Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

sveinikr@hotmail.com

LRF Society
  • Innholdsteller

    2 136
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

4 følgere

Om sveinikr@hotmail.com

  • Rang
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Valdres

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Valdres

Nylige profilbesøk

1 411 profilvisninger
  1. sveinikr@hotmail.com

    1987 110 2.5 diesel turbo

    Hadde egentlig tenkt å hellakkere bilen med Rosa bed-liner fra Raptor, men tar innspillet ditt med seriøsitet!
  2. sveinikr@hotmail.com

    Mellomakslingen tar borti ramma

    Må vel ta høyde for max fleks på akslingen også. Hvis det subber ved vanlig kjøring, så...!?!?
  3. sveinikr@hotmail.com

    Discovery 3 - AKA. "Steggen"

    Brothers from different mothers. D3 er kule biler!
  4. sveinikr@hotmail.com

    1987 110 2.5 diesel turbo

    Nei, ganske kurant operasjon. Jeg greide å få ut den gamle på egen hånd. Skrudde av håndbrekkgreiene for å få den lettere og mindre). Jeg måtte ha hjelp til å få inn den nye. Brukte en garasjejekk som løftehjelp i tillegg. Transferen er desidert tyngst på den sida som mellomakslingene står på. Lite som kan gå galt Plukket ut sjåførsetet og brukte luka mellom forsetene flittig. Lykke til!
  5. sveinikr@hotmail.com

    1987 110 2.5 diesel turbo

    Bytta speedometer-wire. 489xxx km Og prøvekjørt for kosen sin del. Det eneste jeg har kjøpt til bilen men ikke fått på plass nå, er alternator. Funker den gamle, så da kan den nye kanskje ligge litt til i eska...
  6. sveinikr@hotmail.com

    Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?

    Bytta speedo-wire på min hvite 110.
  7. sveinikr@hotmail.com

    Mellomakslingen tar borti ramma

    Holder også en knapp på girkasse ute av stilling.
  8. sveinikr@hotmail.com

    Ny lyd

    Det var en utrivelig lyd. Høres lyden av lyttende fotgjenger? Endrer den seg i sving?
  9. sveinikr@hotmail.com

    1987 110 2.5 diesel turbo

    Da er bilen prøvekjørt. Det ble faktisk helt nydelig bra. Uten tvil den største forbedringen mens jeg har hatt bilen. Utrolig kos å søle rundt med jomfruelig girolje på denne tiden av året. Nå er jeg bare happy, happy, happy. Synes den er klar for taktelt Så bra er den!
  10. sveinikr@hotmail.com

    1987 110 2.5 diesel turbo

    Eneste hinder nå er at påfyllings-skruen til olja på transferen sitter som fy. Prøver med litt smøring i første omgang. Er slagtrekker et godt våpen hvis ingenting annet virker?
  11. sveinikr@hotmail.com

    1987 110 2.5 diesel turbo

    Nytransferen er på plass! Gjenstår å skru på håndbrekk (ny trommel og bånd) og mellomaksler, så er det mer eller mindre klart. Deilig følelse!
  12. sveinikr@hotmail.com

    1987 110 2.5 diesel turbo

    Jobbe enda raskere? Nei, veit du hva! Venter på varmere enn -10 før det jobbes videre. Skal jo være kos.
  13. sveinikr@hotmail.com

    1987 110 2.5 diesel turbo

    Har gjort rein transferen litt i dag. Nå skal den snart inn i bilen. Det er stemplet D2 over serienummeret, og det stemmer bra med de avvikene kassen hadde fra original Defender-kasse. Prøver kanskje å få den på plass i morgen, men det er litt kaldt her i Vallers for tida...
  14. sveinikr@hotmail.com

    1987 110 2.5 diesel turbo

    Står 1.4 på den. Om det stemmer med innmaten får vi se på!
  15. sveinikr@hotmail.com

    1987 110 2.5 diesel turbo

    Da sendes nytransferen til mekaniker som fikser det ødelagte festepunktet og lager to nye hull til handbrekkbraketten. Merkelig at hullene mangler (har samme prefix som den gamle - 22d) - men må ha vært moddet. Huset mot bakre drivflens kan ha vært bytta ved ombygging??? Også festet mot difflock-bryteren er av annen utførelse -festeøret mot bryteren peker feil vei/opp ned. (flytter over fra gamlekassa). Gummiputa mot ramme-festet er også forskjellig. Disse tre avvikene tyder kanskje på at den sist satt i en disco? Basert på tilbakemeldingene kjører vi på med hovedkassa som den er. Takk igjen, VBF!
×