Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

SveinHa

LRF Society
  • Innholdsteller

    1 564
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Days Won

    1

SveinHa last won the day on September 2

SveinHa had the most liked content!

Nettsamfunnsomdømme

5 Nøytral

2 følgere

Om SveinHa

  • Rang
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.sveinha.com/
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Karmøy

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Karmøy/Rogaland

Nylige profilbesøk

928 profilvisninger
  1. SveinHa

    Range Rover 1997

    Rent mekanisk er P38 en veldig grei bil, stive akslinger gir sjelden problemer og antall slitedeler er mye mindre enn på uavhengig oppheng. Glem 4-hjulskontroll, sjekk spissing med tommestokk, punktum.
  2. SveinHa

    Range Rover 1997

    Den der 2004 modellen Lafterolf linker til er i utgangspunktet et langt bedre kjøp i mine øyne. Av store feil på L322 diesel er girkasse men denne er jo skiftet nylig. Litt større enn P38 og ikke like pen men det kommer jo an på øynene som ser da...
  3. SveinHa

    Range Rover 1997

    Da snakker vi P38. Ta et søk her så finner du mye... Motor er litt "lett" for en såpass tung bil men grei nok om du ikke trekker stort med henger. Visuelt og kjøreteknisk er det en flott bil men sett i forhold til hvor mye elektronikk den har sammenlignet med de fleste andre biler på den tiden den ble designet så er den vel nesten som prototyp å regne... Noen lever godt med problemfri P38, andre ikke... Og... Velkommen til forumet
  4. SveinHa

    Filing av motorsag

    Jeg bruker fremdeles den elektriske kjedesliperen fra netthandelen.no fordi det er en ganske kjapp jobb å få en kjede som er herpa i jord/sand ganske oppegående igjen. Utrolig hvor mye sand der er i barken av og til, fyker jo gnister selv om en kapper langt oppe... Det er nå litt kosejobb å sitte med kjedefilen og men en må gjøre et valg, enten fil eller maskin, de er såpass forskjellige i profil at det er en helsikes jobb å file opp et maskinslipt kjede, langt lettere andre veien med det koster også mer kjede å endre taktikk underveis...
  5. SveinHa

    Defender 90 90mod

    Kjenner ikke 200en men 300en min låter som et knuseverk... Tviler på at det er bryet verdt. Mener også å ha lest at 300 er litt tammere og med høyere forbruk, litt merkelig siden 300 er en videreutvikling med det stod nå i skriften en eller annen plass. 300 har vel andre motorfeste, passer ikke direkte på ramma.
  6. SveinHa

    Galvanisert ramme

    Jeg fikk en helt ny galvanisert 90-ramme fra https://www.richardschassis.co.uk/ levert på døra for ca 26.000 alt inkl.
  7. SveinHa

    Hjelp, tips, råd, erfaring!?!

    Ha... Defenderen er en unik bil og innehar alltid det nyeste og beste av deformasjonssoner, forskjellen er bare at deformasjonssoner ligger i bilen du krasjer med
  8. SveinHa

    Ny BeCM og ECU til DSE

    ...i likhet med samfunnet forøvrig.... Kjeltringene har fritt spillerom og "folk flest" får svi...
  9. SveinHa

    Kvalitet på releer

    BT har nå 80A rele til femtilappen...
  10. SveinHa

    Hammerdown or dieselmotorer

    Lenge siden jeg har brukt Hammerdown men i båten med 2xVolvo Penta AQAD41A ga Hammerdown godt merkbart lettere start og mindre røyk i kulde. Generelt er vel de fleste slike ting kraftig oppskrytt men noen virker for noen motorer, det er helt sikkert.
  11. SveinHa

    Saltvannsbasseng i hagen

    Ja. Det ser jo penere ut med klarplast men jeg prioriterte isolasjonsevne over det estetiske. Blir jo også litt mer "privat" med halvgjennomsiktlig og det kan jo også ha sine fordeler Valgte også den høyeste versjonen og det setter ungene pris på, mer plass til div ballaktiviteter.
  12. SveinHa

    Saltvannsbasseng i hagen

    De er flate men veldig enkelt bøye de slik at de smetter inn i profilene. Jobb for 2 mann pga størrelsen men verken tungt eller vanskelig, vind er ikke lurt når en holder på...
  13. SveinHa

    Saltvannsbasseng i hagen

    Mitt overbygg er i 8mm kanalplast og det tåler nok en del, ja... Designet for storm og 250kg/m2 snølast. Noen kjenninger klagde fælt på hvor mye jobb det var å bygge overbygget men de har vanlige klare plater og der skal brukes pakninger hele veien. Pakninger som ikke vil på plass er ikke lett... Jeg valgte kanalplast fordi det isolerer nesten dobbelt så godt som klarplast og det viste seg å være SVÆRT enkelt å bygge.
  14. SveinHa

    Saltvannsbasseng i hagen

    @jschille du må gjerne ta turen innom om du "er i markedet" for slikt, er jo ikke lange turen (selv om jeg har flytta siden sist).
  15. SveinHa

    Saltvannsbasseng i hagen

    Begynner å ta form: Overbygget ble en stor opplevelse, både stopper vind og barnåler/løv i tillegg til at varmebehovet ble omtrent halvert.
×