Jump to content
LRforum

Roar Moslet

LRF Society
  • Content Count

    3,984
  • Joined

  • Last visited

About Roar Moslet

  • Rank
    ENTUSIAST

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Gratangen, Troms

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Gratangen

Recent Profile Visitors

2,581 profile views
  1. Jeg kjøpte et veldig fint og bra to batteri brakket fra Glen på Praesto4x4, men han har dessverre valgt å avslutte butikken. Husker ikke hva fabrikat det var, men mener det var noe Tysk...
  2. Hei folkens. Vi har pga Covid-19 ikke hatt kaffetreff i Bjerkvik siden februar. Nå er det fortsatt vanskelig dette, men jeg tenker, at hvis vi treffes hjemme hos meg, i "flerbrukshallen" min, så skal vi kunne møtes. Vi innordner oss ihht gjeldende regler, så må vi vel få til dette??? Æ fyrer bålpanna, med noe sjølfanga surved, kjøre glisa ut av flerbrukshallen, koke noe bekksvart kaffe, sett frem sprit, te utvortes bruk!!!, notere ned nr og navn på de sakkalavan som møte opp, og så møtes vi heime hos meg(og ho Monica å sjø) på Braate i Gratangen, og lyg, så vi trur det sjøl...førstkommende lørdag fra kl 14.00 og utover. Ta på/med gode klær, og nå å sætt ræva de på, så træffes vi igjen.... Prøv å bestil litt go vær å, den som måtte ha goe kontakter Vel møtt!!
  3. Sjå der ja, blid søring du besøker...tok dokker pumpe reima å?
  4. I følge motor nr og kompresjon så, ja, 4.2l
  5. Hei, så bra du har fått bilen igang. Sett tomgangs afr til 13,6 nå i starten. Ideell afr tomgang på V8er er fra så lavt som 12 til 14, husk du holder nå på med en gammel motor. Så må du kjøre deg noen mil, faktisk ganske mange, for at Fitechen skal lære seg motoren. Motortemperaturen må over 70 grader C for at læringen skal begynne. Når du har fått kjørt noen mil, så kan vi ta en prat ang tomgang. Jeg har et par knep der. Lykke til
  6. Du må også huske det at du har 1:2 utveksling lik RR og D1 på 90 din SveinHa, så du blir ikke like plaget med høyt turtall som de som kjører 110/130
  7. Du er en forsiktig mann, som neppe kommer til å kjøre i timesvis med fult drag på motoren, så du vil helt sikkert få overdriven til å holde. Jeg har det på MGBn min, ville ikke vært for uten, har hatt det på en td5 90 også, fungerte supert, og kunne nok ha montert det en gang til. Alt kan ødelegges, men med vettig bruk og forståelse for hva man har, så holder det meste. Dessuten så beholder du originaliteten på bilen.
  8. Roar Moslet

    Bensinpumpe v8

    Biltema art nr 52-3231 har jeg brukt,og vært godt fornøyd
  9. For en fin bil Defender som holdes original, på original dekk dimensjon er så mye finere enn disse med "brettakantar" og flyte hjul ....jeg begynner å bli/er en gammel gubbe....
  10. Bare hyggelig Temp giveren kan stå på begge plasser, og bilen burde starte uansett, men, den er avhengig av å lese av temp, for å legge inn riktig fuel map. Begge typer Optima batterier skal nå være bra, men, jeg tror jeg ville fått batteriet sjekket. En del av disse tørrbatteriene kan vise god spenning, med ha lite strøm, hvis de ikke er i orden. Dvs at så fort man belaster de, så stuper spenningen.
  11. Synd du skal ha så store problemer OJG, jeg har vert av og på med min Fitech mange ganger, byttet frem og tilbake på et par motorer i vinter, uten hel, og nå tilbake på den originale 3.5literen. Bilen min går supert nå. Prøv OJG å sett på en stor batteri ladder, det virker som du har et veldig stort spenningsfall, mulig dårlig batteri ?? Har du ikke en tenningsforsterker, så kan du, bare for å se/høre at bilen din går, legge den hvite ledingen fra Fitechen på + coil, bare for en test, og så finne deg en som du kan koble deg til når du vet at alt fungerer. Du kan selvfølgelig sette opp et relee som styrer hvit ledning på Fitechen. Pluss fra batteri på 30 Hvit til Fitech på 87 En ledning fra pluss coil på 86 Jording på 85 Et par fobedringer,/oppdagelser har jeg gjort, jeg anbefaller andre som holder på med dette, enten det gjelder Fitech eller Holley sin er; Først, legg en tukk, god jording fra batteriet og opp på høyre forreste skru på Fitechen, den er avhengig av super god jord. Sett på en 1toms spacer mellom innsug og Fitech, map sensoren ligger under Fitechen, og blir forstyrret av deleren i dualplan innsuget.
  12. Det har du sikkert rett i, der vet du mer enn meg. Jeg er veldig fornøyd med Fitechen på min 3.5. Holley har også en, den bruker større dyser på sin 4 porter, så jeg valgte derfor Fitech sin Go street 400 for at jeg bare har en 3.5l Har Edelbrock dualplan innsug, og har erfart nå at det er nødvendig med en 1" spacer, evt så må man ta av 0.5 til 1" av deleren i innsuget, ellers så får man ikke god tomgang. Blir spennende. Kunne tenkt meg en 4.6 eller større selv, ikke pga hk men dreiemomentet.
  13. Det ble Trx-4 på meg også, før påske. Mye mer moro enn forventet. Kjøpte med lyskit, og har begynt å se på oppgraderinger. Jeg skal ha et nytt karosseri, så jeg kan prøve å lage et som ligner litt på den jeg har i skal 1:1 Så må jeg få kjøpt meg sterkere styreservo. Så får det bli litt etterhvert. Hvor fikk du tak i tanklokk?
  14. Du må ha kam med drev for fordeler ja, hvis du vil tilbake til vanlig fordeler. Du kan jo gå for f.eks en Megajolt og beholde tenningsanlegget du allerede har, men vil du forenkle 4.6 en din, så hadde jeg også gått for vanlig fordeler, fungere mer enn godt nok det. Så må du ha en spacer på veiva https://www.turnerengineering.co.uk/spacer-crankshaft-c2x20634422, da veiva på 4.6 er lengre enn på 3.5/3.9/4.2 Har ikke gjort det selv, men mange har, og ser på samme selv, for å få en motor med mer volum og nm i min OneTen.
  15. Dårlig luft mengde måler kan gi for høy co, og slitt kam.
×
×
  • Create New...