Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

RonnyS

LRF Society
  • Innholdsteller

    3 257
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Nøytral

Om RonnyS

Contact Methods

  • AIM
    ronnystavsholt
  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Plassen, Rygnestad

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Valle i Setesdal

Nylige profilbesøk

1 123 profilvisninger
  1. RonnyS

    Starter ferien med havari

    Da har du høyst sannsynlig modellen 10P. Jeg håper du finner ut av sakene. Ronny S
  2. RonnyS

    Peilig på Ekstralys til Discovery 4?

    Hvor plasseres brytere til ekstralys? Jeg har kikket inn i et par D4, og ser ikke noen ledig plass til bryter. Alle "hull" er jo tilsynelatende fylt opp med noe ... Ronny S
  3. RonnyS

    Starter ferien med havari

    Hvor langt har bilen kjørt? Årsmodell? Motorversjon osv ... Ronny S
  4. RonnyS

    Pakninger til dører

    Jeg kjøpte dørlister til min 110 fra Erik. Jeg kjøpte kun til fremdørene da de bak var helt ok. Spurte aldri etter lister til dørene bak. Om jeg ikke husker feil, 8hvilket jeg ofte gjør) så var disse fra Bearmac, og passet rett på. Ronny S
  5. Sjekk om du har nok gass i A/C-anlegget. Ronny S
  6. RonnyS

    Spotted...

    Det er Daniel Homme sin bil du møtte da. Han bor i Homme i Valle og bruker bilen mye på sommeren. Guttene hans krever å få kjøre Land Rover fremfor Volkswagen når de skal rundt i bygda. Jeg skrev et stykke om denne bilen i forrige nummer av 4WD. Ronny S
  7. RonnyS

    Spotted...

    Et par Defendere som har vært i Valle i sommer, og som jeg rakk å få en prat med. Den grå Pumaen er en 2009-modell som inneholdt to unge herrer fra Sveits. De har vært på en runde i Sør-Norge, og planla å reise hjemover via Oslo - Kiel et par dager etter at jeg snakket med dem. Den grønne tilhører jan fra Tyskland, og er en engelsk Ex-mil som har vært brukt av engelske styrker i Tyskland. Den har derfor rattet på venstre side. Dette er en gammel radiobil, og antennefester sitter fremdeles montert på bilen. Han har rigget seg til med soveplass baki bilen, og planla å gå fra Valle til Sirdal over heia. Ronny S
  8. RonnyS

    110 Td5 start/stopp(mest stopp) problematikk.

    Hvordan ser eksosen ut? Svart? Blå? Ronny S
  9. Jeg har fjernet mitt kjørelysrelee. Det er bare to ledninger som skal kobles sammen mener jeg å huske. Resten klippes bare av. Nå har jeg brukt det slik i 10 år, og det å slå på lys er blitt like selvsagt som å vri om nøkkelen for å starte motoren. Ronny S
  10. Den kjøper jeg gjerne Ronny S
  11. RonnyS

    lufte luker

    Prøv å kutte av ene enden med f.eks Fein-sag. Ronny S
  12. RonnyS

    lufte luker

    Samme problem da jeg byttet til rustfrie skruer og muttere på min. Skru evt av "hengslet" mellom torpedovegg og vindusramme. Slå inn bolten med en liten dor, og slå den deretter helt gjennom og ut med en lang skrutrekker eller noe som er tynt nok til å komme gjennom med. Når bolten er ute finner du frem noe rustløsende og pøser godt på med dette. Etterpå bruker du gode gamle piperensere for å få ut rust og rustløser. Litt Fluidfilm fylles inn i røret før du setter på nye rustfrie bolter og skruer. Veldig grei jobb. Ronny S
  13. RonnyS

    Bytte injektorpakninger på Td5

    Nå er verktøy for å å få ut injektorene kommet fra Bernt. Jeg fikk av topplokket, kikka litt oppi der og skrudde det på igjen. Det er forferdelig møkkete rundt injektorene, så jeg vil prøve å finne riktig verktøy for å gjøre rent nedi hullene. Noen som kjenner målene på hullene? Såvidt jeg skjønner ut fra nettet, så kan det være 17/19. Kan noen bekrefte dette, eller avkrefte og gi meg riktige mål? Jeg trenger jo ikke utstyr for alle mål, så om jeg kan kutte ned på størreslen jeg trengert til td5 P15, så har jeg det jeg trenger. Ronny S
  14. RonnyS

    Bytte injektorpakninger på Td5

    Høres flott ut, Bernt Sender deg en PM. Ronny S
  15. RonnyS

    Bytte injektorpakninger på Td5

    Jeg var hos William og sjekket dette. Han var veldig sikker på at injektorpakningene er feilen. Bilen har gått ca 500 000 km nå, og det luktet sterkt av eksos når William skrudde av topplokket. Motoren går ujevnt og fusker noen sekunder før den går normalt. Men den trekker elendig og ryker svart når jeg presser litt. Bakker jeg tidligere har kjørt enkelt opp i 5. gir må jeg nå ned i 4. og 3. gir for å komme opp. Jeg får pakninger og o-ringer fra Erik i morgen regner jeg med. Hva annet mistenker du, Gaute? Ronny S
×