Gå til innhold
LRforum

Magne

LRF Society
  • Innlegg

    729
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hordaland

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Stord / Hordaland

Nylige profilbesøk

1 402 profilvisninger

Magne sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Er det noen som har erfaring med leddport som går sideveis i stedet for opp og i taket? Vurderes ved ny garasje for å få bedre utnyttelse av tak-areal til oppheng av kano, kajakk, skiboks osv. Er det noen utfordringer med skinnen som ligger i gulvet i portåpningen? Fyller den seg med grus og møkk slik at porten går tregt f.eks? Skinnen blir en terskel, er det et problem? Må ha sluk i garasjen? Hvor tette er slike porter rundt kanten? Vanlige porter beveger seg skrått ut mot anleggsflatene og presser derfor mot gummipakningen over og på sidene når de er stengt, mens sideveisporten ser ut til å bevege seg helt parallelt med portåpning og en får dermed ikke dette presset. Tettingen ned mot gulv ser også ut til å bli slappere enn ved en vanlig port. Jeg bor i vest der både vann og vind tidvis kommer i stor fart i alle retninger, så det må være tett... Er det andre relevante problemstillinger? (Ja, jeg skjønner at porten bruker veggareal...) F.eks:
  2. Jeg har søkt men ikke funnet tråder på temaet, men korrekt meg om jeg har søkt for dårlig. ​Jeg ser det annonseres pre-Puma Defender 110 med Puma bakseter i 2. seterad. Med 3 barn er dette veldig interessant, da det gjør det mulig å ha 3-punkts belte på alle barna. ​Er det noen som har gjort dette, eller har linker til leverandører av braketter eller annet?
  3. Sammen med et par andre forummedlemmer hadde jeg for 12 dager siden gleden av å besøke Defender-fabrikken i Solihull. Vi var en gruppe på ca 10 stk. "Welcome to the world of meccano", begynte guiden, som var en eldre kar som viste seg å ha begynt som lærling i Landrover i 1967. I 1985 ble han leder for utvikling av militære kjøretøy, en posisjon han hadde frem til 2002. Enkelt sagt; guiden vår var ikke en friskus på 22 som hadde gått på kurs for å snakke om Landrover, han KUNNE Landrover. Videre viste det seg at 3-4 av de som var med på turen var landrover-pensjonister med minst like lang fartstid. Han ene kunne blant annet fortelle at han bygde Range Rover prototyp nr 2. De hadde mange historier, og det var fascinerende å se hvor stor kjærlighet de hadde til produktet og fabrikken. Det var en rundtur i fabrikken på 3-4 timer der vi fikk se og høre om alle sider av produksjonen. Med engelsk humor og ironi av ypperste klasse var det rett og slett en fantastisk opplevelse. Produksjonen gikk for fullt, mens vi gikk rundt og kikket og passet oss for de som prøvde bygge bil. Og ja, det er deler på en 2016-modell som er identiske med de som satt på de første utgavene i 1948! Når man så 2016-modellene av Defender bli produsert i den samme gamle uisolerte fabrikkhallen med vannlekkasjer i taket, på tilnærmet samme måte som da de startet i 1948, er det ikke vanskelig å forstå at dette ikke går lenger.En ting er at Defender har utfordringer i forhold til utslippskrav, sikkerhetskrav og kvalitetskrav, men bilen må være forferdelig dyr å produsere. Prosessen er svært manuell. Alt dette virket både guide og Landrover-veteranene å være fullstendig klar over, og fullt inneforstått med. Likevel var flere av dem på gråten når vi gikk ut av fabrikken gjennom den samme manuelle svingdøren av tre som Maurice Wilks brukte daglig i sin tid som direktør. De visste at nå er det slutt. I følge det som ble sagt på fabrikken skal den aller siste Defender bli produsert i dag klokken 1130. Om det stemmer eksakt vet jeg ikke, men vi er hvertfall svært nære at en epoke i bilhistorien er over.
  4. Noen som kjenner bakdør/bakvindu løsningen? Ser ut som vinduet i bakluka er topphengslet.
  5. Ja, det var en tanke jeg også fikk i går etter å ha saumfart diverse fora. Det er dessuten rimeligere enn originalkasse. Den måtte jeg sjekke ut, og jeg fant denne: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Laste-og-Trekke/Ovrig/Oppbevaringskasse-aluminium-41006/ Syns den ser 4-kantet ut jeg, men den har 6 flater, da...
  6. Hei! Jeg har kjøpt en brukt combicamp. Med "gasskasse"/bagasjeboks foran, men lokket blåste av på første tur og dro med seg festene på siden. Eksisterende boks er lagd av plast, buer alle veier, og er så lealaus at jeg ikke klarer se at det er mulig å lage et nytt lokk som ikke blir for tungt, som blir tett mot boksen og som er mulig å feste. Det er mulig å kjøpe ny original boks fra Danmark. Den er relativt dyr og kan leveres i uke 34... Så da er spørsmålet, er det noen kreative sjeler som kan bistå med tips til hvordan lage en lett og solid nok kasse. Mine ønsker til kassa: Mål: B: ca 170 cm H: 40-50 cm D: ca 40 cm Kassa kan hvile på draget i midten og to "utriggere", en på hver side av draget, ca 50cm fra draget. Vannfast finér er en tanke, men har relativ høy egenvekt. Noen med konkret erfaring på temaet?
  7. Hei! Jeg vurdere å kjøpe noe fra en dansk campingforretning til den nette sum av 6600,- DKK inkl dansk moms. Planen er å få dette sendt i posten. Slik jeg forstår det er reglene mellom Norge og Danmark slik at moms kun skal betales til ett av landene. Regnestykket burde derfor bli at butikken trekker fra dansk moms, og legger til fraktkostnad. På norsk grense blir det så beregnet norsk moms og toll. Noen som har kunnskaper om dette? Butikken er litt treg i responsen, og jeg har heller ikke klart å finne ut av dette på nettsidene til toll.no.
  8. Men, du hadde vel den fra Fitjar (som bare er en "fergetur" fra Uskedalen)? Den hadde vel 6-eren, 5 dører og bakseter?
  9. Det er jo unektelig lov å kjøpe, for så å selge til en høyere pris... Selv om man kan mislike det sterkt. Jeg kjenner at jeg ikke er veldig fan akkurat nå
  10. Vi blir nok ikke enige om hva som ble sagt, men det får være. Livet er for kort til å surmule. Ja, jeg får kikke videre!
  11. Nå er den her: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44070488 I går kostet den 19k, I dag 16k. Er prisen en funksjon av temperatur, eller hva er greia her?
  12. Det er så vakkert at man kan grine av mindre vet du... Her er broren: http://www.northamer...ender-brown.jpg Og her er en til: http://www.carandclassic.co.uk/car/C420778
  13. Jeg trodde jeg hadde kjøpt den, men noen ringte etter meg og bød mer, og fikk den. Jeg skal ikke si noe vondt om selger, jeg velger å tro at det må være noe misforståelse her. Men uansett, jeg er uten bil og er veldig skuffet. Gratulerer til den lykkelige eier!
×
×
  • Opprett ny...