Jump to content
LRforum

Kristian Kvart

LRF Society
  • Content count

    1,852
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About Kristian Kvart

  • Rank
    LR lærling

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Asker

Recent Profile Visitors

859 profile views
  1. Forumtreff 2018, Persgården 15-17 Juni

    Blir tur på Kasper og meg også ja, fikk til og med hytte. Hvilken bil som skal på tur er imidlertid fortsatt litt uvisst
  2. Lr I Arbeid

    Har nå begynt å tenke på vinteren igjen da..
  3. RRC EFI starter men dør hen

    Veldig bra tips Eirik, da satser vi på å flytte denne ut til skjermen - FØR det skjer noe igjen.
  4. RRC EFI starter men dør hen

    Ser ut som ny sikringsboks og et par nye kabelsko gjorde susen. Kom betraktelig lenger en ut av gården i dag uten stopp. Klarte en hel prøvetur faktisk
  5. Land Roger, Part III

    En ørliten oppdatering. Blir heldigvis litt tid innimellom. Resten av motoren har blitt like rød og fin som toppen, mens bunnpanna har fått fornyet svartfargen sin. Sylindrene er honet opp og ventilsetene er forsiktig slipt.
  6. RRC EFI starter men dør hen

    Hvor sitter tenningsforsterkeren ( og hva er det ) ?
  7. RRC EFI starter men dør hen

    Er fortsatt noe krøll der, men området er lokalisert. Om det er dårlig kontakt eller et ledningsbrudd vet vi ikke, men i morra blir den èn ny større sikringsboks i stedenfor to små + inlodding av noen lengre ledninger så vi får ryddet opp litt.
  8. RRC EFI starter men dør hen

    Takker, da har vi litt å kose oss med
  9. RRC EFI starter men dør hen

    På dagen for avreise til vårtreffet i Elvedalen begynner RRC’en til Kasper å fuske.... den stopper på tomgang, men starter igjen. Etterhvert blir den vanskelig å få til å gå. Tenner såvidt, men får ikke opp turtallet og så stopper den. Vi har koblet oss forbi bensinfilteret i et forsøk på å eliminere en feil, uten resultat. Bensinpumpa går og det er god gnist. Noen som har et godt råd til hvor vi Fortsetter da ?
  10. Land Roger, Part III

    Bytte av jobb, 10 dager på reise + familie logistikk gjorde visst at det stoppet litt her, men nå er jeg i gang igjen. Motoren er omsider kommet opp i motorbukken, tok sin tid det også for 90 mm bolter i 3/8" har de jo ikke hvorsomhelst. Mutteren på veiva var litt kranglete. Endte med å bruke Dremel for å slipe ut sveisen på trakten som var sveiset på mutteren, for så å slipe opp en 41mm pipe så den passet på 43mm mutteren, og med litt godsnakking med muttertyrekkeren så kom den. Reimhjulet var ikke helt enkelt heller, men en god dose tålmodighet lot den seg dunke av ved å legge mellom en planke på baksiden og bruke hammeren. Stemplene er ute og stempelringene så egentlig ganske fine ut, det samme gjorde lagrene til "stempelarmene". Ringene blir uansett byttet etter honing. Kam´en så også fin ut, men ny kam ligger på vent så får denne heller bli reserve. Står nesten igjen med bare blokka, men nå blir det å bygge opp igjen. Motoren er vasket ned og skal få seg ny farge når den først er ute. Startet med toppen i dag.
  11. Kaspers RRC

    Bilen går som ei kule, men innimellom blir det noe småfiks allikevel., f.eks rep av en relativt ny dynamo. Har en mistanke om at reima var litt vel stram, for det ble en skrapelyd ved bakre lager kanskje fort. Det viser seg at det ligger en liten plastikkforing utenpå lageret ( mellom dette og huset) som har blitt ødelagt, men i morra blir det 3D printet ny foring. Hva skulle man gjort hvis man hadde hatt god tid ? Det hadde blitt kjedelig det....
  12. 2.25 bensin Extravaganza

    Ifølge Ronald hos Automotivecomp så er oppskriften og rekkefølgen slik: Trimtopp ( Stage 1 eller 2) SU forgasser og innsug Eksosmanifold ( med separate rør) Effektanlegg. (2’’ med high flow potte) High torque kamaksel (Litt usikker på rekkefølgen på effektanlegg og manifold). Hvor i rekkefølgen en elektronisk tenning kommer inn er jeg usikker på. 5 lagret veiv er vel å anbefale siden veiva da har litt bedre støtte, men om det betyr noe når man kjører noen få tusen km i året tviler jeg sterkt på. Uansett snakker vi vel kun om rett i overkant av 100 hk her så noen gateracer snakker vi ikke om.
  13. 2.25 bensin high torque kamaksel

    He-He, var inne på tanken om å bestille SU forgasseren nevnt over også. Jeg synes den er litt dyr så jeg prøver de andre tingene først, for en ny gasser er jo betraktelig lettere å montere senere enn en ny kam. Såvidt jeg husker har vel du allerede den ekstravaganza vi andre savner med dine 6 sylindre ?
  14. 2.25 bensin high torque kamaksel

    Ny kamaksel fra Automotivecomp.com kom i posten etter 2 dager og ligger på vent. Ser det er noen over som har positive erfaringer med dette så jeg gleder meg til å se - i mellomtiden blir det å prøve å få tid til jobben. Motor er ute og dra er det like greit å ta en overhaling med det samme...og da tar det jo enda litt mere tid. Har noe snacks på bilen allerede og noe mer på hylla så vi for se hvordan det blir til slutt. Oppdaterer status i Prosjekttråden til "Land Roger Part 3" underveis. Takk for tilbakemeldinger så langt.
  15. Puma Defenderen "Alex"

    Skummelt å se hvor tørt det har vært på den store splines siden.
×