Jump to content
LRforum

grønn disco

LRF Society
  • Content Count

    905
  • Joined

  • Last visited

5 Followers

About grønn disco

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bø i Telemark

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bø i Telemark

Recent Profile Visitors

2,288 profile views
  1. Land Rover Defender og ekte analoge' hestekrefter,er god samparkering.. Hyggelig m hester på hytta.
  2. Ingen rep&fix denne fredagen... Idag sto vi i ferge kø.... Et sted i utlandet..
  3. Bilen er pakket og ferieklar! Verden' er klar til å oppdages...
  4. Bø i Telemark. To engelsk menn parkert pent, side v side. Ja selvfølgelig er Defenderen min...
  5. På min lagde jeg inspeksjonluke over tank,og fikk "easy access" til pumpen ovenfra. Nyttig å ha,begge gangene dieselpumpen trang skiftes. Ca200 000km og på tredje pumpen nå. De to første var OEM/orginal del. Siste pumpe,kjøpt på eBay til 600,- kr,og den lever på 6'året.. Ligger vel oppskrift på Forumet, hvilke mål,man går etter,for riktig plassering av inspeksjons luke. Min er 110'....
  6. Den viktigste grunnen til at min ikke ble godkjent m uorginalt ratt,var at blinklys hendelen ikke gikk i retur,etter sving med Momo rattet.. Så jeg måtte alltid bruke lillefingeren til å vippe den i nullstilling igjen,etter hver gangs bruk.. Orginal ratt derimot, har et innvendig spor,der blinklys hendelen går i retur og nullstilling. Dette var begrunnelsen som mekanikeren gav,og nevnte ingen krav om godkjenning fra noen etat..
  7. Dette er et Momo ratt,i tre og carbon, montert m 'boss' i riktig antall splines' og ble ikke godkjent som sagt, sist gg. Har brukt samme verksted,de siste tre EU kontrollene og samme mann, som kontrollør hver gg. Tidligere gav han positiv kommentar til nettopp dette rattet,da det er bedre å holde i, mindre radius i rattet gjør bedre plass mlm fører og ratt osv. MEN lover og regler var innskjerpet,og derfor måtte jeg hjem å montere orginal ratt å vise den igjen,da den fikk en 2'er på papiret.. Godkjennings papir vet jeg ikke noe om,og kone-mor i familien er mer glad i orgin
  8. Jeg hadde dette påmontert v siste EU kontroll. Ble godkjent m dette for tre år siden. Ble ikke godkjent på siste kontroll pga 'strengere regler' angående ratt.
  9. Ny diesel trykk regulator inn, og gammel ut. Defender Td5 03 mod
  10. Byttet batteri,etter start nekt på 110'.. Dro nedi bygda,til traktor forretning å kjøpte samme batteri som skurtreskeren har,til startbatteri. Så nå går alt så meget bedre..
×
×
  • Create New...