Gå til innhold

Cornelis

Medlemmer
  • Innlegg

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kjeller

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Ilseng

Cornelis sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Tok noen bilder av de værste stedene med påbegynt rust ved dørstolper og under dørene. Fotbrønnene har også tilløp til overflaterust, men litt mørkt å få ordentlig bilde.
  2. Hei! Noen som ønsker seg gunstig RRC prosjekt til vinteren? Nå har du sjansen! RRC som er nevnt i denne annonsen står enda på tunet! Så ta gjerne kontakt for nærmere info om bilen. Tenkte hbo 5000 NOK ikke er så ille pris, synd å se den havne på skroten. Oppsiktsvekkende lite rust for alder og modell. Mvh Jorick Cornelis Zwart epost: jorickzwart@hotmail.com, tlf 97 77 46 41, eller PM her på forumet!
  3. Range Rover Classic Vouge 1988 Turbo 2.4 L Selger denne Range Rover 2.4L turbo diesel som har stått stille noen år pga varmegang i toppene. Toppene ble trykktestet hos Østlandske Motorverksted etter havari, hvor to er fine og to var sprekt mellom ventiler. Toppakningsbytte ble påbegynt, men aldri fullført pga for lite tid og motivasjon. Selger derfor som vinterprosjekt/delebil for den som liker å skru og vil ha seg en slik fortreffelig firehjulstrekker med ”komfort” og fremragende fremkommelighet. Bilen har rundet de 286 000 km, og alltid vært i Land Rover entusiasters eie, derfor passet godt på, utenom de siste par årene, da den har stått å ventet på en som vil gi den nytt liv. Bilen står på Stange, Hedmark For mer info: Epost: jorickzwart@hotmail.com Tlf: 97 77 46 41 eller her på forumet!
  4. Hei Har byttet bremsesko og bremsesylindre på alle fire hjulene....så trenger bare selve trommelen. Mener å huske (kanskje jeg tar feil) at Ex-mil seriebilen har kraftiger/større bremser enn sivil seriebil? Skal undersøke saken...
  5. Hei folkens! Er det noen der ute som har en bremsetrommel (høyre foran) til en Serie Ex-mil liggende som jeg kan ta over? Prøver å få min kjære bil gjennom EU-kontrollen, men hun halter ved kraftig oppbremsing (ujevnt slitt trommel pga. ventet for lenge med skifte av bremsesko...messingnagler gir ikke god bremseffekt) Holder til i Stange, Hedmark Mvh Jorick C. Zwart
  6. Det er synd, trodde VM motoren var noe å satse på. Da den levde gikk den som et olja lyn. Er det ikke flere her på forumet som har slitt med samme problem? Hvilken løsninger fant de frem til? Trenger noen gode tips og råd for å komme ut av denne knipen...så FYR LØS
  7. Stakkars Range Rover Classicen min har fått topp-trøbbel etter at folka mine tok en tur med den, for noen uker siden. Total varmegang, har hatt opp toppene og det viste seg at alle fire sansynlighvis ikke er brukbare lenger. (se bildet) Dette blir dyrt tenkte jeg, ettesom jeg er student og ikke har allverden å rutte med. Har ringt litt rundt etter nye topper, men det blir fort mange høvdinger for nye topper. Lurer derfor på om det er noen der ute som tilfeldighvis har en eller flere topper liggende som er i brukbar stand... da mener jeg noen som av en eller annen grunn har valgt å bytte ut 2.4l VM motoren til noe annen, og som dermed kanskje har en motor stående et sted, med brukbare topper. Er åpen for tips, råd og vink i denne saken! Håper jeg får noen positive tilbakemeldinger snart! Mvh Zwart
  8. Betyr faktisk "en grå Mercedes terrengbil/firehjulstrekker" Sikkert en "Gay" wagon, bedre kjent som Gelenderwagen! Huff...
  9. Mange tusen takk!, sannelig mange med likt svar ja! Da må det jo være disse da?!! Mvh Jorick
  10. Heisann alle mann her på forumet! Etter en frustrert letetokt på nettet skriver jeg endelig til dere her på forumet med spørsmålet om kanskje noe av dere her har mer informasjon om noen 18" aluminiumsfelger som jeg har sett på noen få Range Rovere, jeg fant et bilde, men det er litt vanskelig å se akkurat hvordan de ser ut og vanskelig å sammenligne de med noen. Kanskje det til og med er noen av dere her på forumet har slike på deres kjære doning??!! Spørsmålet er ihvertfall hva heter disse felgene?? og evnt. mer info om det fins??? På forhånd takk for svar!! Mvh Jorick
  11. Heisann alle mann her på forumet! Etter en frustrert letetokt på nettet skriver jeg endelig til dere her på forumet med spørsmålet om kanskje noe av dere her har mer informasjon om noen 18" aluminiumsfelger som jeg har sett på noen få Range Rovere, jeg fant et bilde, men det er litt vanskelig å se akkurat hvordan de ser ut og vanskelig å sammenligne de med noen. Kanskje det til og med er noen av dere her på forumet har slike på deres kjære doning??!! Spørsmålet er ihvertfall hva heter disse felgene?? og evnt. mer info om det fins??? På forhånd takk for svar!! Mvh Jorick
  12. Heisann alle Range Røvere! Ble for kort tid siden heldig eier av en Range Rover Classic 88 mod. med 2.4l VM Diesel, Er kjempefornøyd med bilen, kjører som en drøm, men siden forrige uke la jeg merke til at det var litt vel fuktig under dieseltanken på bilen. Etter nok et par dager begynte det plutselig å dryppe, dryppingen ble gradvis verre, så ille at jeg ble nødt til å stelle et kar under bilen når den sto parkert. Det drøp litervis i døgnet, her måtte noe gjøres! Så her om dagen tappet jeg av dieselen, demonterte tanken for å kunne ta en bedre kikk, som kjent ligger det enn ekstra beskyttende plate på undersiden av tanken, er vel tiltenkt å beskytte tanken under offroad kjøring. Den var punktsveist til selve tanken på fram og baksiden. Langs med kantene på platen hadde noen kjittet igjen mellomrommet mellom tanken og platen( ca. 3 mm klaring mellom platen og tanken) igen med silikon. Det hadde sikkert leket der før? Jeg borret ut punktsveisen og delte platene, til min store skrekk oppdaget jeg at det befant seg en tjukk smørje av vann, diesel, rust, silikon og "original" Kjittemasse mellom platene. Da jeg gjorde rent, viste det seg at rusten hadde "spist" seg godt inn i begge platene, og bunnen på tanken så nå ut som et månelandskap, ujevn og full av små huller. Ikke rart det lakk under bilen. Lurte bare på om det er en "vanlig" Range Rover sykdom? Ellers fins det ikke rust på bilen! Hvordan er det med dere andre Range Rover eiere, har dere vært borti noe lignende? På forrhånd takk for innspill og erfaringer! Mvh Jorick Zwart
  13. Tro det eller ei, den har åpnet seg igjen. Gikk ut i morges, prøvde og vips var døren åpen, et under! Fremdeles er det -15 grader ute. For å unngå dette problemet i framtiden, demonterte jeg liksågodt dørtreket og smurte alle bevegelige deler med 5-56. Samme gjorde jeg med de resterende dørene og bakluka. Mange takk til alle dere som delte deres erfaringer på "dørsomhargåttivranglås". Så får vi håpe at det slipper å gjenta seg i nærmeste fremtid. Mvh Jorick C Zwart
  14. Heisann Range Rover venner! Her på Hamar, eller rettere sagt her på Romedal er det fryktelig kalt for tiden, ikke det at det ikke pleier å være kalt her på vinteren. Men det skyldes nok at vi har vært så bortskjemt med mildvær frem til nå. Så det kjennes hverfall veldig kalt... brrrrrr... både for meg og Rangen. Saken er den at døren på førersiden sitter bom fast, og nei det skyldes ikke at det er kalt ute(fryst fast). Varmet kupeen skikkelig med en varmeovn, men den sitter like bom fast. Det har noe med dørlåsen å gjøre. Så spørsmålet er om det er noen der ute som har vært borti noe lignende? Eller som har noen ideer på hvordan jeg skal kunne gå frem for å få den opp. Vil ikke gå for lenge før jeg kan kjøre rundt i min elkede Range Rover igjen. På forhånd mange takk. Mvh Jorick C Zwart
  15. Hei alt godfolk her på forumet! Jeg har en ex-mill med lekk radiator, klarte å lokalisere de to hullene, men klarte derimot ikke å lodde dem igjen . Kan det ha noe med min manglende loddekompetanse å gjøre, eller er det rett å slett umulig å få radiatoren tett ved hjelp av lodding? Spørsmålet er om det er noen der ute som kunne komme med noen tips vedrørende lodding av slikt (kobber tror jeg) matriale, eller andre tips som vil føre meg nærmere en tett radiator... Mvh Jorick
×
×
  • Opprett ny...