Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

SveinHa

LRF Society
  • Innholdsteller

    1 572
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

2 følgere

Om SveinHa

  • Rang
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.sveinha.com/
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Karmøy

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Karmøy/Rogaland

Nylige profilbesøk

1 026 profilvisninger
  1. SveinHa

    Fete priser på LR Defender 110 på EBAY

    Blir litt kvalm når jeg ser slikt. "Noen har skiftet hengsel på bakdøren og dermed "forfalsket" bilen, ved å makulere denne bilen har vi reddet menneskeliv! " Satt litt på spissen da men likevel... Minnes da Suzuki SJ410 skulle inn på US markedet så viste det seg at den veltet i dobbel unnamanøver så den ble stoppet. Etter en tid var der noen som prøvde det samme med Jeep CJ og den veltet også så da var plutselig Suzukien også helt ok...
  2. SveinHa

    Tdv8 nok en gang

    Ingen bilbatteri blir 100% ladet med mindre en ofte kjører langturer på flere timer, de siste 20% må en bruke tid på samme hvor stort eller lite batteri en har. Bly/syre batterier liker ikke å bli brukt, har det egentlig best fulladet i fryseboksen, og jo større batteri en har jo mindre belaster en ved hver start. Men uansett lurt å henge på en god automatisk lader over natten noen ganger i vinterhalvåret...
  3. SveinHa

    Tdv8 nok en gang

    Enkelt svar: Det største du får plass til
  4. hei fekk du fjernet startsperren på 38 en.er litt lei att jeg må kode døren i tide og utide.

    1. SveinHa

      SveinHa

      Nei, prøvde egentlig ikke heller men bilen gikk helt i lås en gang og da måtte jeg få en kode fra merkeforhandler.

  5. SveinHa

    Frihjul på generatorens reimskive. Hvorfor?

    Kan for så vidt se poenget ved raskt turtallsfall selv om det muligens bare er et teoretisk problem men i videoen går jo motoren med fast turtall/tomgang og reimen hopper og danser vilt. Jeg ville heller gjette på at frihjulet retter opp en designfeil som gjør at reimen må legges i et uheldig mønster...
  6. SveinHa

    Vart svindla på nettet. Ka bør eg gjøre?

    Husk på at om du truer med noe så må du være forberedt på å også GJØRE det. Setter du advokat på saken så renner pengene ut selv om du har forsikring som dekker denslags...
  7. Synes det er greit å gi en "Laik" på et innlegg i stedet for å legge inn et nytt innlegg der en sier seg enig eller bekrefter at det er riktig eller slikt..
  8. Ja, i prinsippet. En gammel mekaniker tipset meg om at det var bedre å måle på dekket da det ble mer nøyaktig enn en muligens litt skjev felgkant.
  9. Løft bilen helt opp og spray med Zalovann på belgene for å se etter lekkasjer. Mye mulig belgene dine er originale, altså fra 2001, og absolutt på tide å skifte i så fall... Om styrekuler og foringer i radiusarmene er friskmeldt ville jeg sjekket kingboltlagrene, de gir gjerne sporing og også traction control eller ABS feil siden ABS sensorene kan miste signal fra reluktorringene sporadisk. Eneste justeringen på hjuloppheng er spissing og den gjør du lett selv med et par tommestokker, krever ingen spesialutstyr eller annet lurium som du må betale dyrt for. Der er grei plass til å måle under bilen mellom hjulene i framkant og bakkant og trekke målene fra hverandre så har du et mål for toe-out evt toe-in, bare pass på å ikke måle oppå tekst eller andre forhøyninger i dekksiden.
  10. SveinHa

    Range Rover 1997

    Rent mekanisk er P38 en veldig grei bil, stive akslinger gir sjelden problemer og antall slitedeler er mye mindre enn på uavhengig oppheng. Glem 4-hjulskontroll, sjekk spissing med tommestokk, punktum.
  11. SveinHa

    Range Rover 1997

    Den der 2004 modellen Lafterolf linker til er i utgangspunktet et langt bedre kjøp i mine øyne. Av store feil på L322 diesel er girkasse men denne er jo skiftet nylig. Litt større enn P38 og ikke like pen men det kommer jo an på øynene som ser da...
  12. SveinHa

    Range Rover 1997

    Da snakker vi P38. Ta et søk her så finner du mye... Motor er litt "lett" for en såpass tung bil men grei nok om du ikke trekker stort med henger. Visuelt og kjøreteknisk er det en flott bil men sett i forhold til hvor mye elektronikk den har sammenlignet med de fleste andre biler på den tiden den ble designet så er den vel nesten som prototyp å regne... Noen lever godt med problemfri P38, andre ikke... Og... Velkommen til forumet
  13. SveinHa

    Filing av motorsag

    Jeg bruker fremdeles den elektriske kjedesliperen fra netthandelen.no fordi det er en ganske kjapp jobb å få en kjede som er herpa i jord/sand ganske oppegående igjen. Utrolig hvor mye sand der er i barken av og til, fyker jo gnister selv om en kapper langt oppe... Det er nå litt kosejobb å sitte med kjedefilen og men en må gjøre et valg, enten fil eller maskin, de er såpass forskjellige i profil at det er en helsikes jobb å file opp et maskinslipt kjede, langt lettere andre veien med det koster også mer kjede å endre taktikk underveis...
  14. SveinHa

    Defender 90 90mod

    Kjenner ikke 200en men 300en min låter som et knuseverk... Tviler på at det er bryet verdt. Mener også å ha lest at 300 er litt tammere og med høyere forbruk, litt merkelig siden 300 er en videreutvikling med det stod nå i skriften en eller annen plass. 300 har vel andre motorfeste, passer ikke direkte på ramma.
  15. SveinHa

    Galvanisert ramme

    Jeg fikk en helt ny galvanisert 90-ramme fra https://www.richardschassis.co.uk/ levert på døra for ca 26.000 alt inkl.
×