Jump to content
LRforum

sveinikr@hotmail.com

LRF Society
  • Content Count

    2,339
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About sveinikr@hotmail.com

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Valdres

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Valdres

Recent Profile Visitors

2,175 profile views
  1. Bytta motorolje på'n. Artig detalj med magnet på undersiden av oljefilteret. Bilen har nå rullet 228700km.
  2. Kan vel få skvisa inn solcellpanel foran teltet (økt marktrykk og forbedring av aero!) hvis det blir aktuelt. Men ja, det er stort. Hvis vi ligger i lengderetning av bilen har vi 240cm bred seng.
  3. Sånn ble teltet. Kjører regntest på det.
  4. Vinsja faktisk noen tømmerstokker med den! Fullt av tømmer på tunet, og vedboden er smekkfull! #ilandsproblem
  5. Hvis du sammenligner de løse ledningene med det som er på bilen ellers: synes du de ser originale? Magefølelsen min sier at dette kanskje er montert av andre enn Land Rover, men jeg kan ta feil.
  6. Det skal vel være litt dødgang på pedalen når den er helt ute på disse også? Jeg hadde en seriebil (Sprocket) som hadde null dødgang på clutchpedalen, og den begynte å slure på clutchen etter litt kjøring. Etter at jeg justerte slakke på clutch master var problemet løst. Til og med moderne menneskebiler har denne slakken på pedalen, så det tror jeg er et universelt oppsett. Ville startet der.
  7. Takk for svarene. Da har jeg en del knagger å jobbe videre med =)
  8. Jeg skulle gjerne hatt monteringsskinner på takteltet mitt, av typen hvor bolter kan skli inne i skinnene og låse rundt lastebøylene med flatjern og mutter. Ser for meg fire skinner, hver på 1,9m. Disse vil da krysse fire takbøyler og utgjøre en stiv base for teltet. Hvor kjøpes slike skinner til en grei penge?
  9. Bilen fungerer bra. Har gjort noen innkjøp: fire lastebøyler og schwært taktelt. Madrass i dim. 190x240!! Med en brukbar 270-graders awning (ikke kjøpt enda) er grunnlaget lagt for norgesferie 2021.
  10. Og det mørke på bakken er hydraulikk-olje fra Masseyen. Så det så!
  11. Takk! Gjør ikke all verdens med bilen for tida, men planen for bilen er sånn (tror jeg): Det kunne vært kult å gjøre alle bolt-on tilbehør (reserverhjulsholder, tree-sliders, framfanger, evt. bullbar, osv) enhetlig med sort bedliner. Beholde og forbedre den originale racing green-lakken på bilen. Da beholdes bilen original, samtidig som den får et særpreg. Hjulene vil nedgraderes til mer asfalt-vennlig type (AT, eller ren vei) og felger får samme hvitfarge som taket. Har lyst på taktelt, og skulle ønske jeg plukket mitt forrige av kvitingen før jeg solgte den. God sommer, folkens!
  12. Fjernet den avflassende sorte malinga/lakken på treesliderne. Under var det, ikke uventet, patinert galvanisering. Brukte Duxola, pensel, god tid og rotodyse på høyttrykksspyleren til jobben.
  13. Blir varm i hjertet av dette
×
×
  • Create New...