Gå til innhold

HenningDisco3

Medlemmer
  • Innlegg

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Egersund

HenningDisco3 sine prestasjoner

Nykommer

Nykommer (1/7)

  1. Blir nyskjerrig etter å ha lest noen av trådene på D5: Vi kjøpte vår første LR D3 mange år siden. Forelsket oss i kjøreegenskapene (les: fremkommeligheten) og ikke minst plassen! Deretter ble det D4, og nå D5. Så til sakens kjerne: Er det obligatorisk å ha en gammel LR for å bli respektert/akseptert i forumet/klubben? Blir en uglesett om en møter opp med familien på treff, med en D5? Disste spørsmålene dukket opp når jeg leste forumet... ?
  2. Disco 3 2006 - Skal til Flensburg for å ta 168.000 km service, skifte kompressor og sjekke understellet. Problemet er at vi ikke vet hvilke deler i understellet som bør/må skiftes. Det som er sikkert er at NOE er i ulage, for når vi kjører i smådumper i veien "klunker" det fra hekken. Min teori er at siden (u-)lyden kommer i kumper og dumper må være foringer som må skiftes, og ikke deler inni selve bakakselen. Noen som har tips til hvilke deler som likegodt kan skiftes? Bilen er gått 162.000km og trenger nok uansett å få noen av disse foringene etc fornyet. I tillegg er det selvfølgelig en utfordring med språket, når en ikke snakker tysk, men google translator gjør mye av jobben. Foringer derimot har vi ikke klart å finne, uten å komme inn på foring av mennesker/dyr. Noen som vet hva foring er på tysk? Det er satt av tre dager til service, kompressor-skifte og understell, men siden delene i understellet må bestilles, er jeg redd de tre dagene går i å vente på delene, uten å få byttet så mye som en mutter i understellet. Da får jeg ikke like mye utbytte av turen... Hadde vært fint å kunne sende dem en liste over deler jeg ønsker å få byttet, uavhengig av deres inspeksjon når jeg ankommer verkstedet
  3. Skal til Flensburg for å ta 168.000 km service, skifte kompressor og sjekke understellet. Problemet er at vi ikke vet hvilke deler i understellet som bør/må skiftes. Det som er sikkert er at NOE er i ulage, for når vi kjører i smådumper i veien "klunker" det fra hekken. Min teori er at siden (u-)lyden kommer i kumper og dumper må være foringer som må skiftes, og ikke deler inni selve bakakselen. Noen som har tips til hvilke deler som likegodt kan skiftes? Bilen er gått 162.000km og trenger nok uansett å få noen av disse foringene etc fornyet. I tillegg er det selvfølgelig en utfordring med språket, når en ikke snakker tysk, men google translator gjør mye av jobben. Foringer derimot har vi ikke klart å finne, uten å komme inn på foring av mennesker/dyr. Noen som vet hva foring er på tysk? Det er satt av tre dager til service, kompressor og understell, men siden delene i understellet må bestilles, er jeg redd de tre dagene går i å vente på delene, uten å få byttet så mye som en mutter i understellet. Da får jeg ikke like mye utbytte av turen... Hadde vært fint å kunne sende dem en liste over deler jeg ønsker å få byttet, uavhengig av deres inspeksjon når jeg ankommer verkstedet.
×
×
  • Opprett ny...