Jump to content
LRforum

RonnyS

LRF Society
  • Content Count

    3,317
  • Joined

  • Last visited

About RonnyS

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • AIM
    ronnystavsholt
  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Plassen, Rygnestad

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Valle i Setesdal

Recent Profile Visitors

1,505 profile views
  1. Veldig spent på prisene. Vi får kanskje noen hint til uka. Ronny S
  2. Lekkasje fra et Sør-Afrikansk bilmagasin. (4X4 South Africa.) Sannsynligvis et prøvetrykk eller noe som skal ut i forbindelse med presentasjonen. Facebook, Instagram og andre nettsider er allerede fylt opp av dette. Det er nok en redaktør som har noe å svare for nå. Ser ut til at det blir hengervekt på 3.750 kg, nyttelast på 900 kg, og godkjent for 300 kg på taket???? Kan slikt godkjennes i Norge? Jeg må se denne i levende live før jeg klarer å bestemme meg for om jeg liker den eller ikke. I fremmedlandske (og norske) fora diskuteres det om strømmen i bilen vil takle hverdagen. Omtrent slik som Td5 helt klart ville stoppe etter noen få hundre meter pga elektronisk styring av motoren. Men den holdt jo ganske greit, og ble en god motor uten de helt store problemene. Bortsett fra olje i ECU og annet som lett lot seg fikse. Jeg gir bilen en sjanse, men får jeg råd til en så skal bokstavene på panseret endres fra DEFENDER til PRETENDER! Ronny S
  3. Jeg var innom Haakon og besiktiget arbeidet med Defenderen. Og jeg ble virkelig imponert over jobben som er gjort så langt. De nye motorfestene virker veldig solide, og går nok godt utenpå de originale. Flotte skinnseter og blåfargen er jo skikkelig flott. Jeg kommer nok til å droppe innom med jevne mellomrom for å se på fremdriften. Men kabelmatta som fulgte med motoren gjorde meg litt betenkt. Så er jeg heller ikke flink med elektriske ting i bil. Mitt motto er som kjent at "ting som ikke kan måles med tommestokk er ikke målbart !" Ferdig snakka! Jeg ser for meg at det er endel sensorer på "bimmermotoren" som ikke har noe tilhørighet på Defenderen. Da må vel mangel på tilbakemeldinger fra disse på en eller annen måte ignoreres? Og fortelle hjernen at; "ja, disse kommer du aldri til å få svar fra, men bare tut og kjør og gjør som ingenting." Sannsynligvis har noen gjort dette før, så her gjelder det vel å være dyktig på å søke på internett. Ronny S
  4. Åssen motorers vinsjfanger, rocksliders og annet nødvendig på et slikt såpestykke??? Ronny S
  5. Alternativet er å bytte til en større tank. I Defenderen hadde jeg to tanker. Veldig greit når jeg kjørte til Finnmark. Og forsåvidt på alle lengre turer. Kunne kjøre drøye 100 mil før jeg måtte tanke. Ulempen med å ha stor tank er at man gjerne kjører forbi tankstasjonene fordi man har plante igjen på tanken. Slik blir det jo med ekstra Jerrykanner og. Ronny S
  6. Har du kikket under bilen? Mener det er åpent under slik at du kommer til nedre hengsle der. Ronny S
  7. Hvor i all verden har du fått ideen om at Defender ikke egner seg til langtur??? Jeg har hatt Defender i noen år, og har kjørt flere turer i Europa og til Mellomhavet, Finnmark, hele Norge mm. Det finnes ikke en bedre langturbil! Disco, RRC og slike er greie for damefrisører og kontorister. Joa, jeg venter at noen nå kommer til å bære seg og si at den ene eller andre bilen er bedre, men Defender vinner. Uansett! Ronny S
  8. RonnyS

    Klistremerke

    De fleste skiltprodusenter kan lage slike. Ronny S
  9. RonnyS

    Dagens hack

    Til drivhus er laminert glass ypperlig. Herdet 4mm på utsiden og 4 mm vanlig glass på innsiden. Festes disse i skikkelig metallprofiler, som igjen festes skikkelig til grunnen, så tåler byggverket en storm eller to orkaner. Det viktigste er at selve grunnmuren, eller underlaget er så stabilt at det ikke oppstår bevegelse i drivhusveggene selv i sterk vind. Og henger da alt godt sammen, så har du et stabilt og godt drivhus. Ronny S (som jobber med glass hver dag)
  10. På min Defender satt jeg inn Mudstuff sine MudSeatRails på begge forseter. Setet kommer litt opp, men mye lengre bakover. Så langt bak at jeg ikke kunne ha det i bakerste stilling. Ronny S
  11. RonnyS

    slipestein

    På sikt kommer jeg nok til å kjøpe en slipejigg for bor også. Koster jo litt, men jeg liker å stelle med eget verktøy. Er det noen som har kunnskap om å slipe serraterte kniver? Ronny S
  12. RonnyS

    slipestein

    Jeg fikk en Tormek T-4 i bursdagsgave nettopp, og må jo si at knivene mine aldri har vært så skarpe som nå. Og ikke minst blir eggen veldig jevn og fin. Så fine var de aldri da jeg brynet for hånd. Nå er det lett å reparere skader og endre vinkel på eggen. Det finnes mange slags jigger tilpasset ulike kniver, sakser, økser, huggjern, høvelstål mm. Til svenneprøven min slipte jeg huggjern og høvelstål på en gammal slitt slipemaskin med nedslitt og ujevn stein. Bra ble det ikke, men klarte tross dette å bestå. Så jeg burde jo hatt Tormeken før jeg avla svenneprøven. Dessverre er det blitt slik i mange bedrifter at kniver og hoggjern kastes når det er sløve og skadet. Det er billigere å kjøpe nye, fremfor å bruke tid på å slipe dem opp igjen. Ronny S
  13. RonnyS

    -

    Er ikke alle svensker fargeblinde da? Så jeg tipper på grå! Ronny S
  14. RonnyS

    -

    42 er selvfølgelig svaret ja, finnarne Ronny S
×
×
  • Create New...