Jump to content
LRforum

RonnyS

LRF Society
  • Content Count

    3,335
  • Joined

  • Last visited

About RonnyS

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • AIM
    ronnystavsholt
  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Plassen, Rygnestad

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Valle i Setesdal

Recent Profile Visitors

1,679 profile views
  1. Bare sånn for ordene skyld. Du har den lille sorte sikringsknappen på toppen av saga? På byggeplasser jeg har vært var det noen steder påbudt å ta denne med seg så fort saga var uten tilsyn. Og om den blir borte ... Ronny S
  2. Sjekk at det er gass i anlegget. Vanligvis forsvinner ca 10% av gassen pr. år. Og jo mindre gass du har i anlegget, jo mindre kjøler det. De fleste bilverksteder har gass for påfylling. De tømmer først anlegget for gass, luft og evt kondens. Så fyller de på 5-700 gram gass som er vanlig mengde på de fleste biler. Men sjekk at vifta sviver. Om ikke, så sjekker du sikringer mm. Ronny S
  3. Ja, det blir mindre lyd fra transferkassa. Med original bunnplate ligger det roterende isenkrammet så nær bunnplata at oljestrømmene som genereres får plata til å vibrere og lage lyd. Samt at det er mer olje som absorberer bevegelsene, og i tillegg er trauet stivere. Det er forklaringen jeg fant på et fremmedlandsk forum. Det har jo i tillegg langsgående kjøleribber så olja holder seg kaldere. (men varm nok!) Så kjøpte Truls et slikt trau og mente det gav mindre lyd da vi kjørte til et eller annet treff nede i Europa, mener jeg å huske. Derav kjøpte jeg et tilsvarende og monterte på. Det ble merkbart mindre lyd. Transferen min var fra D2, men lyden uten ekstra olje var skarpere og mer hvinende. Nå er det Espen i Oslo som har kjøpt bilen min, så kanskje han kan bekrefte dette? Han er jo en erfaren Defendermann. Ronny S
  4. Om du skal ta ned transferkassa, så anbefaler jeg å sette på ei større bunntro en den flate originale. Du får inn mer olje, og det blir mindre lyd fra kassa. Skal du flotte deg ordentlig så monterer du også en temperaturmåler for å følge med på tempen i olja. Ronny S
  5. Du trenger ikke mye for å lage en gapahuk. To trær med passende avstand. Kraftig hyssing, øks og kniv. Legger du granbaret på toppen riktig, så blir det ganske vanntett også. Lykke til. Ronny S
  6. Denne markedsføres med ACEA C2 og PSA-godkjenning B71 2312. Sannsynligvis er det noen voksne som vet hva disse kodene betyr. Ronny S
  7. Nye lister koster ikke allverdens. Forresten så heter de cappings på utenpålandsk. Like godt å bytte dem når du først har begynt. De som sitter på originalt er så tynne og utsatt for rust at det kun er et tidsspørsmål før de er FUBAR. Om du kikker på bildet under, så ser du hvordan de blir etter noen år. Ronny S
  8. Gratulerer med flott bil. Fargen er nydelig! Listene mellom plan og vegger kan godt byttes når de er rustne. Kjøp ferdig galvaniserte, så setter du av ei helg til å bytte disse. På min Defender måtte jeg pusse, grunne, lakkere, pusse, grunne, lakkere, pusse, grunne, lakkere, pusse, grunne, lakkere, pusse, grunne, lakkere, pusse, rustbeskytte, grunne, lakkere, tape over med gaffa, og så til slutt bite i det sure eplet og bytte. Ronny S
  9. Ta en tur ut til Erik Winter-Sørensen. Da får du riktig vare og gode tips med. Ronny S
  10. Ok. Da må det sjekkes. Takk for svar så langt, Rolf. Ronny S
  11. Noen ide hvor oljesølet kan komme fra, Rolf? Jeg har vondt for å tenke meg at disse guttene vader dypt med bilen. Det heftigste er nok slitasjespor i Osloasfalten. Ronny S
  12. Et par kamerater har en Defender 300tdi-96 som lekker olje fremme ved viftereima. Mangler det en plugg eller skruet i det hullet som synes? Ronny S
  13. Akslingene skal jo være i balanse ... Så du skal ikke se helt bort fra at folk som arbeider med slikt for sitt daglige brød, kan ha litt mer kunnskap og interesse for mellomaksler, en vi som ikke jobber med akslinger for å få vårt daglige brød. Ronny S
  14. Ska sei J.W. Speaker har utvidet sortimentet sitt. Her var det mye snadder lys. Har de norsk forhandler? Ronny S
  15. Det har vært flere som klager på at LED-lampene blir dekket av snø siden de avgir mye varme. Jeg har ikke prøvd dette selv. Problemet mitt har vært at lykteglassene blir dekket av søle og skitt fra veien og forankjørende biler. Men Truck-lite har 7" LED-lykter med varmetråder i glasset. Noen som har erfaring med dette? Ronny S
×
×
  • Create New...