Gå til innhold

dagb

Medlemmer
  • Innlegg

    38
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hareid

Nylige profilbesøk

490 profilvisninger

dagb sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. I "desperat" søken etter klare og pålitelige svar prøver jeg her også: Vil mObridge-adapteret fungere i Disco3 MY2009? Fikk nettopp svar fra Norsk Bilradio at det ikke var noe å satse på: "Denne vil ikke passe, mObridge har problemer med denne opp mot Discovery 3. - Du må gjerne kjøpe den, men den vil ikke vise riktige radio stasjoner opp mot den stasjonen du hører på." ... mens Disco'n står på alle lister over hvilke modeller den skal passe i ... Noen der ute/her inne som har prøvd/har erfaringer?
  2. Joda, er med på den ... men av ren nysjerrighet, - funker AutoDab ved at den bruker et av FM-forvalgene og streamer signal til den, og det vises ikke noe på displayet hvilken radiostasjon du hører på, eller ...?
  3. Det er vel ikke akkurat ønskelig, - eller...? Kommer nok til å satse på Mobridge, siden jeg har forstått det er slik at den bruker både rattknappene og knapper/display i midtkonsoll..
  4. ... kan det da være jeg som har misforstått litt og at det kun er rattknappene som kan brukes, og ikke betjeningen på radioen i midtkonsollet?
  5. Har vurdert begge, men fikk info fra verksted om at knappene på rattet ikke funket med AutoDab ... er jeg blitt litt lurt ?
  6. Min erfaring er at lang tid mellom lange turer fyller partikkelfilteret, og da er det eneste som har hjulpet meg er å brenne det rent ved å fullfører rutinen med litt "hardkjør". 3. gear og ca 3 500 rpm i ca en halvtime ... Fant oppskriften her på forumet.
  7. Det er sannsynligvis en lås/dør som ikke er lukket ordentlig ...
  8. Den er bestillt fra FrogIsland 4x4 (Jacob Henderson <Jacob@frogsisland4x4.com>). Vet ikke helt produsent, men det er den originale LR-kompressoren til min bil. Sjekk med Jacob Henderson, - han er svært imøtekommende og hjelpsom. Betsillte fredag og fikk nettopp beskjed om at Bring har pakken på bil og underveis til meg for levering idag. Imponerende!
  9. Jeg får en original LR-kompressor, levert fra England på 4-5 dager, til £445 pluss frakt og mva.
  10. ... og plutselig ramla jeg litt av lasset ... Noe mer/annet enn å la motoren gå og sørge for lading?
  11. Så en oppdatering av IIDTool vil fikse det? Koble til og lese bruksanvisning ...?
  12. Har IIDTool fra før av, - betyr det at jeg kan bruke det og ordne software-oppgraderingen selv? - og hvor får jeg i så fall tak i programvaren?
  13. Har hatt litt plunder med kompressor (klarer ikke å fylle reservoiret fort nok), og vurdere derfor å sette inn ny. Har fått OK pris på hele settet fra UK, men ser at det krever en software-oppgradering. Noen som har erfaringer med dette, - jeg tenker på pris og hvem som fikser det. Må det være et LR-verksted eller vil et oppegående verkstde med diagnoseverktøy kunne fikse det også?
  14. 14,0-14,2V er det IIDTool viser ved tomgang og ved kjøring. Mener å huske at den var 14,4V før dynamoskifte, men er ikke sikker ... mekaniker på Sandven mente spenningen var helt normal/OK ... Er det ikke slik at spenninger over 14,8V er midre bra for batteriet?
  15. Sandven sjekket batteriet (siden de er klar over denne muligheten), og gav det godkjent karakter, og det er heller ikke mer en ca et halvår gammelt. Det holder god spenning og ladingen ligger på jamt på 14,0-14,2V
×
×
  • Opprett ny...