Jump to content
LRforum

Håkonw

Members
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

About Håkonw

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Verdal

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Verdal
  1. Jeg bruker RSW solutions, fungerer på det meste og er ikke låst på VIN. Håkon
  2. Har nå fått tak i en fra CD fra en BMW X5, går det å sette inn LR logo i stede for BMW? Menyene er litt forskjellige, men innholdet er det samme.
  3. Jeg skulle gjerne hatt en fungerende cd-leser til navigasjon i min 2004 model L322.
  4. Jeg byttet termostat i min 2004 td6, hadde samme symptomene som nevnt av trådstarter. Original termostat fra BMW var ikke avskrekkende dyr så valget falt på den, har litt delte erfaringer med uoriginale deler. Har defekt Webasto og nåla står rett opp, varmen strømmer ut fra varmeapparatet, selv i -20 grader etter bytte av termostat.
  5. Avhenger litt på hvor du måler, har ikke målt temperaturen på motoren etter at jeg byttet termostat, men nåla er stabil rett opp. Den faktiske temperaturen i kjølesystemet kan nok variere litt. Jeg kjøpte termostaten hos BMW (var billigere enn både Meca og Mekonomen) og den er merket med 88 grader. Hadde en Alfa Romeo hvor føleren til temperaturmåleren var plassert litt ugunstig i forhold til termostaten, der fikk måleren med seg svingningene når termostaten åpnet og lukket. Motoren skal under kjøring holde driftstemperatur uten hjelp fra Webastoen, i hvert hvis det ikke er fryktelig kaldt i været. Har forøvrig selv koblet vekk Webastoen da den ikke fungerer som den skal. Den prøver å starte hver gang en dør åpnes når det er kaldt, mulig den funksjonen kan programmeres vekk?? Håkon
  6. Skal normalt holde 88 grader. mvh Håkon
  7. Samtidig som termostat skulle skiftes ble det innkjøpt nye multireimer som skulle skiftes når en først var i området. Reima til AC pumpa ser ut til å ha en automatisk strammer, men denne satt helt fast, ser ut til å kraftig korrosjon der akslingen på strammeren går inn i huset til strammemekanismen. På bildene på FF ser det til å være en enkel sak. Noen som har skiftet?
  8. Da er termostat skiftet og temperaturmåleren står rett opp i -18, varmen strømmer ut fra varmeapparatet Tok ca 4,5 timer. Tusen takk for tipset og linken
  9. Hei, Jeg har også nyinnkjøpt L322 2004 modell og har samme problem Har bestilt 5 nye "ribbon" fra e-bay og har en plan om å prøve selv (har et ekstra instrument som blir forsøkskanin), har demontert instrumenthuset og det ser ut til å være overkommelig. http://www.ebay.com/itm/For-Range-Rover-2003-2005-Instrument-Cluster-MID-LCD-Pixel-Repair-Ribbon-Cable/131851119256?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D2%26asc%3D38530%26meid%3D145925d1909048d8b1a64e6c33f8113c%26pid%3D100005%26rk%3D3%26rkt%3D6%26sd%3D262704350950 Skal gi en oppdatering når "kinapakken" har kommet.
  10. Er det noen som har byttet termostat på L322 3.0 TD og har tips om fremgangsmåte?
  11. Har ikke kjørt diagnose, da det er 12 mil til nærmeste verksted som har original diagnose. Men bruker en "EAS Kicker lite" fra blackbox-solutions, den finner ikke noe feil, lyser grønt. Det jeg lurer på er: hvile pinner på styreenheten må ha signal for at kompressoren skal starte og hvilket signal (+/-)?
  12. Litt mere utfyllende; bilen går opp igjen når kompressoren "tvangskjøres" (stropper over 30 og 87 kontaktene på rele eller setter spenning på pinne 8 på styreenhet)
  13. Kompressoren starter når bilen startes og stopper på fult trykk, men starer ikke etterpå har målt "trykkbryteren"(pinne 13 på styreenheten) og den er åpen. Når bilen startes går den i standard modus på fjæringen, senker seg til "motorvei" under kjøring, men kommer ikke opp igjen etterpå. Samme skjer om man senker den til access.
  14. Har problemer med å få kompressoren til å starte, starter og går når bilen startes, men starter ikke underveis. Har kommet frem til følgende: Målinger på EAS-styresentral gir følgende resultat: Pinne 8, 0 Volt, kompressor starter når det blir satt strøm på denne pinnen. Pinne 13, 0 Volt Pinne 16, går til jord. Alt fungerer ellers på fjæringen. Noen tips om hva som er galt??
×
×
  • Create New...