Gå til innhold

aoxomoxa

Medlemmer
  • Innlegg

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Sande i Vestfold

aoxomoxa sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Det ble ganske dyrt, pumpa kosta 6500 + mva. Men de kom ganske raskt på sporet heldigvis. Da de først trodde det var dysefeil, så kan det være at pumpa ikke fikk nok trykk til alle dysene. Jeg ba de ringe til LR Sandmo i Drammen for å få litt tips, tror nok det sparte meg for noen verkstedtimer. Trasig når det blir trøbbel så langt hjemmefra.
  2. Ok, da skrur jeg ut pumpa og tar en sjekk. Takk for tips!
  3. Henta bilen i trøndelag i går, og nå går den som den skal igjen! Enten går den på under 0,1 liter på mila nå, eller så er det blitt noe krøll med tankmåleren, den står nå på 4/5 dels full etter 60 mils kjøring. Håper forbruket har stupt, men tror nok heller det er måleren det er noe feil med. Må det kalibreres på nytt eller no? Stig
  4. Måtte overlate feilsøk og fiks til lokalt verksted på Støren. Har gitt dem de tipsene jeg har fått her, vet ikke hva de har prøvd, men de fant nå ut at pumpa fikk strøm, men starta ikke. De fikk kun tak i original pumpe.
  5. Da har ny dieselpumpe blitt bestillt, håper det er løsninga, da det var dyre greier.
  6. Takk for tips! Fikk besøk av Viking og de mente det kunne være en av dieseldysene som fuska. Motoren gikk litt uryddig på tomgang også, vibrerte endel. Så værkstedet får ta en titt imorgen. Takk så langt!
  7. Om det er den litt flate som står over luftinntaksrøret så var den allerede plugget ut :-) takknemlig for tips! Men jeg er lite motorkyndig dessverre.
  8. Hei, Er nå på vei hjem fra ferie, og har for første gang fått med bilen. Noen som har tips til et godt LR verksted i nærheten av Støren i trøndelag? Mvh Stig
  9. Hei, Hadde bytte av frontrute for etpar uker siden, og nå blir det vått på fremre hjørner av taktrekket når det regner. Kan dette ha en sammenheng? Verkstedet mente det ikke hadde det :-) Jeg mener det er litt for tilfeldig. Det lekker når jeg kjører, og når bilen er parkert. Dette har ikke vært noe problem før frontrutebyttet. Jeg har sett litt på ulike innlegg her på forumet, men har ikke sett noen opplagte løsninger på dette problemet. Noen som har meninger om dette, verkstedet mener at vannet renner nedover (logisk), og ruten er lavere enn taktrekket (usikker), ergo ingen sammenheng.
  10. Flott, da tar jeg en telefon til han. Trodde det var kun bestillingsvarer der. Takker!
  11. Hei, Har nå byttet bremser på Discoen, og klarte å bøye den ene av disse litt, og da henger bremsen på ene hjulet Så var det jo litt hast å få tak i en ny, helst før helgen..... Er det noen her på forumet som bor i Drammensområdet, og som har en til overs det er mulig å kjøpe? Eller tips til noen i nærheten som kan ha sånt på lager. http://www.roverparts.com/Parts/STC1920.cfm Mvh Stig Toldnæs
  12. Hei, Det var blokk og kompressor som ble bytta ser det ut til. Bilen er ikke skakk lenger, men den siger nesten helt ned over natta fremdeles, så det er nok noe annet som lekker også. Er jo mulig å feilsøke litt nå som det er ikke er 15 minus i garasjen lenger.
  13. Takk for alle svar!! Den siger på høyre side bak, og etterhverhvert så er hele bakparten nede. Det er ny belg og nivåføler på høyre side bak, så jeg får bare stole på verkstedet. De har mye erfaring på LR. Sandmo i Drammen, fikk anbefalt verkstedet her på forumet for en stund siden. Ser ut til at det er endel å spare her ser jeg. Vi har bare en bil for øyeblikket, og ting blir tungvindt uten bil over for mange dager, har nesten en mil til nærmeste dagligvarebutikk her på landet :-) De ramset opp endel andre ting som måtte fikses snart også, så det ser vel ut til at jeg må fleske til med verksted på denne ventilsaken, og ta de andre selv. Da har jeg bedre tid til å shoppe rundt litt. Fikk mange fine linker av dere her hvor jeg kan sjekke litt delepriser fremover. Det er vel heller sjelden biltrøbbel passer med timplanen. Mvh Stig
  14. Hei, Jeg fikk nettop telefon fra mitt verksted om at ventilblokka til luftfjeringen lekker, og må byttes. Noen som vet om dette finnes brukt noe sted til Discovery 2 TD5 2003. Det var snakk om drøye 6000 kr for en ny en om verkstedet skulle bestille. Jeg sjekket med Håvard i posten over, men han var på ferie en ukes tid. Mvh Stig Toldnes Tlf 45004800
  15. Og for meg var det nesten første gangen underst. Når jeg tenker meg om, så er jeg usikker på hva jeg gjorde under der, det var ingen ulyder på veien opp, og bilen gikk som ei klokke. Tror det var for å se om en understellsbehandling hadde vært tingen. Har lest her at oljebehandling er anbefalt, så det blir nok en runde før vintern. Det mangler forresten et stag til ene forvillet så jeg også under der :-)
×
×
  • Opprett ny...