Gå til innhold

grønn disco

LRF Society
  • Innlegg

    933
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

5 følgere

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bø i Telemark

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bø i Telemark

Nylige profilbesøk

3 036 profilvisninger

grønn disco sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Idag er èn,av fire turer i året,med hest og henger. Ypperlig trekkvogn!
  2. 2003 mod Defender 110 m Td5 motor Ved 103 000 km (2013) ble toppen av motoren byttet,på merkeverksted samt 5 dyser og turbo. Pr 13.03.2024 er 219 000km rundet på 20 år.. Oljeskift motor 2 ggr årlig og mtf olje girkasse hvert 5 år. Mye forebyggende er gjort i ettertid på motoren,les dieseltrykk regulatur,dynamo,starter,wiring harness/1ste del, dieselpumpe/i tank, vifterem, wastegate regulator,og mye mer de siste ti årene,stort sett forebyggende og byttet FØR det blir tvingende nødvendig. Siste årene brukes bare som søndagsbil' og trekker hest og henger tre-fire ganger årlig..
  3. Har noen centimeter mål å gi meg,på disse skvettlapp'ene til å montere bak de vanlige mudflaps', som monteres oppunder bilen,som Illustrert? Raskere og rimeligere å lage disse selv,enn å få dem sendt fra GB, derfor spørsmålet.
  4. Bare hyggelig å få bidra. Særlig dersom et råd el to,kan gi enklere og tryggere bilhold! Neste gang kan det være vi som trenger hjelp el forslag til løsning. Og så synes vi jo litt synd på hverandre da... Som sliter' med disse sjarmerende og til tider, ustabile doningene... Men gleden med å kjøre et Ikon' av en bil har vi felles!
  5. Her er foto av relè og posen det kom i, fra EWS. Håper det er til hjelp. Her er foto av det relèet som stod der tidligere....
  6. Rakk akkurat å skifte til vinterdekk søndag,før sneen kom idag...
  7. Akkurat samme symptomer på min td5 2004 mod når den rundet 103 000km i 2014'. Diagnose? Merkeverksted byttet turbo,5dyser og toppen av motoren. Og alt har vært fint siden,nå 215 000km.
  8. Gjorde nettopp som du gjorde.. Men har kjøpt relè og har liggende klar til å skifte til nytt. På min bil,hører jeg innimellom at det 'klikker' fra rele'et,når tenningen slås på,før start. Derfor kjøpt nytt. Antar at det innimellom kommer klikkelyd pga 'dårlig helsetilstand' inni,da det sitter noe elektriske komponenter invendig,med en viss varighet. Min Defender td5 er 2003 mod m kjørte 220 000km.
  9. Under passasjersetet sitter et relè som hører til diesel pumpen i drivstofftanken. 'Rakle' litt på relè eller ta det ut og sett det inn igjen.. Kan være dårlig kontakt eller grønt irr i kontakt.
  10. Nei ikke standard.. Hovedrèle og gløde relè er standard,om noe kan kalles dèt. Og ja fuel relay er en egen standard,som er ulik innvendig. Nettopp bestilt fra Lier. På vei i posten om litt. Og intill da,kan det være nødvendig å rugle' litt på den gule firkanten,v behov. Har selvfølgelig gjort reint m elekrospray og hatt ute til rengjøring og pusset pinnene'. Og i mens jeg venter,på bestillingen i posten,så bygges det 90' hjemme i stua...
  11. 110' 2003 mod td5. Fikk foto fra Haynes rep bok.. Ser ut som R5 fuel relay.
  12. Innimellom så får jeg ikke start på bilen,og innimellom stanser motoren under tomgang.. Når nøkkelen vris om, kommer ikke det gule motorlyset,eller den gule glødelampe-indikatoren på. Det hjelper å rugle' på dette relè,og når jeg løfter det av,er det grønt/irr på den ene ' pinnen' under.. Vet noen delenummer på dette relè? Og hvor det virker? For ordens skyld,er bilde tatt fra under passasjersetet....
  13. Hengt Serie bilen opp på veggen,etter å ha puslet 500 biter,så nå er det Defender i garasjen og Serie bil i stua..
×
×
  • Opprett ny...