Jump to content
LRforum

landrange

Members
  • Content Count

    357
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

About landrange

  • Rank
    LR/RR-dilla

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

649 profile views
  1. Tror nok ikke bremsene ligger på men tar en sjekk ved bytte til sommerhjul nå etterhvert. Er nye vinterdekk på og er nøye med å ikke kjøre med for lite luft i. Bruker jo motorvarmer så motoren er jo da ikke iskald ved oppstart. Har sjekket slanger og kan ikke finne sprekker noe sted. Egr ventilen er byttet ut med blokkeringskit. Har ikke sjekket luftmengdemåler. Luftfilteret byttet jeg og har ikke kjørt mange mil siden. Skal prøve å koble ut luftmengdemåleren nå neste vi prøver ut:)
  2. Ok, slik å forstå. Bra det ikke er noe galt. Takk for svar:)
  3. Har brukt denne gangen ca en kvart tank, måler gått ned fra full til 3/4, og kjørt 15mil, litt grovt regnet. Skal måle mer nøyaktig når jeg fyller opp igjen. Blir vel ca 1L på mila, blandet kjøring.
  4. Hva skal en FL1 td4 bruke på mila da? Er vel ikke den mest økonomiske suven med 2L diesel dette?
  5. Har fyllt opp igjen tanken og kjørt litt men nå er forbruket litt mer nomalt, ikke peiling på hva dette skyldes, midlertidig skyhøyt forbruk? Sjekket slangene til og fra turbo/intercooler, ikke funnet noe galt!
  6. Helt klart! Skal ta en nøye sjekk av slanger til og fra turbo også. Noen som har slagesett i silikon liggende? ev bestille fra engl.
  7. Ja helt klart en mulighet det også:) Har en suselyd når jeg gir gass, en kompis mente det kan være turbo, da f.eks feil på en slange! Sjekket raskt over nå kunne ikke se noe feil. Kan bruke veldig mye diesel hvis turbofeil?
  8. Jepp, fikk svar på Landyzone også om oljenivå, diesel kan lekke inn, har sjekket, er ok nivå. Tanklokk er ok ja. Får sjekke retur røret til tanken, kan kanskje være at returdiesel lekker ut når jeg kjører!
  9. Freelandern har brukt sinnsykt med diesel siste dagene. Pleier og sette tripptellern på 0 ved fylling av tanken, har nå kjørt ca 10 mil, stort sett til og fra jobb samt et par turer opp og ned til maridalen, forbruk ca halv tank:( Kan ikke se at det lekker ut noe sted og det lukter ikke diesel heller. Hadde det vært en lekasje hadde man kjent det ved at det hadde luktet diesel, har opplavd det før på en annen bil. Hvor blir det av dieselen? Kan dette ha sammenheng med slålyd/bankelyd fra pumpen som sitter ved h.bakhjul?
  10. Hører at det er en bankelyd som kommer fra dieselpumpen ved høyre bakhjul på FL1 td4 min, hører dette tydelig ved køkjøring f.eks. Merker ikke at det er noe galt, syntes det bare er litt rart. Hva kan dette indikere? Andre som har samme lyd?
  11. Ny mekanisme ble kjøpt inn hos Veng her i byen, og montert, men synes den gikk veldig tregt da jeg skulle kjøre vinduet opp. Uansett er dette på plass nå og ruta går det lille opp og ned når jeg åpner og lukker døren, har ikke behov for å åpne vinduet på bakluka, så krysser fingre for at dette bare funker nå slik at jeg får brukt døren normalt! Neste blir å bytte mek på venstre bakdør!
  12. Er noen år denne tråden, men gjelder jo fortsatt. Leser på http://www.myfreelander.co.uk/Transmission/mainprobs4.htm at temperaturen på oljen må være mellom 35 og 45 grader når man skal sjekke oljen, er dette viktig hvis man vil gjøre oljebytte slik som beskrevet ovenfor? Tror absolutt at det er på tide med et oljebytte på min, men kunne vært greit og sett hvordan oljen ser ut først! Veldig bra tråd startet av Einar på "the75andztclub" forum forresten!
  13. Da har jeg fått byttet termostaten på bilen, og ja, det var en ganske knotete jobb men ikke så ille som jeg har fikk inntrykk av etter å ha lest div innlegg om dette. Hadde ikke trengt å skru av så mye som jeg gjorde heller. Det verste var å komme til 2 av boltene, men å jekke opp motoren hjalp en del. Og røret som er festet i overkant av termostaten var vanskelig å flytte unna. Uansett så er temperaturen på motoren nå helt normal:) Men har vel ikke kjørt langt nok til å føle at det kommer mer varme fra varmeapparatet. Bruker også motorvarmeren hver dag nå, blir kaldere og kaldere nå fremover! Syns ikke varmeren fungerer optimalt heller, er en Eloc med sirk.pumpe, den virker men lager ikke særlig varme i motoren, temperaturmåleren viser ihvertfall ikke at motoren blir noe varmere ved oppstart, men den blir relativt raskt varm etter at man kjører i gang. Kan godt hende motorvarmeren ikke er montert optimalt.
  14. Etter å ha gitt opp Defa sin slangevarmer, som ikke funker, har jeg nå fått tak i en ny, Eloc med sirkulasjonspumpe. Men hvilken vei går kjølevæsken? Skal koble den på den 19mm slangen som går fra den kladden under ved oljefilteret og til et rør som går til baksiden et sted. Er vel greit at den dytter væsken samme vei som vannpumpen på motoren?
×
×
  • Create New...