Jump to content
LRforum

HeX

LRF Society
  • Content Count

    177
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About HeX

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Skien

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Skien

Recent Profile Visitors

706 profile views
  1. HeX

    Webasto

    På ebay kan du få kinesisk kopi for lite penger. F.e., https://www.ebay.co.uk/itm/1x-Car-Air-Diesel-Parking-12V-Oil-Fuel-Pump-For-2-5KW-Webasto-Eberspacher-Heater/401706223609?epid=22017905009&hash=item5d878e87f9:g:JZ0AAOSwk25cgLlb Original finnes det også men ca 10doppelt så mye.
  2. Hei, jeg har behov for justere nær og fjernlys på min meneskebilen for å får rettet opp en 2er. Er de noen i Grenland + omkring som kan gi meg tilgang til en lysinstillingsapparat. Gårdsplassen min er ikke rett nok (som seg viste). Hilsen og takk
  3. https://www.raptor-engineering.co.uk/product/defender-binnacle
  4. Jeg har oppgradert min instrumentpanelet på min 1989 Ninety til metallversjon. Gammel sliten plastversjon gis bort mot en Walters Mandel og eventuell frakt. Ligger i Skien.
  5. Fine biler som trenger litt TLC på Island. Sett forrige uke.
  6. HeX

    Lr I Arbeid

    Hentet en traktor i forrige helg
  7. Ikke enda men skal si i fra hvis det blir ikke noe i løpet av de neste dagene. Da er du nummer 2 :-)
  8. Jeg vurderer å selge min VDO Rev-Counter Tachometer Gauge 6000 RPM 52mm. Jeg monterte den 2 år siden men når jeg kjøpte den fra ebay så valgte jeg 6000 rpm modellen isteden for 4000 rpm modellen. Noe som jeg angre på nå siden min 300Tdi ville aldri kommer i nærheten av 4000 (vel kanskje en gang og aldri igjen). Så halvparten av displayet blir aldri brukt. Noen som har bruk for en 6000 rpm turteller som passer perfekt i Defender dashbord og passer for bensin eller diesel motorer. Pris tenkte jeg 500 kr + frakt. Bildet som det ser ut er litt ut av fokus dessverre.
  9. Kona på Kongsberg skisenter...
  10. To forskjellige ting: Alarm ECU sitter til venstre av sikringsboksen under rattet. Sikring nr 7 til alarm ECU ligger i sikringsboksen under passasjersetet. Engine ECU trenger et signal fra alarm ECU for å deaktivere immobiliseren. Derfor får du ikke startet motoren når sikringen til alarm ECU har gått. Og dette kan skje med så enkle ting som en kabelbrudd/kortslutning i en av kablene til sentrallås i en av de fem dørene. Så selv om du deaktivere alarmen med hjelp av Nanocom eller IID tool så kan du fortsatt får motorstopp på de mest lurte plassene ;-) Håper det hjelper.
  11. Har ikke automatkasse men hvis du trenger en Borg-Warner fordelingskasse i tillegg så har jeg den.
  12. Jeg brukte Steve Parker sin kit når jeg konverterte fra 19J til 300tdi. Fordelen med kittet er at du kan beholde alt fra kløtsjhus til motorfestene og ingen ting må sveises. Men pga plassering mot torpedoveggen må man finne en løsning for luftfilter huset. RHD løsning fra Steve Parker funker ikke her pga bremseforsterkeren som er i veien på LHD. Kobling fra turbo til intercooler må også tilpasses lit pga styresnekken som er i veien. Jeg syns faktisk at det er en fordel å ha motoren så lenge bak. Det føre til at du har massevis av plass foran for registerreimbytte og lignende :-) Så skulle jeg en dag gå over fra LT77 til R380 ville jeg fortsatt valgt Ashcroft sitt korte kløtsjhusløsning.
  13. Her er den engelske versjon :-) Water-ingress-manual.pdf
×
×
  • Create New...