Jump to content
LRforum

SveinHa

LRF Society
  • Content Count

    1,759
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About SveinHa

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.sveinha.com/
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Karmøy

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Karmøy/Rogaland

Recent Profile Visitors

1,461 profile views
  1. SveinHa

    Blueberry

    Snadder med "null hull" på PKK etter storprosjekt, grattis
  2. Bare hvis det er skårne gjenger. Valsede gjenger må valses videre og slikt utstyr finnes ikke i den gjengse garasje...
  3. Da skal jeg prøve å forvirre mer Se på boltdiameteren (Bar Diameter) i forhold til gjengediameteren så blir det nok litt klarere.
  4. Dette høres ut til å være valsede gjenger, da ligger gjengene litt mer utenpå bolten siden metall ikke er fjernet i motsetning til skårne gjenger for da skjæres metall bort og toppen av gjengene er lik eller litt mindre enn boltdiameteren. Med skårne gjenger vil mutteren stoppe i enden av gjengepartiet men med valsede kan en skru mutteren forbi gjengene.
  5. Trenger bare å være en ledning, helst fortinnet for bedre å motstå fuktighet.
  6. Noen som vet hvilken hvitfarge som ble levert sammen med Arles Blue (som i bildet lengre oppe i tråden) i 1990? Har ikke funnet noen steder der kombinasjonen står men har i alle fall funnet disse Defender hvitfargene: Alaska White Chawton White Ivory White White Jeg holder en knapp på Ivory White men den på bildet ser kanskje ut som bare White.
  7. Bare litt skryt altså : Ellers er et sett med 5 stk Falken Wildpeak AT3WA 235/85-16 og 4 stk Wolf felger på vei. Min gamle ex. mil felg med 50 år gammelt Knobby dekk får få seg en oppshining og fungere som reservehjul.
  8. Det har du helt rett i. Kontaktet kundesupport der og fikk følgende svar: De har til og med avtale med dekkmontør rett borti veien her...
  9. En enkel harryløsning men som funker helt fint er å hive på en eller to mutre som er en dim større enn de skal være først. Da kommer originalmutteren på gjengepartiet. Men hvorfor passer det ikke? Noe mellomlegg som mangler?
  10. Det er vel en potensiell ulempe med regummiert... Pr i dag er det nok Falken Wildpeak A/T3WA som står øverst på listen min.
  11. Det er jo rimelig det, mykere gummi sitter bedre men slites fortere. Men de Insa dekkene var der snakk om 15.000 km mot 60-70.000 på Falken.
  12. Fikk skremt opp maskinisten litt i dag. Boost pin stod på minimum så jeg snudde den 180 grader og det var virkelig merkbart, både med krefter på lave turtall og svartrøyk. Slik den var klarte jeg ikke å få til noe som helst svartrøyk og inni eksosrøret var der gullende rent etter flere mils kjøring. Ikke så ille svartrøyk nå heller men mulig jeg stiller den littegranne tilbake etterhvert... Myyyye kjekkere å kjøre med mer bunndrag
  13. Ja, satt akkurat å leste om de og de ser veldig bra ut. Ikke veldig dyre og det ser ut til at de klarer flere ganger så mange km som Insa...
  14. Wheeler Dealers har av og til dæljet til med to hammere samtidig fra begge sider på den delen som konen står inni. Jeg sverger til å varme litt på den ytterste delen om det er mulig uten å svi uønskede ting...
×
×
  • Create New...