Jump to content
LRforum

trondshj

LRF Society
  • Content Count

    2,379
  • Joined

  • Last visited

5 Followers

About trondshj

  • Rank
    Lykkelig uvitende

Contact Methods

  • MSN
    bluem244@hotmail.com

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Indre Østfold

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Aremark/Østfold

Recent Profile Visitors

2,724 profile views
  1. Egentlig enig med Lafte. Er flust av biler som ikke har disse skruene. Men nå vet ikke jeg om de bilene har skiver som sitter tettere på boltene på navet, og om skruen/bolten har en misjon der. Hadde i alle fall ikke hatt problemer med å kjøre uten den en tid frem til man har fått en liten pakke fra øya. Når det er sagt, så bytter jeg disse skruene/boltene hver gang jeg bytter skiver. De koster ikke mye og man sparer seg for litt rust og slitte spor i skruen/bolten ved neste demontering.
  2. Hunder er det dårlig med her i gården, men bruker som oftest et gammelt teppe eller lignende som blir slengt utover lasterommet når det er noe skittent som skal transporteres. Ønsker man noe mer permanent så kan man jo kjøpe to slike og klippe til: https://www.biltema.no/bil---mc/bilinterior/bilmatter/bagasjeromsmatter/bagasjeromsmatte-2000016393 Man kan jo også få større matter som kan klippes til andre steder ser jeg, men da blir det litt annen pris også.
  3. Uten at jeg kjenner hvordan lovverket er på dette området, så burde det vel ikke være urimelig å kunne forvente en lånebil når bilen blir stående i nær to måneder. Det burde være i både verkstedet og LR Norge sin interesse. Når det gjelder tilbakemeldingen fra verksted, så er det ikke sikkert at problemet er av teknisk art, men av administrativ art. Du kan jo høre med verkstedet om de ikke har fått tilbakemelding på hvordan problemet skal løses, eller om det er et problem av en annen art. Kan være at verkstedet er fanget mellom barken og veden, eller at verkstedet kanskje har gjort noe annet mer eller mindre "lurt".
  4. Ellers er det også Techno Classic på Liertoppen. Vi har i alle fall vært veldig fornøyd med de.
  5. Mulig jeg har vært veldig heldig, men Audrey er nå ikke veldig langt unna 250.000 tilbakelagte kilometer. Bilen har fortsatt orginal turbo, orginal EGR og orginale glødeplugger. På den annen side... Går det virkelig åt skogen så blir det vanskelig å avgjøre om man skal koste på bilen noe mer, eller bare plukke av det man har montert av snacks og sende resten på skroten... Håper jeg slipper å ta den avgjørelsen med det første.
  6. Om bilen har full servicehistorikk som selger påstår, så burde det være en smal sak å finne ut av om registerreim og vannpumpe har blitt skiftet. Og jeg er helt enig med deg mht setet.
  7. Det er en mekanisme som skal blokkere hullet om man stikker ned feil type pistol. Men - om det ikke er "riktig" type pumpemunnstykke på bensinpumpa, så kan man sikkert risikere å fylle bensin på tanken. Men det er ikke sikkert at denne mekanismen finnes på alle modeller.
  8. Du er sikker på at det ikke bare er drensrøret som er tett da? Det går et drensrør like ved påfyllingshullet som skal sørge for at skvalping og søl renner ut under bilen, og ikke ut ved luka som på bilen din.
  9. Verktøy for å seipe/skjære mønster i dekk om jeg ikke tar mye feil?
  10. ...men jeg tror kanskje jeg hadde kjørt oppstrøms i forhold til der jeg hadde... Ja.
  11. Siden det er en 2'er-feil så må du uansett rette på det, så da kan man jo begynne med å få fikset eksoslekasjen og de andre feilene som uansett må fikses. Om verdiene er utenfor etter det, så kan man begynne å feilsøke. Og da gjerne begynne med en diagnose. Når det gjelder spenningen du snakker om, så skal vel den normalt variere mellom 0,2 og 0,9V, men om dine målinger indikerer feil på sensoren, eller om det er et resultat av eksoslekasjen har jeg ikke nok kunnskap til å uttale meg om.
  12. Det kommer vel mye an på hvilket liv bilen har levd også. Mye småkjøring med mange kaldstarter, trekke tunge lass, bånn gass ved enhver akselrasjon, manglende vedlikehold+++ Alt slikt kan forkorte livet til en bil og/eller komponenter i bilen.
  13. Har har hatt noen feilmeldinger på motoren noen ganger jeg også. Første gangen var i den perioden jeg pendlet til Stockholm. På veien hjem fikk jeg "Engine System Failure", rød trekant og veeeeeldig daff bil på veien hjem. Haltet av E18. Motoren gikk pent, og i motorrommet var det ingen tegn til feil. Stopp og start fjernet ikke feilen, men jeg fikk tilbake ytelsen og kunne kjøre hjem i fartsgrensehastighet (med en klump i magen). Satte den inn på et LR-verksted i Stockholm som mente at dette var en programvarefeil, og ikke noe fysisk feil. Etter litt frem og tilbake og en programvareoppdatering fikk jeg bilen tilbake uten feilmeldinger. Kostet den nette sum av 375 SEK den gangen. I sommer kom det _gul_ lampe i dashen og begrenset ytelse. Laaaangt inne i Sverige. Haltet oss frem til asfaltert vei. Stopp og start hjalp ikke. Koblet til IIDTool, men bilen hadde ikke noen feilmeldinger som tilsa at motoren skulle ha det vondt. Slettet feilkodene (med motoren i gang) - og vips så var alt i vater. Fruen har fått tilsvarende feilmelding en gang etterpå, men den forsvant med en stopp og en start. Så - konklusjonen er: Få noen til å lese ut og slette feilkoder før du begynner å mekke på ting.
  14. Gratulerer med staselig vogn. Flott farge, som kledde bilen veldig godt. Ingen grunn til å være beskjeden med bildene. Vi tar i mot bilder av både interiør og eksteriør med glede.
  15. Du kan redigere en liten stund etterpå. Men om dette er tidsbegrenset, eller om det bestemmes av om du har fått svar vet jeg ikke. En annen årsak er at endring av innlegg kan misbrukes: Eksempel: Jeg sier i en tråd at @gautes er en eller annen unevnelig ting og/eller kommer med andre ukvemsord. Han blir selvsagt opprørt og svarer med en kraftsalve. Kort etter hans svar endrer jeg min post til å skryte av bilen hans, eller profilbildet hans. Vips så fremstår den som svarer på ukvemsordene som rablende gal. ...så det er _en_ av grunnene til at man stenger for redigering av gamle innlegg. Helt sikkert andre gode grunner også.
×
×
  • Create New...