Jump to content
LRforum

torke

Members
  • Content Count

    351
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About torke

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Grimstad

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Grimstad

Recent Profile Visitors

725 profile views
  1. Dette blir tøft. Spennende å følge med på.
  2. Min Samsung tlf har et valg i nettleseren som hetet mørk modus. Der blir skjermen svart og teksten lys.
  3. Har du en link til en av de? Står det i klartekst eller kan det tolkes på andre måter?
  4. Om du monterer slikt på en defender vil du nok måtte ha diff-lock innkoblet hele tiden. Ellers vil ikke bilen ha fremdrift.
  5. Har du instruksene på hvordan det skal gjøres? Prøv igjen, jeg måtte også prøve noen ganger før jeg fikk det helt til
  6. Jeg vet ikke hvordan høydesensorene er festet, men kan den ha flyttet på seg litt? Eller så er det vel kalibrering av sensoren som må til.
  7. Vel, jeg kjørte i 90km/t og hadde ikke noe som kan ligne på en rask reaksjon da oljepumpa røk på min. Ja, stemplene gikk i ventilene, men det var kun boltene til kamakselen som var røket. Jeg byttet alle vippearmene, og boltene til kamakselen og oljepumpa med strammer. Jeg hadde ikke trengt å ta av toppene en gang. Motoren startet fint etterpå, og har vel kjørt 10000 etter det. Mitt tips er å åpne først for å se hva som er i stykker. Skrur du selv eller skal du ha bilen på verksted?
  8. Der er du inne på noe:-D
  9. torke

    Lysstoffrør/ lampe

    Det har en reaktor på midten bak det runde dekselet. Det er nok den som har røket.
  10. Det tror jeg du må lage selv. Det billigste er nok å bytte kontakten på veggen, men anbefaler selvfølgelig elektriker til den jobben. De gamle firkantede ble brukt til både 400v og 230v. Er du sikker på at du har 400v i veggen?
  11. Når vet ikke jeg hvordan en sånn bryter ser ut, er den mulig å montere feil/koble feil? Du kan vel bare ta den ut og måle hvor det er kontakt i såfall?
  12. Dersom jeg leser på riktig skjema så skal motoren ha fast spenning inn på grønn, og jording på svart. Lav hastighet på blå/lysegrønn. Høy hastighet på rød/lysegrønn. Og på den lederen som er brun/lysegrønn skal det komme strøm UT fra motoren når den har begynt å snurre. Hvis motoren ikke vil parkere, er det kun parkbryteren i motoren som kan være feil eller at reléet henger på. Enig?
  13. Dersom det er flere feil ute og går her, så kan det hjelpe å bytte temp sensor i bunnpanna. Min forårsaket at måleren plutselig datt i bunn, eller til værs. Mesteparten av tiden virket den helt fint.. Ellers gjetter jeg på kabelbrudd en vei det kommer inn vann.
  14. Tipper justering ja. Min hylte også slik etter bytte av bånd. Justerte og borte ble lyden. Det at brekket går på når du tar ut nøkkelen er et valg man kan (de)aktivere i iidtool. Både auto og manuell. Bedding in prosedyren har jeg aldri fått til å virke skikkelig. Funker uten også. Her er i hvertfall manualen jeg brukte for å justere brekket. Bodsys_Brake_Bible_V1.4sml.pdf
×
×
  • Create New...