Jump to content
LRforum

Jarle F

LRF Society
  • Content Count

    1,264
  • Joined

  • Last visited

5 Followers

About Jarle F

  • Rank
    Hæh???

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bergen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Arna, øst for Bergen

Recent Profile Visitors

1,420 profile views
  1. Det er det. Bare å logge seg inn på medlems sidene, så finner du rabatt avtalene der.
  2. Har ikke tegninger selv, men bladet "Gjør det selv" hadde en artikkel om det for en tid tilbake. Kan kjøpes for kr. 29,- og da får man med tegninger. Jeg er litt usikker på om det er akkurat dette du spør etter, men det er ihvertfall ett forsøk på å hjelpe.
  3. Som @oggioffshore sier på D3 er det Venstre side i lasterom, bak ett plast deksel. På RRS er sikringene kanskje plassert under gulvet i "hjul brønnen"?
  4. Sjekk i bagasjerommet om det er noen sikringer der for tilhenger kontakten. Nyere biler har ofte dette da det sikrer elektronikken ombord i moderskipet om noen tilkoblede frakte remedier har feil på det elektriske. Er det på vår Disco 3 MY06. (5 eller 6 sikringer om jeg ikke husker feil.) Ta en sjekk på alt det elektriske på tilhengeren. Kan være skade på kabel fra plugg til feste på ramme eller annet sted på kabler langs ramme til lys. Pære med avbrent glødetråd som har landet litt krøkkete i bunn av pæren kan "kortslutte" pæren og sikringer gjør jobben de er designet for.
  5. Dette er vel den som også omtales som 1000-meteren. Bom låst med hengelås og det må fremskaffes nøkler for å få kjøre på veien. Grunneiere og Hydro, etter det jeg husker, må alle enes om at det skal tillates kjøring på veien. Fottur/ sykling er mulig uten tillatelse. Veien ble forsøkt kjørt opp og ned 2 ganger under Landstreffet i 2018. Ras i veien gjorde at det ikke ble mulig. Turene ble derfor forlenget innover i fjellet til en rundkjøring og opp til enden av veien. Minnerike turer for de som var med på de. I 2017 ble det kjørt opp og ned under prøvetreffet som avd. Hordaland hadde i Lærdal. Veien var da stengt fra telemasten på toppen og mot Tyin på grunn av ras. Tror ikke den er farbar som ett helt stykke vei og ikke lett å fremskaffe nøkler uten gode bekjentskaper i området. Mulig andre har bedre info enn det jeg har og kommer med bedre innspill.
  6. Fordelingskasse i Diff Lock så er du "good to go", etter demontering av mellomaksel. Største faren er at du glemmer å ta fordelingskassen ut av Diff Lock, når du har montert mellomakselen på igjen og så freser ut på asfalten. En voksen kommer nok med bedre og mer utfyllende svar etterhvert.
  7. Jarle F

    Webasto

    Få sjekket Webastoen med diagnose før du bestiller ny pumpe. Dersom den har gått i lock mode vil den ikke pumpe frem diesel. Kan skje dersom den har forsøkt å starte 3-4 ganger uten å få flamme (sotet brennkammer?) eller om du har hatt lite diesel på tanken. Sletting av feilkoden kan sette Webastoen i funksjon igjen. Webasto sitt eget diagnoseprogram må brukes på de fleste Td5 utgavene. Tror "Puma" utgaven kan leses av med Nanocom/ Hawkeye eller lignende. Ett bilverksted i nærheten skal kunne kjøre diagnose og det trenger ikke bli så avskrekkende dyrt. Om bilverkstedet er sertifisert Webasto forhandler kan du få all den hjelp du trenger der. Betal gjerne lokalt verksted litt ekstra, så har du dem der neste gang du får behov for hjelp. @HeX har kommet med ett godt alternativt shoppested for deler.
  8. Er det slik du vil ha bildet? Bruk bindersen og velg bildene/filene du vil laste opp. Klikk på "+" tegnet på bildet for å legge det til i innlegget ditt. Rød ring på bildet under. Ikke eksakt fasit, men bildene kan legges inn i innlegget på den måten. Du kan også kopiere bildet fra ett bildebehandlingsprogram og lime det inn direkte i innlegget. Mulig det er andre måter å gjøre det på også.
  9. Her i huset blir ting ikke gjort ferdig av prinsipp. Var noen karer i nærheten som strammet seg opp og gjorde ferdig alle smålister, flikk maling, osv. Ett par dager/uker etterpå var det skiftet lås i ytterdøren når de kom hjem fra jobb. Enkeltstående episoder over ett år, men 4 mannfolk som blir kastet ut hjemmefra når huset er ship, shape blir en for stor trussel til å ignorere. Fruen ler godt hver gang jeg nevner de episodene etter hennes forslag om "ferdigattest". Godt hun begynner på nye prosjekter før jeg blir ferdig med det vi holder på med........ Det høres verre ut enn det er. Jeg lider ingen nød og har blitt så gammel at jeg kan skylde på vondter. Selv om det som oftest er "fantomsmerter". (Vondt i viljen altså.)
  10. Broom.no har omtalt den med gode tilbakemeldinger. Når journalisten skriver: Da tror jeg JLR har truffet ett eller annet som gjør at vi kanskje kan håpe på "gode" salgstall her på berget, selv med ganske ublu prissetting.
  11. Skal innrømme at jeg satte jobben litt på sidelinjen fra 09:50 til 10:10 i dag. Jeg liker designet og det ser ut til at de har tenkt litt på formgivning for å prøve å tilfredsstille "menigheten". Hadde jeg hatt råd til det, og fått lov hjemme, hadde jeg gjort hva jeg kunne for å få den første som ble registrert i Norge. Våt drøm: Defender 110X, men det blir nok bare med drømmen. Ser Defender 110X graver seg £78.800 inn i økonomien i UK. (ca. kr. 925 500,- med dagens valutakurs) I følge Tollvesenets import kalkulator vil den da blåse ca. kr. 1 790 000,-. ut av finansministerens pengebeholdning. Tror jeg må nøye meg med en prøvekjøring eller to, eller tre, eller fire, eller............................
  12. Må ta ett lite forbehold, men satser på å komme oppover med bil og campingvogn.
  13. @KennethASikringen vil ikke ryke dersom du kortslutter to (+) poler. Feilmeldingen som kommer ved den typen feil som Plenty opplevde skyldes +12V på steder det ikke skal være +12V når bestemte forutsetninger er gitt. Da får bilen vansker med å regne ut hva som har skjedd, går i overload og klemmer ut feil på første ledige linje. Nesten som en panikk handling. Programvaren har ikke tatt høyde for alle mulige hendelser, så derfor blir det av og til litt rare feil. Dette er universelt for alle moderne biler.
  14. Det var helt feil Svein. Har forsøkt å tegne noen sånne i barndommen, ja. Gratulerer som reder.
  15. Kritikk kommentaren var vel litt i affekt, he, he.... Poenget var om medlemmene i NLRK bruker HS for det som det er verdt og gir slike tilbakemeldinger som du ytret her, ville HS fått grunnlag for å gjøre tiltak basert på tilbakemeldingene. Jo flere, jo bedre. Trenger ikke gjøre felles front for å få det tatt opp i HS. Slik det er nå kommer det nesten ikke forslag inn i det heletatt, og da blir det heller ikke mulig å vurdere tiltak. (Var i hertfall slik da jeg var en del av HS). Fordelen med få innspill til HS er jo at det blir enklere å komme frem med sine egne innspill. Landstreff 2018 vurderte og var i innledende dialog med campingplassen i Lærdal. Tilbakemeldingen var at tidspunktet for vårt arrangement var midt i campingens høysesong og ville legge beslag på for stort område samt båndlegge for stor del av mulig omsetning for campingplassen. I 2016 var det motsatte tilfelle om de opplysningene jeg har er riktige. Regnskapet for Landstreff 2018 er en del av klubbens regnskap og kan sikkert fås innsyn i fra HS. Landstreffets økonomiske rammer er ikke fastsatt utover tilskudd fra HS til arrangerende avdeling. P.t kr. 35 000,- pr. Landstreff. At man gidder å arrangere et landstreff på et øde jorde, er et godt spørsmål. Kanskje det bør dras i gang en diskusjon rundt det på årets landstreff? Ha en god langhelg, for dem som har det.
×
×
  • Create New...