Jump to content
LRforum

Roar Moslet

LRF Society
  • Content Count

    3,941
  • Joined

  • Last visited

About Roar Moslet

  • Rank
    ENTUSIAST

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Gratangen, Troms

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Gratangen

Recent Profile Visitors

2,204 profile views
  1. Jeg og Monica kommer, men vi rekker ikke å være der før 18.00
  2. Jupp...men Evoque'n har begynt å oppføre seg den å, mulig den har hatt litt seperasjonangst og vært litt redd for å flytte nordover...men det har som sagt, begynt å gå seg til
  3. D4'n var på pkk i går, null hull Hundreogtieren bare går og går, Fitechen blir bare bedre og bedre Men...maddamens Evoque er litt mer utfordrende...er kanskje ikke helt fornøyd selv om den har fått nye sorte bokstaver og led bar.
  4. Engine cranks, fires, and dies Check red wire for 10+ volts during cranking Check white wire for 10+ volts during cranking Check engine ground for less than 0.5 ohms resistance See if the Handheld will read RPM in Dashboard Adjust throle adjustment screw
  5. Dette er nok en Defender, står vel det på panseret å.
  6. Akkurat en slik 110, som varebil her i Norge, er drømmen. Og jeg tror den kan virkeliggjøres...iallefall når mva og litt tap er tatt av et firma før meg
  7. Tusen takk for ordentlig svar. Har lyst på de men...jeg må se litt på hvilke andre deler 4.2l min trenger også, først.
  8. Så de er for hydrauliske løftere da, for det finnes en type justerbare stenger for solide løftere også, og de er mer vanlig ved har trim/løpsmotor
  9. Justerbare støtstenger, er de for hydrauliske løftere?
  10. Hei, Jeg ønsker meg følgende til min OneTen, godt brukt har ikke så mye å si, alt kan pusses opp; - Krok godkjent til 3,5 tonn - Puma framseter - Bøyde slepearmer ( cranced trailing arms) - 3 graders fremre radius armer, smal type
  11. Er vel en 15D kasse, og i følge Ashcroft sine sider har den da 1:1.192 utveksling Og, med så lavt nr, så er nok dette en tidlig RR kasse ja
  12. Det er avluftinga på akslingne...min Hundreogti har de også. De skal/skulle settes på luftfilterboksen. Jeg har lagt mine langs torpedoveggen.
  13. Roar Moslet

    Rover v8 3500

    Har sett litt i Ninety/OneTen boka ang spec på 3.5l v8eren. Forskjellene er Med lt95 kasse, Litt annen nål i forgasserene Litt mindre durasjon på kam Og stift tenning. Med lt85 kassen kom først Lucas 35DM8 elektronisk tenning, den har tenningsforsterkeren på innerskjermen, og så kom etterhvert den mer vanlige 35DLM8 tenningen med tenningsforsterkeren på utsiden av selve fordeleren. Dette er kjapt det jeg fant. Det er også en del forskjeller til de forskjellige landene, men jeg har sett på Europa.
  14. Roar Moslet

    Rover v8 3500

    Utdype og utdype, er ikke så mye å utdype egentlig. Det ble SU eller Stromberg forgassere og magnet tenning med elektronisk styrt tenning etterhvert på 90/110 i 85/86 Da ble det hentet 15hk+ ut av motoren. Om LR har gjort flere forandringer, vet jeg ikke, men har hatt begge deler. Jeg har å hatt en 90 med første utgaven av el.tenninga, den var også på 114hk i følge bøkene. Mulig det også har vært forandring på eksosanlegget også, for det kan strøype mye hester. I tillegg så er std tenningsinnstilling alt for lav. Justerer man opp fortenninga til mellom ca 8 til 12 grader, alt etter hvilken komp motoren har og man bruker 95 eller 98 oktan, så får man også en del bedre futt i åtteren. Er ikke hjemme akkurat nå, men kan se i 'klokeboka' på de aktuelle forskjellene ila helgen.
  15. Roar Moslet

    Rover v8 3500

    Nei, min f.eks har bedre tenningsanlegg og ble da også på 130hk originalt.
×
×
  • Create New...