Jump to content
LRforum

Putte79

Members
  • Content Count

    173
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Putte79

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Melhus

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Norge, Trøndelag

Recent Profile Visitors

591 profile views
  1. Hei! Svaret er nei! Britpart har ingen TUV godkjente levesett. Terrafirma hadde det i mange år, men så ble samarbeidet med 4ward i Tyskland plutselig slutt. Jeg var så heldig å fikk kjøpe noen hevesett i perioden 2011 til 2013 fra Terrafirma med TUV papirer som var merket med 4ward. 4ward selger fremdeles masse tilbehør til Land rover med TUV, men har blitt j..... dyre! (https://www.4ward4x4.com/en/) Tror jeg betalte ca 3500kr for levesett til RRC med TUV, og ca 4000kr til Defender 110.
  2. Liten oppdatering: Har da fått prøvemontert alt av karosseri osv. Fått tatt på nye hull, laget alt av bremserør, fester til andre ting osv. Og nå skal alt av igjen, for å lakkers. Ting tar tid...
  3. Liten oppdatering: Har fått også sandblåst alt av underdeler. Dette ble ikke levert inn for galvanisert (kun ramma, og tverrbjelke og motorfester ble varm galvanisert), men ble å bruke sprøyte galavnisering (Zinga) på alt det andre. Tok så å syregrunnet disse, før x-lag med 2-komp lakk.
  4. Hei! Er enig med Gaute & Co. Har x-antall prosjekter selv. Jobber med 3 av disse for tiden, har ikke stress med å gjøre noen fort ferdig. Ingen ting slår tiden med å jobbe på disse, fjerne rust, bygge inn nytt friskt metall osv. For meg er tiden med å skru bil, terapi for kropp og sjæl! Som jeg sier, til neste år så skal den bilen være ferdig! Noe jeg har sakt nå i noen år! : ) Hei! Er enig med Gaute & Co. Har x-antall prosjekter selv. Jobber med 3 av disse for tiden, har ikke stress med å gjøre noen fort ferdig. Ingen ting slår tiden med å jobbe på disse, fjerne rust, bygge inn nytt friskt metall osv. For meg er tiden med å skru bil, terapi for kropp og sjæl! Som jeg sier, til neste år så skal den bilen være ferdig! Noe jeg har sakt nå i noen år! : )
  5. Liten oppdatering. Startet i helga med å sandblåse ramma, skal være ferdig med sandblåsingen i løpet av uka, før jeg i neste uke leverer den hos Ferrozink for galvanisering. Men er ikke derfor jeg poster en liten oppdatering i dag, men på grunn av min opplevelse med biltilsynet/vegvesenet i trøndelag vedrørende denne saken. Kort om saken: Sendte mail til vegvesen for en kort tid tilbake på hvordan jeg skulle gå fram i denne saken. Siden eksisterende ramme nummer på ramma er særdeles dårlig og kommer garantert til å bli uleselig ved sandblåsing og galvanisering. Fikk raskt svar fra vegvesen om at dette var ikke noe problem, bare kom med ramme hos de. Så skulle de slå inn nummeret på nytt og om man trenger det, også sette på en ekstra plombering (eller noe som også kan brukes til å verifisere at det er samme ramme før og etter galvanisering). Dro til biltilsynet/vegvesent i dag, møtte særdeles hyggelige folk. Samtlige var meget hjelpsomme. Ramme nummeret ble slått inn på nytt, diverse bilder ble tatt osv. Så nå kan jeg sandblåse ferdig ramma og få den galvanisert. I tillegg så har jeg en annen sak med biltilsynet/vegvesenet som også gjelder ramme nummer på en annen bil jeg holder på å restaurer (se tråd 2 dørs classic 1989 model). Her gjorde jeg en stor feil, sandblåste ramma og galvaniserte denne før jeg hadde snakket/eller forhørt meg med biltilsynet/vegvesenet på hvordan jeg skulle gjøre dette. Var 100% sikker på at jeg måtte slipe bort lakk, få fjernet varm galvaniseringen på et vis (pusses bort og man bruker svovelsyre). Dette var noe jeg ikke hadde lyst til å gjøre siden jeg da måtte bryte/fjerne et større område av galvaniseringen på ramma. Vegvesen hadde sett på denne saken, siden jeg hadde tatt særdeles mye bilder av prosessen/arbeidet med restauereringen kunne man med stor sikkerhet sannsynliggjøre at ramma tilhørte bilen! Så dette ordna seg, jeg må bare komme med bilen og de slår inn nummeret også på nytt på denne! : ) Må bare si, opp gjennom årene så har jeg hatt mine diskusjoner med biltilsynet/vegvesenet om biler/modifikasjon/endringer/heving/dekk/felg/godkjenninger på forskjellige duppe dingser osv (eks. var over 10 ganger fram og tilbake med defenderen min før alt var godkjent). Men på sakene mine vedrørende restaurering av mine 2stk Range Rover Classic så har de hvert særdeles hjelpsomme og løsningsorienterte! All skryt til vegvesenet i trøndelag her! : ) Planen nå er å få skrudd denne sammen igjen utover høsten.
  6. hei! Så på en tidligere tråd du har hatt på disse! Der stod alt som solgt? Om ikke dette stemmer, er jeg veldig interessert i den blå dvs.90 mod med 3.9. Har du papir på denne? Om du har det, så kjøper jeg gjerne den blå for 3000kr.
  7. Hmmm... Bruk Turner Engineering i UK. https://www.turnerengineering.co.uk/strippedengines Selger helt ny TDCI 2.4 blant annet. Pris ca 3595 ex.vat. Dvs ca 3595 * 11,4 * 1,25 = 51000kr Ellers så synes jeg det er veldig trist det med motoren din. Har samme bil selv, har runda 310000km med den. Kun hatt noen små ting.
  8. hmm... har hvert alt for dårlig med å ta bilder, status er at karosseri har hvert ferdig siden sommeren 2018. Planen for påska var egentlig å gå over ramma mens den stod på bilen, lakkere den, og begynne å sette på dører og skjermer osv. Men slik ble det ikke, begynte å pusse på ramma, fant ut at jeg kom til å irritere meg for resten av livet om jeg "slurvet" med ramma. Endte opp med å demontere av akslingene og alt under, løfta av karosseri osv. Fikk da tilgang til å ordne det opp ramma ordentlig, var ikke mye. Hadde fått til å sveise opp tidligere det som var dårlig bak på ramma (tverr bjelken som er framfor bak akslingen, hvor alle RRC rammer ruster før eller siden), men kom ikke til på framsiden før karosseri var av. Fikk nå seiset og ordnet dette også. Er faktisk en av bedre RRC rammer som jeg har sett de siste årene. Skal nå etter påske får sandblåst ramma og levert den til galvanisering hos Ferrosink! : )
  9. Hmm.. går sakt men sikkert framover. Hoved karosseri er på plass igjen (full med støv og lort etter at det har stått ferdig i 2år på en låve). Ellers brukt litt tid på å bygge/lage braketter til diverse ting. Blant annet til sensor for timing. Blir å bruke MS3 pro til motor styring. Fått på plass slanger til kjøling. Var litt arbeid med å få tak i riktig An10 koblinger til radiatoren. Men fikk tak i alt til slutt. Jobber nå med å bygge nytt ledningsnett til motoren. Skal så få satt på plass fronten midlertidig neste helg, slik at jeg får bordet hull/prøve festet alle deler. Før inner skjermene blir tatt av og lakkert på nytt igjen.
  10. Hei! Til INFO: Nå har jeg ca kjørt 2 mnd siden jeg fikset feilen på min Puma! Bilen har gått som ei klokke siden jeg bytta Fuel Pump pressure regulatoren!
×
×
  • Create New...