Kjøpte drømmebilen for ca 1,5 år siden. Disco 5, 2017, 5 seter, 240hk, HSE - helt nydelig bil. Likte i utgangspunktet forrige design bedre, men it's a grower, og nå elsker jeg utseendet på den. Til langtur har den vært suveren, og de gangene jeg har kjørt litt i skogen for å hente juletre er den like bra som min gamle 3'er, bare at alt er "enklere." MEN, i høst mistet den litt kraft liksom ved akselerasjon. Konklusjon fra merkeforhandler: Ny motor. Ny motor? Etter knappe 70.000km?? Mildt sagt overrasket, og etter mer eller mindre problemfri freelander 1, og deretter disco 3, trodde jeg at pålitelighetsproblemene til LR var litt i bakspeilet - begge de bilene var jo bruktbiler, men pålitelige og gode. Heldigvis innenfor garanti, og jeg har svindyr forsikring. Men, det tok ca 4 mnd (!) så fikk bilen tilbake i desember. På vei fra forhandler merket jeg at plutselig er det ingen varme i seter eller ratt (kan være en sikring? Innspill???) den går ikke opp i turtall som den bør, og nå står det plutselig lavt strøm på batteriet (hjelper med en langtur), men er rimelig drittlei nå kan man si. I tillegg mener merkeforhandler at varme og turtall ikke kan ha noe med forrige storjobb å gjøre, så det må jeg evt betale for selv. Lurer på om noen har hatt lignende erfaringer? Og; hvis noen vil kjøpe en D5 (når det siste er fikset så klart) så er jeg klar for en rask handel, pris ca 600k, men kan diskuteres. (Skikkelig bra innsalg her - men er i hvert fall dønn ærlig.) I utgangspunktet bør jo dette nå være en knallbil, med helt ny motor og "alt" fikset. Får se hva neste bil blir. Enten gå traust of fornuftig (subaru) eller prøve f-pace/I-pace. Trenger ikke like stor bil lenger siden barna ikke bruker vogn lenger. Så kjedelig, når bilen i utgangspunktet er det beste jeg har kjørt, og jeg har prøvd mye kult.
God mandag til menigheten :-)