Gå til innhold

vidar20

Medlemmer
  • Innlegg

    25
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ålesund

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Ålesund

Nylige profilbesøk

921 profilvisninger

vidar20 sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Hei og takk for svar folkens. Sjekket motor med endoskop-kamera i kveld. Ser en del olje/svetting bak på motor på høyre side. Fikk ikke tatt ut bildene nå men skal legge de opp senere. Legger ved et ill bilde for å vise hvor det nå er sort. Dersom det lekker fra toppen, må hele toppen av for så å bytte pakning ? Ser for meg at dette kan bli kostbart ?
  2. Diesel? Vil ikke det kunne være brannfarlig da crossover er veldig varm? Er det mulig å finne ut om det er olje eller diesel på noen måte ? Lukte, smaks eller på viskositet. Har iid tool. Hva kan jeg se etter mtp dysene ?
  3. @Hanslr oljen du nevner kommer da fra over crossover? Skal sjekke om jeg har det samme. Hos meg var det så mye olje at det hang en dråpe fra varmeskjoldet rundt enden på røret Dersom dette kommer fra topplokk vil ikke motor bruke en del olje? Peilet og hadde helt ok nivå
  4. Hei Har den siste tiden kjent litt brent olje lukt inne i kupe når motor er varm og bil står stille. Sjekket under bil og ser at det er en del sort olje på passasjersiden av crossover røret. Virket også som om «filten» utenpå crossover er innsølt i olje. Skal det være olje i dette røret? Og vil olje komme ut dersom røret har et hull? Eller kan olja komme fra noe over crossover?
  5. Hei Dersom du skal patche bort DPF / EGR må DPF filter tømmes. Den kan skrues ned og tømmes med meisel++ uten at det må «åpnes» for så å sveises. EGR kan «lukkes» med patch uten at de blendes mener jeg på. Mine er blendet i tillegg. tuningservice.no hjalp meg. Tror det er mulig å ta dette med iid også.
  6. Her er feilkoden: B1B78-84 (28) System pressure - Bus signal/message failure - signal is below allowable range ( on 11-05-2020 08:37:30 at 169442 km ) - Confirmed - Test Failed Since Last Clear Virker som at ac blåser kaldt etter at jeg resetter denne og stater bil på nytt
  7. Hei. Opplever noen ganger at iid melder om lite trykk på AC anlegget. Er det noen har som vet litt mer om hva det skal ligge på? Legger med bilde fra trykket nå i iid.
  8. Den justeres ved å åpne boksen til EPB. Ligger over bakre diff. Et lite h.... å skru opp de 8 skruene på dekselet, men det går. Så er det bare å sette i gang med å rive , brekke det av iom at det sitter «limt» med silikon. så er det bare å sjekke om dette har skjedd Hilsen en som nettopp har gjort dette
  9. Hei. Hadde samme problemet på en av mine lykter. Smurte opp solnoid med en liten dusj med WD-40 Har funka etterpå
  10. Hei Har iidtool BT. Den kan resette batteri Bor i Spjelkavik bare å sende PM Mvh Vidar
  11. Hei. Hadde samme feil som du har på en D3 2008 etter blending av EGR. Var innom Tuningservise.no og fikk «fjernet» disse kodene. Min var ikke U men P0401 ++( les mange mtp egr) «Fjernet» og tømte også DPF hos Tuningservise etter at egr var blendet iom at dette er en 2008 og nyere. Bilen kastet mange feilkoder etter at egr var blendet og dpf fortsatt eksisterte. Etter dette har bilen gått feilfritt i 3500 km. Selve tømming av DPF tok jeg selv Bare å sende PM dersom du lurer på noe.
  12. hmmm mulig jeg tenkte feil her.. Den som ligger under plast dekselet ved batteri er vel ECU for transferkasse? Ser av andre fora at automatkasse har egen ECU ( som er vanskeligere å komme til) De lærde får arrestere meg om jeg tenker feil Men sjekk av transferkasse ECU som ligger bak batteri er en 5 min. jobb ja
  13. Hei. Holder til i Ålesund og har IID tool om du trenger å lese ut om det er andre feilkoder på bilen. Kan også hjelpe til å grave frem TCM som @Hanslr nevner. Har sjekket etter irr på min bil Bare å sende en PM
  14. Vekker til live denne tråden igjen jeg Har en D3 2008 hvor jeg allerede har blendet og fjernet egr på. Nå står DPF fjerning for tur. Brukte Tuningservise på egr Hvordan delte du @Yngaab filteret? På langs eller på tvers i en av endene ? Og var det vanskelig å demontere / montere? Har bilen funka greit etter du fjernet på din?
  15. Programmerte du bort DPF i etterkant? Ingen på EU kontroll som stusser på eksosklemmene der det ble skjært? Har en 2008 D3 som krangler litt med DPF ettersom EGR er kodet bort og blendet
×
×
  • Opprett ny...