Jump to content
LRforum

Roar Moslet

LRF Society
  • Content Count

    3,913
  • Joined

  • Last visited

About Roar Moslet

  • Rank
    ENTUSIAST

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Gratangen, Troms

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Gratangen

Recent Profile Visitors

2,097 profile views
  1. Takker for svar, skal google litt, så kommer jeg tilbake
  2. Ja, det kan vi nok helt sikkert. Har sett på bilen, men min bedre halvdel, som også er på jakt etter Evoque, vil ikke ha manuell, ei heller 2 dører. Men vi har prøvd noen, og kan helt sikkert ta oss en tur i denne Men ikke i før mandag/tirsdag
  3. Kan man ettermontere varme i ratt på en D4 som ikke har det i utgangspunktet ?? Jeg har en 11 modell, med mye utstyr, men ikke varme i rattet, noe jeg faktisk savner....er det mulig å ettermontere ??
  4. Alle helt hvite ledninger er tenning pluss i engelske biler, og ja du har en på coilen din. Nå skriver Fitech at de ikke anbefaller å koble seg til pluss coil, men det er ikke alltid likke greit med tenning, coil og slikt på amerikanske biler, da de ofte har hei-fordelere og ting innebygd. Prøv OJ, se med prøvelampa om den helt hvite inn på coil, får strøm på trinn 2, og IKKE kobler seg ut under start ! Tror du kan hente der. Jeg dro min inn igjennom torpedoveggen og koblet meg opp på bak instrumentet. For øvrig så har jeg nå sittet og sett på div videoer på Youtube, og funnet en super smart løsning for bensintilførselen uten å måtte kjøpe dyre deler fra US. Det finnes noe som heter "fuel surge tank", de selges med og uten høytrykkspumpe, spesielt på ebay. De finnes i mange utforminger og størrelser til priser man kan leve med, og mange er lagd for å kunne bruke f.eks Bosch 044 pumpe, som finnes over disk over alt i verden, tom som kopi hos Biltema. Hadde jeg vist om dette før, så hadde jeg hatt en slik i min bil. https://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=fuel surge tank
  5. Så bra at ting fungerer, selv om jeg hadde en finger med i spillet, ja eller opphenget til propanovn Når jeg ser slike fine grusveier, savner jeg Trøndelag....men det er fint her nordpå også.
  6. De splinene er det ikke mye liv igjen i nei, dessverre
  7. Tøft Ja, når jeg brukte Biltema Bosch kopien, så la jeg opp ny tur, men brukte den originale returen. Nå, med båtpumpa, så er det originale opplegget i bruk. Lykke til
  8. Å ja Stefan, du følger med Da har jeg fått brent igjennom noen liter svindyr bensin, og kan vel komme med en liten foreløpig konklusjon. FiTechen fungerer supert. Motoren kjennes ut som den har fått bortimot dobbel kraft, men realiteten er vel kanskje sånn ca 20 hk mer, dette basert på folk med sammenlignbar effekt fra før, og som har vært på rullende landevei og målt. Bensinpumpe V3.0 ser ut for å fungere helt supert. Har hatt et lite skår i gleden, det har vært litt lekkasje på ei dyse på passasjer siden, får oppfølging fra Sarpsborg Motor, men nå ser det ut for å ha trutna ?!?? Virker som noe O-ring greier, følger med, krysser fingre og tær for at det har gått seg til. Ja og et lite apropos til, sørg for god strøm og godt tilkoblingspunkt til FiTechen, hvis du som leser dette, vurderer å montere inn en FiTech eller lignende. Jeg har hatt litt trøbbel, først hadde jeg et dårlig strømpunkt fra batteriet, og efien fikk hikke, og nå lader dynamoen dårlig, og efien er litt urolig på tomgang, når nå ladespenningen er lav. Ny dynamo er på tur. Så, til det spennende, bruker jeg mindre bensin ?? Bilen går bedre, har mye bedre respons, er mye artigere å gasse, så....ja...dette kan aldriivæla gå bra, eller kan det? Har kjørt på den ganske nøyaktig 300 km med bare tullkjøring her i fjorden ( Gratangen ), med mye star- stopp, mye testing. Alle andre biler jeg har testet her hjemme, har brukt like mye på småkjøring her, som dyr bykjøring. Husk det er svingete, bratt og smalt her, så ja, det er ikke biligkjøringsland nei. F.eks, min forrige Ford, hadde automat, 2.2l diesel, og ikke dieselvarmer, den var driftsvarm etter 8-10km her, mens hvis jeg kjørte samme strekket i Selbu, så fikk jeg aldri opp varmen på motoren. Dessuten er jeg ikke kjent for å kjøre spesielt...tja...tantette heller Ja, gjennomsnittet mitt er nå 3 dl lavere enn før, og ser ut til å ligge på 1,8 pr mil, og det er jeg faktisk veldig fornøyd med. Langturtall kommer så fort jeg får gjennomført en slik.
  9. Har sett det OJG, men synes det er alt for dyrt. Finnes til ca halve prisen i USA. Jeg driver å lete, og legger ut her når jeg finner noe til litt mer edruelig pris. Det er ikke noe problem, blir det samme som om det var en vanlig 4 ports forgasser eller std innsprøytning. Det som er viktig er at efi'en er avslått når man kobler til LPG'n. Men jeg skal være ærlig å innrømme at det er mulig jeg nå kutter ut gassen, for nå blir effekt forskjellen betydelig merkbar, så ja, jeg skal få målt det faktiske forbruket litt før jeg tar en avgjørelse.
  10. Å jo da, jeg er ikke skuggeredd, har hatt mange V8er biler oppigjennom tidene, så det må man tåle. Husk bare at alt over 1-1,2 går på 'hobbykontoen'
  11. Bensinpumpe V3.0 Dårlig bilde, og her er den ikke satt fast ennå. Skal ta bedre bilder når pumpa er montert ordentlig. Har montert midlertidig i går kveld, skal teste litt ila dagen. Fikk en liten tur sent i går kveld, og det lover bra. Nå er det iallefall stilt. Pumpa er fra en 300hk Evenrude e-tec, med eget reservoar og høytrykkspumpe som konstant har bensin tilgjengelig. Pumpa kviter seg med eventuel luft også. Bensinen mates fra tanken med den originale elektriske matepumpen. Eneste problemet jeg kan få er at e-tec motorene bruker mindre trykk enn Fitechen skal ha, men den leverer de 4 bar / 58 psi'ene Fitechen skal ha nå. Pumpa styres jo av trykkregulatoren på Fitechen. Han jeg fikk pumpa av har kjørt ei lignende, men litt mindre, opp til 7 bar, så, ja, vi krysser fingre og tær, og håper det går bra...ei stund Og når jeg nå først er i skrivinga, så må jeg bare få si at jeg har fått ny motor i bilen, han ramli og diverse andre Nord-Norske gloser, hvor mye bedre motoren går, den er ikke til å kjenne igjen. Jeg har fått en helt annen gassrespons, myye mer futt, og bedre drag/dreiemoment. Nå er det bare forbruket som må testes.
  12. Takker for heiarop folkens En liten tilbakemelding på et par ukers bruk av bilen med Fitech efi 'forgasseren' Jeg er super fornøyd. Motoren er ikke til å kjenne igjen, har fått mye bedre gass respons, utvilsomt mer hk, bedre drag/moment og det ser ut som jeg bruker mindre bensin. Det har jeg ikke testet ennå, men jeg skal prøve å få lagt inn en par tre dager med test ila påska. MEN, ja det er et stort MEN, ikke gjør som meg, kjøp ikke Biltema inline bensinpumpe, den bråker noe så inn i h#$#e. Den gjør nesten jobben sin, men klarer ikke helt det heller. Feilen er nok min, for Biltema pumpen krever 10mm slange inn, uten motstand og med mye bensin tilgjengelig, men jeg bruker 8mm, og igjennom den originale matepumpen. Grunnen er at jeg ikke vil bygge om for mye, hvis jeg vil tilbakestille alt til originalt. Så jeg leter etter andre alternativer, der jeg kan bruke den originale matepumpen og så få bygd opp trykk nok til efi anlegget. Har et par idéer og noe blir prøvd ila påska Til Tom og Vegard, og alle andre og for den saks skyld, Fitech sin 2 porter må kunne fungere supert på en tokvart.
  13. Flott bil, du kan være stolt av den der. Og så synes jeg faktisk at de originale D1 stålfelgene passer bilen
×
×
  • Create New...