Gå til innhold

knutharald

Medlemmer
  • Innlegg

    82
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Previous Fields

  • Location / Bosted
    oslo

knutharald sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Hei, Er det noen i Osloområdet +- en time, som har et baklys/det røde plasedekselet - ikke hele lykta - til salgs? For høyre baklys. Det haster, og jeg kan ikke vente til mandag... men i dag eller i morgen. mvh kh
  2. Hei, Er det noen i Osloområdet +- en time, som har et baklys/det røde plasedekselet - ikke hele lykta - til salgs? Jeg trenger en i dag eller i morgen. mvh kh
  3. Hei, 1. Er det noen her som har flyttet baksetene (2.rad) bakover i en Defender (pre puma) for å få bedre plass til beina? Dette gjelder 40/60 split seter. 2. Er det noen som har modifisert batteriboksen under forsetet for å lage bedre plass til føttene for baksetepassasjerene? Håper noen har gode tips og bilder. mvh kh
  4. takk for svar, hadde allerede gjort det før du svarte. Det tok to minutter, det var vel den raskeste jobben jeg noengang har gjort på en bil...
  5. takk for svar. Hva er det riktige verktøyet? er det noe spes triks med å ta av dørplata?
  6. Hei, ang en Defender fra 97. Dørlåsknappene på innsiden har "falt" inn i døra. Låsen virker fint med nøkkel fra utsiden, og det er ingen problemer bortstt fra at det ikke er mulig å låse innenifra. Er det noen lur måte å fiske opp knappen og få den inn i låsknappsporet igjen? Eller må jeg ta av interiørplata - og evnt hvordan gjør jeg det? Gleder meg til svar!
  7. Hei, Jeg har spurt om Discoer og RR'ere annet sted her, men ble nyskjerrig på ideen om å ha en Defender 110 som eneste bil for en famlie. Tipper det sikkert ikke er noen god idé, men likevel, jeg blir nyskjerrig. Holder på å tenke på å bytte ut min P38. Jeg lurer på om noen har synspunkter på en Defender 110 som eneste bil for en familie på fire pluss hund. Jeg renger med at dere her på Defender forumet er passe hjernevaskede, og dere instinktivt synes Defender er verdens beste bil til alt fra fødsel til grav, men kanskje dere han noen veloverveide synspunkter allikevel :-) Vi trenger ikke bil til skole eller jobbkjøring, bare til turer, helger, henting av materialer eller slikt. Men vi liker å kjøre langt - og er vant til lange turer i en gammel jaguar og i en P38 - fullstappede men komfortable. Problemet med Jaggen og P38'en er at de kan bli for fine, og at det er deilig med en bil man kan gå rundt oppå uten at man blir bekymret for lakk osv. Spørsmålene mine er: Er en Defender 110 med vanlige veidekk ok på veien? Går det an å etterisolere kabinen på en bra og praktisk måte? Hva kan ellers gjøres for å få den hyggeligere for langturer? - og er det forresten slik at når man låser diffen så kan man bare kjøre rett frem? mvh kh
  8. Takk for tilbakemeldingene! Da ser jeg at jeg bør prøve en L322 og en Disco 3 og vurdere de opp mot en topp P38.
  9. Hei, Begynner å vurdere en "ny" bil i steden for min gamle P38, 2.5 DSE. Tenker både å anskaffe en nyere P38 i god stand, en Disco 2 eller 3 eller en L322. er det noen som har meninger om disse bilene opp mot hverandre? L322 Jeg har alltid unngått L322 - fordi den virker som om den vil være vanskelig å fikse selv og fordi den ser stygg og blingete/billig ut med baklys som ser ut som de kommer fra en postordrekatalog. Men.... L322 har større bagasjeplass enn min P38, og så lenge eletronikken fungerer er den visstnok bedre på offroad også, eller?????. Hva er deres inntrykk? Hva med drivstoffforbruk? Noen spesielle år å unngå? Disco 2 Er den omtrent det samme som en P38 men med mindre kos/luksus? Hvilken er best på og av veien? Noen spesielle svakheter på disse som jeg ikke kjenner fra P38'en? Disco 3 Er det mulig å mekke den selv? Andre ting med den bilen? Er den fortsatt en bruksbil slik som de tidligere Discoene eller er det bare en børstraktor? Håper noen har meninger om disse bilene, gjerne opp mot P38ene eller hverandre. Je gliker p38ne eveldig godt, men trenger i prinispped helst litt mer plass i bagasjerommet, og gjerne litt mindre forbruk. På forhånd takk, kh
  10. Hei igjen eksperter!! Jeg lurer på om noen har tips ang ABS pumpefeilen. Kan det være noe annet galt som gjør at ABS pumpene ryker hos meg? Jeg har forstått at ABS pumpene er veldig solide, men nå har både min gamle og min erstatningspumpe (brukt) gått i stykker, så det virker jo litt spesielt. Er det noe som kan føre til overbelastning eller annet? Jeg byttet ikke reléene fordi de fortsatt virket, jeg byttet heller ikke akumulatoren fordi jeg hadde kjøpt ny ett år før jeg byttet pumpe. Jeg kunne ikke finne noen lekkasjer noe sted. Hadde satt veldig pris på tips før jeg setter inn enda en pumpe. mvh kh
  11. OK, SOS, etc.... Så kollapset bremsesystemet mitt på nytt!!!! Hva gjør jeg nå?? Som man kan se lengre oppe i tråden så hadde jeg byttet, bremseveskebeholder, bremsetrykkbryter, og ABS pumpe og deretter luftet bremsesystemet, og alt virket fint ,... en stund. Men, så begynte jeg av å til å legge merke til litt ekstra lyd i ABS pumpa. En gang ble den stående å gå etter at jeg hadde slått av tenningen. Jeg måtte dra ut releet for å stoppe den når jeg parkerte. Etter en times opphold eller mer satte jeg releet inn, og ABS pumpa stoppet (etter først å ha laget en lyd). Etter det virket alt helt normalt igjen i flere uker, inntil i dag. mens jeg kjørte hadde bremsesystemet sluttet å virke, og da jeg kom rundt en sving inne i Oslo var ikke trykk på bremsepedalen! jeg pumpet masse og klarte å stoppe bilen med pedalen nesten i bunn. Ved pumping av pedalen får jeg stoppet bilen, men bremsekraften er ikke kjapp. Jeg har prøvd litt i løpet av kvelden å starte opp igjen og se om det gjør noe forskjell men med 0 hell. Alle tre bremselysene lyser på dashen.. En ting var veldig rart for meg: bremseveskebeholderen er mer full nå enn for noen dager siden? Den er på langt over max, mens når jeg hadde luftet bremsene så var den innenfor min og max. Ja kjære P38 bremseeksperter: Hva skjer??? Oppsummering: 1. problem, mistet trykk, død ABS pumpe Har gjort: - byttet bremseveskebeholder - byttet bremsetrykkbryter -byttet ABS pumpe (brukt) - luftet bremser resultat: alt virket en sund. Så noen lyder fra pumpa, den ville ikke slå seg av Deretter alt fint noen uker til. 2. runde med problemer nå i dag: - total og konstant bremsetrykkfeil - virker ikke som om ABS pumpa går i det hele tatt - nivået i bremseveskebeholderen har økt!! ????? Hilsen KH
  12. Skiftet ABS pumpa - til en som virket :-) og luftet systemet. Nå virker alt som det skal
  13. Hei, ny (brukt) ABS bremsepumpe fisket alt for meg. Etter en omfattende luftejobb funker alt som har med bremsene å gjøre.
×
×
  • Opprett ny...