Gå til innhold

CharlieA

Medlemmer
  • Innlegg

    150
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Løken
  • Interests
    Ungene mine, biler og vektløfting!

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Løken

CharlieA sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (4/7)

  1. Litt off topic nå kanskje, men kjøpte en overhalt ventilblokk på ebay.co.uk for 800kr. Satte den inn i konemor sin bil, og det fungerte 100%. Vil sikkert ikke virke i 10 år, men virker den i 3 år er det allikevel god butikk. Hvis man ikke ønsker eller kan bruke 7-8000 er jo dette ett godt tips.
  2. Gaute, var en form for LM002 det da? Der hvor Land Rover har de beste 4wd bilene, har vel Lamborghini den villeste Å kalle den pen, er vel en overdrivelse, men er uten tvil en imponerende farkost. Spesielt å se en bil på 3 tonn akselere 0-100 på 7 sek! Biler som er produsert i så få eksemplarer vil ha masse rare løsninger da Vannpumpen til Lamborghini Urraco feks, har en fordeler som går tvers igjennom. Veldig spesielt! Tapping av strøm vil være ett stort problem på alle biler med mye elektronikk.
  3. Gaute, festlig at du har skrudd på litt Italiensk og! Det som er litt morro med italienske biler, er at når du først begynner å skru på det, blir man ofte rimelig imponert. En nabo her som er mekaniker, var utrolig negativ til alt Italiensk, til han begynte å skru på en gammel Fiat Twincam motor. Doble overliggende kamaksler, doble ventilfjærer og dype pushere, god for 7-8000 rpm i en motor til en familiebil. Som han sa, tilsvarende motorer han hadde skrudd på fra samme tid var landbruksmaskineri sammenliknet. Egentlig ganske likt med LR produkter, så mye dårlige rykter man hører. Så begynner man å skru på det, så finner man ut at det egentlig er godt laget. EAS er ett godt eksempel, har brukt litt tid på bilen til konemor og med litt deler kjøpt på ebay går den fra start til fullt operativ luftfjæring på 30 sek. Egentlig ett utrolig godt system, om man tar litt vare på det.
  4. Kjenner flere som bruker QP III som bruksbil. Er bunnsolide mekanisk, og har kjøreegenskaper som kan minne om en sportsbil. Doble a-armer i alle hjørner og ZF diff. Lyden fra Maserati V8ern er og helt legendarisk! Var med å starte norske Maseratiklubben i 2003.
  5. Ta med deg en plugg, koble til, legg pluggen mot motor. Se etter gnist. Gnister det ikke, så er det forklaringen. Har du gnist, men ikke start, så kan det være bensinrelatert. Lukter det bensin fra eksos anlegget?
  6. Olje utåndingen er åpen? Har du tett olje utånding vil det generere blårøyk og forbruk. Jeg aner ikke om det er ett vanlig problem på disse motorene,men skal være greit å sjekke.
  7. Synes dette var en overraskende saklig artikkel. Veldig bra faktisk!
  8. Grattis Kurt! Personlig hadde jeg en litt humpete start, men har etter det vært veldig fornøyd. Faktisk så fornøyd at nå kjører både konemor og jeg P38. Foreslår dog, at du skaffer deg litt forskjellig utstyr og manualer. Rave er fint og ha, samt en EAS kicker eller en diagnose enhet av ett eller annet slag. Eller så kan du finne deg noen mindre verksteder som kjenner disse bilene, hjelper stort med litt kontakter om du ikke kan gjøre noe selv. Når man først fikser de problemene som er, så tror jeg de kan være ganske driftssikre. Er slik det virker på meg i allefall.
  9. Til info så har noen vært å hentet rubb og rake. Till innbruddspris om jeg så får si det.
  10. Legger ut litt fler bilder av herligheten. Kjempefin bil, og må si jeg synes motoren passer bilen ganske så bra. Muligens ikke riktig motor til å dra tunge hengere med, men fungerer helt glimrende ellers.
  11. Håvard N. satte inn tuningboks han har, som visstnok skal gi ca. 170hk. Merkbar forskjell, og jeg må si den ble temlig sprek, iallefall sprek nok. Den var litt for daff uten i mine øyne. Sikkert litt merket av å ha kjørt en L322 Diesel nylig dog.
  12. Minge holder til rett i nærheten av der jeg bor. Har brukt de på min Ford Mondeo for noen år siden. Veldig fornøyd med jobben deres samt servicen. Kan anbefale de på det varmeste.
  13. Sånn ser det ut på tomta nå En til mor og en til far! Vi chippet DSE'n, og jeg må si det ble en helt annen bil etterpå. Den var rimelig dvask før chippingen, etterpå så var den absolutt kvikk nok.
  14. Da har vi hentet en P38 Diesel til kona og! Skal ta bilder av de begge to i morgen! 0.88 på mila syntes jeg var overraskende bra!
  15. Jeg sender full adresse på PM til de som ønsker å se. Det er på Østlandet for de som lurer på landsdel.
×
×
  • Opprett ny...