Jump to content
LRforum

RonnyS

LRF Society
  • Content Count

    3,313
  • Joined

  • Last visited

About RonnyS

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • AIM
    ronnystavsholt
  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Plassen, Rygnestad

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Valle i Setesdal

Recent Profile Visitors

1,397 profile views
  1. Åssen motorers vinsjfanger, rocksliders og annet nødvendig på et slikt såpestykke??? Ronny S
  2. Alternativet er å bytte til en større tank. I Defenderen hadde jeg to tanker. Veldig greit når jeg kjørte til Finnmark. Og forsåvidt på alle lengre turer. Kunne kjøre drøye 100 mil før jeg måtte tanke. Ulempen med å ha stor tank er at man gjerne kjører forbi tankstasjonene fordi man har plante igjen på tanken. Slik blir det jo med ekstra Jerrykanner og. Ronny S
  3. Har du kikket under bilen? Mener det er åpent under slik at du kommer til nedre hengsle der. Ronny S
  4. Hvor i all verden har du fått ideen om at Defender ikke egner seg til langtur??? Jeg har hatt Defender i noen år, og har kjørt flere turer i Europa og til Mellomhavet, Finnmark, hele Norge mm. Det finnes ikke en bedre langturbil! Disco, RRC og slike er greie for damefrisører og kontorister. Joa, jeg venter at noen nå kommer til å bære seg og si at den ene eller andre bilen er bedre, men Defender vinner. Uansett! Ronny S
  5. RonnyS

    Klistremerke

    De fleste skiltprodusenter kan lage slike. Ronny S
  6. RonnyS

    Dagens hack

    Til drivhus er laminert glass ypperlig. Herdet 4mm på utsiden og 4 mm vanlig glass på innsiden. Festes disse i skikkelig metallprofiler, som igjen festes skikkelig til grunnen, så tåler byggverket en storm eller to orkaner. Det viktigste er at selve grunnmuren, eller underlaget er så stabilt at det ikke oppstår bevegelse i drivhusveggene selv i sterk vind. Og henger da alt godt sammen, så har du et stabilt og godt drivhus. Ronny S (som jobber med glass hver dag)
  7. På min Defender satt jeg inn Mudstuff sine MudSeatRails på begge forseter. Setet kommer litt opp, men mye lengre bakover. Så langt bak at jeg ikke kunne ha det i bakerste stilling. Ronny S
  8. RonnyS

    slipestein

    På sikt kommer jeg nok til å kjøpe en slipejigg for bor også. Koster jo litt, men jeg liker å stelle med eget verktøy. Er det noen som har kunnskap om å slipe serraterte kniver? Ronny S
  9. RonnyS

    slipestein

    Jeg fikk en Tormek T-4 i bursdagsgave nettopp, og må jo si at knivene mine aldri har vært så skarpe som nå. Og ikke minst blir eggen veldig jevn og fin. Så fine var de aldri da jeg brynet for hånd. Nå er det lett å reparere skader og endre vinkel på eggen. Det finnes mange slags jigger tilpasset ulike kniver, sakser, økser, huggjern, høvelstål mm. Til svenneprøven min slipte jeg huggjern og høvelstål på en gammal slitt slipemaskin med nedslitt og ujevn stein. Bra ble det ikke, men klarte tross dette å bestå. Så jeg burde jo hatt Tormeken før jeg avla svenneprøven. Dessverre er det blitt slik i mange bedrifter at kniver og hoggjern kastes når det er sløve og skadet. Det er billigere å kjøpe nye, fremfor å bruke tid på å slipe dem opp igjen. Ronny S
  10. RonnyS

    -

    Er ikke alle svensker fargeblinde da? Så jeg tipper på grå! Ronny S
  11. RonnyS

    -

    42 er selvfølgelig svaret ja, finnarne Ronny S
  12. RonnyS

    -

    Det gjør ikke noe. Vi har tradisjon for å holde slike tråder i live. L E N G E ! Ronny S
  13. På din bil med TD5 (P15) har egen motoren egen dieselkjøler før "overskuddsdieselen" går tilbake til tanken. Til tross for kjøleenheten ved motoren, så er det dieseltanken som er det største kjølemediet. Det vil si at jo mindre du har på tanken, jo mindre kjøling får dieselen. Om du kjenner på dieselfilteret når motoren går vil du oppdage at det er ubehagelig varmt. Men likevel normalt. Ronny S
×
×
  • Create New...