Gå til innhold

pmj

Medlemmer
  • Innlegg

    113
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bergen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Nylige profilbesøk

719 profilvisninger

pmj sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (4/7)

  1. Helt stille fra pumpen. Skal sjekke batteri, jording og evt. fuel cut i morgen.
  2. Har fått samme problem som du beskrev i 2017. Først varsellampe om kondens (6 uker siden fra sprengkulde til sol), fylte tank + dieseltilsetning og varsel forsvant. I går stoppet bilen med innslag av alarm og blinkende M+S. Null lyd fra dieselpumpe. GIkk rett på det som ble løsnngen for deg og skiftet om på releene 1 og 2.....uten at det ga samme positive resultat. Ingen reaksjon. M + S blinker i posijon 2. Tenkte litt over det at du byttet 1 og 2 og likevel fikk start på bilen (startmotoren slo inn) - det betyr vel at begge releene var intakte? Start motor virket på begge releene når jeg byttet, så R1 er vel da inntakt? What to do?!
  3. Mer enn vekt som teller her altså.. Tett tak og veldig lite rust så langt, så her blir det Thule 953.
  4. I likhet med veldig mange andre er jeg i ferd med å anskaffe taktelt til årets norgesferie! De takteltene jeg ser på veier mellom 65 og 75 kg. Har lange rails på min 2003 mod. Discovery 2, men ser at mange bruker thule 953 lastefot i takrenne i stedet for å feste til rails. Har rails lavere lasteevne eller er det en annen grunn til å bruke takrenne?
  5. Sjekker på neste tur til fjells, der D2 holder til. Takk dor hjelpen så langt!!
  6. Hmmm... Viskeren går fint en (1) gang når jeg starter før sikringen går, så motoren er nok ikke brent...?
  7. Trodde motor til bakre visker var ferdig. Sjekket først om sikringen var gått og det var den. Inn med ny 15A sikring, men den ryker i det bilen startes. Gode forslg til fix mottas med takk - det er det eneste som er feil på bilen nå..... så vidt jeg vet :-)
  8. Jeg tror sannelig aldri jeg har sett den lyse.... Haaper paa det beste og skal gi en tilbakemelding naar jeg vet. Utelukker motorhavari, foreloepig.
  9. Takker! Sitter i London og fjernstyrer det hele...det hele blir litt vrient herfra, men veldig nyttig med input slik at jeg faar igang bilen igjen kajpt naa jeg er tilbakesenere i uken. Kan litt under kvart tank faktisk vaere TOM tank?
  10. Takk for kjapp tilbakemelding. Brukte prosedyren da jeg hadde lekkasje i dieseltrykkregulator, som naa er skiftet. Litt merkelig med varsellampe paa batteri mens startmotor drar godt rundt? Skal be Sandven Service om aa lade battteri, forsoeke med lufteprosedyre og sjekke dysetettinger. Bener de er skftet paa 90.000 (bilen er kun gaatt 140.000) - krysser fingrene.
  11. Er paa reise og min kone fikk motorstopp paa vei til jobb. Heldelsesfoloepet er beskervet som: "Bilen gikk plutselig saktere og saktere helt til den stoppet. Ikke noe rykk eller fusking, bare mindre og mindre kraft". Bilen ville ikke starte etterpaa og ble berget av Viking - fylt paa ny diesel (det var kun kvart tank paa maaleren), men ikke start. Batteri varsellampe lyser, men startmotoren drar rundt. Paa verksetd (Sandven Service i Bergen) naa. Noen som har forslag til diagnose?? Havari eller bare dieselpumpe...?
  12. Startet opp Webastoen og kjørte en kort tur til butikken i dag (-7 C). Parkerte, gikk inn og handlet og akkurat i det jeg skal sette meg inn igjen, smeller det! Røyk og stygg lukt fra Webasto. Koblet fra strøm til Webastoen og er i tvil om jeg tør å koble til igjen. Det kan bli en kald helg. Kan det være en såkalt hendelse eller er det begynnelsen på slutten? Noen som har opplevd liknende eller som har gode råd?
  13. Takk for svar. Det stemmer bra at den var full av dritt og den satt pinadø bom fast. Brukte en stor dor og banket den ut av hylsen til slutt. Testet med ny sensor uten å montere den i fangeren først - alt såre vel. Helt fin avstandsmarkering fra alle sensorene. Monterte så i fangeren og problemet er tilbake med en lang hylelyd og blinking i bryter på dash. Får prøve igjen, men synes det er merkelig....
  14. Skal skifte ryggesensor (ytre venstre) med grei adkomst via baklys/ryggelys. Kommer fint til, men får ikke løs den gamle sensoren fra innsats i støtfanger. Hva er trikset her?
  15. Midlertidig quick fix - koblet fra alle tre horn og koblet til batteri. Alt annet virker, låser opp og starter. Må få tak i EKAC i dag og sjekke om jeg får gjort en reset av alarmen.
×
×
  • Opprett ny...