Jump to content
LRforum

sveinikr@hotmail.com

LRF Society
  • Content Count

    2,481
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About sveinikr@hotmail.com

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Valdres

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Valdres

Recent Profile Visitors

2,593 profile views
  1. Det var med andakt at 19j ble heist ut av bilen. Motor og girkasse skilte lag med et kjærlig trykk på clutchen. Tok dessverre ingen bilder. Det får forbli et privat øyeblikk. Ingen umulighet at 19j-en settes i stand, om jeg får tak i forsterkede stempler til den. Legger ved bilder av forskjellene bakerst på 200tdi og 19j. 200tdi-blokka har en forsterking mot girkasse nederst. 4xm10. Huset til 19j har ikke disse hullene, og blir bare vurdert videre om det er stivere i utgpktet. @burg, gjorde du vurderingen? Det var første gang jeg heiser motor ut av bil. Kake
  2. Er det sterkere på 19j? Jeg får sammenligne litt og se hva jeg gjør. Takk for tipset!
  3. Litt mer action-bilder. 200TDI-en har fire ekstra boltehull nederst på svinghjulhuset-4 lange M10 bolter treffer gjenger forbi huset og i bunnen av motorblokka. Det anbefales, hvis jeg har skjønt det riktig, å borre de samme hullene i r380-kassa og bolte sammen. Funksjonen til disse er å holde delene sammen ved clutching. Man unngår fleks og kjedelige lekkasjer bak på motor. Kommer til å prøve på det =)
  4. Fikk kontakt med en på landroverprat@Facebook som har en sånn ramme. =) Denne annonsen utgår dermed!
  5. Bare røret mellom turbo og fremre eksosrør.
  6. Jobber litt i parallell med motoren som skal inn, og det som skal ut av bilen. Turbo er klar til å skrus sammen med manifold (flyttet over noen pinnebolter fra 19J- bruker den manifolden. ) Svinghjulet kom av 200tdi-en. Blir ny pakning på bakplate, rear crank seal, rengjøring/maskinering av svinghjulet, ny crank bush og ny komplett clutch. Hva som gjøres på girkassesiden avhenger av hva jeg finner når 19j kommer ut. Bytte av slavesylinder er fristende uansett. Radiatorramme er den eneste delen jeg føler at jeg mangler. Vet at injection pumpa halter, så er
  7. Hei, Ønsker å kjøpe ramma som radiator og intercooler sitter i til Defender 200tdi. (110 19j-->200tdi konvertering pågår.) Tror det kanskje er samme del for Defender 300tdi. Samme med brackets for å feste ramma i topp. Long shot før jeg bestiller fra øya. Illustrasjonsbilder yrm solutions på nett:
  8. Ok, da vet jeg hvem jeg skal spørre når jeg står fast Takk for det!
  9. Ja. Neste blir delebestilling og pausemusikk herfra.
  10. Ting skjer. Kandidatmotoren inn er en 12L, disco 1 1990 manuell. Motoren står foreløpig strappet på tilhengeren etter henting. Prøvemonterer dynamo og servopumpe, med v-reimer fra 19j. Plausibelt oppsett. Gammel radiator fra 19j er ute, trenger radiator-ramme til 200-radiator og intercooler. Koblinger til oljekjøler og diverse koblinger som manglet på 200-tdi-en passet rett over fra 19j-en. Føler at dette puslespillet skal gå fint å legge.
  11. For en skrivebordsnisse som meg er denne planleggingen midt i blinken.
  12. Følger med manifolder og turbo fra Defender (200tdi), så tror det skal bli bra. Hvis dynamo henger likt som på 19j, så blir det bra. Ser at det er samme dynamo, til og med. Blir spennende å se. På 19j sitter dynamoen rett over servopumpa, som sitter nederst.... Er forberedt på å klø meg litt i hodet...
×
×
  • Create New...