Jump to content
LRforum

Roar Moslet

LRF Society
  • Content Count

    3,979
  • Joined

  • Last visited

About Roar Moslet

  • Rank
    ENTUSIAST

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Gratangen, Troms

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Gratangen

Recent Profile Visitors

2,477 profile views
  1. Du må også huske det at du har 1:2 utveksling lik RR og D1 på 90 din SveinHa, så du blir ikke like plaget med høyt turtall som de som kjører 110/130
  2. Du er en forsiktig mann, som neppe kommer til å kjøre i timesvis med fult drag på motoren, så du vil helt sikkert få overdriven til å holde. Jeg har det på MGBn min, ville ikke vært for uten, har hatt det på en td5 90 også, fungerte supert, og kunne nok ha montert det en gang til. Alt kan ødelegges, men med vettig bruk og forståelse for hva man har, så holder det meste. Dessuten så beholder du originaliteten på bilen.
  3. Roar Moslet

    Bensinpumpe v8

    Biltema art nr 52-3231 har jeg brukt,og vært godt fornøyd
  4. For en fin bil Defender som holdes original, på original dekk dimensjon er så mye finere enn disse med "brettakantar" og flyte hjul ....jeg begynner å bli/er en gammel gubbe....
  5. Bare hyggelig Temp giveren kan stå på begge plasser, og bilen burde starte uansett, men, den er avhengig av å lese av temp, for å legge inn riktig fuel map. Begge typer Optima batterier skal nå være bra, men, jeg tror jeg ville fått batteriet sjekket. En del av disse tørrbatteriene kan vise god spenning, med ha lite strøm, hvis de ikke er i orden. Dvs at så fort man belaster de, så stuper spenningen.
  6. Synd du skal ha så store problemer OJG, jeg har vert av og på med min Fitech mange ganger, byttet frem og tilbake på et par motorer i vinter, uten hel, og nå tilbake på den originale 3.5literen. Bilen min går supert nå. Prøv OJG å sett på en stor batteri ladder, det virker som du har et veldig stort spenningsfall, mulig dårlig batteri ?? Har du ikke en tenningsforsterker, så kan du, bare for å se/høre at bilen din går, legge den hvite ledingen fra Fitechen på + coil, bare for en test, og så finne deg en som du kan koble deg til når du vet at alt fungerer. Du kan selvfølgelig sette opp et relee som styrer hvit ledning på Fitechen. Pluss fra batteri på 30 Hvit til Fitech på 87 En ledning fra pluss coil på 86 Jording på 85 Et par fobedringer,/oppdagelser har jeg gjort, jeg anbefaller andre som holder på med dette, enten det gjelder Fitech eller Holley sin er; Først, legg en tukk, god jording fra batteriet og opp på høyre forreste skru på Fitechen, den er avhengig av super god jord. Sett på en 1toms spacer mellom innsug og Fitech, map sensoren ligger under Fitechen, og blir forstyrret av deleren i dualplan innsuget.
  7. Det har du sikkert rett i, der vet du mer enn meg. Jeg er veldig fornøyd med Fitechen på min 3.5. Holley har også en, den bruker større dyser på sin 4 porter, så jeg valgte derfor Fitech sin Go street 400 for at jeg bare har en 3.5l Har Edelbrock dualplan innsug, og har erfart nå at det er nødvendig med en 1" spacer, evt så må man ta av 0.5 til 1" av deleren i innsuget, ellers så får man ikke god tomgang. Blir spennende. Kunne tenkt meg en 4.6 eller større selv, ikke pga hk men dreiemomentet.
  8. Det ble Trx-4 på meg også, før påske. Mye mer moro enn forventet. Kjøpte med lyskit, og har begynt å se på oppgraderinger. Jeg skal ha et nytt karosseri, så jeg kan prøve å lage et som ligner litt på den jeg har i skal 1:1 Så må jeg få kjøpt meg sterkere styreservo. Så får det bli litt etterhvert. Hvor fikk du tak i tanklokk?
  9. Du må ha kam med drev for fordeler ja, hvis du vil tilbake til vanlig fordeler. Du kan jo gå for f.eks en Megajolt og beholde tenningsanlegget du allerede har, men vil du forenkle 4.6 en din, så hadde jeg også gått for vanlig fordeler, fungere mer enn godt nok det. Så må du ha en spacer på veiva https://www.turnerengineering.co.uk/spacer-crankshaft-c2x20634422, da veiva på 4.6 er lengre enn på 3.5/3.9/4.2 Har ikke gjort det selv, men mange har, og ser på samme selv, for å få en motor med mer volum og nm i min OneTen.
  10. Dårlig luft mengde måler kan gi for høy co, og slitt kam.
  11. Moro med motoroverhaling, og Henry Arnfinn har geleidet deg på rett vei med registret ser jeg. Men, jeg skal ødelegge stemningen litt....du har vel ikke lakkert motoren innvendig !!! Håper jeg ser feil. Det kan faktisk gå galt....når motoren din nå får rett driftstemp, så vil oljen være mellom 120 og 140 grader, og da kan den effektivt vaske lakken av "vallyen" , og dra med seg lakk inn i de små oljekanalene rundt omkring i blokka. Det er skrevet mye om dette rundt om kring, og skal det gjøres så må det være en lakk som tåler påkjenningene. RPI har en god oppskrift på div ang motor, langt ned på siden, har de en motor det har gått galt med http://www.v8engines.com/engine-4.htm
  12. Du skal ha en olje som står specen Ford WSS-M2C913B eller bedre, den er normalt merket 913B/C/D
  13. Du må holde liv i tråden, jeg har tenkt å kjøpe meg en jeg også. Kjøpte meg den der nye Defenderen i Lego til jul, og tenkte å gjøre den fjernstyrt, men en god venn har fått overtalt meg til å la den være i fred, og heller kjøpe meg en slik. Så, hold liv i tråden, så jeg ser hva jeg også kan kjøpe og dalle ut bilen med etterhvert
  14. Hei folkens, Jeg har gått på en smell, som noen kanskje har fått med seg, på en 4.2 l jeg har. Fikk en 4.2 av et par gode kompiser, men den viser seg å ha sprekk i blokka, men jeg fikk kjørt litt, og kjente at det var greit med mer kubikk og dreiemoment i min Hundreogti. Så, jeg sitter nå på nett og ser etter fornuftige short motorer. Jeg har mye gode deler på 4.2, så jeg trenger bare en god short blokk. Jeg lurer derfor på om noen her på forumet har noen gode erfaringer med å kjøpe short motor fra England. Jeg vil minst ha 4.2, helst 4.6 eller større, men da med den korte veiva, slik at jeg kan sette sammen en motor som ser ut som den originale 3.5 literen, og samt at jeg kan få nyttegjort meg de gode delene jeg har på min syke 4.2
  15. Td40 motoren du har kommer nok fra en liten Volvo lastebil, brukt i Volvo F4 og F6. Motoren ble utviklet på 70 tallet, og brukt utover 80 tallet. I Sverige var det en periode populært å sette denne motoren i div Amcar og RR/LR, men det er en tung, saktegående motor, som passer best til å dra tungt lenge, og ikke helt den riktige motoren for en personbil. Diesel pumpen må skrus litt på, så man får mer turtall ut av motoren til personbil bruk, og da får man selvfølgelig også litt mer futt. Her i Norge ble den puttet i noen Range Rovere for å bøte på en tørst V8er, spesielt hos de som brukte RRn til å dra tunge hengere, men den var så tung, at mange ble litt overrasket over at kjøreegenskapene ble annerledes. I dag, finnes det mye bedre fjærer og dempere å få kjøpt, slik at man kan overleve den tunge motoren. Gikk en i Harstad i mange år, eieren var glad og fornøyd med bilen, men likte ikke kjøreegenskapene tom. Jeg personlig kunne tenkt meg en slik, bare for at den er et kult 80/90 talls fenomen Det finnes også noen RRa med Patrol 3.3l 6er, GM 6.2l V8, og iallefall en med en spesiel WM motori 3.6?l 6er.
×
×
  • Create New...