Jump to content
LRforum

torke

Members
  • Content Count

    346
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About torke

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Grimstad

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Grimstad

Recent Profile Visitors

636 profile views
  1. Har du instruksene på hvordan det skal gjøres? Prøv igjen, jeg måtte også prøve noen ganger før jeg fikk det helt til
  2. Jeg vet ikke hvordan høydesensorene er festet, men kan den ha flyttet på seg litt? Eller så er det vel kalibrering av sensoren som må til.
  3. Vel, jeg kjørte i 90km/t og hadde ikke noe som kan ligne på en rask reaksjon da oljepumpa røk på min. Ja, stemplene gikk i ventilene, men det var kun boltene til kamakselen som var røket. Jeg byttet alle vippearmene, og boltene til kamakselen og oljepumpa med strammer. Jeg hadde ikke trengt å ta av toppene en gang. Motoren startet fint etterpå, og har vel kjørt 10000 etter det. Mitt tips er å åpne først for å se hva som er i stykker. Skrur du selv eller skal du ha bilen på verksted?
  4. Der er du inne på noe:-D
  5. torke

    Lysstoffrør/ lampe

    Det har en reaktor på midten bak det runde dekselet. Det er nok den som har røket.
  6. Det tror jeg du må lage selv. Det billigste er nok å bytte kontakten på veggen, men anbefaler selvfølgelig elektriker til den jobben. De gamle firkantede ble brukt til både 400v og 230v. Er du sikker på at du har 400v i veggen?
  7. Når vet ikke jeg hvordan en sånn bryter ser ut, er den mulig å montere feil/koble feil? Du kan vel bare ta den ut og måle hvor det er kontakt i såfall?
  8. Dersom jeg leser på riktig skjema så skal motoren ha fast spenning inn på grønn, og jording på svart. Lav hastighet på blå/lysegrønn. Høy hastighet på rød/lysegrønn. Og på den lederen som er brun/lysegrønn skal det komme strøm UT fra motoren når den har begynt å snurre. Hvis motoren ikke vil parkere, er det kun parkbryteren i motoren som kan være feil eller at reléet henger på. Enig?
  9. Dersom det er flere feil ute og går her, så kan det hjelpe å bytte temp sensor i bunnpanna. Min forårsaket at måleren plutselig datt i bunn, eller til værs. Mesteparten av tiden virket den helt fint.. Ellers gjetter jeg på kabelbrudd en vei det kommer inn vann.
  10. Tipper justering ja. Min hylte også slik etter bytte av bånd. Justerte og borte ble lyden. Det at brekket går på når du tar ut nøkkelen er et valg man kan (de)aktivere i iidtool. Både auto og manuell. Bedding in prosedyren har jeg aldri fått til å virke skikkelig. Funker uten også. Her er i hvertfall manualen jeg brukte for å justere brekket. Bodsys_Brake_Bible_V1.4sml.pdf
  11. Er den? Jeg timet ikke pumpa på min 2,7 da jeg re-monterte min motor. Jeg har D3. Edit: Ved bytte av den bakre reima bør du også ha ny strammer. Den kommer ferdig med en splint så du kan montere den og tre på reima for så å dra ut splinten slik at den strammer.
  12. Ja, nå husker ikke jeg helt, men er det ikke slik at hvis man trykker ned eller drar opp låseknappen på passasjersiden så følger alle dørene etter? I såfall kan du prøve med ståltråd der?
  13. Spør sikkert dumt, men virker ikke de 3 andre dørene heller? Edit: ser det jo nå at fjernkontrollen heller ikke virker. Da blir det værre. Tror ikke det hjelper å skjære hull i døra for du må løsne dørlåsen allikevel. Hvorfor virker ikke fjernkontrollen? Kanskje du kan ødelegge håndtaket utvendig for deretter å simulere eka koden med en ståltråd ned til lånekassa? Bare en tanke..
  14. Velkommen! Flott å ha deg tilbake!
×
×
  • Create New...