Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Kristian Kvart

LRF Society
  • Innholdsteller

    1 887
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Days Won

    1

Kristian Kvart last won the day on Juni 27

Kristian Kvart had the most liked content!

Nettsamfunnsomdømme

3 Nøytral

3 følgere

Om Kristian Kvart

  • Rang
    LR lærling

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Asker

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Asker

Nylige profilbesøk

986 profilvisninger
  1. Kristian Kvart

    D2-2002mod hugges

    Interessert i ECU om det er P15 motor på bilen.
  2. Kristian Kvart

    Garasjerydding Defender

    Tar gjerne øvre hengsel bakdør + kanaler til rep av dører.
  3. Kristian Kvart

    Thomas sin 1979 SIII 109

    Føles alltid godt med justerte og oljefrie bremser. Sjekket du tilstand på ringen på stub akslingen som som simringen tetter mot ?
  4. Kristian Kvart

    Land Roger, Part III

    Jepp, planlegger en tur til seriebiltreffet. Om det blir med Land Roger gjenstår å se. Er en konfirmasjon i heimen + en viss oljemesse som gjør at det blir litt begrenset med tid i garasjen framover Skal du bortover @Thoma_s ? I dag fikk jeg satt inn motoren igjen. Det er en milepæl og føles veldig godt. Skikkelig drittjobb å prøve å bjungle den store tunge motoren på plass, justere opp og ned, vri og vugge, riktig høyde og riktig vinkel. Var nær ved å gi opp og prøve igjen i morra, men så plutselig smetter det på plass
  5. Kristian Kvart

    D2 td5 2003 vurderes hugget

    Er interessert i ECU om du skal dele den opp.
  6. Kristian Kvart

    Kärcher lanse / munnstykke til høytrykkspyler

    Det har jeg - sender deg bilde på PM i morra
  7. Kristian Kvart

    Litjkar´n - en Serie 2a fra 1968

    Legg foringa in en kopp med olje over natta var tipset jeg fikk fra EWS.
  8. Kristian Kvart

    The Range Rover Project

    Ble stilig med grind ja. Skal si du har fått gjort et godt røsk med resten også. Fin bil !
  9. Kristian Kvart

    Land Roger, Part III

    På tide med en liten oppdatering igjen. Nye hovedlagre er montert sammen med veiva og nye «t» pakninger og simring bakerst. Nye stempler er montert på rådene og satt inn, den nye kamakslingen er justert inn etter anvisning fra leverandøren ( litt forskjellig fra den originale), nytt kjede er på plass, strammet opp og skinna er justert og sikret. Til slutt er toppen montert igjen med ny pakning. Akkurat det å få toppen på igjen føles som en milepæl, nå begynner det jo å ligne på en motor igjen
  10. Kristian Kvart

    Winch fanger

    Og ønsket pris ?
  11. Kristian Kvart

    Litjkar´n - en Serie 2a fra 1968

    Oi du er i gang med skikkelig operasjon du - velkommen i klubben . Litt skummelt med alt man ikke har gjort før, men det pleier å ordne seg. Heier fra sidelinjen.
  12. Kristian Kvart

    Land Roger, Part III

    Roger’n er jo veldig fin for rust takket være tidligere eiere. Da jeg lakkerte for et par år siden demonterte jeg skjermer og pusset og lakket topp og utside av fremre del av ramma. Siden motoren nå er ute var det like greit å ta på innsiden av ramma også. Skrapte vekk rester av gammel tektyl. Det var overraskende fint under, men nå er det pusset over og lakkert så det er enda finere! Bildene viser tilstanden under tektylen, og etter dagens lakkering.
  13. Kristian Kvart

    Litjkar´n - en Serie 2a fra 1968

    Det der høres veldig kjent ut. Heldigvis er det 6 uker til seriebiltreff
  14. Kristian Kvart

    Ex-Mil'en Dolly

    Uff da, typisk at sånne ting skal skje når man er på langtur.
  15. Kristian Kvart

    Land Roger, Part III

    Fredrikstad Motorverksted borret blokka og det kostet 2500 i hht standard prisliste. I tillegg trenger man jo nye stempler, og her er det jo litt å velge i, fra Britpart og oppover......jeg valgte noen gode så det kom for min del på mer enn selve borringa En av grunnene til at jeg gjør dette skikkelig nå er at bilen i hele mitt eie har hatt høyt oljeforbruk. Regner med at boring + nye ventiltetninger skal gjøre susen.
×