Jump to content
LRforum

trondshj

LRF Society
  • Content Count

    2,176
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About trondshj

  • Rank
    Lykkelig uvitende

Contact Methods

  • MSN
    bluem244@hotmail.com

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Indre Østfold

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Aremark/Østfold

Recent Profile Visitors

2,086 profile views
  1. Vi takker for alle tips og råd om det forestående diffbyttet vi.
  2. Alltid noen idioter som ødelegger for alle andre...
  3. Det blir vel mye det samme som å understellsbehandle D3/D4. Har ikke gjort det selv, men har fått behandlet Discoen med lanolin/FluidFilm. Vil anta at om man skal gjøre det selv, så er det viktig å få sprøytet inne i alle hulrom som er viktig. I tillegg er det sikkert ikke dumt å plukke av innerskjermene og komme til metallet som er bak disse. Trykklufttanken bør også få en real innsausing. Sikkert noen voksne her inne som har gjort det selv og kan gi mer informasjon.
  4. Vel - har syndet på samme område selv - og kommer sikkert til å gjøre det igjen. Tag'er og signaturer er ofte fint leselige (men lette å overse) på PC, men på andre platformer så kan det være verre. De dekkene der er ferdige. Ikke bra om du kommer ut for vei med mye vann eller hagl. I beste fall kommer du ut for en teknisk kontroll, og da får du kanskje lov til å kjøre til nærmeste dekksjappe.
  5. Først ville jeg begynt med å sjekke om det du benytter for å måle dekktrykket med faktisk viser høvelig korrekt trykk. Kjører selv med i overkant av 2,5 på D4 og har jevn slitasje på dekkene. Dernest er jo spørsmålet hvem som har utført firehjulskontrollen - og om de har kompetanse på å gjøre dette på bilen din. Og ikke minst - når gjorde du dette sist?
  6. Hei, og velkommen til forumet. Fabrikkny motor høres jo ikke galt ut. Regner med at det følger med papirer som kan dokumentere både at det var en ny motor som ble satt inn, og hvilket verksted som gjorde det, slik at du kan benytte deg av garantien om det skulle oppstå problemer senere. Undres litt på hva som tok knekken på orginalmotoren. Ellers så jo bilen ryddig og grei ut. Men det gjør jo de fleste biler når de presenteres i salgsannonser. På den kilometerstanden så kan det være at hjullager foran ikke har så lenge igjen (avhengig av hvor og hvordan bilen har vært kjørt). Neste storservice er på omlag 120.000. Om du går for denne bilen så ville jeg fremskyndet den og byttet alt av væsker og smøremidler. Så får du vurdere om du vil bytte oljen på gearkassen også, eller om du vil kjøre full Monty og flushe den. Jeg hadde kjørt flushing, og visst at ting er i vater på den fronten en god stund. Om det er noe poeng i å prute? Tjah... Hvordan er tilsvarende biler priset? Selger vil sikkert bruke ny motor som et innsalgsargument. Men at den gamle motoren tok kvelden kan også være et resultat av at bilen ikke har blitt tatt så godt vare på... Så det argumentet kan slå begge veier. 3.0-literne er relativt solide motorer som skal holde adskillig mer enn 100.000. Ellers kan man jo ikke få noe verre enn et nei. Ofte kan det være enklere å få med ekstra tjenester enn å få ned prisen (avhengig av selger/forhandler). Kanskje kan du be de om å skifte alt av væsker og oljer fremfor å prøve å få ned prisen osv. Du har sikkert lest diverse andre tråder her på forumet om kjøp av D4, så da har du noen ideer om hva du skal se etter mht potensielle problemer. Edit: Aner ikke om det å bygge om Cruise Control er enkelt/gjennomførbart. Kan hende noen voksne her inne kan svare mer på det.
  7. Finner man en passende delebil så er kanskje det å bytte hele den øvre delen av luka det enkleste?
  8. Gitt at jeg har funnet rett glass så koster det ca 570 euro fra England https://rimmerbros.com/Item--i-CVB500690
  9. Tjah. Du får høre med et bilglassenter. Også får du veie for og i mot med din egen samvittighet hvor ærlig du er når du møter opp på bilglassenteret. Vet ikke om de dekker bakruter som har gått på hatchbacks og lignende hvor noen har klasket igjen bagasjeluken når det har vært litt i overkant mye i bagasjen...
  10. Du skal kunne bruke bortimot samme prosedyre for D4 som D3. Husker ikke helt hvordan, men det er vel noe med tenning på og holde parkeringsbremsen ned en stund. Når det er sagt, så har ikke det hjulpet meg når jeg har byttet skive bak. Det jeg har gjort er å ta ut torxen som holder skiven på plass og ta ut plastproppen for justering. Deretter har jeg vridd skiven slik at jeg kan se begge bremseskoene gjennom de to hullene. Deretter så er det å dra skiva mot meg og hamre løs på bremseskoene med syl/dor eller lignende.Ja det krever litt kreativ bruk av brekkjern om du ikke kan låne noen ekstra hender et sted.
  11. Om PC'en fortsatt ikke er helt pigg, så kan vi helt sikkert ta en titt på den om vi er i nærområdet. Eventuelt kan du jo ta den med på en ekskursjon til Aremark. Vi innehar jo en viss IT-kompetanse her i gården, selv om undertegnede begynner å bli ganske utdatert. Men om PC'en er gammel så kan det jo hende at PC'en og jeg er kompatible.
  12. trondshj

    Webasto

    Kjenner at det rykker litt i ekornfaktene her, men jeg tror jeg får la det være og la @jorgenht få den.
  13. Så lenge CPU-vifta går, så er det neimen ikke mye grunn til å kjøpe ny PC. HjemmePC'en min er en ca 10 år gammel laptop. Riktignok var det en ganske raff maskin da den var ny, men den har blitt oppgradert med SSD-disk og litt kjappere minne og fikk Windows10 for et par måneder siden. Egentlig den gamle jobbmaskinen min, men da nevnte vifte tok kvelden så ville ikke driftsfolket på jobben gjøre noe med den. For gammel sa de - og ga meg ny PC (som døde etter et år). Fruen skaffet vifte fra ebay, og siden har den tuslet og gått. Er ikke sånn som i "gamle dager" da man måtte bytte maskin hvert 2. år for å ha noe som gikk sånn høvelig rundt. Men en frisk installasjon av Windows pleier å gjøre underverker for en gammel sliter.
×
×
  • Create New...