Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

trondshj

LRF Society
  • Innholdsteller

    1 776
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

4 følgere

Om trondshj

  • Rang
    Lykkelig uvitende

Contact Methods

  • MSN
    bluem244@hotmail.com

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Indre Østfold

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Aremark/Østfold

Nylige profilbesøk

1 511 profilvisninger
  1. trondshj

    D2 vibrasjon i drivlinje 40 kmt

    Med fobehold om at jeg ikke kjenner D2... Er det noen CV-ledd og/eller drivknuter ut på stikkakslingene på D2?
  2. trondshj

    Ny GPS... et resultat av siste tur ...

    Er i samme markedet selv. Har en Garmin GPSMAP 62 selv. Den fungerer fortsatt riktignok, men siden en del av gummien har sprukket opp, så er den nok ikke videre vanntett lenger. Min favorittkandidat så langt er GPSMAP 66. https://buy.garmin.com/nb-NO/NO/p/598455 Har forsøkt knappeløs GPS, både med "normal" touchskjerm og en med sånn som man hadde på telefoner i "gamle" dager. Likte ingen av delene. Den første var helt umulig i regn, og den andre hadde et tungvindt grensesnitt (synes jeg) og var vrien å bruke med hansker/vanter. I tillegg hadde den en lei tendens til å finne på ting på egen hånd om man glemte å skru på "tastelås". Gikk derfor for GPSMAP 62, og satser på at den skal bli erstattet av etterkommeren.
  3. Godt at det skal være greit å skaffe ny plate da. Var redd for at det skulle være en byråkratisk felle hvor en bitteliten bit som ikke har noe med bilens beskaffenhet lager hel... ¤kremt¤ ...helt unødvendig mye bry.
  4. trondshj

    RRC ALT INNSKREVET I VOGNKORT

    Uff. Kjedelige greier. Totalvrak, eller er det noe du (eller noen andre) kan finne på å bygge opp igjen? Var en tøff bil.
  5. trondshj

    D3 2007

    Orakel? Nei - absolutt ikke. Begynn med å sjekke det enkle. Hvordan er det med strøm på bilen? Er batteri ok, og lader dynamoen? Dernest hadde jeg sjekket dieselfilter og dieselpumpe. Ellers kan det selvsagt være et ledningsbrudd, eller noe annet "festlig" på den elektroniske fronten.
  6. Den skal sitte på nevnte bjelke ja. Om den ikke er der så hadde jeg tatt kontakt med selger. Det kan nemlig bli et ganske stort problem om denne mangler. Både for omregistrering og PKK. På PKK skal man nå faktisk sjekke at VIN-nummer stemmer på alle tre steder, og om ett av dem mangler så risikerer du at bilen blir underkjent.
  7. trondshj

    D3 vinglete og nervøs styring

    Og D3/D4 er vel litt mer kompleks på 4-hjulskontroll en "vanlige" biler på grunn av luftfjæringen, så man skal vel vite hva man driver med.
  8. Med stor respekt Lafte - du har en "lei" tendens til å ha rett, men jeg må si meg litt uenig her. Der jeg bodde tidligere var det lange og BRATTE bakker. Og som vanlig på det "sentrale" østland, så hadde vi en god porsjon med blankholke med vann på toppen. Veien ned fra huset var en relativt bratt bakke med sving. Kjørte piggfritt også da. Måtte ut, og selv i den veldig slake bakken ned til første sving ble det veldig ubehagelig. Du verden hvor det skled. Bilen i nøytral, med sperre inne, men uansett hvor forsiktig jeg var med bremsepedalen så bare skled det. Det var i ferd med å gå riktig galt, da jeg i et øyeblikk fikk ideen om å koble inn HDC. Jeg skal ikke si at det var som å kjøre på skinner nedover, tvert i mot. Det var hvite knoker rundt rattet, og trykke frenetisk på "-" på cruise control da jeg syntes at det gikk for fort. Men det styrte ned, og bremsene jobbet knallhardt på riktig side, slik at bilen gikk noenlunde dit jeg ville ha den i forhold til rattutslag. Det som er ekkelt med HDC er å fullstendig slippe kontrollen på bremsepedalen. Man har så inderlig lyst til å hjelpe til, men man må bare stole på systemet. Uttaler meg da om HDC på D4. Og ja - vinterprogrammet har også noe for seg, også på vei. Da er systemene mye raskere til å plukke opp eventuelle "glipptak" og noe som kunne blitt en skikkelig ekkel firehjulssladd blir bare litt lett vrikking på rumpa. Håper jeg ikke avsporet tråden for mye.
  9. trondshj

    MENNESKEBIL...

    Har den gått såpass langt, så vet den ikke bedre, og kommer til å fortsette å gå av gammel vane i all evighet. Spøk til side. Så lenge biler blir godt vedlikeholdt og tatt vare på, så er det utrolig hvor lenge de kan vare. Oftest er det jo slik at gamle biler får mindre og mindre vedlikehold, og da øker jo slitasjen på alle komponenter i bilen og hastigheten på forfallet øker. Det er jo gamle biler som burde få hyppige oljeskift både her og der, ikke de nye hvor alt er shiny-shiny. (Da sett bort fra oljeskiftene man (i alle fall tidligere) hadde etter noen få tusen km). ...og ja - vi har full service på Freelanderen to ganger i året.
  10. trondshj

    Et lite problem bare..

    Forstillingen (gitt at det er den som er problemet) burde jo ikke være sort magi. I alle fall ikke på en såpass ny bil. Kanskje det kunne være en idè å ta den til et helt annet verksted, som "bare" er dyktige, men ikke nødvendigvis har noe med LR å gjøre? Ellers har det vel vært en recall ifb med forstillingen på DS og Evoque. Kan jo være verdt å sjekke opp om din bil er berørt. https://www.cars.com/articles/recall-alert-2016-2017-land-rover-discovery-sport-range-rover-evoque-1420692837840/
  11. trondshj

    D4 Multireim strammehjul

    Ville også tippet styreledd. Da blir styringen"hakkete". Du kan forsøke å smøre det. Hjelper det, så er det bare å bytte. Da vet du hva problemet er. Been there, done that.
  12. Hei Trond

     

    Ser du har skiftet strammehjul på multireim på din D4, har misstanke til at min er gåen, ser at den står og "slår" litt på tomgang, og at styringen er blitt noe tyngre og ujevn.  Disse spennhjulene er vel bruk og kast, eller kan de repareres ?

  13. trondshj

    All I want for christmas...

    Vet ikke om jeg er helt enig i første uttalelse, men der får vi enes om å være uenige. For ikke å snakke om at 20-30 cm ekstra hadde gjort den til en _enda_ bedre turbil. Da kunne mye av bagasjen blitt stående inne i bilen, selv om man bruker den som soverom. Også kunne man sikkert fått skviset inn ytterligere to seter og hatt en versjon med 9 seter om jeg kjenner LR rett.
  14. trondshj

    All I want for christmas...

    https://scinnovation-global.com/wp-content/uploads/sites/2/2015/08/SC-Innovation_SUV-600_Data-Sheet_V1.0.pdf Lurer på hvor vanskelig det er å få en sånn en inn i landet jeg...
  15. trondshj

    Feil: kun normal høyde mulig....

    Kan ikke skjønne at du skal trenge hverken rele eller omprogrammering om du allerede har AMK. (Med forbehold om at jeg tar feil). Også kan det som sagt hende at det "bare" er tørkemiddelet som må byttes. Vet ikke hvordan dette er på AMK.
×