelt og kan gå i stykker når du begynner å skru. Bilen er dog mye mer driftsikker en det man kan få inntrykk av. Enkel å skru på og det finnes stort sett gode arbeidsbeskrivelser og YouTube video av de fleste vanlige problemer. P38 er en bil man blir veldig glad i tross noen utfordringer. Den har masse sjarm og byr på en annerledes kjøreopplevelse. ps Mantra om at millionbil fortsatt har vedlikeholdskostnader som en millionbil selv om bruktprisen kun er en tiendedel.
  6. Hei Min P38 får suspension fault en gang i blant. Det kommer helt ut av det blå. Jeg fant til slutt ut at det korrelerer med dårlig spenning på batteriet. Jeg ville tatt en runde og sjekket alle jordinger og koblinger siden feilen oppsto etter bytte av batteri. Jeg har også opplevd gearbox fault på grunn av dårlig spenning. Martin
  7. Skal være null slakk i mellomakselkrysset. Bytt når du har den ute. Martin
  8. Ser ut til at du har fått med deg det meste i mine øyne. O ringer på rør til varmeapparat? Vær nøye når du skrur sammen igjen så,alt blir tight så du ikke får noen skranglelyder. Sørg for at spjeldene til varmeapparatet går fritt uten motstand. mvh Martin
  9. Null erfaring selv, men det meste av det jeg har lest om den på nett, og det er en del, er stort sett positivt. Egr ventiler bør byttes preventivt da jeg mener spjeldet kan løsne og forårsake motorhavari. Tror jeg hadde vært mest obs på rust på L322, motor og drivlinje på tdv8 er stort sett veldig bra er mitt inntrykk.
  10. Null praktisk erfaring å bidra med, men jeg tenker; selve motorbyttet er sikkert enkelt hvis du ser bort fra størrelse og vekt. Store spørsmålet er jo hva som er kjekt å bytte når motoren først er ute…. Det kan jo gjøre jobben mye mer omfattende. Bør også ha kontroll på sammenstilling av motor og gear så Converter går riktig inn på gearkasse. Også noen pakninger på inngående aksel i gearkasse som bør byttes mener jeg å ha lest et sted. Du bør også sjekke om det er noen av komponentene på ny motor som må programmeres til bilen. Martin
  11. Hei Jeg vil kanskje tro at du i det minste kan få av dørtrekket uten å ødlegge det. Det sitter en skrue bak diskant elementet ved speilet og to skruer under dørhåndtaket. Når du har løsnet disse skruene må du løsne trekker i underkant ve å vippe det ut. Prøv deretter å jobbe deg rundt ytterkanten. Når alle plast festene er løsnet kan du løfte dørtrekket opp. Sikkert enklere sagt enn gjort. Hvis du skal sage deg gjennom døra ville jeg prøv å løsne stoffet/skinnet på midten ac døra for så å sage gjennom panelet. Det er en separat plate med stoff eller skinn. Hvis du ødelegger denne du erstatte denne med en ny. Martin
  12. Alternativt kan kanskje Famous Four, Island 4x4 eller Rimmer Bros sende ekspress hvis det haster. Ta en telefon til de.
  13. Jeg har ikke så mange forslag, men får du luft i ABS pumpe er dette ofte vanskelig å få ut. På andre biler er ofte løsningen diagnose og kjøre lufteprosedyre på abs pumpe. Er vel Wabco bremsesystem på P38. Forsøk å Google og sjekke noen utenlandske forum om du ikke får noen svar her. Martin
  14. Fra ca 7.34. Gammelt nytt med prisutviklingen på RR Classic, men morsomt at han nevner P38 også.
  15. Hei Skudd fra hofta: 1. Har du luftet bremsene i hht prosedyre for p38? 2. Sikker på at akkumulator er ok? Hvis du googler litt tror jeg du finner ut hvor mange trykk på pedalen du skal ha før pumpa begynner å gå. Noen enkle forslag fra min side Martin
×
×
  • Opprett ny...