Jump to content
LRforum

Roar Moslet

LRF Society
  • Content Count

    3,930
  • Joined

  • Last visited

About Roar Moslet

  • Rank
    ENTUSIAST

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Gratangen, Troms

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Gratangen

Recent Profile Visitors

2,153 profile views
  1. Det er avluftinga på akslingne...min Hundreogti har de også. De skal/skulle settes på luftfilterboksen. Jeg har lagt mine langs torpedoveggen.
  2. Roar Moslet

    Rover v8 3500

    Har sett litt i Ninety/OneTen boka ang spec på 3.5l v8eren. Forskjellene er Med lt95 kasse, Litt annen nål i forgasserene Litt mindre durasjon på kam Og stift tenning. Med lt85 kassen kom først Lucas 35DM8 elektronisk tenning, den har tenningsforsterkeren på innerskjermen, og så kom etterhvert den mer vanlige 35DLM8 tenningen med tenningsforsterkeren på utsiden av selve fordeleren. Dette er kjapt det jeg fant. Det er også en del forskjeller til de forskjellige landene, men jeg har sett på Europa.
  3. Roar Moslet

    Rover v8 3500

    Utdype og utdype, er ikke så mye å utdype egentlig. Det ble SU eller Stromberg forgassere og magnet tenning med elektronisk styrt tenning etterhvert på 90/110 i 85/86 Da ble det hentet 15hk+ ut av motoren. Om LR har gjort flere forandringer, vet jeg ikke, men har hatt begge deler. Jeg har å hatt en 90 med første utgaven av el.tenninga, den var også på 114hk i følge bøkene. Mulig det også har vært forandring på eksosanlegget også, for det kan strøype mye hester. I tillegg så er std tenningsinnstilling alt for lav. Justerer man opp fortenninga til mellom ca 8 til 12 grader, alt etter hvilken komp motoren har og man bruker 95 eller 98 oktan, så får man også en del bedre futt i åtteren. Er ikke hjemme akkurat nå, men kan se i 'klokeboka' på de aktuelle forskjellene ila helgen.
  4. Roar Moslet

    Rover v8 3500

    Nei, min f.eks har bedre tenningsanlegg og ble da også på 130hk originalt.
  5. Roar Moslet

    Rover v8 3500

    Annen kam, annen kompresjon og mulig andre dyser i forgasserene. Nå hadde Range Rover 130hk som std. 91hk var på Serie3 109 V8, og der var det lav komp, og restrektorer i innsuget, rett under hver forgasser.
  6. Ja Radovan, det her er ei avsporing, men godt ment i din jakt på midtlivskrise bil Dette er min, midtlivskrise bil Denne har jeg hatt i 2 år, og kost meg masse. Er faktisk glad for at jeg fant en GT og ikke måtte nøye meg med en cab. Jeg er veldig klar over hvor jeg bor...her er det langt mellom cab dagene. Billig og enkel å skru på, gode vei egenskaper, og skaper mange artige samtaler når jeg kommer ut av den. 188 cm litt kraftig mann ser det ikke ut for at det er plass til, men denne har veldig god plass inni, og faktisk litt bagasjerom til og med.
  7. Så bra at turen og bilen sto til forventningene. Jeg er nå fortsatt importert over hvor fin bilen er blitt, ikke minst forlengelsen av hytta. Håper vi møtes en dag, slik at jeg både kan få sett den live, og kanskje prøve sitte...for å se om min kropp får plass. Ble du fornøyd med anbefalingene ang understellet på bilen?
  8. Hei, Er el vifta til td5? Er det en Salisbury bak akslingen med skivebremser?
  9. Skjønner at flere helst vil kjøpe Hundreogtieren...det må legges en durabelig sum penger på bordet for at jeg selger den. Tror ingen er villig til å betale så mye som at jeg selger den, akkurat nå
  10. Nei, den gjør nok ikke det
  11. Hei, Madammen har kjøpt drømmebilen sin, en flott -16 modell Evoque og da blir min -11 modell D4 litt til overs...eller for å være ærlig, jeg vil heller ha en pickup enn en litt for fin varebil. Så, jeg vil derfor selge min 2011 D4 245 hk HSE ? med noen og 120k km på telleren. Tror det er en HSE, har iallefall det meste av utstyr. Bilen er sort med sort interiør, varebil (2 seter) men har alle 7 seter. Har det meste av utstyr, bl.a fjernstyrt Webasto. 2 sett hjul, gode Hakka 8 pigg på originale 19" og gode, nesten nye sommerhjul, montert i mai, på 22" felger. Disse er ikke original, men har rett spek og original innpress (ET) Har hatt jevnlig service før min tid. Jeg kjøpte bilen på 90k km, og tar straks det 3. oljeskiftet på motor, bytter alle filter samtidig, samt reg reim og pumpe reim. Har bytte olje og filter på girkassen rundt 92k km, byttet til stålpanne. Byttet et hjullager venstre foran. Fikk lagt inn siste software oppdatering i fjor høst på Nardo Bil ifbm en Trøndelagtur. Byttet alle vesker under bilen. Byttet skiver og klosser bak. Smurt opp håndbrems delene. Lanolin behandlet den. Kan ikke huske at noe ikke er i orden....mener alt er som det skal være Har nettopp kjørt en liten Norges turne ifbm ferie, ble litt over 4800km, bilen har gått som ei klokke. Jeg kjører litt, ca 25-30k km i året, og har veldig lite småkjøring. Bilen brukes kun privat, men når man bor nordpå, ja så blir det ofte km Husker sikkert ikke alt nå, men ta kontakt for en hyggelig prat på 907 81 931 Pris....ja, ønsker selvfølgelig mestmulig, men vi kan begynne på sånn ca 290.000 kr Som sagt, denne skal byttes ut i billigere bil som kan dra 3,5 tonns henger, helst pickup, men jeg er åpen for gode innbyttetilbud fra vårt rikholdige utvalg av utmerkede bruksbiler.
  12. Jeg har aldri fått melding om lavt olje nivå på bilen min, men som trådstarter sier, den detter litt på 'peile-pinnen' i dæsjbordet
  13. Bærre kom innom det, så skal vi vel finne ei råd. Du må bare kjøre litt lengre nordover
  14. Takk for kaffen, is, omvisning og hyggelig prating og lyging Gunnar, huslyden min hilser også, ja til dine også, for den saks skyld. Skal forresten hilse fra madamen og si at nå må du få ut fingeren og kjøpe madamen din en Evoque PS...jobbe som f...for å få MGBn i stand
  15. Tja, min 11 modell bruker litt mellom skiftene ja. Jeg kjører vel ifølge enkelte ganske mye, ca 25-30k km i året og bytter olje hver 10k, og ser da at den har brukt noe. Jeg peiler hver søndag, og ser at forbruket av olje kommer etter at man har kjørt 8-9k km, og det er en av grunnene til at jeg ikke tør kjøre lengre på et skift. Jeg har nesten ikke småkjøring, men drar en del henger.
×
×
  • Create New...