Jump to content
LRforum

sveinikr@hotmail.com

LRF Society
  • Content Count

    2,392
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About sveinikr@hotmail.com

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Valdres

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Valdres

Recent Profile Visitors

2,277 profile views
  1. Da var alle dysetetningene byttet. Synes det ble bedre på både kald og varm motor. Er ikke sikker på at en 300tdi blir så mye stillere. Mangler sammenligningsgrunnlag. Kjørte en god tur og kjøpte lakris til kona.
  2. Leser i tillegg at prime-armen også kan lekke olje. Da blir det bytte. Etter prøvekjøring i dag blir det nok bytte av tetninger på de andre tre dysene også. Hørtes så fin ut på tomgang i går...
  3. Ny multireim og strammer. Den nye strammeren danser betraktelig mer enn den gamle, som nok var blitt stiv i fjæra, selv om den strammet nok. Prøver å følge råd fra de voksne her inne. Neste på lista: oljelekk rundt diesel matepumpa. Er det mulig å skru den løs, vippe til siden, rengjøre og montere ny pakning uten å løsne dieselkoblingene? Hvis nei bytter jeg pumpa også. Har ny fra delphi.
  4. Bytta fire glødeplugger og tetning på suspekt dyse. Det vart noko anna:
  5. Glødepluggene kom ut hele. Satt trangt på sylinder 2, men med smøring, skruing og trekking når gjengepartiet var ute, så kom den til slutt. Rengjør i toppen og monterer nye glødeplugger før dysene kommer ut. Mistenker lekkasje på dyse 3. Sort guggebelegg i området røper den...
  6. Selge filmstjærna?!! :-0
  7. Leste på et forum at tuppen på glødepluggene bare stikker noen millimeter ut fra toppen på 300tdi, og at det derfor ikke var utbredt at de brekker når de skrus ut. Men så leser man jo historier om at de brekker og sitter fast i toppen. Noen beskriver at tuppen kan sitte der lenge, for så å løsne som et prosjektil mens man kjører. Da ryker jo naturligvis kompresjonen på den sylinderen, før man får skrudd inn den nye. Jeg bytta glødeplugger på 19j-en. Den var det ingen problemer med, men det avhenger kanskje av at det ikke er altfor lenge siden forrige bytte. Jeg tenker å surre ei fille rundt noe langt og vaske anleggsflata til de nye glødepluggene med white spirit. Burde vel bli bra.
  8. 4 nye glødeplugger, multirem og strammer er bestilt fra Kari på Vestfold Ships. Alltid like hyggelig. Museskritt for museskritt gjør man forbedringer. Akkurat nå føles det som at man finner noe der man leter. Kommer til å bytte dyse-tetninger (kobberskiver) og glødeplugger i en smell. Usikker på om verksted skal få løpe risikoen med brukne glødeplugger, eller er 300tdi-en "safe" å gjøre dette på selv?
  9. For galt om den går på fyllinga. Her må de med samme type motor kjenne sin besøkelsestid! Er det lov å spørre om kilometerstand og tilstand ellers?
  10. Såpevann på dyser og glødeplugger avslører kompresjonslekkasje ut fra to glødeplugger. Strammet de forsiktig og tester på kald motor i morra....
  11. Kald tomgang Ulyden forsvinner *nesten* når den blir varm.
  12. Ser om jeg får lurt inn et nytt lager nå til helga. Var friskt spenn i fjæra på strammeren, så nytt lager vil være en forbedring åkke som. Hvilken foring er det du mener? Der lageret sitter?
  13. Suselyd i motorrom lokalisert til gåent kulelager på serpentin-strammeren. Lager nr 6203 2RS kjøpes inn og utbedring gjøres. Tror det blir smooth sailing, men hvis det finnes feller må noen si fra
×
×
  • Create New...