Gå til innhold

trondshj

LRF Society
  • Innlegg

    2 842
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

4 følgere

Contact Methods

  • MSN
    bluem244@hotmail.com

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Aremark

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Aremark/Østfold

Nylige profilbesøk

6 258 profilvisninger

trondshj sine prestasjoner

ENTUSIAST

ENTUSIAST (7/7)

  1. Du kan begynne med å sjekke strøm. Slitent batteri/dårlig lading lager alskens ugang på disse bilene. Når du vet at strømmen er i vater så kan man begynne med videre feilsøking.
  2. Kjedelig. Har noen biter til overs jeg også, men jeg regner med at det ikke er noen av disse du trenger? (De to med blått er identiske så vidt jeg kan se)
  3. Den lokale dekksjappa jeg bruker (Halden Dekk) har massive muttere til D4. Vil tro at andre forhandlere i samme kjede (point-s/fagdekk) helt sikkert kan skaffe på kort varsel om man synes prisen er grei.
  4. Dagens "fangst" etter å ha brukt noen timer i skogen sammen med fruen.
  5. Har ikke hørt om noen som har gjort det enda. Du kan jo eventuelt sende en forespørsel til Telemark og høre hva de gjorde da de bygget den om til varebil. Kan hende de har en oppskrift som det går an å kjøre i "revers".
  6. Kjenner ikke til Nanocom, men det er vel en viss fare for at den trekker noe strøm ja. Og på tre uker så er det ikke mye strøm som skal trekkes før batteriet er tappet ned ganske mye. Kan se ut som om andre har hatt samme erfaring https://landroverforums.com/forum/discovery-ii-18/nanocom-battery-drain-114534/
  7. Indeed. It could be worth to contact Forbrukerombudet. And for those concerned about the steering rack - there is a fix available from several dealers. No idea if it is an easy DIY job. Example: https://rimmerbros.com/Item--i-LF1150
  8. Tviler vel på at noen kommer til å skyte deg om du setter det ene eller det andre på hekken. Mest sannsynlig er det vel en SDV6. Eventuelt får du sette på "Super SS Rally GT Fastback...." Og velkommen til forumet forresten.
  9. Njaei.. Hva som er forskjell på SDV6 og TDV6 har vel vært diskutert i det vide og brede, og så langt jeg vet så finnes det 3.0 litere som er både SDV og TDV. Personlig hadde jeg en 2011 med 6-trinnskassen og 245-hesteren hvor det sto SDV i hekken. Har sett dette diskutert på flere nettsteder, og man kunne mistenke at de bare slang på de bokstavene som de tilfeldigvis hadde å slenge på når bilen passerte på samlebåndet... 😛 Det finnes sikkert en fasit, men jeg fant bare tvetydige svar den gangen jeg snoket i det. Så vognkortet er nok det som gir fasiten på motoren og hvilken effekt den yter.
  10. Vil tro at de fleste bilbergere er mer enn villige til å frakte bilen hjem om det er kortere til hjemsted enn til (merke)verksted. Men skulle man være så uheldig å få behov for berging i nærheten av et egnet verksted, men bor et godt stykke unna, så vil jeg tro at man må betale en del ekstra for å få fraktet bilen hjem. Så da må man jo ta litt rask hoderegning på hva som blir mest kostbart. Hjemtransport eller verkstedbesøk.
  11. Etter litt googling er jeg ganske sikker på at det der er baksetene til en Mitsubishi Outlander - 2010-modell, eller deromkring.
  12. Huff... Er vel kanskje derfor dette eksisterer? https://rimmerbros.com/Item--i-LF1150
  13. Eventuell høydejustering gjøres med diagnoseverktøy. Kan ikke se for meg at det å "lure" systemet kan gjøre noe godt mht justering av lys og annet det eventuelt kan påvirke. I tillegg bør du også være klar over at bilen senker seg når hastigheten stiger, så om bilen tror at den er i normal høyde også senker seg så kan du risikere å få en veldig ubehagelig overraskelse i høy hastighet. Edit: Velkommen til forumet forresten.
  14. ...og her er episode nr 2
  15. Holder den tett så ser jeg ikke noen grunn til at man ikke kan gjenbruke den. Det er fjæringen på en bil vi snakker om - ikke et rutefly. 😛
×
×
  • Opprett ny...