Jump to content
LRforum

Kristian Kvart

LRF Society
  • Content Count

    1,949
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

About Kristian Kvart

  • Rank
    LR lærling

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Asker

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Asker

Recent Profile Visitors

1,321 profile views
  1. Å løfte ut motor og girkasse sammen er forferdelig tungt og tuklete. Girkassa gjør det så baktungt at det blir ekstra bal når ting skal løftes opp og ut og fram med riktig vinkel. Jeg ville demontert gulv og tunell for å komme til skruene. Det blir mye mindre banning av det.
  2. Guttungen har en helt ny liggende som passer til en 77 modell. Skal be han ta kontakt med deg.
  3. @gautes Er ikke den litt småvrien å bytte om man bare slipper kassa litt ned på en jekk og drar den bakover slik du beskriver over ? Er det nok plass og hva om den sitter litt ?
  4. Kjekt å komme på hotellet i Hamburg og så ligger det en pakke og venter på meg. Ikke noe store ting, men litt tilbehør som passer inn når bilen er på veien igjen. Bilen går forøvrig igjen etter overhaling av gasser, men justering gjenstår fortsatt. Tar visst litt tid dette. IMG_1079.MOV
  5. Jeg har en 2016 2.0 150 hk som har fungert knirkefritt. Undersøkte litt før vi kjøpte og ryktene da sa at 2.0 hadde lavere forbruk og en stillere gange. Likte også følelsen av å gå for den nyeste motoren og ikke den som ble faset ut. Snuste på 180hk varianten, men utvalget var mindre så jeg gikk for en med det rette utstyret. Har selv valgt å ikke tune denne før garantien er over.
  6. Enig med Gaute, men sjekk de rare sikringene under passasjersetet først.
  7. Klarer seg greit til eget bruk , men noe lakkerer er jeg (heller) ikke.
  8. Jeg fant blå og creme farger på Felleskjøpet som skal være etterligninger av LR farger. Fungerte greit å sprøyte de når jeg tynnet de litt og de flyter fint ut. Tror den blå bleikes litt i sola uten klarlakk på toppen ( ser sånn ut på resten av bilen jeg malte for 4 år siden..) så det er mulig jeg legger på et lag klarlakk nå i alle fall.
  9. Går tregt for tiden. Bilen går men justering av gasser etter boka funker ikke bra nok. Fikk tips av noen voksne om trøbbel med pådragsdysa så jeg har overhalt gasseren. Har også fått ny oppskrift på justering. Ingen av tingene har blitt sjekket ut ennå.....men kanskje snart...? Fikk i dag over meg at ute-lakkerings sesongen snart er over så jeg heiv meg over cab bakvegg og tak. Taket har blitt noe rettet ut og begge deler har blitt sparklet opp, men manglet et strøk maling. Er vel egentlig bare justering av gasser og EU igjen så er vi på veien, men så var det å få gjort det da.
  10. Se om du finner det du trenger her : https://www.pegasusparts.co.uk/ourshop_90073/cat_302158-Truck-Cab.html
  11. Skal vel litt til at begge sidene går på likt men regner med at du har sjekket sikringer og pærer samt lysbryter om du ikke har lysforsterker.
  12. He he- døra var det hull i da jeg kjøpte bilen. Braketten sitter jo på verst tenkelige sted for saltsprut, så den var det på tide å fornye. Resten er bare forebyggende kosmetikk og vedlikehold. Bilen er fortsatt veldig bra den
  13. Siden døra var av benyttet jeg også anledningen til å montere nye hengsler og litt pus og lakk av noen små rustbobler under hengslene. Hjørnelistene bak hadde godt av å bli byttet ut. Braketten mellom baktravers og setebeltefestet helt bakerst var rustet så mye at jeg er redd for å få kommentar på EU kontroll så i dag lagde jeg ny brakett
  14. Se der ja, den tok seg bra ut
  15. Er ikke dette bare 15 km da ? Jeg skal til Bergen i morra. Kan se om jeg får det til om jeg får lånt meg henger. Gir lyd på PM i morra.
×
×
  • Create New...