Jump to content
LRforum

Putte79

Members
  • Content Count

    161
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Putte79

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Melhus

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Norge, Trøndelag

Recent Profile Visitors

430 profile views
  1. hmm... har hvert alt for dårlig med å ta bilder, status er at karosseri har hvert ferdig siden sommeren 2018. Planen for påska var egentlig å gå over ramma mens den stod på bilen, lakkere den, og begynne å sette på dører og skjermer osv. Men slik ble det ikke, begynte å pusse på ramma, fant ut at jeg kom til å irritere meg for resten av livet om jeg "slurvet" med ramma. Endte opp med å demontere av akslingene og alt under, løfta av karosseri osv. Fikk da tilgang til å ordne det opp ramma ordentlig, var ikke mye. Hadde fått til å sveise opp tidligere det som var dårlig bak på ramma (tverr bjelken som er framfor bak akslingen, hvor alle RRC rammer ruster før eller siden), men kom ikke til på framsiden før karosseri var av. Fikk nå seiset og ordnet dette også. Er faktisk en av bedre RRC rammer som jeg har sett de siste årene. Skal nå etter påske får sandblåst ramma og levert den til galvanisering hos Ferrosink! : )
  2. Hmm.. går sakt men sikkert framover. Hoved karosseri er på plass igjen (full med støv og lort etter at det har stått ferdig i 2år på en låve). Ellers brukt litt tid på å bygge/lage braketter til diverse ting. Blant annet til sensor for timing. Blir å bruke MS3 pro til motor styring. Fått på plass slanger til kjøling. Var litt arbeid med å få tak i riktig An10 koblinger til radiatoren. Men fikk tak i alt til slutt. Jobber nå med å bygge nytt ledningsnett til motoren. Skal så få satt på plass fronten midlertidig neste helg, slik at jeg får bordet hull/prøve festet alle deler. Før inner skjermene blir tatt av og lakkert på nytt igjen.
  3. Hei! Til INFO: Nå har jeg ca kjørt 2 mnd siden jeg fikset feilen på min Puma! Bilen har gått som ei klokke siden jeg bytta Fuel Pump pressure regulatoren!
  4. Hei! Kort spørsmål: Hvor lang har bilen gått? og bruker du noen form for Dieseltilsetning? Så litt om mine egne erfaringer: Jeg har hatt nøyaktig samme utfordringer som du har. Har selv en Defender Puma 2007 som må har gått 310KKm. Opplevde det du nå opplever ved ca 200KKM første gang. Bytta da diesel filter, bytta glødeplugger, sjekke systemet for vann og annen forurensing, fant ingen feil. Fikk tips om å prøve følgende: 1. Tilsett en flaske med STP 5-1 (https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/bilpleie/bilvedlikehold/bensintilsetning/dieseltilsetning-600527/) og 1 flaske med (https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/bilpleie/bilvedlikehold/bensintilsetning/dieselmotorrens-629104/) i ca 60l ny diesel. Bilen ble som "ny" etter å ha kjør/brukt opp tanken. Begynte så å bruke 5-1 og diesel injektorrens hver 20KKM. Bilden gikk mye finere og jevnere når det var kaldt. Dette er nå ca 3 år siden. 2. Nå i Jula ble bilen min helt "kenguru", akkurat slik som din film viser. Prøvde på nytt med 5-1 og injektorrens, fungerte ikke. Fant heller ingen logisk feil inne på NANOCOMEN, men googlet litt. Fant andre med nøyaktig samme feil på nett. Felles for de som fikk fikset denne feilen var at de bytta VCV (Fuel Pump pressure regulator valve) (LR009837). Bestilt ny del fra Lrdirect. Bytta denne første helga nå i januar (Enkel jobb, bare litt trangt å kome til). Bilen min starter nå og går bedre, jevner enn noen gang tidligere. Jeg har hatt min Defender siden ca 110KKm. Tidligere har jeg måttet bruke webasto på bilen min når det har hvert kaldere enn -15 grader før jeg har prøvd å startet den. Sist helg prøvde jeg å starte den i ca -20 grader og da hadde den stått kaldt i 10 dager på Lillehammer. Startet med en gang. Så jeg anbefaler å gjøre 1, om dette ikke funker så er jeg tilnærmet 100% sikker på at du har samme feilen som jeg hadde nå i Jula! Mvh
  5. Hei! Vent/slutt! Har sikkert en liggende. må bare se etter! Om jeg har, kan du få den!
  6. Hei! Ja, det har det. Har bare hvert alt for sløv med å skrive/ta bilder. Jobber nå med seter og interiør til bilen. Karosseri er ferdig sveiset og klar for ramma. Holder på å sliper paneler/dører osv. Ble nå i jula 99% ferdig med alt under karosseri, venter kun på å få tilbake en tverrbjelke etter galvanisering. Måtte bytte denne på grunn av eksosrørene. Plan nå er å være ferdig til Landstreff 2020 eller Range Rover treff i 2020. Tar tid å gjøre alt selv! : )
  7. Hei! jeg er super fornøyd med lrdirect.com! Har brukt disse nå i over 5 år, har x antall pakker hver mnd. Lrdirect sender på dagen, men dette forutsetter at varen du bestiller er instock! Står også når du sjekker ut at det er kun varer instock, som kan leveres med hurtigbhandling (pakkes og sendes på dagen). I Norge så er det DHL express som leverer pakker fra Lrdirect.com. Har avtale med DHL, disse vet hvor nøkkelen til den ene bilen min ligger. Så når jeg er borte, låser DHL seg inn i bilen min og legger igjen pakkene mine i denne. Har et eksempel på bruk av lrdirect.com og DHL: Var for noen år siden på en lengre tur med Defenderen, kjørte i stykker kløtsjen langt inne i de finske skoger. Hadde avtalt (send mail til lrdirect på forhånd at jeg skulle på tur, og om jeg trengte deler osv, om de kunne sende disse til hvor som helst om man fikk en adresse. Fikk svar at det ordnet de! Fikk slepet bilen til et Hotel, fikk tak i diverse verktøy, fant ut hva som var gått til h.... på en onsdags kveld (fjærene i kløsjen hadde gått i stykker, kjent feil). Deler ble bestilt sent onsdags kveld, fredagskvelden kom det en DHL bil og leverte deler til meg på Hotellet i Rovaniemi. Så mitt mitt tips: Pass på når du bestiller deler fra Lrdirect.com at delene er instock! lrdirect.com og DHL er da særdeles raske med å få levert ting. Mvh
  8. Hei! Takk for særdeles god service Finn-Arne! Fikk hentet pakken nå i dag. Tverrbjelken så kjempe fin ut, skal sandblåse den og få den galvanisert! Kan da fortsette med å skru sammen bil! Mvh Indset
  9. JA! : ) den kjøper jeg gjerne! Sender deg mail/SMS. Er ikke stress med at jeg må ha den med engang! Kjører ofte til Oslo. Får vell ta en tur til Grimstad. PS: Digger bilen din, Dvs Bien. Har selv en Disco 1 V8 som skal bli lekebilen/skogsbilen, har veldig lyst til å bygge den lik som din. Tar derfor gjerne en tur til Grimstad for å hente bjelken en dag. Og gjerne få se bien! : ) Mvh
  10. Hei! Er det noen som har en tverrbjelke av typen som er merket nr 3 liggende? : ) Bakgrunn for dette er at jeg holder på å restaurerer en RRC 1989, denne ble levert originalt med en 3.5EFI uten cat. Har satt inn en 3.9EFI med CAT, eksosen går da litt annerledes, trenger derfor å få byttet den jeg har (type 2). Så hadde hvert topp om noen har en tverrbjelke av typen 3 liggende (er samme på RRC ca1992 til 1994, som på en god del DISCO 1). Mvh Indset
  11. Hmm.. Har man noen Land Rovere, så gjør man noe hver dag! : ) Har brukt helga til å bygge ny konsoll til defenderen, og har dermed også "rydda" opp i en god del kabling osv! Måtte bygge ny da den gamle løsningen var for stor. Satt i bakseter og fikk dette godkjent på fredagen! : ) Ble bra! : )
  12. Hei! Er ikke dyrt! Fiksa opp ei RRC ramme for ca 2år siden! Fikk FeroZink i trondheim til å syre og galvanisere ramme. Husker ikke prisen helt men tror det var ca 3000kr.
  13. hmm.. skal tipse onkel ungen om denne bilen i helga!
  14. Hei! Er vinsjfanger og steeringguard solgt?
×
×
  • Create New...