Gå til innhold

Jan Andre

Medlemmer
  • Innlegg

    129
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.nofish.no
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Location
    Trondheim Malvik

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Malvik

Nylige profilbesøk

674 profilvisninger

Jan Andre sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (4/7)

  1. Hei, lest gjennom tråden og ser æ må opp og sjekke om ledingene er i orden. Men hva indikerer det når begge M og S laber lyser grønt blinkende og indikatorlys ved girvelder liker rødt? Kan det være andre og mere alvorlige feil med girkassen?
  2. Det skal være en 97 mod antagelig en D1,, skal sjekke det nærmere i helga.. Går det å bruke transfere kasse på automat elle vil man da ha en permanent 4x4 med automat,, ? Ok, det er ikke mere avansert altså,, det var godt å vite, Mange takk
  3. Da har det dukket opp ett dilemma her,,, Fant det jeg mener er en 300 TDi motor på den lokale høggern, de skulle ha 8K for den, disk på pris forsto jeg. Manglet dynamo og hjernen. Men resten intakt mere eller mindre. Ikke startet I garasjen står en 200TDi i deler, men har nyoverhalt topp og blokk, uten hjerne. Da blir spørsmålet: Gå for en ferdig 300TDi og får tak i dynamo og hjerne til den,,, eller sende 200TDi i delere ned, betale de for å sette den i stand, og få tak i hjerne til den. Fordelen med ferdig 300TDi motor er det blir enklere å montere, men vet ikke tilstand på motor. 200TDI må monteres, det kan ta tid, det kan mangle deler osv men da blir motoren bra. Alternativt overhale 300TDI motoren der,,,, 1BA8BFFE-9EF0-4C6E-9A8D-A8191241A9C0.heic
  4. Det var uten henger, og bare mæ inni,,, riktignok 0,1 tonn i egenvekt på mæ men,,, drygt lell. tørr ikke tenke på hva den hadde brukt med henger på
  5. Og for den herligheten skal en ha hvor mye penger,, og tilstand på resten av bilen? Verdensrekorden har æ på Ex mil, før æ fikk justert forgasseren,, 2,5 l pr mil,,,
  6. 3,5 tonn høres betydelig bedre ut ja!! Da er det ikke noe stress å heng den båten bakpå! Ja, tok av frihjulsnavene på min,,, satte på alufelger til Disko heller med 265/85 16 heller med spacer,, Litt modifisering så gikk de på, de skal ikke passe, men det kan la seg gjøre :-) Lavserien er for å brukes!
  7. Lavserien brukes uansett i båtrampen ja,, Det er enklest og best når en har båt bak det Gaute. 1550 kg max hengerlast,, hmm da må æ se litt på hvordan æ kan løse det,, Det er kun opp og ned på båthavna og parker båten så tror ikke det skal by på problem, E6 ned til Mjøsa blir det ikke uansett ikke aktuelt med 109,ern. Men en rover V8 med Lt95 kasse høres veldig fristende ut! Forstår du har gode erfaringer med det oppsettet. Takker for det tipset så skal se hva lommeboka sier om å få tak på en slik oppsett.
  8. Ja, litt av vitsen med å oppgradere er å kunne hente opp båten,, den er ca 17-18 hundre kg så greit med litt ok motor så en slipp lavserie..
  9. Joran, Jo det fins nok en ok 110,er å finne men,,, da er en grunn tilbake til start,, Gaute, nei vi er veldig enig om fornuften her hehe,,, men det er jo ikke mye fornuftig å ha gammel Land Rover heller,, Men det er jo derfor vi har de, ikke sant. Ja ser for meg masse papirarbeid for å beholde fordelene med veteran. Ok, takk, da slår jeg fra meg TD5 motor,,, har en 200 TDi i garasjen, blokka er nyoppusset, planert topp og nye stempel,, den kan jo være ett bedre alternativ da,,
  10. Ja, men budsjettet er oppad til 100K, håper jo å bruke betydelig mindre så klart.. Men en får ikke mye 110 Difender for 100K heller og da står en grunn med en bil en må pusse opp, og ikke ha de fordelene med en veteranbil?
  11. Hei, pusler med tanken å sende min 109,er til Latvia for en full overhaling.... Så for å forklare litt så selger jeg min Disko, setter de pengene i 109,ern og har ett budsjett opp til 100K. Min 109,er er det dårlig ramme på, det må sveises rust og utriggere på den, samt noe i torpedoveggen. Og det viktigste er å bytte ut bensinmotoren til en sterkere diesel motor. Har en 200 TDi i biter som kan settes inn etter montering,, Så er det det å gå over fra 24V til 12V, Lakkering av bilen, karosseriet er bra på den. Fikse opp bladfjærer, bytte av ei dør i allefall. Bekymringen er, rammen kan være så dårlig att det ikke tar seg gjøre å redde evt bedre med ny? Er det bedre og selge begge bilene og så kjøpe en 110/130. Fordelen med å beholde 109,ern er den er veteran, trenger den ikke som daglig bil, siden har el bil til daglig. Men behøver en bil som kan trekke opp båten, dra ut i skogen med, jakt og fisketurer. Tenkte å bygge om så æ får seng baki og bruke den som "bobil" Så er det noen med erfaring med å sende bil ned for å gjøre større reparasjoner og er det fornuftig bruk av penger? Kan en få inn en TD5 motor? Må ha nye bremser da sikkert.
  12. Da byte jeg de dysetettingene asap! Tusen takk ??
  13. Hei En dag her startet ikke bilen slik den pleier, normalt så snurrer den knapt før den starter.. fant ut att dieselfilteret var løst, skrudde det til men problemene fortsatte. Måtte starte med 5-6 tramp på gasspedalen for å starte lufteprosedyren, da startet den. Så ble det værre, måtte kinne og full gass for å få start. Byttet dieselfilter for å eliminere lekkasje av luft derfra... men ble ikke bedre. Lest litt her, og det nevnes bløder ventil, injektorer pakninger mm,,, Det merkelige her er att det kom så plutselig, ingen forvarsel. Løst filter som antagelig slapp litt luft inn.. kan det ligge luft en plass jeg ikke kan bli kvitt det? Når den først går går den som den pleier,,, ser ingen diesel lekkasjer under bilen heller,,, ikke bruker den mere enn vanlig heller,,, Noen ide på hva jeg bør sjekke?
  14. Det viste seg att kobling til sensoren hadde fått litt rusk oppi og kontakten falt ut. Fikk den på plass og sikret den, da startet kompressoren igjen, blåste opp den ene og ikke den med ny sensor,,, sikringene er hele, begge sensorer nye og belger er nye,,, hmmm kan hjernen fått noe rusk siden den tror den har normal høyde, med en side på Max og en på min?
×
×
  • Opprett ny...