Jump to content
LRforum

SveinHa

LRF Society
  • Content Count

    1,966
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About SveinHa

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.sveinha.com/
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Karmøy

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Karmøy/Rogaland

Recent Profile Visitors

2,110 profile views
  1. Som ultra-amatørsveiser gjennom et langt liv sjåppet jeg meg et Esab Mig C141 for en 8-10 år siden og det eneste jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte det langt tidligere. Bruker tilnærmet utelukkende flusstråd og selv om der blir mye sprut så funker det, kanskje spesielt siden mye av min sveising foregår utendørs.
  2. Termostater er noe dritt. Min åpnet alt for tidlig og etter litt leting fant jeg en passende på Biltema. Litt senere viste det seg at jeg hadde liggende en helt ny som jeg hadde slengt med en tidligere delebestilling fra holmen like utenfor EU men som jeg hadde glemt ut... Satte den i for kanskje 2 mnd siden og den fungerte akkurat likt som Biltema termostaten men i går begynte temperaturen å stige helt opp til rødt felt. Fylte på litt vann men der var ikke tomt i ekspansjonstanken uten at det hjalp... Skiftet tilbake til BT termostaten og kokte opp den originale. Kunne ikke se er
  3. Den høres litt tynn ut siden Citroën har hatt mange modeller der blinklysbryteren ikke har returfunksjon fra fabrikk og de bilene har vært lovlige i Norge.
  4. Og der fikk jeg mail fra Klarna at saken er avsluttet og ordren kansellert...
  5. RRC stålfelger er jo også ganske ok.
  6. Jeg hadde egentlig tenkt på originale stålfelger men endte på Wolf fordi de var en tomme bredere og er ikke så veldig ulike de originale. Med Falken Wildpeak A/T 235/85-16 og originallakk ser det slik ut, det kan hende de blir hvite en gang slik bilen har vært originalt: Synes de ser ganske ok ut...
  7. Ja, men bare om DCDC er dimensjonert for ledningsnettet. Om jeg tar min 50A DCDC fra bobilen og kobler i hengerstikket så går ikke det godt...
  8. Ved å lade direkte gjennom ledningsnettet i bilen blir ladingen så som så fordi jo mer strøm batteriet i hengeren vil ha, jo større spenningsfall blir det i ledningsnettet som igjen gir mindre lading... og du har ikke mer spenning en du MÅ ha fra dynamoen i andre enden av kjøredoningen... Med en DCDC lader i hengeren ordner det seg fordi DCDC laderen tar en hvilken som helst spenning inn (innenfor rimelighetens grenser) og omformer til et standard ladeprogram for den batteritypen DCDC laderen er innstilt for. Du kan mao. få ladespenning på f.eks. 14.4V på hengerbatteriet selv om du
  9. Dumpet over denne et eller annet sted på nett:
  10. Nettopp... Jeg er i alle fall ferdig med de... og alt jeg bestilte var lagervare...
  11. For en god måned siden bestilte jeg meg en gass garasjevarmer med regulator og litt annet pjask men de sendte feil varer. Jeg tok bilde av feilforsendelsen og sendte til de med en gang og fikk etter noen dager bare beskjed om å sende feilvarene tilbake. Måtte purre på returlapp 3 ganger før den dukket opp og siden har jeg ikke hørt mer fra de... Mine varer er ikke dukket opp... Tar dager før de svarer på mail... Har nå kansellert bestillingen og bedt de glemme at de noengang har hørt om meg... De kan jo ikke drive firma slik. Andre med lignende erfaringer? Eller herved er dere advart...
  12. Litt vanskelig å se fra bildet men har du mellomlegg mellom pumpe og blokk? Sist jeg handlet fødepumpe så var der med mellomlegg til 200tdi men ikke til 300tdi selv om det trengs der og. Jeg laget selv siden jeg ikke hadde... http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/79815-sveinhas-rullende-lr-90-prosjekt-potensielt-lr-90-prosjekt/&do=findComment&comment=1019614
  13. SveinHa

    lastsikring

    Når jeg hentet sand/singel i min forrige boggihenger og hjullasteren tipper ombord må jeg stoppe når lasset raser ut til 20 cm innenfor karmene, da har jeg fullt lass og det ser ikke mye imponerende ut... Tipper hengeren i bildet har minst 4x overlast...
  14. 100% løsningen er nok en DC/DC lader, den tar den spenningen den får inn, innen rimelighetens grenser, og omformer til et standard ladeprogram for det tilkoblede batteri. En DC/DC lader kan ofte justeres til å redusere ladestømmen slik at en ikke får varmekabler i ledningsnettet... Pin 9 og 13 som tilførsel til DC/DC og pin 10 for å starte DC/DC.
×
×
  • Create New...